Napíšte nám
o vašom vozidle
Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Viete, aký je rozdiel v pohotovostnej hmotnosti medzi BMW 550i a limuzínou 750i? Len zhruba 110 kilogramov.
Zrejme aj táto skutočnosť posmelila šéfa divízie BMW M Alberta Biermanna, aby sa zamyslel nad potenciálom luxusnej športovej limuzíny BMW M7. A to aj napriek tomu, že o niečo podobné sa dlhé roky snaží dvorný úpravca mníchovskej značky Alpina s modelom B7.
V prípade, že by model z dielní BMW M dostal zelenú, mal by sa výrazne od Alpiny odlišovať.
Majú viac alternatív
Vyvinúť motor pre modely M by mohli vo vlastnej réžii, rovnako dobre by mohol poslúžiť 4,4-litrový osemvalec so základným výkonom 330 kW (450 k).
Potenciál má aj väčší, šesťlitrový dvanásťavlec so základným objemom 400 kW (544 k) a krútiacim momentom 750 Nm.
Ak by sa skutočne jedného dňa zrodilo BMW M7, nešlo by o nič výnimočné. Konkurenčný Mercedes má verziu AMG triedy S už roky.
V popredí pohon všetkých kolies a 3GT
Biermann napriek vyššie spomenutému dodáva, že v súčasnosti sa divízia BMW M sústreďuje na iné projekty, ako napríklad na štúdiu pohonu všetkých štyroch kolies pre modely M5 a M6, alebo na M verziu modelu 3GT.
Predstavitelia BMW popreli, že by počítali s vývojom športových SUV triedy X3 alebo ďalších. Divízia BMW M by sa v budúcnosti mala venovať viac oddeleniu M Performance ako prostriedku k stavbe súperov pre modely S automobilky Audi.
zdroj: carscoops.com