SME

Medzi Humenným a Bratislavou bude premávať autovlak

Prvý slovenský vnútroštátny autovlak medzi Bratislavou a východným Slovenskom začína jazdiť od nedele 15. decembra 2013.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa službu v spolupráci s Wagon Slovakia Košice ako nočnú prepravu auta s cestujúcimi vo vlaku Zemplín medzi Humenným a Bratislavou s radením lôžkových a ležadlových vozňov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preprava začne fungovať od platnosti nového cestovného poriadku 2013/2014.

Autá bude prepravovať nočný rýchlik R 614/615 Zemplín odchádzajúci pred polnocou z Bratislavy (23.40 h) a v opačnom smere večer (o 21.28 h) z Humenného.

Na východ Slovenska za oddychom, na západ za prácou

Služba počíta s tým, že ľudia lepšie využijú hodiny zvyčajne zaplnené šoférovaním. Vodič tiež nemusí riešiť zápchy a hrozby havárií na preťažených cestách. Cestujúci nastúpi večer do vlaku, chvíľu môže pracovať na počítači a následne sa vyspí. V cieli cesty ráno vystúpi oddýchnutý a čerstvý a má k dispozícii svoje auto.

SkryťVypnúť reklamu

"Nemôžeme síce s cestnou dopravou súperiť v rýchlosti, ale určite v plynulosti dopravy a v efektivite využívania času," uviedol Jozef Schmidt, riaditeľ Úseku obchodu ZSSK.

V prospech trasy Humenné – Bratislava a späť rozhodlo veľké spádové územie Zemplína – husto osídlené okresy ako je Snina, Medzilaborce či Vranov nad Topľou, Trebišov. Súčasne ide o dostatočnú vzdialenosť pre dobré nastavenie nočného vlaku, aby sa cestujúci vyspali. Do tohto regiónu nie je plánovaná diaľnica a zatiaľ ani iná rýchlostná komunikácia.

Prevádzkovateľ verí, že ľudia budú autovlak využívať pri ceste z východného Slovenska za zamestnaním či administratívou do hlavného mesta. V opačnom smere zasa pri dovolenkách na Domašu a Zemplínsku Šíravu.

Jedna cesta bude stáť viac ako 50 eur

V pilotnej fáze bude ZSSK prepravovať autá do výšky 1,5 metra na spodnej plošine autovozňa. Vodič má vyhradené miesto v lôžkovom vozni. Cena za prepravu sa začína pri cene 50 eur za auto a vodiča jedným smerom. Príplatok za lôžko na spanie je 8 € na osobu.

SkryťVypnúť reklamu

Každé auto musí byť sprevádzané najmenej jedným držiteľom vodičského oprávnenia. Auto je potrebné pristaviť na nakládku dve hodiny pred odchodom vlaku.

ZSSK už dlhšie prevádzkuje tri autovlaky z východného Slovenska do Prahy. Na trase Poprad-Tatry – Praha nočný autovlak a z Košíc do Prahy denný aj nočný autovlak. V tomto roku prepravili autovlakom viac ako 14 tisíc vozidiel. Počas sviatočných dní očakáva Železničná spoločnosť 60 vozidiel denne jedným smerom.

zdroj: ts ZSSK

Autor: AUTOsme.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 10 093
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 738
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 027
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 766
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 790
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 5 043
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 035
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 963
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Krivoklátske lúky
  2. Martin Pollák: Ľudáci a boľševici a nádherná tradícia reforiem
  3. Ivan Čáni: Najlepším a najspoľahlivejším mojim „Bohom“ som ja sám.
  4. Ivan Beňovič: Prečo je NATO pre Rusko takým postrachom?
  5. Dalibor Eštočák: Ako ma Putin chce zabiť
  6. Michael Achberger: Miluješ údeniny? Toto musíš vedieť, ak chceš schudnúť
  7. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu
  8. Klára Deketová: Prepáč za hlúpu otázku, ale veľa o Slovensku neviem. Čím je vlastne známe?
  1. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 428
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 16 313
  3. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 15 776
  4. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 12 792
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 392
  6. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 10 864
  7. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 10 010
  8. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 9 567
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
reklama
SkryťZatvoriť reklamu