SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Mercedes C je väčší, bezpečnejší a pritom ľahší

Nová generácia triedy C príde na trh s pneumatickým podvozkom, adaptívnymi svetlami aj novým naftovým motorom.

(Zdroj: Mercedes-Benz)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ešte máme v pamäti, s akou veľkou pompou predstavila automobilka Mercedes-Benz súčasnú generáciu svojej vtedy najmenšej limuzíny triedy C.

Vozidlo navrhnuté takmer výhradne za pomoci počítačových simulácií a moderných techník znamenalo aj pre Mercedes relatívne veľký dizajnový skok.

Od roku 2007 sa trieda C podrobila viacerým dizajnovým omladeniam a automobilka predala viac ako 2,4 milióna vozidiel. Koniec roka 2013 však znamená koniec aj pre súčasnú generáciu triedy C.

Nový, ľahší, úspornejší, modernejší – taký chce byť nový Mercedes-Benz triedy C. Automobilka nešetrila a vozidlo vybavila najmodernejšími bezpečnostnými systémami, doteraz vyhradenými len pre modely vyššieho radu.

Mercedes hovorí o „prechode na vyššiu triedu“. Do ponuky sa najskôr dostanú modely C 180, C 200 a C 220 BlueTEC.

Viac miesta neznamená vyššiu váhu

Podľa predstaviteľov nemeckej značky je generačný nárast modelu spôsobený zohľadnením zvyšujúcej sa priemernej výšky človeka. Či je to pravda alebo nie, nová trieda C podrástla.

Pri rázvore širšom o 80 milimetrov (2 840 milimetrov) v porovnaní s predchodcom dĺžka vozidla narástla o 95 milimetrov (4 686 milimetrov) a šírka vozidla o 40 milimetrov (1 810 milimetrov). Takýto nárast priestoru by mal potešiť najmä cestujúcich sediacich vzadu.

Za zväčšenými rozmermi sa ukrýva aj objemnejší batožinový priestor, ktorý prekonáva predchodcu a ponúka objem 480 litrov.

Na výber sú k dispozícii dve odlišné tváre vozidla: športová s centrálnou hviezdou alebo klasická maska chladiča sedana s hviezdou mercedes na kapote motora vyhradená výlučne pre líniu výbavy Exclusive.

Sériovo je nová trieda C vybavená halogénovými svetlometmi na báze žiaroviek H7. Okrem sériových svetlometov sú k dispozícii dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: jedna statická a jedna dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System s LED“.

Koncové a brzdové svetlá v zadných svietidlách sú vo všetkých variantoch svetlometov vyhotovené v technike LED.

Spojenie dvoch svetov

Stvárnením interiéru automobilka Mercedes-Benz kombinuje architektúru športových vozidiel značky a novú stredovú konzolu. V prípade vozidiel s automatickou prevodovkou prechádza konzola od stredových dýz až po lakťovú opierku a vytvára jeden celok.

Konštruktéri nad stredovú konzolu umiestnili samostatne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 7 palcov. Systém Comand Online je vybavený displejom ešte väčším – 8,3 palca, čo je približne 21 cm.

Dotykové pole v opierke dlane nad ovládačom na stredovom tuneli umožňuje zadávať písmená, číslice a znaky diakritiky v každom jazyku. V prípade dotyku ovládacej plochy dotykového poľa dostane šofér spätnú odozvu.

Novinkou v triede C je aj projekčný displej, ktorý premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča. Nový zobrazovací systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach najvyššej povolenej rýchlosti, navigačných pokynoch a ukazuje upozornenia systému Distronic Plus.

Automobilka Mecedes-Benz vyzdvihuje technologický skok vo veľkosériovej výrobe karosérie, kvôli zvýšeniu podielu hliníka z menej ako 10 na takmer 50 %.

Okrem odľahčenia vozidla o približne 100 kg bolo cieľom konštruktérov zníženie odporu vzduchu a zvýšenie akustického komfortu v kabíne vozidla. Pri vývoji optimalizovali napríklad hluk ventilátora interiéru, spúšťačov okien, prestavenia sedadiel a hluk mnohých iných ovládacích a funkčných prvkov.

Nechýba nový diesel ani hybrid

V okamihu uvedenia na trh budú k dispozícii tri motorizácie. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. V krátkom čase pribudne nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra.

Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 cm3 výkon 85 kW (115 k) alebo 100 kW (136 k) a krútiaci moment 280, prípadne 320 Nm.

K dispozícii bude aj päť štvorvalcových benzínových motorov, medzi nimi aj model C 180 ECO Edition zameraný na hospodárnejšiu jazdu. Neskôr bude nasledovať šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW (333 k).

Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E bude ponúkať dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie celkový výkon 170 kW (231 k) a priemerne by si mal vystačiť s 3,9 litrami motorovej nafty.

Hybridný model C 300 BlueTEC HYBRID vybaví značka neskôr aj technikou a batériami typu plug-in.

Vzduchový podvozok je dostupný aj pre triedu C

Štvorvalcovým motorom prisúdil Mercedes dve nové šesťstupňové manuálne prevodovky s vyššou presnosťou radenia. Komfort automatického radenia zabezpečuje prevodovka 7G-TRONIC PLUS.

Ani v ponuke novej generácie triedy C nebude chýbať systém pohonu všetkých štyroch kolies 4-Matic.

Novo vyvinutý podvozok štandardne dodávaný s oceľovými pružinami sa spolieha na prednú nápravu so štvorprvkovým zavesením kolies. Optimalizovaná zadná náprava s nezávislým zavesením kolies a koncepciou päťprvkového zavesenia by mala priniesť vysokú stabilitu v priamom smere.

Alternatívou k oceľovým pružinám je systém vzduchového pruženia Airmatic na oboch nápravách s piatimi charakteristikami a reguláciou výšky na všetkých kolesách.

Všetky verzie triedy C budú sériovo vybavené elektromechanickým priamym riadením.

Technika pre všetkých

Mercedes chce sprístupniť najvyššiu možnú bezpečnosť pre širšiu skupinu verejnosti a tak je aj nová generácia Mercedesu triedy C vybavená systémom upozorňujúcim na únavu vodiča, adaptívnym tempomatom s ochranou pred nárazom, systémom autonómneho brzdenia, asistentom pre jazdu v kolóne a ďalšími elektronickými pomocníkmi.

K množstvu asistenčných prvkov je pripojený aktívny asistent parkovania ale aj kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy, systém pre sledovanie dopravných značiek a adaptívne diaľkové svetlá s cieleným zaclonením tých zón v kuželi svetla, kde sa nachádzajú iné vozidlá.

Motor

C 180

C 200

C 220 BlueTec

Zdvihový objem

1595 cm3

1991 cm3

2143 cm3

Valce/ventily

4/4

4/4

4/4

Výkon (kW/min)

115/5300

135/5500

125/3200-4200

Krútiaci moment (Nm/min)

250/1200-4000

300/1200-4000

400/1400-2800

Max. rýchlosť

225 (223) km/h

237 (235) km/h

234 (233) km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,2 (8,5) s

7,5 (7,3) s

8,1 (7,8) s

Priemerná spotreba

5,0 (5,4) l/100 km

5,3 (5,3) l/100 km

4,0 (4,3) l/100 km

zdroj: ts Mercedes-Benz

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 539
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 660
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 477
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 665
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 620
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 416
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 176
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 619
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 343
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 336
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Kotleba môže všetko

Keď sa novinári pýtali polície, ako budú riešiť porušenie nariadení Kotlebom, odpoveď bola, že nijako.

Na Covid zomrú desiatky ľudí denne. Pokles príde najskôr o dva týždne

Zomierajú ľudia s inými ochoreniami, ktorí by inak žili.

V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.

Špeciálny prokurátor Kováčik ide do väzby, rozhodol súd

Súd zobral do väzby aj druhého obvineného Norberta Pakšiho.

Policajná eskorta a príslušníci Národnej kriminálnej agentúry privádzajú vysokého postaveného policajného funkcionára Norberta Pakšiho a špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika na pojednávanie na Špecializovaný trestný súd v Pezinku.
Podcast Dobré Ráno.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR