SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Test: Citroen C4 Grand Picasso má vzadu veľa priestoru

Citroen si vždy nájde spôsob, ako urobiť auto netradične a s jemu vlastnou francúzskou hrdosťou. Pri úletoch nezabúda na väčší priestor a praktické detaily.

Dizajn karosérie je medzi kompaktnými vanmi rozhodne najvýraznejší.Dizajn karosérie je medzi kompaktnými vanmi rozhodne najvýraznejší. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Modely s prívlastkom Picasso ukazujú príklad spojenia praktickej stránky a iného pohľadu na vec. Spomeňme ešte prvú generáciu Xsara Picasso a netradične tvarovanú karosériu, na ktorej bolo ťažké rozoznať, kde má auto predok.

Druhá generácia s civilnejším dizajnom mala zase volant s pevným stredom. Aktuálny Citroen C4 Grand Picasso síce dáva jasne najavo, kde má predok, už nemá volant s pevným stredom, ale napriek tomu je dostatočne extravagantný.

Stačí pozrieť na prednú masku a "technospace" interiér. Čo je asi najdôležitejšie, rozmermi a cenou už začína prerastať triedu, v ktorej bojoval doteraz.

Previedol všetku nádheru

S cieľom ukázať čo najviac, mal testovací Citroen Grand C4 Picasso Intensive naozaj všetko. Okrem prvkov z najvyššej výbavy Exclusive bolo v aute množstvo iných drobností.

Mnohé doplnky môžu byť o výbave, pretože za elektrické otváranie piatych dverí, tvarovateľné opierky hlavy, aktívny tempomat, čiastočné kožené čalúnenie, masážne sedadlá alebo relaxačné sedadlo spolujazdca nebudete pri modeloch Exclusive doplácať.

Záleží od vkusu a názoru, ale v množstve áut, ktoré testujeme, tento multifunkčný volant vyniká jednoznačným ovládaním.

Paradoxne za bi-xenónové svetlá, ktoré by sme chceli radšej než masážne sedadlá, musíte zaplatiť 1000 eur. Na základe slabého účinku halogénových svetiel radšej odporúčame bi-xenónové svetlá, priplatiteľné aj vo výbave Intensive.

Ak sa pozrieme do cenníka, Citroen Grand C4 Picasso nepatrí ani po zľave medzi lacné kompaktné vany. Rovnako rozmermi už uniká konkurentom. Napríklad rázvor má o sedem centimetrov dlhší ako Renault Grand Scénic.

Ťaží z priestoru vzadu

Cena modelu je zrejme vyústením použitia pomerne náročnej konštrukcie s natiahnutým čelným sklom až za bežnú prednú hranu strechy.

Grand C4 Picasso má oproti konkurencii lepšie presvetlenie interiéru, lepší výhľad zadných sedadiel a veľmi pohodlné nastupovanie do tretieho radu sedadiel.

V sedemmiestnej verzii nepočítajte s rezervným kolesom a na vyklopenie sedadiel z podlahy potrebujete obe ruky.

V treťom rade nie je veľa miesta, sedadlá sa vysúvajú z podlahy dvojstupňovo, ale nastupovanie je excelentné.

Doplnkové sedadlá majú krátke operadlá ale dlhé opierky a v aktívnej polohe ostáva za nimi ešte prijateľný kufor.

Najmä priestor na nohy v druhom rade sediel umožňuje ich posunutie dopredu a vytvorenie aspoň nejakého miesta na doplnkových sedadlách v treťom rade. Priestorom svoju triedu aj konkurentov prerástol.

Vnútorné rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana von (mm)

655

nakladacia hrana dnu (mm)

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1170/1170

výška kufra po roletu (mm)

530

nakladací otvor výška šikmo/výška kolmo/šírka (mm)

895/850/1020

dĺžka kufra min./max (mm)

850/1840

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1460

šírka lakte vpredu (mm)

1505

výška na hlavu šofér max. (mm)

1010

dĺžka sedáku šofér (mm)

465

šírka v ramenách vzadu (mm)

1445

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1490

výška krajné sedadlá (mm)

900

výška stredné sedadlo (mm)

900

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

440/440

Grand C4 Picasso nám vychádza ako veľmi priestranné, najmä päťmiestne auto, vhodné na dlhé cesty. Rovná podlaha vzadu a výborne navrhnuté odkladacie priestory patria k silným stránkam auta.

Najmä "multimediálna" skrinka so zásuvkou na 230V, USB aj AUX vstupom pod stredovým panelom je v dnešných časoch vítaná.

Vo výbave môžu byť zabudované monitory v hlavových opierkach s praktickým ochranným návlekom.

Pred tým, než začnete snívať o rovnako vybavenom Citroene Grand C4 Picasso ako v našom teste, pozorne si prečítajte cenník a o výbave sa poraďte s manželkou.

Možno nezakáže ani hlavové opierky s integrovaným displejom vhodné na premietanie rozprávok. Pri manipulácii s autosedačkami v druhom rade nebudete obmedzovaní a na výšku nad hlavou sa nebudú sťažovať ani dospelí.

V počte a veľkosti displejov Citroen vyhráva a možno zapôsobí aj na mladú generáciu.

Citroen Grand C4 Picasso cenovo vyrástol zo štandardu triedy avšak aj rozmermi stúpal vyššie. Slabší diesel ako sme mali na test už radšej nevyberajte a masážnymi sedadlami sa nenechajte zlákať.

Tiež si overte, či máte zmysel pre toľko farebných displejov. Citroen zvláda priestorové riešenia a umelecké prvky bravúrne. Ešte by mal popracovať na vyladení asistenčných systémov.

Predné svetlá podriadili dizajnu a tomu zodpovedá aj priemerný svetelný výkon.

značka

Citroen

model

Grand C4 Picasso

cena modelu od (eur)

18.190

cena verzie od (eur)

20.990

motorizácia

1,6 e-HDi

objem (cm 3)/ počet valcov

1560/4

výkon (kW (k))

84 (115)

krútiaci moment (Nm)

270 (285 overboost)

dojmy z motora

úsporný; pohotový štart stop systém; odporúčame ako základný diesel; rýchly nábeh kúrenia v zime; celkom slušné odhlučnenie;

reakcia na plyn

oneskorená odozva na plynový pedál; najmä pri 1750 otáčkach za minútu by mohla byť odozva motora spontánnejšia; prednosťou agregátu sú skôr vychytané muchy za roky existencie a tiež pomerne dobre funkčný časticový filter;

spotreba

celková spotreba počas 685 kilometrov testu bola 5,4 l/100 km; dynamický štýl jazdy a najmä diaľnica vedia zdvihnúť spotrebu na 6,9 l/100 km a minimum (naozaj úsporne a mimo mesta) by motor zvládol na úrovni 4,7 l/100; výrobca však udáva celkový priemer len 4,5 l/100 km;

pohotovostná hmotnosť

1535 kilogramov v sedemmiestnej verzii a s týmto motorom

prevodovka/ počet stupňov

manuálna; šesť stupňová; výborne navrhnuté prevodové pomery do mesta;

kvalita radenia

nie lepšie ako priemerné v segmente; hlavne radenie prvého stupňa by malo byť presnejšie;

typ pohonu

pohon predných kolies; vypínateľná trakčná kontrola, dobre navrhnutá kinematika prednej nápravy a na pomery triedy prijateľná trakcia na šmykľavom podklade;

rozmer a typ pneumatík

205/55 R17; Falken Eurowinter

riadenie a vedenie stopy

pocit z volantu, ktorý nemá pevný stred (minulá generácia) je predsa o niečo lepší, Grand Picasso sa nám zdalo lepšie odfiltrované od cestných nerovností než krátka verzia C4 Picasso;

odhlučnenie podvozka

množstvo luxusu na palube a hmota auta sa snažia pohltiť francúzsky charakter podvozka , avšak nie v každej situácii sa mu to darí; odhlučnenie je však lepšie ako komfort na nerovných cestách;

komfort podvozka

kvalita jazdy, podobne ako v iných autách, stúpa priamoúmerne s kvalitou asfaltu; technici perfektne zvládli boj s náklonmi karosérie; doslova labužnícke jazdenie po dobrej ceste vie narušiť prejazd priečnej nerovnosti, kedy podvozok akusticky veľmi nebuchne, ale všetko cítite v riadení a pod zadkom;

brzdy - typ a účinnosť

pre nepriazeň počasia sme brzdnú dráhu nemerali, brzdy majú veľmi progresívny posilňovač; pre pohyb a pohotovú reakciu v meste oceňujeme citeľný zásah brzdového asistenta,

asistenčné systémy

na palube plnej elektroniky nechýbal dištančný radar a kontrola odstupu od vozidla vpredu; Citroen pohotovo upozorňuje na nebezpečne sa blížiaci zadok auta vpredu, ale aktívny tempomat zvláda len malý rozsah rýchlosti; stačí výraznejšie spomalenie na diaľnici a aktívny tempomat sa po ubrzdení vypne (nevráti sa späť na predvolenú rýchlosť); na autá okolo reaguje pomerne prudko, najmä občas zbytočne spomalí

výhľad od vodiča

v presklenej kabíne sa nikto nemôže sťažovať na nedostatok svetla; zvlášť odťahovacia časť strešného panelu vpredu robí bezkonkurenčný výhľad na semafory; s Grand C4 Picasso sa výborne cúva a vodič si potrebuje zvyknúť jedine na rozdvojený A stĺpik; výhľad šikmo dopredu však príliš nezhoršuje;

posed za volantom

technici dobre navrhli pozíciu volantu a sedadla a najmä odkladacie priestory vôkol; posed sa blíži viac dodávke než osobnému autu

ovládacie prvky a navigácia

Citroen priniesol s dvomi veľkými displejmi množstvo nápadov ako informovať posádku o všetkom a prepojiť jedno s druhým, kým základný displej navigácie na stredovej konzole je napriek oneskoreným reakciám zrozumiteľný a menu prehľadné, horný displej s meracími prístrojmi je neprehľadný; akoby tam bolo veľa vecí pre nič; samozrejme záleží od vkusu aj zvolenej grafiky; jedna konfigurácia displeja s mapou navigácie pod kruhovými meračmi si zaslúži obdiv, vtedy možno spodný displej vypnúť; k základnému displeju navigácie by stačil

grafika displejov

na vysokej úrovni; dobrý kontrast; obstojná čitateľnosť na slnku

nastupovanie dopredu a dozadu

excelentné nastupovanie dopredu, dozadu aj do tretieho radu sedadiel; páči sa nám spôsob odsúvania sedadla v druhom rade ak treba nastupovať dozadu;

úžitková hodnota a batožinový priestor

dvojica sedadiel v treťom rade má trochu komplikované dvojstupňové rozkladanie a skladanie; doplnkové sedadlá však miznú v podlahe a neuberajú kufru

zameranie vozidla

rodinné využitie; dovolenky; v luxusnej výbave vhodné ako firemné vozidlo na prepravu piatich hostí, v núdzovom prípade a na krátku vzdialenosť pre sedem cestujúcich; prioritne odporúčame používať Grand Picasso ako päťmiestne rodinné auto

celkový dojem

s manuálnou prevodovkou a naftovým motorom sa Citroen Grand C4 Picasso celkom vyznamenal; páči sa nám pohodlie na palube a dobra vyriešené odkladacie priestory; rozhodne je to auto pre praktický život

ico

KUPUJEM - NEKUPUJEM

Pre mnohých to môže byť auto očarujúce priestorom a na základe osobných skúseností s Renaultom Grand Scenic, ktorý som mal, uznávam, že priestor v druhom rade sedadiel je nadštandardný.

V boji s konkurenciou zaváži aj veľký batožinový priestor. Mne osobne sa nepáči riešenie s dvojitým stĺpikom vpredu a preto by som si takéto auto nekúpil.

Rasťo Chvála

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan