Ešte máme v živej pamäti náš prvý test Lexusu IS-F, ktorý mal byť prvým konkurentom Lexusu pre vtedajšie BMW M3 alebo Mercedes C63 AMG.
S pohŕdavým úsmevom sme sadli za volant a vybrali sa na legendárny okruh Nürburgring. Na najťažšom pretekárskom okruhu sveta nám Lexus IS-F vyrazil dych.
S automatickou prevodovkou a osemvalcom nám v Zelenom pekle prerastal cez hlavu.
S japonskou beštiou v zelenom pekle. Testovali sme Lexus IS-FČítajte
Nastalo dlhé odmlčanie
Prvý krok automobilke vyšiel a hoci sa Lexus IS-F nestal kultovým autom ako BMW M3, ukázal, že s ním treba počítať.
Odvtedy bol japonský výrobca ticho a iba čiastočne ťažil z písmena F štýlovými súpravami pre všetky modelové rady.
Po skutočnom F novej generácie nebolo donedávna ani chýru ani slychu. Až na autosalóne v Tokiu Lexus ukázal ako bude vyzerať športové kupé RC v sériovej podobe.
Teraz vyslala automobilka ďalší a v podstate predvídateľný signál. V januári na autosalóne v Detroite ukáže Lexus F, teda podľa všetkého RC F, ktorý bude mať za úlohu vytrápiť BMW M4.
Stavili na klasickú koncepciu
Na rozdiel od mníchovského konkurenta, Lexus F nebude mať turbodúchadlo a namiesto šesťvalca pekný päťlitrový osemvalec s vypínaním valcov a s výkonom 335 kW.
V aute ostane tiež osemstupňová automatická prevodovka, ktorá si musí poradiť s krútiacim momentom 540 Nm.
Po tom, ako fungoval Lexus IS-F, nemáme strach z použitia automatickej prevodovky, skôr máme obavy z hmotnosti, lebo BMW M4 bude mať menej ako 1500 kilogramov.
Viac sa však dozvieme po januárovej premiére v Detroite. Teraz nám je známe, že vozidlo bude mať na zadnej náprave samosvorný mechanický diferenciál a odľahčené ventilované kotúče vpredu aj vzadu.
Lexus F spoznáte podľa rozšírených blatníkov s otvormi na odvod prehriateho vzduchu.