Lexus ukáže v Detroite športovú zbraň na BMW M4

Model F bude mať namiesto populárnych motorov s turbom klasický atmosférický osemvalec s vypínaním valcov pre dosiahnutie nižšej spotreby.

(Zdroj: Lexus)

Ešte máme v živej pamäti náš prvý test Lexusu IS-F, ktorý mal byť prvým konkurentom Lexusu pre vtedajšie BMW M3 alebo Mercedes C63 AMG.

S pohŕdavým úsmevom sme sadli za volant a vybrali sa na legendárny okruh Nürburgring. Na najťažšom pretekárskom okruhu sveta nám Lexus IS-F vyrazil dych.

S automatickou prevodovkou a osemvalcom nám v Zelenom pekle prerastal cez hlavu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:S japonskou beštiou v zelenom pekle. Testovali sme Lexus IS-F

Nastalo dlhé odmlčanie

Prvý krok automobilke vyšiel a hoci sa Lexus IS-F nestal kultovým autom ako BMW M3, ukázal, že s ním treba počítať.

Odvtedy bol japonský výrobca ticho a iba čiastočne ťažil z písmena F štýlovými súpravami pre všetky modelové rady.

Po skutočnom F novej generácie nebolo donedávna ani chýru ani slychu. Až na autosalóne v Tokiu Lexus ukázal ako bude vyzerať športové kupé RC v sériovej podobe.

Teraz vyslala automobilka ďalší a v podstate predvídateľný signál. V januári na autosalóne v Detroite ukáže Lexus F, teda podľa všetkého RC F, ktorý bude mať za úlohu vytrápiť BMW M4.

Stavili na klasickú koncepciu

Na rozdiel od mníchovského konkurenta, Lexus F nebude mať turbodúchadlo a namiesto šesťvalca pekný päťlitrový osemvalec s vypínaním valcov a s výkonom 335 kW.

V aute ostane tiež osemstupňová automatická prevodovka, ktorá si musí poradiť s krútiacim momentom 540 Nm.

Po tom, ako fungoval Lexus IS-F, nemáme strach z použitia automatickej prevodovky, skôr máme obavy z hmotnosti, lebo BMW M4 bude mať menej ako 1500 kilogramov.

Viac sa však dozvieme po januárovej premiére v Detroite. Teraz nám je známe, že vozidlo bude mať na zadnej náprave samosvorný mechanický diferenciál a odľahčené ventilované kotúče vpredu aj vzadu.

Lexus F spoznáte podľa rozšírených blatníkov s otvormi na odvod prehriateho vzduchu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 230
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 439
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 161
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 086
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 420
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 283
  7. Kam do tepla v januári? 2 293
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 998
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 164

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.