SME

Revolučná hybridná prevodovka bude výkonnejšia a lacnejšia

Prevodové ústrojenstvo so šiestimi primárnymi stupňami ťaží z integrácie elektromotora a dvoch pomocných stupňov.

(Zdroj: Oerlikon)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začiatkom decembra bol Berlín hostiteľom 12. ročníka sympózia CTI. Od 2. – 5. decembra sa na jednom mieste stretli špičkoví odborníci hybridných systémov, elektrovozidiel a prevodových ústrojenstiev.

Jednou z najzásadnejších noviniek bolo predstavenie nového typu šesťstupňovej automatickej hybridnej prevodovky s dvoma hriadeľmi (podobne ako dvojspojkové prevodovky) nazvaná OGeco Concept.

SkryťVypnúť reklamu

Na vývoji sa podieľala britská spoločnosť Vocis a taliansky špecialista na prevodovky Oerlikon Graziano Drive Systems.

Dva stupne navyše

Už v blízkej budúcnosti chce nový typ prevodovky presvedčiť nízkou hmotnosťou, vyššou efektivitou radenia voči súčasným dvojspojkovým prevodovkám, hybridným i elektrickým režimom a zároveň nižším finančným zaťažením pri výrobe.

„Zvýšenie komfortu pri radení v nízkych rýchlostiach neznamená kompromis v rýchlosti radenia a zníženú odozvu pri temperamentnej jazde.“ povedal Roberto Gay, šéf technického vývoja v spoločnosti Oerlikon Graziano Drive Systems.

Princíp fungovania je v implementácii elektromotora s malou dvojstupňovou prevodovkou do primárnej prevodovky. Elektromotor sa presadí hlavne počas preraďovania primárnych prevodových stupňov a chvíľky zaváhania spaľovacieho motora. Automobil tak získa kontinuálny ťah a primárne prevodové stupne sú radené bez neželaného trhnutia.

SkryťVypnúť reklamu

Určená pre civilné aj športové autá

Nový typ prevodovky je využiteľný pre vozidlá s pohonom prednej i zadnej nápravy. Vďaka elektromotoru s výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 200 Nm je schopná dobre fungovať aj v čisto elektrickom režime.

Samozrejmosťou je klasický hybridný režim i režim, v ktorom spaľovací motor cez elektromotor – generátor nabíja akumulátory. Športový režim zas zaistí odovzdanie maximálneho výkonu i krútiaceho momentu z oboch typov motorov naraz.

Všetko údajne záleží len od konkrétnych potrieb, nastavenia režimov prevodovky a kapacity batérií.

Podľa dostupných informácií bude mať nová prevodovka svoju premiéru v bližšie nešpecifikovanom aute začiatkom budúceho roka. Vieme však, že má výkonný motor pod prednou kapotou, poháňané zadné kolesá a pôvodne mu slúžila sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu

zdroj: ts Oerlikon

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Os zla sa spája II.
  2. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu
  3. Ján Chomík: Stredoslovák na východe
  4. Dávid Polák: Blízkovýchodná hra o tróny
  5. Simona Michalík: Nestačí byť dobrým učiteľom v triede. Ak chceme meniť vzdelávanie, musíme začať budovať mosty.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Ondřej Havelka: Kdo jsme. Teologické pojetí lidské osoby a osobnosti
  8. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — III.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 134
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 394
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 11 404
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 279
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 8 938
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 378
  7. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 6 975
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 724
  1. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  3. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  4. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  5. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  6. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  7. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  8. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
SkryťZatvoriť reklamu