SME
Štvrtok, 1. december, 2022 | Meniny má Edmund

Medzi Humenným a Bratislavou bude premávať autovlak

Prvý slovenský vnútroštátny autovlak medzi Bratislavou a východným Slovenskom začína jazdiť od nedele 15. decembra 2013.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa službu v spolupráci s Wagon Slovakia Košice ako nočnú prepravu auta s cestujúcimi vo vlaku Zemplín medzi Humenným a Bratislavou s radením lôžkových a ležadlových vozňov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preprava začne fungovať od platnosti nového cestovného poriadku 2013/2014.

Autá bude prepravovať nočný rýchlik R 614/615 Zemplín odchádzajúci pred polnocou z Bratislavy (23.40 h) a v opačnom smere večer (o 21.28 h) z Humenného.

Na východ Slovenska za oddychom, na západ za prácou

Služba počíta s tým, že ľudia lepšie využijú hodiny zvyčajne zaplnené šoférovaním. Vodič tiež nemusí riešiť zápchy a hrozby havárií na preťažených cestách. Cestujúci nastúpi večer do vlaku, chvíľu môže pracovať na počítači a následne sa vyspí. V cieli cesty ráno vystúpi oddýchnutý a čerstvý a má k dispozícii svoje auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Nemôžeme síce s cestnou dopravou súperiť v rýchlosti, ale určite v plynulosti dopravy a v efektivite využívania času," uviedol Jozef Schmidt, riaditeľ Úseku obchodu ZSSK.

V prospech trasy Humenné – Bratislava a späť rozhodlo veľké spádové územie Zemplína – husto osídlené okresy ako je Snina, Medzilaborce či Vranov nad Topľou, Trebišov. Súčasne ide o dostatočnú vzdialenosť pre dobré nastavenie nočného vlaku, aby sa cestujúci vyspali. Do tohto regiónu nie je plánovaná diaľnica a zatiaľ ani iná rýchlostná komunikácia.

Prevádzkovateľ verí, že ľudia budú autovlak využívať pri ceste z východného Slovenska za zamestnaním či administratívou do hlavného mesta. V opačnom smere zasa pri dovolenkách na Domašu a Zemplínsku Šíravu.

Jedna cesta bude stáť viac ako 50 eur

V pilotnej fáze bude ZSSK prepravovať autá do výšky 1,5 metra na spodnej plošine autovozňa. Vodič má vyhradené miesto v lôžkovom vozni. Cena za prepravu sa začína pri cene 50 eur za auto a vodiča jedným smerom. Príplatok za lôžko na spanie je 8 € na osobu.

SkryťVypnúť reklamu

Každé auto musí byť sprevádzané najmenej jedným držiteľom vodičského oprávnenia. Auto je potrebné pristaviť na nakládku dve hodiny pred odchodom vlaku.

ZSSK už dlhšie prevádzkuje tri autovlaky z východného Slovenska do Prahy. Na trase Poprad-Tatry – Praha nočný autovlak a z Košíc do Prahy denný aj nočný autovlak. V tomto roku prepravili autovlakom viac ako 14 tisíc vozidiel. Počas sviatočných dní očakáva Železničná spoločnosť 60 vozidiel denne jedným smerom.

zdroj: ts ZSSK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  2. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  2. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  3. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  4. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  5. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  6. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  7. Zmeny v systéme revíznych postupov
  8. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 14 960
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 919
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 564
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 208
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 062
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 356
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 096
  8. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 072
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Správa o stave republiky opozičného politika Róberta Fica.
  2. Ľubomír Maretta: Odpustenie
  3. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  4. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  5. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  6. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  7. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  8. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 226 984
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 879
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 152
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 947
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 140
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 042
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 4 036
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 874
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu