SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Mladí chcú moderné technológie aj v malých vozidlách

Výrobcovia áut by mali ponúkať spotrebiteľom najmodernejšie zariadenia a služby aj vo vozidlách nižších tried.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

NEW YORK. Ľudia vo veku medzi 18 a 34 rokov si nielen radi vychutnávajú nové technológie, ktoré sú súčasťou automobilov. Sú tiež ochotné platiť viac za pokročilé funkcie, ktoré výrobcovia vozidiel ponúkajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naznačuje to analýza spoločnosti GfK.

Výzvou pre výrobcov a predajcov automobilov tak bude využiť tento potenciál a zmestiť sa do obmedzeného rozpočtu mladej generácie.

Starší sa o technológie v autách zaujímajú menej

Až 74 percent spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) spadá do segmentov spotrebiteľov nakupujúcich autá so záujmom o nové technológie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sedem z desiatich ľudí z generácie Y a 61 percent z generácie Z uviedlo, že ich predovšetkým zaujímajú technológie použité v autách, čím oba segmenty výrazne vyčnievajú nad priemerom.

Obe skupiny generácií sú nadpriemerne ochotné platiť viac za rôzne pokročilé automobilové technológie, vrátane

  • vizuálneho upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby,
  • sedadiel, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom a
  • technologických zariadení v aute odolných proti poliatiu tekutinou.

Generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.

Mladí: technológie v autách sú drahé

Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 percent generácie Y súhlasila s výrokom "veľmi rád by som chcel využívať nové technológie v automobiloch, zdajú sa mi však príliš drahé".

SkryťVypnúť reklamu

"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky,” vysvetľuje Jeff Campana zo spoločnosti GfK.

Generácie Y a Z chcú nielen pripojenie na internet kdekoľvek a za pochodu, ale aj funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou.

"Vnímame preto zreteľnú príležitosť pre výrobcov automobilov, aby sa pokúsili zaujať tieto generačné skupiny s mimoriadnym významom tým, že zabudujú pokročilé zariadenia a služby aj do kategórie malých vozidiel a sedanov nižšej strednej triedy, ktoré sú skôr vo finančnom dosahu mladších spotrebiteľov,” dodal Campana.

Až 44 percent členov generácie Z uvádza práve malé autá a sedany nižšej strednej triedy ako kategóriu prvej voľby v prípade zámeru kúpiť si vozidlo, kým medzi generáciou Y je to 38 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené výsledky z prieskumu platia najmä pre veľmi rozvinuté trhy ako je USA.

zdroj: ts Gfk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 531
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 962
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 288
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 041
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 927
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 552
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 198
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 068
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tank Leopard 2A6.

Nemecko nechcelo dodať tanky z historických dôvodov.


27. jan
Na snímke je slovenská lyžiarka Petra Vlhová.

Svetový pohár v zjazdovom lyžovaní - Špindlerov MlynŽeny - slalom:.


SITA 29m
Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Tomáš Suslov.

Ako by mohol vyzerať tím slovenských mladíkov na ME vo futbale do 21 rokov 2025?


28. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll
  2. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Perkelt v kombinacii sóje s mäsom a cícerové špecle
  3. Martin Sústrik: Kobrí efekt
  4. Ján Šeďo: Ak chce volič, aj "famózny výsledok" môže byť potupnou prehrou.
  5. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  6. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  7. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  8. Helena Michlíková: Dúha
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 484
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 019
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 164
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 023
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 790
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 719
  7. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 547
  8. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 326
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu