SME

Mercedes C je väčší, bezpečnejší a pritom ľahší

Nová generácia triedy C príde na trh s pneumatickým podvozkom, adaptívnymi svetlami aj novým naftovým motorom.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?


Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte máme v pamäti, s akou veľkou pompou predstavila automobilka Mercedes-Benz súčasnú generáciu svojej vtedy najmenšej limuzíny triedy C.

Vozidlo navrhnuté takmer výhradne za pomoci počítačových simulácií a moderných techník znamenalo aj pre Mercedes relatívne veľký dizajnový skok.

Od roku 2007 sa trieda C podrobila viacerým dizajnovým omladeniam a automobilka predala viac ako 2,4 milióna vozidiel. Koniec roka 2013 však znamená koniec aj pre súčasnú generáciu triedy C.

SkryťVypnúť reklamu

Nový, ľahší, úspornejší, modernejší – taký chce byť nový Mercedes-Benz triedy C. Automobilka nešetrila a vozidlo vybavila najmodernejšími bezpečnostnými systémami, doteraz vyhradenými len pre modely vyššieho radu.

Mercedes hovorí o „prechode na vyššiu triedu“. Do ponuky sa najskôr dostanú modely C 180, C 200 a C 220 BlueTEC.

Viac miesta neznamená vyššiu váhu

Podľa predstaviteľov nemeckej značky je generačný nárast modelu spôsobený zohľadnením zvyšujúcej sa priemernej výšky človeka. Či je to pravda alebo nie, nová trieda C podrástla.

Pri rázvore širšom o 80 milimetrov (2 840 milimetrov) v porovnaní s predchodcom dĺžka vozidla narástla o 95 milimetrov (4 686 milimetrov) a šírka vozidla o 40 milimetrov (1 810 milimetrov). Takýto nárast priestoru by mal potešiť najmä cestujúcich sediacich vzadu.

SkryťVypnúť reklamu

Za zväčšenými rozmermi sa ukrýva aj objemnejší batožinový priestor, ktorý prekonáva predchodcu a ponúka objem 480 litrov.

Na výber sú k dispozícii dve odlišné tváre vozidla: športová s centrálnou hviezdou alebo klasická maska chladiča sedana s hviezdou mercedes na kapote motora vyhradená výlučne pre líniu výbavy Exclusive.

Sériovo je nová trieda C vybavená halogénovými svetlometmi na báze žiaroviek H7. Okrem sériových svetlometov sú k dispozícii dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: jedna statická a jedna dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System s LED“.

Koncové a brzdové svetlá v zadných svietidlách sú vo všetkých variantoch svetlometov vyhotovené v technike LED.

Spojenie dvoch svetov

Stvárnením interiéru automobilka Mercedes-Benz kombinuje architektúru športových vozidiel značky a novú stredovú konzolu. V prípade vozidiel s automatickou prevodovkou prechádza konzola od stredových dýz až po lakťovú opierku a vytvára jeden celok.

SkryťVypnúť reklamu

Konštruktéri nad stredovú konzolu umiestnili samostatne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 7 palcov. Systém Comand Online je vybavený displejom ešte väčším – 8,3 palca, čo je približne 21 cm.

Dotykové pole v opierke dlane nad ovládačom na stredovom tuneli umožňuje zadávať písmená, číslice a znaky diakritiky v každom jazyku. V prípade dotyku ovládacej plochy dotykového poľa dostane šofér spätnú odozvu.

Novinkou v triede C je aj projekčný displej, ktorý premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča. Nový zobrazovací systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach najvyššej povolenej rýchlosti, navigačných pokynoch a ukazuje upozornenia systému Distronic Plus.

Automobilka Mecedes-Benz vyzdvihuje technologický skok vo veľkosériovej výrobe karosérie, kvôli zvýšeniu podielu hliníka z menej ako 10 na takmer 50 %.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem odľahčenia vozidla o približne 100 kg bolo cieľom konštruktérov zníženie odporu vzduchu a zvýšenie akustického komfortu v kabíne vozidla. Pri vývoji optimalizovali napríklad hluk ventilátora interiéru, spúšťačov okien, prestavenia sedadiel a hluk mnohých iných ovládacích a funkčných prvkov.

Nechýba nový diesel ani hybrid

V okamihu uvedenia na trh budú k dispozícii tri motorizácie. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. V krátkom čase pribudne nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra.

Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 cm3 výkon 85 kW (115 k) alebo 100 kW (136 k) a krútiaci moment 280, prípadne 320 Nm.

K dispozícii bude aj päť štvorvalcových benzínových motorov, medzi nimi aj model C 180 ECO Edition zameraný na hospodárnejšiu jazdu. Neskôr bude nasledovať šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW (333 k).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E bude ponúkať dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie celkový výkon 170 kW (231 k) a priemerne by si mal vystačiť s 3,9 litrami motorovej nafty.

Hybridný model C 300 BlueTEC HYBRID vybaví značka neskôr aj technikou a batériami typu plug-in.

Vzduchový podvozok je dostupný aj pre triedu C

Štvorvalcovým motorom prisúdil Mercedes dve nové šesťstupňové manuálne prevodovky s vyššou presnosťou radenia. Komfort automatického radenia zabezpečuje prevodovka 7G-TRONIC PLUS.

Ani v ponuke novej generácie triedy C nebude chýbať systém pohonu všetkých štyroch kolies 4-Matic.

Novo vyvinutý podvozok štandardne dodávaný s oceľovými pružinami sa spolieha na prednú nápravu so štvorprvkovým zavesením kolies. Optimalizovaná zadná náprava s nezávislým zavesením kolies a koncepciou päťprvkového zavesenia by mala priniesť vysokú stabilitu v priamom smere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alternatívou k oceľovým pružinám je systém vzduchového pruženia Airmatic na oboch nápravách s piatimi charakteristikami a reguláciou výšky na všetkých kolesách.

Všetky verzie triedy C budú sériovo vybavené elektromechanickým priamym riadením.

Technika pre všetkých

Mercedes chce sprístupniť najvyššiu možnú bezpečnosť pre širšiu skupinu verejnosti a tak je aj nová generácia Mercedesu triedy C vybavená systémom upozorňujúcim na únavu vodiča, adaptívnym tempomatom s ochranou pred nárazom, systémom autonómneho brzdenia, asistentom pre jazdu v kolóne a ďalšími elektronickými pomocníkmi.

K množstvu asistenčných prvkov je pripojený aktívny asistent parkovania ale aj kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy, systém pre sledovanie dopravných značiek a adaptívne diaľkové svetlá s cieleným zaclonením tých zón v kuželi svetla, kde sa nachádzajú iné vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor

C 180

C 200

C 220 BlueTec

Zdvihový objem

1595 cm3

1991 cm3

2143 cm3

Valce/ventily

4/4

4/4

4/4

Výkon (kW/min)

115/5300

135/5500

125/3200-4200

Krútiaci moment (Nm/min)

250/1200-4000

300/1200-4000

400/1400-2800

Max. rýchlosť

225 (223) km/h

237 (235) km/h

234 (233) km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,2 (8,5) s

7,5 (7,3) s

8,1 (7,8) s

Priemerná spotreba

5,0 (5,4) l/100 km

5,3 (5,3) l/100 km

4,0 (4,3) l/100 km

zdroj: ts Mercedes-Benz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 102
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 191
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 207
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 071
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 012
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 449
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 271
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 102
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 785
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 348
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 531
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 818
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 354
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 974
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu