Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Toyota cieli na motoristov, ktorí netúžia po novinkách, prvoplánovom honore a zároveň vedia, že najvernejšie bývajú autá na konci svojej kariéry.
Zvezenie s Avensisom Style Edition nemožno ani náhodou nazvať testom, pretože auto už dobre poznáme a okrem výbavy nemá čím prekvapiť.
Celá novinka je založená na dobre vopred poskladanej výbave exteriéru a interiéru.
Fotografie Tomáša Benedikoviča ukážu, že interiér s koženými doplnkami a imitáciou dreva vyzerá veselšie, ale vždy je to ten strohý Avensis.
Urobili výber vopred
Keď si len zbežne obzriete dlhý zoznam vybavenia, zistíte, že v aute nič podstatné nechýba, dokonca by ste niektoré okrasné prvky aj vypustili.
No existujú aj motoristi, ktorí nemajú chuť, čas a priestor skladať výbavy a rozhodovať sa.

Toyota navolila prvky vopred a čo je dobré, nechala pre Style Edition na výber viac motorov a prevodoviek.
Pri prípadnom výbere sa informujte, či kupujete to skladové vozidlo, ktoré má v cene základnú verziu navigačného systému Toyota Touch&Go.
V opačnom prípade si musíte zaplatiť verziu Toyota Touch&Go Plus za 870 eur.
Odporúčame slabší diesel
K výbave nemáme čo povedať, lebo je vopred daná, celkom dobre zostavená a okrem metalízy a naozaj pár doplnkov niet za čo priplácať.
Na základe našej skúsenosti však odporúčame namiesto motora 2,2 D-CAT 150 menší a slabší dvojlitrový motor D-4D125 DPF s manuálnou prevodovkou.

Nič proti automatom, ale konkurencia v strednej triede je na tom s automatickým prevodovkami lepšie a motor 2,2 D-CAT 150 ani náhodou neplní sľuby o úspore.
Dozretému autu, ktoré vyniká precíznym zmontovaním dielcov, pristane racionálnejšia voľba naftového dvojlitra Style Edition za 26 300 eur.
Disky navrhli pekne
Avensis patrí skôr medzi nenápadné autá strednej triedy pre slušných motoristov, ktorí netúžia patriť medzi hrdinov ciest.
Obľúbi si ho až ten, kto ho šoféruje a nechce od auta viac, než príjemného spoločníka. Podvozok nie je ani náhodou športový, interiér je až veľmi konzervatívny a auto sa netvári ako nositeľ inovácií.
Za to, že sa nederie na popredné miesta, ho netreba odsudzovať, skôr možno čakať milé prekvapenie ako v prípade Style Edition. Asi najkrajšou časťou štýlového balíka sú 17-palcové disky kolies.

Technické parametre
Značka | Toyota |
Model | Avensis Style Edition |
Motor | 2,2 D-CAT 150 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3) | 2231 |
Výkon (kW(k) | 110 (150) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 3600 |
Krútiaci moment (Nm) | 340 |
Pri otáčkach (ot./min) | 200-2800 |
Emisie CO2 (g/km) | 170 |
Prevodovka/počet stupňov | automatická/6 |
Rázvor náprav (mm) | 2700 |
Dĺžka (mm) | 4780 |
Šírka (mm) | 1810 |
Výška (mm) | 1480 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1675 |
Objem palivovej nádrže (l) | 60 |
Objem batož. priestoru (l) | 543 |
Prevádzkové hodnoty | |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 9,8 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 205 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 8,0 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 5,5 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 6,4 |
Spotreba v teste (l/100km) | 7,1 |
Cena modelu od (eur) | 23.900 |
Cena testovanej verzie od (eur) | 27.900 |
Kupujem-nekupujem
Pri vyjadrení vlastných osobných pocitov a nie všeobecnej roviny musím dať tomuto konkrétnemu modelu nálepku nekupujem, pretože kombinácia motora 2,2 D-CAT a prevodovky 6A/T mi nesedí a nepatrím ani medzi fanúšikov prezdobeného dizajnu.
Na druhej strane za volantom Avensisu sa cítim veľmi dobre, lebo ma prepne do takého pokojného režimu.