SME
Pondelok, 29. máj, 2023 | Meniny má Vilma
reklama

Mercedes C je väčší, bezpečnejší a pritom ľahší

Nová generácia triedy C príde na trh s pneumatickým podvozkom, adaptívnymi svetlami aj novým naftovým motorom.

(Zdroj: Mercedes-Benz)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Ešte máme v pamäti, s akou veľkou pompou predstavila automobilka Mercedes-Benz súčasnú generáciu svojej vtedy najmenšej limuzíny triedy C.

Vozidlo navrhnuté takmer výhradne za pomoci počítačových simulácií a moderných techník znamenalo aj pre Mercedes relatívne veľký dizajnový skok.

Od roku 2007 sa trieda C podrobila viacerým dizajnovým omladeniam a automobilka predala viac ako 2,4 milióna vozidiel. Koniec roka 2013 však znamená koniec aj pre súčasnú generáciu triedy C.

Nový, ľahší, úspornejší, modernejší – taký chce byť nový Mercedes-Benz triedy C. Automobilka nešetrila a vozidlo vybavila najmodernejšími bezpečnostnými systémami, doteraz vyhradenými len pre modely vyššieho radu.

Mercedes hovorí o „prechode na vyššiu triedu“. Do ponuky sa najskôr dostanú modely C 180, C 200 a C 220 BlueTEC.

Viac miesta neznamená vyššiu váhu

Podľa predstaviteľov nemeckej značky je generačný nárast modelu spôsobený zohľadnením zvyšujúcej sa priemernej výšky človeka. Či je to pravda alebo nie, nová trieda C podrástla.

Pri rázvore širšom o 80 milimetrov (2 840 milimetrov) v porovnaní s predchodcom dĺžka vozidla narástla o 95 milimetrov (4 686 milimetrov) a šírka vozidla o 40 milimetrov (1 810 milimetrov). Takýto nárast priestoru by mal potešiť najmä cestujúcich sediacich vzadu.

Za zväčšenými rozmermi sa ukrýva aj objemnejší batožinový priestor, ktorý prekonáva predchodcu a ponúka objem 480 litrov.

Na výber sú k dispozícii dve odlišné tváre vozidla: športová s centrálnou hviezdou alebo klasická maska chladiča sedana s hviezdou mercedes na kapote motora vyhradená výlučne pre líniu výbavy Exclusive.

Sériovo je nová trieda C vybavená halogénovými svetlometmi na báze žiaroviek H7. Okrem sériových svetlometov sú k dispozícii dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: jedna statická a jedna dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System s LED“.

Koncové a brzdové svetlá v zadných svietidlách sú vo všetkých variantoch svetlometov vyhotovené v technike LED.

Spojenie dvoch svetov

Stvárnením interiéru automobilka Mercedes-Benz kombinuje architektúru športových vozidiel značky a novú stredovú konzolu. V prípade vozidiel s automatickou prevodovkou prechádza konzola od stredových dýz až po lakťovú opierku a vytvára jeden celok.

Konštruktéri nad stredovú konzolu umiestnili samostatne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 7 palcov. Systém Comand Online je vybavený displejom ešte väčším – 8,3 palca, čo je približne 21 cm.

Dotykové pole v opierke dlane nad ovládačom na stredovom tuneli umožňuje zadávať písmená, číslice a znaky diakritiky v každom jazyku. V prípade dotyku ovládacej plochy dotykového poľa dostane šofér spätnú odozvu.

Novinkou v triede C je aj projekčný displej, ktorý premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča. Nový zobrazovací systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach najvyššej povolenej rýchlosti, navigačných pokynoch a ukazuje upozornenia systému Distronic Plus.

Automobilka Mecedes-Benz vyzdvihuje technologický skok vo veľkosériovej výrobe karosérie, kvôli zvýšeniu podielu hliníka z menej ako 10 na takmer 50 %.

Okrem odľahčenia vozidla o približne 100 kg bolo cieľom konštruktérov zníženie odporu vzduchu a zvýšenie akustického komfortu v kabíne vozidla. Pri vývoji optimalizovali napríklad hluk ventilátora interiéru, spúšťačov okien, prestavenia sedadiel a hluk mnohých iných ovládacích a funkčných prvkov.

Nechýba nový diesel ani hybrid

V okamihu uvedenia na trh budú k dispozícii tri motorizácie. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. V krátkom čase pribudne nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra.

Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 cm3 výkon 85 kW (115 k) alebo 100 kW (136 k) a krútiaci moment 280, prípadne 320 Nm.

K dispozícii bude aj päť štvorvalcových benzínových motorov, medzi nimi aj model C 180 ECO Edition zameraný na hospodárnejšiu jazdu. Neskôr bude nasledovať šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW (333 k).

Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E bude ponúkať dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie celkový výkon 170 kW (231 k) a priemerne by si mal vystačiť s 3,9 litrami motorovej nafty.

Hybridný model C 300 BlueTEC HYBRID vybaví značka neskôr aj technikou a batériami typu plug-in.

Vzduchový podvozok je dostupný aj pre triedu C

Štvorvalcovým motorom prisúdil Mercedes dve nové šesťstupňové manuálne prevodovky s vyššou presnosťou radenia. Komfort automatického radenia zabezpečuje prevodovka 7G-TRONIC PLUS.

Ani v ponuke novej generácie triedy C nebude chýbať systém pohonu všetkých štyroch kolies 4-Matic.

Novo vyvinutý podvozok štandardne dodávaný s oceľovými pružinami sa spolieha na prednú nápravu so štvorprvkovým zavesením kolies. Optimalizovaná zadná náprava s nezávislým zavesením kolies a koncepciou päťprvkového zavesenia by mala priniesť vysokú stabilitu v priamom smere.

Alternatívou k oceľovým pružinám je systém vzduchového pruženia Airmatic na oboch nápravách s piatimi charakteristikami a reguláciou výšky na všetkých kolesách.

Všetky verzie triedy C budú sériovo vybavené elektromechanickým priamym riadením.

Technika pre všetkých

Mercedes chce sprístupniť najvyššiu možnú bezpečnosť pre širšiu skupinu verejnosti a tak je aj nová generácia Mercedesu triedy C vybavená systémom upozorňujúcim na únavu vodiča, adaptívnym tempomatom s ochranou pred nárazom, systémom autonómneho brzdenia, asistentom pre jazdu v kolóne a ďalšími elektronickými pomocníkmi.

K množstvu asistenčných prvkov je pripojený aktívny asistent parkovania ale aj kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy, systém pre sledovanie dopravných značiek a adaptívne diaľkové svetlá s cieleným zaclonením tých zón v kuželi svetla, kde sa nachádzajú iné vozidlá.

Motor

C 180

C 200

C 220 BlueTec

Zdvihový objem

1595 cm3

1991 cm3

2143 cm3

Valce/ventily

4/4

4/4

4/4

Výkon (kW/min)

115/5300

135/5500

125/3200-4200

Krútiaci moment (Nm/min)

250/1200-4000

300/1200-4000

400/1400-2800

Max. rýchlosť

225 (223) km/h

237 (235) km/h

234 (233) km/h

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,2 (8,5) s

7,5 (7,3) s

8,1 (7,8) s

Priemerná spotreba

5,0 (5,4) l/100 km

5,3 (5,3) l/100 km

4,0 (4,3) l/100 km

zdroj: ts Mercedes-Benz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  6. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  7. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  1. Kto stretne legendárneho Ronalda?
  2. Modrovlasý gamer Michal: Tu sú moje tipy pre Digitálneho žiaka
  3. V Bratislave sa koná Globsec
  4. Vyhrajte elektrokolobežku SENCOR s tipom od Romana!
  5. Art, Terra, Duo: SodaStream prichádza s novými prístrojmi
  6. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  7. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  8. Na trhu jazdeniek pribudli kabriolety
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 10 072
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 869
  3. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 145
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 101
  5. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 491
  6. Ďurákovci a ich biznis: Z malého e-shopu k státisícovým tržbám 2 282
  7. Viete, prečo existuje hmyz? Vďačíme mu za jedlo aj čistý vzduch 2 203
  8. Existuje viac spôsobov, ako znížiť mesačnú splátku na hypotéke 1 966
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné.
  2. Víťazoslav Würschner: Dobro národa je najvyšším zákonom
  3. Jozef Varga: Krkavci / 10. /
  4. Marek Mačuha: O zákaze spaľovacích motorov
  5. Ján Šeďo: Nebyť Putina, R. Kadyrov by bol dedinský blázon, takto je vedec a...všetko, ale nevie čítať z papiera...
  6. Vladimír Krátky: Kedy už konečne Fico s (Blahom) Orbánom
  7. Anna Miľanová: Z mojej tvorby "sny v modrej nálade"...
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 29. /
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 522
  2. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 913
  3. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 385
  4. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 15 233
  5. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 9 279
  6. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 441
  7. Peter Remeselník: Ako hodnotíte tento dôkaz v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice Vy ? 5 418
  8. Ivan Bilohuščin: Igor Matovič: génius anti-intelektuálneho populizmu 4 887
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu