SME
reklama

Test: Toyota urobila Avensis pre nerozhodných

Nová výbava Toyoty Avensis Style Edition bez nutnosti doplatkov uľahčí rozhodovanie motoristom, ktorých kúpa auta obťažuje. Stačí si len vybrať vhodný motor.

Disky bielemu Avensisu pristanú, chrómových ozdôb je priveľa.Disky bielemu Avensisu pristanú, chrómových ozdôb je priveľa. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Toyota cieli na motoristov, ktorí netúžia po novinkách, prvoplánovom honore a zároveň vedia, že najvernejšie bývajú autá na konci svojej kariéry.

Zvezenie s Avensisom Style Edition nemožno ani náhodou nazvať testom, pretože auto už dobre poznáme a okrem výbavy nemá čím prekvapiť.

Celá novinka je založená na dobre vopred poskladanej výbave exteriéru a interiéru.

Fotografie Tomáša Benedikoviča ukážu, že interiér s koženými doplnkami a imitáciou dreva vyzerá veselšie, ale vždy je to ten strohý Avensis.

Urobili výber vopred

Keď si len zbežne obzriete dlhý zoznam vybavenia, zistíte, že v aute nič podstatné nechýba, dokonca by ste niektoré okrasné prvky aj vypustili.

No existujú aj motoristi, ktorí nemajú chuť, čas a priestor skladať výbavy a rozhodovať sa.

Toyotu Avensis Style Edition rozpoznáte podľa chrómovaných doplnkov.

Toyota navolila prvky vopred a čo je dobré, nechala pre Style Edition na výber viac motorov a prevodoviek.

Pri prípadnom výbere sa informujte, či kupujete to skladové vozidlo, ktoré má v cene základnú verziu navigačného systému Toyota Touch&Go.

V opačnom prípade si musíte zaplatiť verziu Toyota Touch&Go Plus za 870 eur.

Odporúčame slabší diesel

K výbave nemáme čo povedať, lebo je vopred daná, celkom dobre zostavená a okrem metalízy a naozaj pár doplnkov niet za čo priplácať.

Na základe našej skúsenosti však odporúčame namiesto motora 2,2 D-CAT 150 menší a slabší dvojlitrový motor D-4D125 DPF s manuálnou prevodovkou.

Koncepcia interiéru a materiály majú svoje najlepšie časy za sebou. Avensis ťaží z výbavy a kvality spracovania.

Nič proti automatom, ale konkurencia v strednej triede je na tom s automatickým prevodovkami lepšie a motor 2,2 D-CAT 150 ani náhodou neplní sľuby o úspore.

Dozretému autu, ktoré vyniká precíznym zmontovaním dielcov, pristane racionálnejšia voľba naftového dvojlitra Style Edition za 26 300 eur.

Disky navrhli pekne

Avensis patrí skôr medzi nenápadné autá strednej triedy pre slušných motoristov, ktorí netúžia patriť medzi hrdinov ciest.

Obľúbi si ho až ten, kto ho šoféruje a nechce od auta viac, než príjemného spoločníka. Podvozok nie je ani náhodou športový, interiér je až veľmi konzervatívny a auto sa netvári ako nositeľ inovácií.

Za to, že sa nederie na popredné miesta, ho netreba odsudzovať, skôr možno čakať milé prekvapenie ako v prípade Style Edition. Asi najkrajšou časťou štýlového balíka sú 17-palcové disky kolies.

Koľajnice a pohyblivé kotvy pre upevnenie nákladu sú teraz v cene auta

Technické parametre

Značka

Toyota

Model

Avensis Style Edition

Motor

2,2 D-CAT 150

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

2231

Výkon (kW(k)

110 (150)

Pri otáčkach (ot./min.)

3600

Krútiaci moment (Nm)

340

Pri otáčkach (ot./min)

200-2800

Emisie CO2 (g/km)

170

Prevodovka/počet stupňov

automatická/6

Rázvor náprav (mm)

2700

Dĺžka (mm)

4780

Šírka (mm)

1810

Výška (mm)

1480

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1675

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

543

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

9,8

Maximálna rýchlosť (km/h)

205

Spotreba mesto(l/100 km)

8,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,5

Kombinovaná spotreba (l/100km)

6,4

Spotreba v teste (l/100km)

7,1

Cena modelu od (eur)

23.900

Cena testovanej verzie od (eur)

27.900

ico

Kupujem-nekupujem

Pri vyjadrení vlastných osobných pocitov a nie všeobecnej roviny musím dať tomuto konkrétnemu modelu nálepku nekupujem, pretože kombinácia motora 2,2 D-CAT a prevodovky 6A/T mi nesedí a nepatrím ani medzi fanúšikov prezdobeného dizajnu.

Na druhej strane za volantom Avensisu sa cítim veľmi dobre, lebo ma prepne do takého pokojného režimu.

Rasťo Chvála


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 20 157
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 873
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 947
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 402
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 401
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 924
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 315
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 454
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 925
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 336
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu