Mladí chcú moderné technológie aj v malých vozidlách

Výrobcovia áut by mali ponúkať spotrebiteľom najmodernejšie zariadenia a služby aj vo vozidlách nižších tried.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

NEW YORK. Ľudia vo veku medzi 18 a 34 rokov si nielen radi vychutnávajú nové technológie, ktoré sú súčasťou automobilov. Sú tiež ochotné platiť viac za pokročilé funkcie, ktoré výrobcovia vozidiel ponúkajú.

Naznačuje to analýza spoločnosti GfK.

Výzvou pre výrobcov a predajcov automobilov tak bude využiť tento potenciál a zmestiť sa do obmedzeného rozpočtu mladej generácie.

Starší sa o technológie v autách zaujímajú menej

Až 74 percent spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) spadá do segmentov spotrebiteľov nakupujúcich autá so záujmom o nové technológie.

Sedem z desiatich ľudí z generácie Y a 61 percent z generácie Z uviedlo, že ich predovšetkým zaujímajú technológie použité v autách, čím oba segmenty výrazne vyčnievajú nad priemerom.

Obe skupiny generácií sú nadpriemerne ochotné platiť viac za rôzne pokročilé automobilové technológie, vrátane

  • vizuálneho upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby,
  • sedadiel, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom a
  • technologických zariadení v aute odolných proti poliatiu tekutinou.

Generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.

Mladí: technológie v autách sú drahé

Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 percent generácie Y súhlasila s výrokom "veľmi rád by som chcel využívať nové technológie v automobiloch, zdajú sa mi však príliš drahé".

"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky,” vysvetľuje Jeff Campana zo spoločnosti GfK.

Generácie Y a Z chcú nielen pripojenie na internet kdekoľvek a za pochodu, ale aj funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou.

"Vnímame preto zreteľnú príležitosť pre výrobcov automobilov, aby sa pokúsili zaujať tieto generačné skupiny s mimoriadnym významom tým, že zabudujú pokročilé zariadenia a služby aj do kategórie malých vozidiel a sedanov nižšej strednej triedy, ktoré sú skôr vo finančnom dosahu mladších spotrebiteľov,” dodal Campana.

Až 44 percent členov generácie Z uvádza práve malé autá a sedany nižšej strednej triedy ako kategóriu prvej voľby v prípade zámeru kúpiť si vozidlo, kým medzi generáciou Y je to 38 percent.

Uvedené výsledky z prieskumu platia najmä pre veľmi rozvinuté trhy ako je USA.

zdroj: ts Gfk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  2. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  5. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  6. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  7. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  8. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  9. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  10. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 15 578
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 717
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 722
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 307
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 844
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 639
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 410
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 905
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 812
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 493

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop