Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Kórejská značka Hyundai vyrobí v budúcnosti aj športové deriváty svojich modelov. Pod dohľadom nového oddelenia dostanú označenie „N“.
Prvou lastovičkou označenou novým „športovým“ písmenom N by mal byť model i20, ktorým značka v nadchádzajúcej sezóne zaútočí na svojich konkurentov v svetovom šampionáte rely WRC. Na produkčný model musíme však počkať ešte niečo vyše roka.
Označenie „N“ nie je len „o jedno písmeno viac ako ‚M‘ od BMW“, ale vychádza z lokality kde sa nachádza technicko-vývojové centrum v Kórei – Namyang.
Sídlom novej divízie bude Alzenau neďaleko Frankfurtu nad Mohanom, ktoré ostáva zároveň aj základňou Hyundai Motorsport.
N je začiatok novej kapitoly značky
Michel Nandan z tímu Hyundai Motorsport sa vyjadril, že viac informácií o športovom oddelení „N“ prezradia v budúcom roku. Cieľom je spojenie výskumu a vývoja v Namyang (Kórea) so športovou divíziou Hyundai Motorsport v Alzenau (Nemecko) tak, aby všetky technické znalosti a schopnosti smerovali do vývoja nových vozidiel.
Zástupcovia značky si od nového športového oddelenia sľubujú pozitívny vplyv na značku Hyundai po celom svete: „Je to začiatok novej kapitoly v histórii automobilky Hyundai.“ povedal Gyoo-Heon Choi prezident divízie Hyundai Motorsport.
Cieľom nového športového oddelenia „N“ je emocionálne spojiť zákazníkov so značkou Hyundai. Označenie „N“ má byť súčasťou novej stratégie dynamicky zameraných automobilov, vyvinutých aj vďaka technickému centru so sídlom v blízkosti svetoznámeho nemeckého okruhu Nürburgring.
Od budúcej sezóny už naostro
Továrenský tím Hyundai Shell World Rally Team v budúcej sezóne šampionátu WRC ráta so štyrmi jazdcami na čele s Belgičanom Thierrym Neuvilleom. Zvyšní traja: Fín Juho Hänninen, Austrálčan Chris Atkinson a Dani Sordo zo Španielska budú zastupovať značku len na vybraných podujatiach.
Technika nového špeciálu Hyundai i20 WRC zodpovedá štandardom FIA. Srdcom vozidla je prepĺňaný štvorvalcový agregát produkujúci výkon 300 konských síl. Krútiaci moment motora so zdvihovým objemom 1,6-litra je prenášaný cez sekvenčnú prevodovku na všetky štyri kolesá.
Ostáva veriť, že sa 90 členný tím zložený z 18 národností, popasuje s tvrdou konkurenciou lepšie ako v minulosti.
zdroj: ts Hyundai