SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Mercedes C je väčší, bezpečnejší a pritom ľahší

Nová generácia triedy C príde na trh s pneumatickým podvozkom, adaptívnymi svetlami aj novým naftovým motorom.

(Zdroj: Mercedes-Benz)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ešte máme v pamäti, s akou veľkou pompou predstavila automobilka Mercedes-Benz súčasnú generáciu svojej vtedy najmenšej limuzíny triedy C.

Vozidlo navrhnuté takmer výhradne za pomoci počítačových simulácií a moderných techník znamenalo aj pre Mercedes relatívne veľký dizajnový skok.

Od roku 2007 sa trieda C podrobila viacerým dizajnovým omladeniam a automobilka predala viac ako 2,4 milióna vozidiel. Koniec roka 2013 však znamená koniec aj pre súčasnú generáciu triedy C.

Nový, ľahší, úspornejší, modernejší – taký chce byť nový Mercedes-Benz triedy C. Automobilka nešetrila a vozidlo vybavila najmodernejšími bezpečnostnými systémami, doteraz vyhradenými len pre modely vyššieho radu.

Mercedes hovorí o „prechode na vyššiu triedu“. Do ponuky sa najskôr dostanú modely C 180, C 200 a C 220 BlueTEC.

Viac miesta neznamená vyššiu váhu

Podľa predstaviteľov nemeckej značky je generačný nárast modelu spôsobený zohľadnením zvyšujúcej sa priemernej výšky človeka. Či je to pravda alebo nie, nová trieda C podrástla.

Pri rázvore širšom o 80 milimetrov (2 840 milimetrov) v porovnaní s predchodcom dĺžka vozidla narástla o 95 milimetrov (4 686 milimetrov) a šírka vozidla o 40 milimetrov (1 810 milimetrov). Takýto nárast priestoru by mal potešiť najmä cestujúcich sediacich vzadu.

Za zväčšenými rozmermi sa ukrýva aj objemnejší batožinový priestor, ktorý prekonáva predchodcu a ponúka objem 480 litrov.

Na výber sú k dispozícii dve odlišné tváre vozidla: športová s centrálnou hviezdou alebo klasická maska chladiča sedana s hviezdou mercedes na kapote motora vyhradená výlučne pre líniu výbavy Exclusive.

Sériovo je nová trieda C vybavená halogénovými svetlometmi na báze žiaroviek H7. Okrem sériových svetlometov sú k dispozícii dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: jedna statická a jedna dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System s LED“.

Koncové a brzdové svetlá v zadných svietidlách sú vo všetkých variantoch svetlometov vyhotovené v technike LED.

Spojenie dvoch svetov

Stvárnením interiéru automobilka Mercedes-Benz kombinuje architektúru športových vozidiel značky a novú stredovú konzolu. V prípade vozidiel s automatickou prevodovkou prechádza konzola od stredových dýz až po lakťovú opierku a vytvára jeden celok.

Konštruktéri nad stredovú konzolu umiestnili samostatne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 7 palcov. Systém Comand Online je vybavený displejom ešte väčším – 8,3 palca, čo je približne 21 cm.

Dotykové pole v opierke dlane nad ovládačom na stredovom tuneli umožňuje zadávať písmená, číslice a znaky diakritiky v každom jazyku. V prípade dotyku ovládacej plochy dotykového poľa dostane šofér spätnú odozvu.

Novinkou v triede C je aj projekčný displej, ktorý premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča. Nový zobrazovací systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach najvyššej povolenej rýchlosti, navigačných pokynoch a ukazuje upozornenia systému Distronic Plus.

Automobilka Mecedes-Benz vyzdvihuje technologický skok vo veľkosériovej výrobe karosérie, kvôli zvýšeniu podielu hliníka z menej ako 10 na takmer 50 %.

Okrem odľahčenia vozidla o približne 100 kg bolo cieľom konštruktérov zníženie odporu vzduchu a zvýšenie akustického komfortu v kabíne vozidla. Pri vývoji optimalizovali napríklad hluk ventilátora interiéru, spúšťačov okien, prestavenia sedadiel a hluk mnohých iných ovládacích a funkčných prvkov.

