Spotreba v teste:
8,5 l/100km
Cena verzie od:
od 60.900 eur
Veľké SUV dostalo viac svetla v interiéri a vnútorný priestor je podstatne lepšie využiteľný. Ponúka excelentné ovládanie palubného systému, výbornú ergonómiu, super výkonné LED svetlá, vyladené bezpečnostné systémy a dobrý výhľad z auta. V praktickom BMW, ktoré nevyzerá ako tank, nám chýbal komfortnejší podvozok.
Pri prvom živom kontakte s BMW X5 je napohľad zrejmé otesanie zbytočnej hmoty auta. Auto doslovne maskuje veľkosť karosérie a nevyzerá oveľa väčšie ako BMW X3.
Opak je pravdou a veľké SUV má obrovský rázvor náprav, ktorého efekt vidieť hneď pri otvorení dverí a nastupovaní.
Posádka reálne cíti, že namiesto zbytočnej hmoty je tu dobre využitý potenciál veľkého auta a odkladacie priestory, na aké sme u BMW neboli zvyknutí.
Na predných aj zadných sedadlách si môžete užívať nízku bočnú líniu okien, výborne presvetlenie a vzdušnosť. Nevedno, či aj okolie bude cítiť, že z BMW X5 zmizol pocit tanku.
Nohám urobili miesto
Chceme veriť, že už ubúda klientov, ktorí potrebujú ohurovať okolie hmotou. Z BMW X5 dýcha atmosféra užitočného rodinného auta bez nadradenosti oproti okoliu.
Interiér je o pár milimetrov užší ako ponúka konkurenčný mercedes ML, avšak v priestore na nohy aj v oblasti hlavy je BMW X5 výborné.
Až na výhrady k zaťahovacej rolete v batožinovom priestore považujeme vnútro auta za praktické, hodnotné a páči sa nám zmena kurzu od parádneho auta k autu pre život.
Môže byť príkladom v ovládaní
Automobilka nasadila do boja s konkurenciou adaptívne LED svetlá s veľmi slušným účinkom a najmä inteligentným správaním na ceste.
Nejde tak ani o to, že nemusíte prepínať medzi diaľkovými a stretávacími svetlami, ale že existuje prienik medzi jedným a druhým režimom v podobe zmeny tvaru svetelného "kužeľa".
Nočné jazdy nám predviedli, že BMW s novými LED svetlami v podstate dorovnáva hlavných konkurentov v LED svetelnej technológii.
Bez váhania však tvrdíme, že kokpit je najlepší, a to platí najmä o ovládaní navigácie a palubného systému.
Nemusí to byť len písanie adries a mien v telefónnom zozname prstom na dotykovej ploche, pretože to prestavilo Audi pred rokmi, ale celý koncept systému ukazuje dnešný vrchol. K elektronickej kultúre sa pridáva ešte aj posed šoféra s výborným výhľadom.
Áno, digitálno-analogická kombinácia prístrojov pred vodičom sa atmosférou nechytá na budíky v Porsche Cayenne, lenže ovládanie palubného systému predstavuje asi najlepšiu kombináciu medzi ovládaním auta a najmenším odtŕhaním zraku od cesty.
Zoberte si len samostatné a praktické tlačidlo pod výstražnými smerovkami na zobrazenie stavu asistenčných systémov.
Radšej rezervu a viac gumy
Možno pneumatiky s technológiou Runflat zapríčinili horší jazdný komfort na zlých cestách. Testované auto malo adaptívne pruženie s komfortným režimom, ale to sa na jazde neprejavilo.
Podvozku BMW, ktorý tradične precízne krája zákruty, nemožno nič vyčítať v oblasti riadenia alebo vedenia stopy. Len na zlých cestách, lúkach alebo roletách pod semaformi, či na zaplátanej ceste sme čakali lepší komfort.
Ak pri výbere výbavy odporúčame LED svetlá, tak sa rozhodne vyhnite veľkým priemerom diskov a kupujte "viac gumy". Auto, ktoré má občas zablúdiť aj do terénu, by malo mať jednoznačne rezervné koleso.
Pohonu všetkých kolies by tiež pristal poriadny offroad režim, pretože xDrive je na cestu a tam pracuje excelentne.
Pri pohnutí v strmom kopci a na blate systém príliš veľa rozmýšľa, zapája jedno koleso, potom druhé a pošklbáva namiesto toho, aby naraz zabral všetkými štyrmi a neriešil, ktoré má o chlp lepšiu priľnavosť. Na rozdiel od konkurentov, terén je pre BMW X5 okrajová záležitosť.




Z testovacieho zápisníka
Značka a model | BMW X5 |
Verzia | xDrive30d |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 53.900/60.900/93.360 |
Motor | (diesel ; radový šesťvalec; 2993 (cm3); common rail; solenoidové vstrekovače; BMW Twin Power Turbo Technology |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 190(259)/4000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 560/1500 |
Typ prevodovky/počet stupňov | automatická/8 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 6,9/7,15 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 42,9 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | s osemstupňovou prevodovkou je efektívnejšie zrýchlenie na štvrtom prevodovom stupni 3,11 sekundy oproti trojke, ktorá ide v zbytočne vysokých otáčkach za 3,19 sekundy |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 1250 na 8. stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 1900 na 8. stupni |
Stav tachometra (km) | 4548 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 6,2/8,5 |
Objem palivovej nádrže (l) | 85 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | ešte nemerané |
Typ a rozmer pneumatík | Pirelli Scorpion Winter 255/50 R19 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 2.150/680 |
Objem batožinového priestoru (l) | 650/1870 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2933/4866/1938/1762 |
Motor | naftový šesťvalec poskytuje výborný ťah od nízkych otáčok a ochabuje naozaj až pri 4500 otáčkach, v ktorých sotva kto bežne jazdí, v reálnej premávke bol podstatne smädnejší ako píše výrobca, pri použití režimu ECO sme zrazili spotrebu na 7,6 l/100 km |
Prevodovka | osemstupňová prevodovka radí hladko a veľmi rýchlo; pri danom počte stupňov je najefektívnejšia v automatickom režime; lebo v manuálnom treba veľmi často radiť a zbytočne to zamestnáva vodiča, ak má trafiť naozaj ideálne otáčky motora; voľnobežka funguje excelentne |
Podvozok | čakali sme vyšší komfort najmä na zlých cestách, pretože aj s príplatkovým adaptívnym podvozkom Comfort sa nám zdalo auto trochu tvrdé |
Interiér | znesie najvyššie nároky; kvalitné materiály a precízne spracovanie; ambientné - náladové podsvietenie možno vypnúť; |
Posed vodiča a výhľad | výborné asi najlepšie v kategórii |
Ovládanie palubného systému/navigácie | excelentné môže slúžiť ako vzor |
Jazyk auta/navigácie | slovenský/slovenský |
Grafika displejov a zobrazovanie | excelentné |
Predné svetlá technika a účinok | adaptívne LED svetlá s vynikajúcim diaľničným režimom, určite ich pri zostavovaní výbavy auta odporúčame |
Odomykanie/vstup do auta | bezkľúčový, pri odchádzaní od auta nutný dotyk kľučky |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | výrazné zlepšenie; nízke prahy v jednej rovine s podlahou; pomerne slušný otvor aj veľký uhol otvorenia dverí |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | vzadu žiadne; vpredu elektrické ovládanie komfortných sedadiel okrem vyhrievania aj ventilácia predných sedadiel |
Sklápanie operadiel v druhom rade | nemá sklápanie operadiel z priestoru kufra; operadlá po sklopení padnú do jednej roviny s dnom kufra; jednoduchá manipulácia |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | dobre tvarovaný batožinový priestor; praktické úchyty a užitočné odkladacie priestory aj pod dnom, pretože auto nemá rezervné koleso |
Rezervné koleso - prístup | run flat technológia pneumatík; bez rezervného kolesa |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | výborné prístupný ostrekovač, komfortné otváranie kapoty aj jednoduchá kontrola oleja; čisté ruky pri otváraní elektricky ovládaného veka kufra; spodný diel treba obsluhovať manuálne |
Porovnanie rozmerov kufra a interiéru medzi BMW X5 a Mercedes ML
vozidlo | BMW X5 | Mercedes ML |
nakladacia hrana von (mm) | 795 | 700 |
nakladacia hrana dnu (mm) | 0-230 | 0 |
šírka kufra min./maximálna (mm) | 1095/1250 | 1040/1350 |
výška kufra po roletu (mm) | 445 | 470 |
nakladací otvor výška/šírka(mm) | 910/810/1110 | 910/835/1150 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 1110/1750 | 995/1730 |
Rozmery priestoru na sedenie
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1415 | 1485 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1545 | 1560 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 1010 | 970 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 555 | 500 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1365 | 1470 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1490 | 1535 |
výška krajné sedadlá (mm) | 975 | 960 |
výška stredné sedadlo (mm) | 975 | 980 |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 500/500 | 485/430 |