Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Audi s najvyššou pravdepodobnosťou zmení svoje rozhodnutie a výrobu elektrického superauta R8 e-tron podporí v malosériovej výrobe.
Dôvod na zmenu nie len nový šéf technického vývoja Ulrich Hackenberg, ale aj ďalší pokrok v oblasti akumulátorov typu Lithium-Ion.
Oproti pôvodným 215 km zvýši nová generácia akumulátorov dojazd modelu Audi R8 e-tron na praktických takmer 400 km.
V priebehu posledných rokov sa spoločnosti Audi podarilo aj vďaka iným chemickým postupom pri výrobe akumulátorov výrazne zvýšiť energetickú hustotu.
Audi R8 e-tron sa stane technologickým základom pre ďalšie modely nemeckej značky, ktoré by mali vzniknúť práve pod vedením Ulricha Hackenberga.
Hackenberg zodpovedal aj za elektrické vozidlá ako Volkswagen e-Up a e-Golf, ale aj hybridné modely XL1 a Golf Hybrid Plug-In.
Technika Audi R8 e-Tron ostane v podstate nedotknutá. Vozidlo so zadným pohonom bude štylisticky korešpondovať s druhou generáciou modelu R8, ktorej predaj spustia v druhej polovici roka 2014.
Rozsiahle použitie hliníka a karbónu umožnilo konštruktérom stlačiť pohotovostnú hmotnosť na 1 780 kg. Výkon pôvodného konceptu 280 kW (381 k) umožnil poraziť hranicu 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť bola elektronicky na 200 km/h.
Podľa dostupných informácií by limitovanú sériovú výrobu modelu Audi R8 e-Tron mohli spustiť v budúcom roku.
zdroj: autoblog.com