Nechýba nový diesel ani hybrid

V okamihu uvedenia na trh budú k dispozícii tri motorizácie. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. V krátkom čase pribudne nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra.

Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 cm3 výkon 85 kW (115 k) alebo 100 kW (136 k) a krútiaci moment 280, prípadne 320 Nm.

K dispozícii bude aj päť štvorvalcových benzínových motorov, medzi nimi aj model C 180 ECO Edition zameraný na hospodárnejšiu jazdu. Neskôr bude nasledovať šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW (333 k).

Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E bude ponúkať dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie celkový výkon 170 kW (231 k) a priemerne by si mal vystačiť s 3,9 litrami motorovej nafty.

Hybridný model C 300 BlueTEC HYBRID vybaví značka neskôr aj technikou a batériami typu plug-in.

Vzduchový podvozok je dostupný aj pre triedu C

Štvorvalcovým motorom prisúdil Mercedes dve nové šesťstupňové manuálne prevodovky s vyššou presnosťou radenia. Komfort automatického radenia zabezpečuje prevodovka 7G-TRONIC PLUS.

Ani v ponuke novej generácie triedy C nebude chýbať systém pohonu všetkých štyroch kolies 4-Matic.

Novo vyvinutý podvozok štandardne dodávaný s oceľovými pružinami sa spolieha na prednú nápravu so štvorprvkovým zavesením kolies. Optimalizovaná zadná náprava s nezávislým zavesením kolies a koncepciou päťprvkového zavesenia by mala priniesť vysokú stabilitu v priamom smere.

Alternatívou k oceľovým pružinám je systém vzduchového pruženia Airmatic na oboch nápravách s piatimi charakteristikami a reguláciou výšky na všetkých kolesách.

Všetky verzie triedy C budú sériovo vybavené elektromechanickým priamym riadením.

Technika pre všetkých

Mercedes chce sprístupniť najvyššiu možnú bezpečnosť pre širšiu skupinu verejnosti a tak je aj nová generácia Mercedesu triedy C vybavená systémom upozorňujúcim na únavu vodiča, adaptívnym tempomatom s ochranou pred nárazom, systémom autonómneho brzdenia, asistentom pre jazdu v kolóne a ďalšími elektronickými pomocníkmi.

K množstvu asistenčných prvkov je pripojený aktívny asistent parkovania ale aj kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy, systém pre sledovanie dopravných značiek a adaptívne diaľkové svetlá s cieleným zaclonením tých zón v kuželi svetla, kde sa nachádzajú iné vozidlá.

Motor

C 180

C 200

C 220 BlueTec

Zdvihový objem

1595 cm3

1991 cm3

2143 cm3

Valce/ventily

4/4

4/4

4/4

Výkon (kW/min)

115/5300

135/5500

125/3200-4200

Krútiaci moment (Nm/min)

250/1200-4000

300/1200-4000

400/1400-2800

Max. rýchlosť

225 (223) km/h

237 (235) km/h

234 (233) km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,2 (8,5) s

7,5 (7,3) s

8,1 (7,8) s

Priemerná spotreba

5,0 (5,4) l/100 km

5,3 (5,3) l/100 km

4,0 (4,3) l/100 km

zdroj: ts Mercedes-Benz

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 704
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 468
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 146
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 812
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 052
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 390
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Režisér a producent Bez servítky Tomáš Eibner.

Vysielateľom chýba odvaha, hovorí Tomáš Eibner pre TV OKO/TV SVET.


18. máj
Opičie kiahne sa prejavuje vyrážkami.

O víruse bude mimoriadne hovoriť WHO.


5 h
Daniil Medvedev.

Za Wimbledon nebudú udeľovať body, Rusi a Bielorusi nemôžu hrať.


2 h
Ruskí vojaci prehľadávajú ukrajinských vojakov z oceliarni Azovstaľ po tom, čo dostali príkaz, aby prestali klásť odpor.

Vojna na Ukrajine pokračuje 88. deň.


a 4 ďalší 17 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  2. Soňa Bulbeck: Na Východe, kde nič nie je...
  3. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  4. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  6. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  7. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 244
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 342
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 315
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 409
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 800
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 633
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 055
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu