Mladí chcú moderné technológie aj v malých vozidlách

Výrobcovia áut by mali ponúkať spotrebiteľom najmodernejšie zariadenia a služby aj vo vozidlách nižších tried.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

NEW YORK. Ľudia vo veku medzi 18 a 34 rokov si nielen radi vychutnávajú nové technológie, ktoré sú súčasťou automobilov. Sú tiež ochotné platiť viac za pokročilé funkcie, ktoré výrobcovia vozidiel ponúkajú.

Naznačuje to analýza spoločnosti GfK.

Výzvou pre výrobcov a predajcov automobilov tak bude využiť tento potenciál a zmestiť sa do obmedzeného rozpočtu mladej generácie.

Starší sa o technológie v autách zaujímajú menej

Až 74 percent spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) spadá do segmentov spotrebiteľov nakupujúcich autá so záujmom o nové technológie.

Sedem z desiatich ľudí z generácie Y a 61 percent z generácie Z uviedlo, že ich predovšetkým zaujímajú technológie použité v autách, čím oba segmenty výrazne vyčnievajú nad priemerom.

Obe skupiny generácií sú nadpriemerne ochotné platiť viac za rôzne pokročilé automobilové technológie, vrátane

  • vizuálneho upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby,
  • sedadiel, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom a
  • technologických zariadení v aute odolných proti poliatiu tekutinou.

Generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.

Mladí: technológie v autách sú drahé

Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 percent generácie Y súhlasila s výrokom "veľmi rád by som chcel využívať nové technológie v automobiloch, zdajú sa mi však príliš drahé".

"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky,” vysvetľuje Jeff Campana zo spoločnosti GfK.

Generácie Y a Z chcú nielen pripojenie na internet kdekoľvek a za pochodu, ale aj funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou.

"Vnímame preto zreteľnú príležitosť pre výrobcov automobilov, aby sa pokúsili zaujať tieto generačné skupiny s mimoriadnym významom tým, že zabudujú pokročilé zariadenia a služby aj do kategórie malých vozidiel a sedanov nižšej strednej triedy, ktoré sú skôr vo finančnom dosahu mladších spotrebiteľov,” dodal Campana.

Až 44 percent členov generácie Z uvádza práve malé autá a sedany nižšej strednej triedy ako kategóriu prvej voľby v prípade zámeru kúpiť si vozidlo, kým medzi generáciou Y je to 38 percent.

Uvedené výsledky z prieskumu platia najmä pre veľmi rozvinuté trhy ako je USA.

zdroj: ts Gfk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  4. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  8. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  9. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 62 300
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 691
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 902
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 444
  5. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 9 119
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 6 095
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 798
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 902
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 530
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 376