Hliník, karbón a prepĺňaný motor. BMW uviedlo naraz verziu M3 i M4

Dvojičky BMW M3 a M4 sú ľahšie, výkonnejšie, technicky dokonalejšie, s elektromechanickým posilňovačom riadenia, no bez atmosférického motora.

(Zdroj: BMW)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Vzhľad najnovšej generácie BMW štvorkového radu označené písmenom „M“ poznáme už dlhšiu dobu.

K oficiálnemu predstaveniu inovovanej ikony pridala bavorská značka aj uvedenie BMW M3 sedan v klasickom vyhotovení s piatimi dverami.

Z predošlého BMW M3 Coupé štvrtej generácie bolo vyrobených vyše 40.000 exemplárov a súčasné BMW M4 Coupé chce ďalej rozvinúť túto úspešnú históriu.

„Už štyri generácie modelov BMW M3 spájajú gény motoristického športu so schopnosťami každodenného používania do veľmi emocionálnej celkovej koncepcie“, vysvetľuje Dr. Fridrich Nitschke, predseda manažmentu BMW M GmbH a dodáva:

„Nový šesťvalcový turbomotor spája prednosti vysokootáčkových motorov bez prepĺňania so silou turbotechnológie. Dôsledne odľahčená konštrukcie sa stará o zníženie hmotnosti asi o 80 kilogramov oproti predchodcovi.“

Myslíte, že to bude stačiť?

Atmosféra je preč

Pre nové BMW M3 sedan a nové BMW M4 Coupé bol vyvinutý nový radový šesťvalcový motor s technológiou M TwinPower Turbo a s vysokootáčkovou koncepciou. Ponúka maximálny výkon 431 koní a krútiaci moment 550 Nm dostupný od 1 800 do 7 600 ot/min, čím predstihuje najvyššiu hodnotu krútiaceho momentu predošlého modelu o približne 40 percent.

BMW tvrdí, že spotreba a emisie boli zredukované približne o 25 percent. V kombinovanom cykle by malo obom vozidlám stačiť priemerne 8,3 litra benzínu na 100 km jazdy.

Štandardný šprint z nuly na 100 km/h absolvujú nové BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé za 4,1 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, doplnkový paket M Driver’s Package ju zvýši na na 280 km/h.

Pre maximálne prepĺňanie a výkon disponuje nasávanie šesťvalcového motora popri dvoch turbojednotkách aj nepriamym chladením plniaceho vzduchu. K pretekárskej koncepcii chladenia patria okrem hlavného chladiaceho systému aj vedľajšie vodné chladiče pre najvyššiu a najnižšiu teplotu obehu motorového a prevodového oleja (pri dvojspojkovej prevodovke M).

Oproti predchodcovi je nové BMW M4 ľahšie o približne 80 kilogramov a dostáva sa na pohotovostnú hmotnosť 1 497 kg. Pod znížením hmotnosti by sme mali hľadať ľahkú konštrukciu a ďalšie redukčné opatrenia. Obidva modely majú napríklad karbónovú strechu.

Hlavné slovo dostala aerodynamika

„Spôsob, akým vedieme prúd chladiaceho vzduchu cez chladič motora, spôsobuje Venturiho efekt, ktorý redukuje vztlak na prednú nápravu, a tak zlepšuje ovládateľnosť”, vysvetľuje Albert Biermann, zodpovedný pre vývoj u BMW M GmbH.

Prvky, ako Air Curtain a M ľadviny s integrovanými Air Breather za prednými kolesami minimalizujú vírenie v predných blatníkoch. Spolu s aerodynamicky optimalizovanými spätnými zrkadlami sú zároveň charakteristickými dizajnovými prvkami BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé a ich úlohou je redukcia odporu vzduchu.

Na výber je šesť aj sedem stupňov

Prenos krútiaceho momentu zabezpečuje sériová šesťstupňová manuálna prevodovka s dvojkotúčovou spojkou. V porovnaní s predchádzajúcim modelom je kompaktnejšia a o dvanásť kilogramov ľahšia.

Pri podradení prevodovka spína funkciu medziplynu, ktorá bola doteraz k dispozícii len pre dvojspojkové prevodovky M.

Voliteľnej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke M s Drivelogic nechýba integrovaný režim Launch Control. Funkcia Smokey Burnout je určená na parádne predvádzanie a umožňuje efektné pretáčanie zadných kolies.

K ďalším komponentom zvyšujúcim dynamiku patria napríklad duté pohonné hriadele a aktívny diferenciál M s elektronicky riadenou lamelovou uzávierkou. Jej riadiace zariadenie je spojené so systémom DSC (Dynamische Stabilitäts Control) a súvisí aj s polohou plynového pedála, otáčkami a uhlovou rýchlosťou vozidla.

Viac hliníka – menej hmotnosti

Odľahčená konštrukcia náprav z hliníka ušetrila v porovnaní s oceľovou päť kilogramov. O optimálny a priamy prenos sily v pozdĺžnom a priečnom smere sa starajú tesné guľové čapy a silentbloky špeciálne vyvinuté pre BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé.

Novinkou v BMW M3/M4 je elektromechanické servoriadenie, ktoré prispôsobuje silu riadenia podľa rýchlosti. Vodič si môže vybrať z troch režimov: COMFORT, SPORT a SPORT+.

Rovnakými troma režimami disponuje aj doplnkový podvozok Adaptive M. Vodič tak môže voliť medzi komfortnejším vyladením tlmičov napríklad v premávke v meste, tvrdším vyladením pre dynamickú jazdu mimo mesta a vyladením s minimálnym tlmením a maximálnou dynamikou jazdy na pretekárskom okruhu.

BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé sériovo disponujú brzdami BMW M Compound. Medzi ich prednosti by mali patriť nízka hmotnosť a hlavne odolnosť voči prehriatiu a tzv. vädnutiu bŕzd.

Ani BMW nezabúda na extrémne jazdenie a do ponuky zaradilo karbón-keramické brzdy s ešte nižšou hmotnosťou, vyššou odolnosťou a životnosťou.

zdroj: ts BMW

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  2. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  3. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  5. Move in immediately, if you feel like it
  6. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 765
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 933
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 282
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 957
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 847
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 204
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 643
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 829
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 701
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 473

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v jednej z akcioviek s finančníkom Siekelom, ktorý je považovaný za sponzora SNS.

SVET

Na trhoch v Štrasburgu zahynuli štyria ľudia, strelec uniká

Prokuratúra vyšetruje streľbu ako teroristický čin.

Dobré ráno

Dobré ráno: V Británii je chaos, brexit sa zasekol

Ako vládni poslanci prestali odporovať vládu.

Neprehliadnite tiež

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.