Mercedes C je väčší, bezpečnejší a pritom ľahší

Nová generácia triedy C príde na trh s pneumatickým podvozkom, adaptívnymi svetlami aj novým naftovým motorom.

(Zdroj: Mercedes-Benz)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ešte máme v pamäti, s akou veľkou pompou predstavila automobilka Mercedes-Benz súčasnú generáciu svojej vtedy najmenšej limuzíny triedy C.

Vozidlo navrhnuté takmer výhradne za pomoci počítačových simulácií a moderných techník znamenalo aj pre Mercedes relatívne veľký dizajnový skok.

Od roku 2007 sa trieda C podrobila viacerým dizajnovým omladeniam a automobilka predala viac ako 2,4 milióna vozidiel. Koniec roka 2013 však znamená koniec aj pre súčasnú generáciu triedy C.

Nový, ľahší, úspornejší, modernejší – taký chce byť nový Mercedes-Benz triedy C. Automobilka nešetrila a vozidlo vybavila najmodernejšími bezpečnostnými systémami, doteraz vyhradenými len pre modely vyššieho radu.

Mercedes hovorí o „prechode na vyššiu triedu“. Do ponuky sa najskôr dostanú modely C 180, C 200 a C 220 BlueTEC.

Viac miesta neznamená vyššiu váhu

Podľa predstaviteľov nemeckej značky je generačný nárast modelu spôsobený zohľadnením zvyšujúcej sa priemernej výšky človeka. Či je to pravda alebo nie, nová trieda C podrástla.

Pri rázvore širšom o 80 milimetrov (2 840 milimetrov) v porovnaní s predchodcom dĺžka vozidla narástla o 95 milimetrov (4 686 milimetrov) a šírka vozidla o 40 milimetrov (1 810 milimetrov). Takýto nárast priestoru by mal potešiť najmä cestujúcich sediacich vzadu.

Za zväčšenými rozmermi sa ukrýva aj objemnejší batožinový priestor, ktorý prekonáva predchodcu a ponúka objem 480 litrov.

Na výber sú k dispozícii dve odlišné tváre vozidla: športová s centrálnou hviezdou alebo klasická maska chladiča sedana s hviezdou mercedes na kapote motora vyhradená výlučne pre líniu výbavy Exclusive.

Sériovo je nová trieda C vybavená halogénovými svetlometmi na báze žiaroviek H7. Okrem sériových svetlometov sú k dispozícii dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: jedna statická a jedna dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System s LED“.

Koncové a brzdové svetlá v zadných svietidlách sú vo všetkých variantoch svetlometov vyhotovené v technike LED.

Spojenie dvoch svetov

Stvárnením interiéru automobilka Mercedes-Benz kombinuje architektúru športových vozidiel značky a novú stredovú konzolu. V prípade vozidiel s automatickou prevodovkou prechádza konzola od stredových dýz až po lakťovú opierku a vytvára jeden celok.

Konštruktéri nad stredovú konzolu umiestnili samostatne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 7 palcov. Systém Comand Online je vybavený displejom ešte väčším – 8,3 palca, čo je približne 21 cm.

Dotykové pole v opierke dlane nad ovládačom na stredovom tuneli umožňuje zadávať písmená, číslice a znaky diakritiky v každom jazyku. V prípade dotyku ovládacej plochy dotykového poľa dostane šofér spätnú odozvu.

Novinkou v triede C je aj projekčný displej, ktorý premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča. Nový zobrazovací systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach najvyššej povolenej rýchlosti, navigačných pokynoch a ukazuje upozornenia systému Distronic Plus.

Automobilka Mecedes-Benz vyzdvihuje technologický skok vo veľkosériovej výrobe karosérie, kvôli zvýšeniu podielu hliníka z menej ako 10 na takmer 50 %.

Okrem odľahčenia vozidla o približne 100 kg bolo cieľom konštruktérov zníženie odporu vzduchu a zvýšenie akustického komfortu v kabíne vozidla. Pri vývoji optimalizovali napríklad hluk ventilátora interiéru, spúšťačov okien, prestavenia sedadiel a hluk mnohých iných ovládacích a funkčných prvkov.

Nechýba nový diesel ani hybrid

V okamihu uvedenia na trh budú k dispozícii tri motorizácie. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. V krátkom čase pribudne nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra.

Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 cm3 výkon 85 kW (115 k) alebo 100 kW (136 k) a krútiaci moment 280, prípadne 320 Nm.

K dispozícii bude aj päť štvorvalcových benzínových motorov, medzi nimi aj model C 180 ECO Edition zameraný na hospodárnejšiu jazdu. Neskôr bude nasledovať šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW (333 k).

Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E bude ponúkať dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie celkový výkon 170 kW (231 k) a priemerne by si mal vystačiť s 3,9 litrami motorovej nafty.

Hybridný model C 300 BlueTEC HYBRID vybaví značka neskôr aj technikou a batériami typu plug-in.

Vzduchový podvozok je dostupný aj pre triedu C

Štvorvalcovým motorom prisúdil Mercedes dve nové šesťstupňové manuálne prevodovky s vyššou presnosťou radenia. Komfort automatického radenia zabezpečuje prevodovka 7G-TRONIC PLUS.

Ani v ponuke novej generácie triedy C nebude chýbať systém pohonu všetkých štyroch kolies 4-Matic.

Novo vyvinutý podvozok štandardne dodávaný s oceľovými pružinami sa spolieha na prednú nápravu so štvorprvkovým zavesením kolies. Optimalizovaná zadná náprava s nezávislým zavesením kolies a koncepciou päťprvkového zavesenia by mala priniesť vysokú stabilitu v priamom smere.

Alternatívou k oceľovým pružinám je systém vzduchového pruženia Airmatic na oboch nápravách s piatimi charakteristikami a reguláciou výšky na všetkých kolesách.

Všetky verzie triedy C budú sériovo vybavené elektromechanickým priamym riadením.

Technika pre všetkých

Mercedes chce sprístupniť najvyššiu možnú bezpečnosť pre širšiu skupinu verejnosti a tak je aj nová generácia Mercedesu triedy C vybavená systémom upozorňujúcim na únavu vodiča, adaptívnym tempomatom s ochranou pred nárazom, systémom autonómneho brzdenia, asistentom pre jazdu v kolóne a ďalšími elektronickými pomocníkmi.

K množstvu asistenčných prvkov je pripojený aktívny asistent parkovania ale aj kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy, systém pre sledovanie dopravných značiek a adaptívne diaľkové svetlá s cieleným zaclonením tých zón v kuželi svetla, kde sa nachádzajú iné vozidlá.

Motor

C 180

C 200

C 220 BlueTec

Zdvihový objem

1595 cm3

1991 cm3

2143 cm3

Valce/ventily

4/4

4/4

4/4

Výkon (kW/min)

115/5300

135/5500

125/3200-4200

Krútiaci moment (Nm/min)

250/1200-4000

300/1200-4000

400/1400-2800

Max. rýchlosť

225 (223) km/h

237 (235) km/h

234 (233) km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,2 (8,5) s

7,5 (7,3) s

8,1 (7,8) s

Priemerná spotreba

5,0 (5,4) l/100 km

5,3 (5,3) l/100 km

4,0 (4,3) l/100 km

zdroj: ts Mercedes-Benz

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 756
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 191
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 361
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 166
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 566
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 490
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 821
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 776
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 875
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 019

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop