Len za ignorovanie značky vám auto nesmú odtiahnuť

Vodiča mali obviniť, že stál na mieste, kde je zóna zákazu státia. Pre porušenie značky odťahovať nesmú.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Pavol Funtál)

Jaroslav: "V decembri mi odtiahli auto na pokyn mestského policajta súkromnou odťahovkou. Vyjadrenie policajta bolo, že som stál na mieste, kde je zóna zákazu státia.

Podotýkam, že som parkoval na ceste pred križovatkou v tvare T viac ako 5 m pred hranicou križovatky a k tomu som parkoval pri budove vľavo. Vôbec sa tam nenachádzala značka zákazu státia alebo zastavenia.

Auto netvorilo prekážku v cestnej premávke, nakoľko tam bol voľný pruh min 3,5 m.

Po odtiahnutí som išiel na miesto kde auto odtiahli a tam som musel zaplatiť 83€ za odťah vozidla. Postupovali mestskí policajti správne?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Mohol porušiť dve pravidlá

Jaroslav mohol porušiť tri dopravné pravidlá, za ktoré mu odtiahli vozidlo.

Parkoval pri ľavom okraji vozovky. Ak stál tak, ako čierne vozidlo na fotografii Google Street View, porušil pravidlo, podľa ktorého smie vodič zastaviť alebo stáť len pri pravom okraji vozovky. Vľavo na ceste smie vodič parkovať len v jednosmerke.

Okrem toho, pri parkovaní na obojsmernej ceste musí vodič nechať pre oba smery premávky najmenej 6 metrov širokú voľnú časť vozovky.

Policajt mal Jaroslava obviniť, že stál v mieste, kde platila zóna so zákazom státia. Takéto zóny sa nachádzajú napríklad v mestách, kde chce správca obmedziť parkovanie len na vyznačené lokality.

Ak by aj Jaroslav zaparkoval v zóne, kde sa nesmie stáť, mohol by dodržať všetky ostatné pravidlá parkovania, spáchal by priestupok.

foto.jpg

Kedy smú auto odtiahnuť

Auto smú odtiahnuť len vtedy, ak

  • tvorí prekážku cestnej premávky,
  • je na vyhradenom parkovisku, no také parkovisko nie je preň určené,
  • je bez pripevnenej tabuľky s evidenčným číslom, alebo
  • vodič porušil zákaz zastavenia alebo státia vyplývajúci zo zákona o cestnej premávke (§ 25).

Odtiahnuť auto smie len správca cesty alebo Policajný zbor na náklady prevádzkovateľa vozidla.

Za priestupok, z ktorého ho mestský policajt mal obviniť, mu smeli dať na auto papuču a pokutovať ho. No nie odtiahnuť.

Z fotky, ktorú nám Jaroslav poslal, ale vyplýva, že správca cesty alebo Policajný zbor mu auto smel odtiahnuť za to, že jeho vozidlo tvorilo prekážku cestnej premávky.

Jeho vozidlo stálo na obojsmernej ceste. Nenechalo pre premávku predpísanú voľnú šírku vozovky (pre každý smer jazdy aspoň 3 metre).

Pokuta na parkovisku

Tobiáš: "Dostal som pokutu za pozdĺžne parkovanie na parkovisku. Mal som vraj auto zaparkovať kolmo, pretože o 5 metrov ďalej je značka zákazu státia. Ešte podotýkam, že auto som zastavil na chvíľu so zapnutými smerovkami. Je táto pokuta v poriadku?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Z Tobiášovho opisu situácie nie je zrejmé, aký predpis porušil. V prípade, že sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta kolmo na smer jazdy na ceste, nesmiete na nich parkovať pozdĺžne.

Na parkovisku smiete parkovať len na vyznačených parkovacích miestach. Nie cez viac miest.

Zapnutie smeroviek vám nedáva imunitu proti nesprávnemu parkovaniu. Neochránia vás pred pokutou, ak porušíte dopravné pravidlá.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop