Hliník, karbón a prepĺňaný motor. BMW uviedlo naraz verziu M3 i M4

Dvojičky BMW M3 a M4 sú ľahšie, výkonnejšie, technicky dokonalejšie, s elektromechanickým posilňovačom riadenia, no bez atmosférického motora.

(Zdroj: BMW)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Vzhľad najnovšej generácie BMW štvorkového radu označené písmenom „M“ poznáme už dlhšiu dobu.

K oficiálnemu predstaveniu inovovanej ikony pridala bavorská značka aj uvedenie BMW M3 sedan v klasickom vyhotovení s piatimi dverami.

Z predošlého BMW M3 Coupé štvrtej generácie bolo vyrobených vyše 40.000 exemplárov a súčasné BMW M4 Coupé chce ďalej rozvinúť túto úspešnú históriu.

„Už štyri generácie modelov BMW M3 spájajú gény motoristického športu so schopnosťami každodenného používania do veľmi emocionálnej celkovej koncepcie“, vysvetľuje Dr. Fridrich Nitschke, predseda manažmentu BMW M GmbH a dodáva:

„Nový šesťvalcový turbomotor spája prednosti vysokootáčkových motorov bez prepĺňania so silou turbotechnológie. Dôsledne odľahčená konštrukcie sa stará o zníženie hmotnosti asi o 80 kilogramov oproti predchodcovi.“

Myslíte, že to bude stačiť?

Atmosféra je preč

Pre nové BMW M3 sedan a nové BMW M4 Coupé bol vyvinutý nový radový šesťvalcový motor s technológiou M TwinPower Turbo a s vysokootáčkovou koncepciou. Ponúka maximálny výkon 431 koní a krútiaci moment 550 Nm dostupný od 1 800 do 7 600 ot/min, čím predstihuje najvyššiu hodnotu krútiaceho momentu predošlého modelu o približne 40 percent.

BMW tvrdí, že spotreba a emisie boli zredukované približne o 25 percent. V kombinovanom cykle by malo obom vozidlám stačiť priemerne 8,3 litra benzínu na 100 km jazdy.

Štandardný šprint z nuly na 100 km/h absolvujú nové BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé za 4,1 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, doplnkový paket M Driver’s Package ju zvýši na na 280 km/h.

Pre maximálne prepĺňanie a výkon disponuje nasávanie šesťvalcového motora popri dvoch turbojednotkách aj nepriamym chladením plniaceho vzduchu. K pretekárskej koncepcii chladenia patria okrem hlavného chladiaceho systému aj vedľajšie vodné chladiče pre najvyššiu a najnižšiu teplotu obehu motorového a prevodového oleja (pri dvojspojkovej prevodovke M).

Oproti predchodcovi je nové BMW M4 ľahšie o približne 80 kilogramov a dostáva sa na pohotovostnú hmotnosť 1 497 kg. Pod znížením hmotnosti by sme mali hľadať ľahkú konštrukciu a ďalšie redukčné opatrenia. Obidva modely majú napríklad karbónovú strechu.

Hlavné slovo dostala aerodynamika

„Spôsob, akým vedieme prúd chladiaceho vzduchu cez chladič motora, spôsobuje Venturiho efekt, ktorý redukuje vztlak na prednú nápravu, a tak zlepšuje ovládateľnosť”, vysvetľuje Albert Biermann, zodpovedný pre vývoj u BMW M GmbH.

Prvky, ako Air Curtain a M ľadviny s integrovanými Air Breather za prednými kolesami minimalizujú vírenie v predných blatníkoch. Spolu s aerodynamicky optimalizovanými spätnými zrkadlami sú zároveň charakteristickými dizajnovými prvkami BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé a ich úlohou je redukcia odporu vzduchu.

Na výber je šesť aj sedem stupňov

Prenos krútiaceho momentu zabezpečuje sériová šesťstupňová manuálna prevodovka s dvojkotúčovou spojkou. V porovnaní s predchádzajúcim modelom je kompaktnejšia a o dvanásť kilogramov ľahšia.

Pri podradení prevodovka spína funkciu medziplynu, ktorá bola doteraz k dispozícii len pre dvojspojkové prevodovky M.

Voliteľnej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke M s Drivelogic nechýba integrovaný režim Launch Control. Funkcia Smokey Burnout je určená na parádne predvádzanie a umožňuje efektné pretáčanie zadných kolies.

K ďalším komponentom zvyšujúcim dynamiku patria napríklad duté pohonné hriadele a aktívny diferenciál M s elektronicky riadenou lamelovou uzávierkou. Jej riadiace zariadenie je spojené so systémom DSC (Dynamische Stabilitäts Control) a súvisí aj s polohou plynového pedála, otáčkami a uhlovou rýchlosťou vozidla.

Viac hliníka – menej hmotnosti

Odľahčená konštrukcia náprav z hliníka ušetrila v porovnaní s oceľovou päť kilogramov. O optimálny a priamy prenos sily v pozdĺžnom a priečnom smere sa starajú tesné guľové čapy a silentbloky špeciálne vyvinuté pre BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé.

Novinkou v BMW M3/M4 je elektromechanické servoriadenie, ktoré prispôsobuje silu riadenia podľa rýchlosti. Vodič si môže vybrať z troch režimov: COMFORT, SPORT a SPORT+.

Rovnakými troma režimami disponuje aj doplnkový podvozok Adaptive M. Vodič tak môže voliť medzi komfortnejším vyladením tlmičov napríklad v premávke v meste, tvrdším vyladením pre dynamickú jazdu mimo mesta a vyladením s minimálnym tlmením a maximálnou dynamikou jazdy na pretekárskom okruhu.

BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé sériovo disponujú brzdami BMW M Compound. Medzi ich prednosti by mali patriť nízka hmotnosť a hlavne odolnosť voči prehriatiu a tzv. vädnutiu bŕzd.

Ani BMW nezabúda na extrémne jazdenie a do ponuky zaradilo karbón-keramické brzdy s ešte nižšou hmotnosťou, vyššou odolnosťou a životnosťou.

zdroj: ts BMW

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  5. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  6. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  7. Investment Advisory Guide for Slovakia
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  9. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  3. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  4. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  6. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  7. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  8. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 25 293
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 22 431
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 21 182
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 17 895
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 852
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 12 055
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 895
  8. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 4 759
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 4 477
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 4 406

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.