SME

Športové oddelenie Hyundai N zaútočí na konkurenciu i vaše emócie

Kórejská značka pripraví nové deriváty produkčných vozidiel s označením "N" zamerané na viac športovo orientovaných zákazníkov.

(Zdroj: Hyundai)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kórejská značka Hyundai vyrobí v budúcnosti aj športové deriváty svojich modelov. Pod dohľadom nového oddelenia dostanú označenie „N“.

Prvou lastovičkou označenou novým „športovým“ písmenom N by mal byť model i20, ktorým značka v nadchádzajúcej sezóne zaútočí na svojich konkurentov v svetovom šampionáte rely WRC. Na produkčný model musíme však počkať ešte niečo vyše roka.

SkryťVypnúť reklamu

Označenie „N“ nie je len „o jedno písmeno viac ako ‚M‘ od BMW“, ale vychádza z lokality kde sa nachádza technicko-vývojové centrum v Kórei – Namyang.

Sídlom novej divízie bude Alzenau neďaleko Frankfurtu nad Mohanom, ktoré ostáva zároveň aj základňou Hyundai Motorsport.

N je začiatok novej kapitoly značky

Michel Nandan z tímu Hyundai Motorsport sa vyjadril, že viac informácií o športovom oddelení „N“ prezradia v budúcom roku. Cieľom je spojenie výskumu a vývoja v Namyang (Kórea) so športovou divíziou Hyundai Motorsport v Alzenau (Nemecko) tak, aby všetky technické znalosti a schopnosti smerovali do vývoja nových vozidiel.

Zástupcovia značky si od nového športového oddelenia sľubujú pozitívny vplyv na značku Hyundai po celom svete: „Je to začiatok novej kapitoly v histórii automobilky Hyundai.“ povedal Gyoo-Heon Choi prezident divízie Hyundai Motorsport.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom nového športového oddelenia „N“ je emocionálne spojiť zákazníkov so značkou Hyundai. Označenie „N“ má byť súčasťou novej stratégie dynamicky zameraných automobilov, vyvinutých aj vďaka technickému centru so sídlom v blízkosti svetoznámeho nemeckého okruhu Nürburgring.

Od budúcej sezóny už naostro

Továrenský tím Hyundai Shell World Rally Team v budúcej sezóne šampionátu WRC ráta so štyrmi jazdcami na čele s Belgičanom Thierrym Neuvilleom. Zvyšní traja: Fín Juho Hänninen, Austrálčan Chris Atkinson a Dani Sordo zo Španielska budú zastupovať značku len na vybraných podujatiach.

Technika nového špeciálu Hyundai i20 WRC zodpovedá štandardom FIA. Srdcom vozidla je prepĺňaný štvorvalcový agregát produkujúci výkon 300 konských síl. Krútiaci moment motora so zdvihovým objemom 1,6-litra je prenášaný cez sekvenčnú prevodovku na všetky štyri kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Ostáva veriť, že sa 90 členný tím zložený z 18 národností, popasuje s tvrdou konkurenciou lepšie ako v minulosti.

zdroj: ts Hyundai

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 581
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 302
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 113
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 332
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 400
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 905
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 784
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 163
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 975
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 893
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 020
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu