SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Pomalé auto blokujúce ľavý pruh mimo obce je prekážkou

Prekážku môžu vodiči obísť aj z pravej strany.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Tomáš Benedikovič)

Gabriel: "Predstavte si dve vozidlá na dvojpruhovej diaľnici v jednom smere mimo obce. S mojim vozidlom idem v pravom jazdnom pruhu rýchlosťou 120 km/h a v ľavom predbiehacom pruhu je červené vozidlo idúce rýchlosťou 90 km/h. Na diaľnici sa nenachádza žiadne ďalšie vozidlo.

Červené vozidlo nikoho nepredbieha a ani neobieha prekážku. Podľa mňa sa stáva prekážkou cestnej premávky, takže dané vozidlo môžem pri neporušení predpisov o rýchlosti a bezpečnom odstupe obísť aj z pravej strany."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prekážkou cestnej premávky je podľa zákona všetko, čo môže ohroziť alebo obmedziť jazdu vozidiel a pohyb chodcov.

"Neobmedzením sa rozumie povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal," uvádzajú predpisy.

Zo zákona o cestnej premávke tiež vyplýva, že vodič, ktorý jazdí, jeho vozidlo nemá poruchu a neporušuje dopravné pravidlá, nemôže obmedzovať cestnú premávku.

Tým, že vodič jazdí pomaly v ľavom pruhu, nikoho neohrozí. Určite ale obmedzí, pretože zablokuje jediný jazdný pruh určený na predchádzanie. Predísť zľava ho nie je možné a sprava sa to nesmie.

Prečítajte si tiež:Jazda v pravom pruhu na diaľnici D1 nemôže byť predbiehanímČítajte 

Na viacpruhových cestách v jednom smere mimo obce sa na jazdu používa pravý pruh. Ďalšie sú určené na predchádzanie, obchádzanie, odbočovanie a otáčanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak sa vodič vyberie do ľavého z dvoch jazdných pruhov diaľnice bez toho, aby mal na to zákonný dôvod, porušuje predpisy a stáva sa z neho prekážka cestnej premávky.

Prekážku cestnej premávky môžete obísť, ak pritom nikoho neohrozíte.

Pomalšie vozidlo v ľavom jazdnom pruhu dvojpruhovej diaľnice v jednom smere mimo obce teda smiete obísť ako prekážku cestnej premávky. Prakticky to znamená pokračovať v jazde v pravom jazdnom pruhu.

Martin: "Ako má človek jazdiť na diaľnici medzi Trnavou a Bratislavou v úsekoch, kde je v pravom pruhu znížená rýchlosť na 90 km/h, keď nikoho nepredbieha ani neobieha? Diaľnica je voľná, široko ďaleko nikde nikoho, idem povolených 110 km/h."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Kým sa nezmenia predpisy alebo dopravné značenie v úseku, vodič má jedinú možnosť. Ísť v pravom jazdnom pruhu a znížiť rýchlosť na predpísanú.

V opačnom prípade riskuje pokutu za prekročenie rýchlosti, ak by rýchlosť neznížil. Ak by prešiel do stredného pruhu, no nepredbiehal by a ani neobchádzal, aj to by bol priestupok.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.