Mladí chcú moderné technológie aj v malých vozidlách

Výrobcovia áut by mali ponúkať spotrebiteľom najmodernejšie zariadenia a služby aj vo vozidlách nižších tried.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

NEW YORK. Ľudia vo veku medzi 18 a 34 rokov si nielen radi vychutnávajú nové technológie, ktoré sú súčasťou automobilov. Sú tiež ochotné platiť viac za pokročilé funkcie, ktoré výrobcovia vozidiel ponúkajú.

Naznačuje to analýza spoločnosti GfK.

Výzvou pre výrobcov a predajcov automobilov tak bude využiť tento potenciál a zmestiť sa do obmedzeného rozpočtu mladej generácie.

Starší sa o technológie v autách zaujímajú menej

Až 74 percent spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) spadá do segmentov spotrebiteľov nakupujúcich autá so záujmom o nové technológie.

Sedem z desiatich ľudí z generácie Y a 61 percent z generácie Z uviedlo, že ich predovšetkým zaujímajú technológie použité v autách, čím oba segmenty výrazne vyčnievajú nad priemerom.

Obe skupiny generácií sú nadpriemerne ochotné platiť viac za rôzne pokročilé automobilové technológie, vrátane

  • vizuálneho upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby,
  • sedadiel, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom a
  • technologických zariadení v aute odolných proti poliatiu tekutinou.

Generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.

Mladí: technológie v autách sú drahé

Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 percent generácie Y súhlasila s výrokom "veľmi rád by som chcel využívať nové technológie v automobiloch, zdajú sa mi však príliš drahé".

"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky,” vysvetľuje Jeff Campana zo spoločnosti GfK.

Generácie Y a Z chcú nielen pripojenie na internet kdekoľvek a za pochodu, ale aj funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou.

"Vnímame preto zreteľnú príležitosť pre výrobcov automobilov, aby sa pokúsili zaujať tieto generačné skupiny s mimoriadnym významom tým, že zabudujú pokročilé zariadenia a služby aj do kategórie malých vozidiel a sedanov nižšej strednej triedy, ktoré sú skôr vo finančnom dosahu mladších spotrebiteľov,” dodal Campana.

Až 44 percent členov generácie Z uvádza práve malé autá a sedany nižšej strednej triedy ako kategóriu prvej voľby v prípade zámeru kúpiť si vozidlo, kým medzi generáciou Y je to 38 percent.

Uvedené výsledky z prieskumu platia najmä pre veľmi rozvinuté trhy ako je USA.

zdroj: ts Gfk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 102
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 178
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 033
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 194
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 022
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 841
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 826
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 375
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 269

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.