SME

Medzi Humenným a Bratislavou bude premávať autovlak

Prvý slovenský vnútroštátny autovlak medzi Bratislavou a východným Slovenskom začína jazdiť od nedele 15. decembra 2013.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa službu v spolupráci s Wagon Slovakia Košice ako nočnú prepravu auta s cestujúcimi vo vlaku Zemplín medzi Humenným a Bratislavou s radením lôžkových a ležadlových vozňov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preprava začne fungovať od platnosti nového cestovného poriadku 2013/2014.

Autá bude prepravovať nočný rýchlik R 614/615 Zemplín odchádzajúci pred polnocou z Bratislavy (23.40 h) a v opačnom smere večer (o 21.28 h) z Humenného.

Na východ Slovenska za oddychom, na západ za prácou

Služba počíta s tým, že ľudia lepšie využijú hodiny zvyčajne zaplnené šoférovaním. Vodič tiež nemusí riešiť zápchy a hrozby havárií na preťažených cestách. Cestujúci nastúpi večer do vlaku, chvíľu môže pracovať na počítači a následne sa vyspí. V cieli cesty ráno vystúpi oddýchnutý a čerstvý a má k dispozícii svoje auto.

SkryťVypnúť reklamu

"Nemôžeme síce s cestnou dopravou súperiť v rýchlosti, ale určite v plynulosti dopravy a v efektivite využívania času," uviedol Jozef Schmidt, riaditeľ Úseku obchodu ZSSK.

V prospech trasy Humenné – Bratislava a späť rozhodlo veľké spádové územie Zemplína – husto osídlené okresy ako je Snina, Medzilaborce či Vranov nad Topľou, Trebišov. Súčasne ide o dostatočnú vzdialenosť pre dobré nastavenie nočného vlaku, aby sa cestujúci vyspali. Do tohto regiónu nie je plánovaná diaľnica a zatiaľ ani iná rýchlostná komunikácia.

Prevádzkovateľ verí, že ľudia budú autovlak využívať pri ceste z východného Slovenska za zamestnaním či administratívou do hlavného mesta. V opačnom smere zasa pri dovolenkách na Domašu a Zemplínsku Šíravu.

Jedna cesta bude stáť viac ako 50 eur

V pilotnej fáze bude ZSSK prepravovať autá do výšky 1,5 metra na spodnej plošine autovozňa. Vodič má vyhradené miesto v lôžkovom vozni. Cena za prepravu sa začína pri cene 50 eur za auto a vodiča jedným smerom. Príplatok za lôžko na spanie je 8 € na osobu.

SkryťVypnúť reklamu

Každé auto musí byť sprevádzané najmenej jedným držiteľom vodičského oprávnenia. Auto je potrebné pristaviť na nakládku dve hodiny pred odchodom vlaku.

ZSSK už dlhšie prevádzkuje tri autovlaky z východného Slovenska do Prahy. Na trase Poprad-Tatry – Praha nočný autovlak a z Košíc do Prahy denný aj nočný autovlak. V tomto roku prepravili autovlakom viac ako 14 tisíc vozidiel. Počas sviatočných dní očakáva Železničná spoločnosť 60 vozidiel denne jedným smerom.

zdroj: ts ZSSK

Autor: AUTOsme.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 532
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 200
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 895
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 958
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 824
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 803
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 469
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 676
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 643
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 871
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 559
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 339
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 836
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu