Test: Toyota urobila Avensis pre nerozhodných

Nová výbava Toyoty Avensis Style Edition bez nutnosti doplatkov uľahčí rozhodovanie motoristom, ktorých kúpa auta obťažuje. Stačí si len vybrať vhodný motor.

Disky bielemu Avensisu pristanú, chrómových ozdôb je priveľa.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Toyota cieli na motoristov, ktorí netúžia po novinkách, prvoplánovom honore a zároveň vedia, že najvernejšie bývajú autá na konci svojej kariéry.

Zvezenie s Avensisom Style Edition nemožno ani náhodou nazvať testom, pretože auto už dobre poznáme a okrem výbavy nemá čím prekvapiť.

Celá novinka je založená na dobre vopred poskladanej výbave exteriéru a interiéru.

Fotografie Tomáša Benedikoviča ukážu, že interiér s koženými doplnkami a imitáciou dreva vyzerá veselšie, ale vždy je to ten strohý Avensis.

Urobili výber vopred

Keď si len zbežne obzriete dlhý zoznam vybavenia, zistíte, že v aute nič podstatné nechýba, dokonca by ste niektoré okrasné prvky aj vypustili.

No existujú aj motoristi, ktorí nemajú chuť, čas a priestor skladať výbavy a rozhodovať sa.

Toyotu Avensis Style Edition rozpoznáte podľa chrómovaných doplnkov.

Toyota navolila prvky vopred a čo je dobré, nechala pre Style Edition na výber viac motorov a prevodoviek.

Pri prípadnom výbere sa informujte, či kupujete to skladové vozidlo, ktoré má v cene základnú verziu navigačného systému Toyota Touch&Go.

V opačnom prípade si musíte zaplatiť verziu Toyota Touch&Go Plus za 870 eur.

Odporúčame slabší diesel

K výbave nemáme čo povedať, lebo je vopred daná, celkom dobre zostavená a okrem metalízy a naozaj pár doplnkov niet za čo priplácať.

Na základe našej skúsenosti však odporúčame namiesto motora 2,2 D-CAT 150 menší a slabší dvojlitrový motor D-4D125 DPF s manuálnou prevodovkou.

Koncepcia interiéru a materiály majú svoje najlepšie časy za sebou. Avensis ťaží z výbavy a kvality spracovania.

Nič proti automatom, ale konkurencia v strednej triede je na tom s automatickým prevodovkami lepšie a motor 2,2 D-CAT 150 ani náhodou neplní sľuby o úspore.

Dozretému autu, ktoré vyniká precíznym zmontovaním dielcov, pristane racionálnejšia voľba naftového dvojlitra Style Edition za 26 300 eur.

Disky navrhli pekne

Avensis patrí skôr medzi nenápadné autá strednej triedy pre slušných motoristov, ktorí netúžia patriť medzi hrdinov ciest.

Obľúbi si ho až ten, kto ho šoféruje a nechce od auta viac, než príjemného spoločníka. Podvozok nie je ani náhodou športový, interiér je až veľmi konzervatívny a auto sa netvári ako nositeľ inovácií.

Za to, že sa nederie na popredné miesta, ho netreba odsudzovať, skôr možno čakať milé prekvapenie ako v prípade Style Edition. Asi najkrajšou časťou štýlového balíka sú 17-palcové disky kolies.

Koľajnice a pohyblivé kotvy pre upevnenie nákladu sú teraz v cene auta

Technické parametre

Značka

Toyota

Model

Avensis Style Edition

Motor

2,2 D-CAT 150

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

2231

Výkon (kW(k)

110 (150)

Pri otáčkach (ot./min.)

3600

Krútiaci moment (Nm)

340

Pri otáčkach (ot./min)

200-2800

Emisie CO2 (g/km)

170

Prevodovka/počet stupňov

automatická/6

Rázvor náprav (mm)

2700

Dĺžka (mm)

4780

Šírka (mm)

1810

Výška (mm)

1480

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1675

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

543

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

9,8

Maximálna rýchlosť (km/h)

205

Spotreba mesto(l/100 km)

8,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,5

Kombinovaná spotreba (l/100km)

6,4

Spotreba v teste (l/100km)

7,1

Cena modelu od (eur)

23.900

Cena testovanej verzie od (eur)

27.900

ico

Kupujem-nekupujem

Pri vyjadrení vlastných osobných pocitov a nie všeobecnej roviny musím dať tomuto konkrétnemu modelu nálepku nekupujem, pretože kombinácia motora 2,2 D-CAT a prevodovky 6A/T mi nesedí a nepatrím ani medzi fanúšikov prezdobeného dizajnu.

Na druhej strane za volantom Avensisu sa cítim veľmi dobre, lebo ma prepne do takého pokojného režimu.

Rasťo Chvála


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 729
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 007
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 245
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 362
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 354
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 906
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 614
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 543
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 856

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop