Mladí chcú moderné technológie aj v malých vozidlách

Výrobcovia áut by mali ponúkať spotrebiteľom najmodernejšie zariadenia a služby aj vo vozidlách nižších tried.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

NEW YORK. Ľudia vo veku medzi 18 a 34 rokov si nielen radi vychutnávajú nové technológie, ktoré sú súčasťou automobilov. Sú tiež ochotné platiť viac za pokročilé funkcie, ktoré výrobcovia vozidiel ponúkajú.

Naznačuje to analýza spoločnosti GfK.

Výzvou pre výrobcov a predajcov automobilov tak bude využiť tento potenciál a zmestiť sa do obmedzeného rozpočtu mladej generácie.

Starší sa o technológie v autách zaujímajú menej

Až 74 percent spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) spadá do segmentov spotrebiteľov nakupujúcich autá so záujmom o nové technológie.

Sedem z desiatich ľudí z generácie Y a 61 percent z generácie Z uviedlo, že ich predovšetkým zaujímajú technológie použité v autách, čím oba segmenty výrazne vyčnievajú nad priemerom.

Obe skupiny generácií sú nadpriemerne ochotné platiť viac za rôzne pokročilé automobilové technológie, vrátane

  • vizuálneho upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby,
  • sedadiel, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom a
  • technologických zariadení v aute odolných proti poliatiu tekutinou.

Generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.

Mladí: technológie v autách sú drahé

Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 percent generácie Y súhlasila s výrokom "veľmi rád by som chcel využívať nové technológie v automobiloch, zdajú sa mi však príliš drahé".

"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky,” vysvetľuje Jeff Campana zo spoločnosti GfK.

Generácie Y a Z chcú nielen pripojenie na internet kdekoľvek a za pochodu, ale aj funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou.

"Vnímame preto zreteľnú príležitosť pre výrobcov automobilov, aby sa pokúsili zaujať tieto generačné skupiny s mimoriadnym významom tým, že zabudujú pokročilé zariadenia a služby aj do kategórie malých vozidiel a sedanov nižšej strednej triedy, ktoré sú skôr vo finančnom dosahu mladších spotrebiteľov,” dodal Campana.

Až 44 percent členov generácie Z uvádza práve malé autá a sedany nižšej strednej triedy ako kategóriu prvej voľby v prípade zámeru kúpiť si vozidlo, kým medzi generáciou Y je to 38 percent.

Uvedené výsledky z prieskumu platia najmä pre veľmi rozvinuté trhy ako je USA.

zdroj: ts Gfk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 549
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 927
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 527
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 072
  5. Kam do tepla v januári? 2 500
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 389
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 182
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 088

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.