Hliník, karbón a prepĺňaný motor. BMW uviedlo naraz verziu M3 i M4

Dvojičky BMW M3 a M4 sú ľahšie, výkonnejšie, technicky dokonalejšie, s elektromechanickým posilňovačom riadenia, no bez atmosférického motora.

(Zdroj: BMW)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Vzhľad najnovšej generácie BMW štvorkového radu označené písmenom „M“ poznáme už dlhšiu dobu.

K oficiálnemu predstaveniu inovovanej ikony pridala bavorská značka aj uvedenie BMW M3 sedan v klasickom vyhotovení s piatimi dverami.

Z predošlého BMW M3 Coupé štvrtej generácie bolo vyrobených vyše 40.000 exemplárov a súčasné BMW M4 Coupé chce ďalej rozvinúť túto úspešnú históriu.

„Už štyri generácie modelov BMW M3 spájajú gény motoristického športu so schopnosťami každodenného používania do veľmi emocionálnej celkovej koncepcie“, vysvetľuje Dr. Fridrich Nitschke, predseda manažmentu BMW M GmbH a dodáva:

„Nový šesťvalcový turbomotor spája prednosti vysokootáčkových motorov bez prepĺňania so silou turbotechnológie. Dôsledne odľahčená konštrukcie sa stará o zníženie hmotnosti asi o 80 kilogramov oproti predchodcovi.“

Myslíte, že to bude stačiť?

Atmosféra je preč

Pre nové BMW M3 sedan a nové BMW M4 Coupé bol vyvinutý nový radový šesťvalcový motor s technológiou M TwinPower Turbo a s vysokootáčkovou koncepciou. Ponúka maximálny výkon 431 koní a krútiaci moment 550 Nm dostupný od 1 800 do 7 600 ot/min, čím predstihuje najvyššiu hodnotu krútiaceho momentu predošlého modelu o približne 40 percent.

BMW tvrdí, že spotreba a emisie boli zredukované približne o 25 percent. V kombinovanom cykle by malo obom vozidlám stačiť priemerne 8,3 litra benzínu na 100 km jazdy.

Štandardný šprint z nuly na 100 km/h absolvujú nové BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé za 4,1 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, doplnkový paket M Driver’s Package ju zvýši na na 280 km/h.

Pre maximálne prepĺňanie a výkon disponuje nasávanie šesťvalcového motora popri dvoch turbojednotkách aj nepriamym chladením plniaceho vzduchu. K pretekárskej koncepcii chladenia patria okrem hlavného chladiaceho systému aj vedľajšie vodné chladiče pre najvyššiu a najnižšiu teplotu obehu motorového a prevodového oleja (pri dvojspojkovej prevodovke M).

Oproti predchodcovi je nové BMW M4 ľahšie o približne 80 kilogramov a dostáva sa na pohotovostnú hmotnosť 1 497 kg. Pod znížením hmotnosti by sme mali hľadať ľahkú konštrukciu a ďalšie redukčné opatrenia. Obidva modely majú napríklad karbónovú strechu.

Hlavné slovo dostala aerodynamika

„Spôsob, akým vedieme prúd chladiaceho vzduchu cez chladič motora, spôsobuje Venturiho efekt, ktorý redukuje vztlak na prednú nápravu, a tak zlepšuje ovládateľnosť”, vysvetľuje Albert Biermann, zodpovedný pre vývoj u BMW M GmbH.

Prvky, ako Air Curtain a M ľadviny s integrovanými Air Breather za prednými kolesami minimalizujú vírenie v predných blatníkoch. Spolu s aerodynamicky optimalizovanými spätnými zrkadlami sú zároveň charakteristickými dizajnovými prvkami BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé a ich úlohou je redukcia odporu vzduchu.

Na výber je šesť aj sedem stupňov

Prenos krútiaceho momentu zabezpečuje sériová šesťstupňová manuálna prevodovka s dvojkotúčovou spojkou. V porovnaní s predchádzajúcim modelom je kompaktnejšia a o dvanásť kilogramov ľahšia.

Pri podradení prevodovka spína funkciu medziplynu, ktorá bola doteraz k dispozícii len pre dvojspojkové prevodovky M.

Voliteľnej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke M s Drivelogic nechýba integrovaný režim Launch Control. Funkcia Smokey Burnout je určená na parádne predvádzanie a umožňuje efektné pretáčanie zadných kolies.

K ďalším komponentom zvyšujúcim dynamiku patria napríklad duté pohonné hriadele a aktívny diferenciál M s elektronicky riadenou lamelovou uzávierkou. Jej riadiace zariadenie je spojené so systémom DSC (Dynamische Stabilitäts Control) a súvisí aj s polohou plynového pedála, otáčkami a uhlovou rýchlosťou vozidla.

Viac hliníka – menej hmotnosti

Odľahčená konštrukcia náprav z hliníka ušetrila v porovnaní s oceľovou päť kilogramov. O optimálny a priamy prenos sily v pozdĺžnom a priečnom smere sa starajú tesné guľové čapy a silentbloky špeciálne vyvinuté pre BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé.

Novinkou v BMW M3/M4 je elektromechanické servoriadenie, ktoré prispôsobuje silu riadenia podľa rýchlosti. Vodič si môže vybrať z troch režimov: COMFORT, SPORT a SPORT+.

Rovnakými troma režimami disponuje aj doplnkový podvozok Adaptive M. Vodič tak môže voliť medzi komfortnejším vyladením tlmičov napríklad v premávke v meste, tvrdším vyladením pre dynamickú jazdu mimo mesta a vyladením s minimálnym tlmením a maximálnou dynamikou jazdy na pretekárskom okruhu.

BMW M3 sedan a BMW M4 Coupé sériovo disponujú brzdami BMW M Compound. Medzi ich prednosti by mali patriť nízka hmotnosť a hlavne odolnosť voči prehriatiu a tzv. vädnutiu bŕzd.

Ani BMW nezabúda na extrémne jazdenie a do ponuky zaradilo karbón-keramické brzdy s ešte nižšou hmotnosťou, vyššou odolnosťou a životnosťou.

zdroj: ts BMW

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 18 659
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 744
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 921
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 864
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 244
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 108
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 911
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 760
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 317
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 286

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Buďte skromní! Káže občanom tadžický prezident

Perzské svadby sú výrazom materiálnej podstaty starých tradícií

BRATISLAVA

Nivy zatvoria. Pozrite si, kde vystúpite v Bratislave z autobusu

Novú stanicu chcú postaviť do troch rokov.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.