SME

Lexus ukáže v Detroite športovú zbraň na BMW M4

Model F bude mať namiesto populárnych motorov s turbom klasický atmosférický osemvalec s vypínaním valcov pre dosiahnutie nižšej spotreby.

(Zdroj: Lexus)

Ešte máme v živej pamäti náš prvý test Lexusu IS-F, ktorý mal byť prvým konkurentom Lexusu pre vtedajšie BMW M3 alebo Mercedes C63 AMG.

S pohŕdavým úsmevom sme sadli za volant a vybrali sa na legendárny okruh Nürburgring. Na najťažšom pretekárskom okruhu sveta nám Lexus IS-F vyrazil dych.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S automatickou prevodovkou a osemvalcom nám v Zelenom pekle prerastal cez hlavu.

Prečítajte si tiež:S japonskou beštiou v zelenom pekle. Testovali sme Lexus IS-FČítajte 

Nastalo dlhé odmlčanie

Prvý krok automobilke vyšiel a hoci sa Lexus IS-F nestal kultovým autom ako BMW M3, ukázal, že s ním treba počítať.

SkryťVypnúť reklamu

Odvtedy bol japonský výrobca ticho a iba čiastočne ťažil z písmena F štýlovými súpravami pre všetky modelové rady.

Po skutočnom F novej generácie nebolo donedávna ani chýru ani slychu. Až na autosalóne v Tokiu Lexus ukázal ako bude vyzerať športové kupé RC v sériovej podobe.

Teraz vyslala automobilka ďalší a v podstate predvídateľný signál. V januári na autosalóne v Detroite ukáže Lexus F, teda podľa všetkého RC F, ktorý bude mať za úlohu vytrápiť BMW M4.

Stavili na klasickú koncepciu

Na rozdiel od mníchovského konkurenta, Lexus F nebude mať turbodúchadlo a namiesto šesťvalca pekný päťlitrový osemvalec s vypínaním valcov a s výkonom 335 kW.

V aute ostane tiež osemstupňová automatická prevodovka, ktorá si musí poradiť s krútiacim momentom 540 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Po tom, ako fungoval Lexus IS-F, nemáme strach z použitia automatickej prevodovky, skôr máme obavy z hmotnosti, lebo BMW M4 bude mať menej ako 1500 kilogramov.

Viac sa však dozvieme po januárovej premiére v Detroite. Teraz nám je známe, že vozidlo bude mať na zadnej náprave samosvorný mechanický diferenciál a odľahčené ventilované kotúče vpredu aj vzadu.

Lexus F spoznáte podľa rozšírených blatníkov s otvormi na odvod prehriateho vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  3. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  4. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  5. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  6. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  7. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  8. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 302
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 722
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 918
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 926
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 569
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 646
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 940
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu