SME

Test: BMW X5 už nepôsobí ako tank

Ani v jednom konkurenčnom aute nenájdete tak jednoduché a príkladné ovládanie palubného systému. Komfortnejší podvozok však áno.

BMW X5 schudlo aj na pohľad a paradoxne vyzerá oproti predchodcovi menšie, skoro ako X3.BMW X5 schudlo aj na pohľad a paradoxne vyzerá oproti predchodcovi menšie, skoro ako X3. (Zdroj: autor)

BMW X5

xDrive30d

Spotreba v teste:

8,5 l/100km

Cena verzie od:

od 60.900 eur

NÁŠ NÁZOR:

Veľké SUV dostalo viac svetla v interiéri a vnútorný priestor je podstatne lepšie využiteľný. Ponúka excelentné ovládanie palubného systému, výbornú ergonómiu, super výkonné LED svetlá, vyladené bezpečnostné systémy a dobrý výhľad z auta. V praktickom BMW, ktoré nevyzerá ako tank, nám chýbal komfortnejší podvozok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri prvom živom kontakte s BMW X5 je napohľad zrejmé otesanie zbytočnej hmoty auta. Auto doslovne maskuje veľkosť karosérie a nevyzerá oveľa väčšie ako BMW X3.

SkryťVypnúť reklamu

Opak je pravdou a veľké SUV má obrovský rázvor náprav, ktorého efekt vidieť hneď pri otvorení dverí a nastupovaní.

Posádka reálne cíti, že namiesto zbytočnej hmoty je tu dobre využitý potenciál veľkého auta a odkladacie priestory, na aké sme u BMW neboli zvyknutí.

Na predných aj zadných sedadlách si môžete užívať nízku bočnú líniu okien, výborne presvetlenie a vzdušnosť. Nevedno, či aj okolie bude cítiť, že z BMW X5 zmizol pocit tanku.

Nohám urobili miestoChceme veriť, že už ubúda klientov, ktorí potrebujú ohurovať okolie hmotou. Z BMW X5 dýcha atmosféra užitočného rodinného auta bez nadradenosti oproti okoliu.

Interiér je o pár milimetrov užší ako ponúka konkurenčný mercedes ML, avšak v priestore na nohy aj v oblasti hlavy je BMW X5 výborné.

Až na výhrady k zaťahovacej rolete v batožinovom priestore považujeme vnútro auta za praktické, hodnotné a páči sa nám zmena kurzu od parádneho auta k autu pre život.

SkryťVypnúť reklamu

Môže byť príkladom v ovládaníAutomobilka nasadila do boja s konkurenciou adaptívne LED svetlá s veľmi slušným účinkom a najmä inteligentným správaním na ceste.

Nejde tak ani o to, že nemusíte prepínať medzi diaľkovými a stretávacími svetlami, ale že existuje prienik medzi jedným a druhým režimom v podobe zmeny tvaru svetelného "kužeľa".

Nočné jazdy nám predviedli, že BMW s novými LED svetlami v podstate dorovnáva hlavných konkurentov v LED svetelnej technológii.

Bez váhania však tvrdíme, že kokpit je najlepší, a to platí najmä o ovládaní navigácie a palubného systému.

Nemusí to byť len písanie adries a mien v telefónnom zozname prstom na dotykovej ploche, pretože to prestavilo Audi pred rokmi, ale celý koncept systému ukazuje dnešný vrchol. K elektronickej kultúre sa pridáva ešte aj posed šoféra s výborným výhľadom.

SkryťVypnúť reklamu

Áno, digitálno-analogická kombinácia prístrojov pred vodičom sa atmosférou nechytá na budíky v Porsche Cayenne, lenže ovládanie palubného systému predstavuje asi najlepšiu kombináciu medzi ovládaním auta a najmenším odtŕhaním zraku od cesty.

Zoberte si len samostatné a praktické tlačidlo pod výstražnými smerovkami na zobrazenie stavu asistenčných systémov.

Radšej rezervu a viac gumyMožno pneumatiky s technológiou Runflat zapríčinili horší jazdný komfort na zlých cestách. Testované auto malo adaptívne pruženie s komfortným režimom, ale to sa na jazde neprejavilo.

Podvozku BMW, ktorý tradične precízne krája zákruty, nemožno nič vyčítať v oblasti riadenia alebo vedenia stopy. Len na zlých cestách, lúkach alebo roletách pod semaformi, či na zaplátanej ceste sme čakali lepší komfort.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak pri výbere výbavy odporúčame LED svetlá, tak sa rozhodne vyhnite veľkým priemerom diskov a kupujte "viac gumy". Auto, ktoré má občas zablúdiť aj do terénu, by malo mať jednoznačne rezervné koleso.

Pohonu všetkých kolies by tiež pristal poriadny offroad režim, pretože xDrive je na cestu a tam pracuje excelentne.

Pri pohnutí v strmom kopci a na blate systém príliš veľa rozmýšľa, zapája jedno koleso, potom druhé a pošklbáva namiesto toho, aby naraz zabral všetkými štyrmi a neriešil, ktoré má o chlp lepšiu priľnavosť. Na rozdiel od konkurentov, terén je pre BMW X5 okrajová záležitosť.

Multimediálny systém a kamerové zobrazenie okolia vozidla z vtáčej perspektívy nemajú dnes konkurenta.

Automobilka predviedla, že vie robiť rýchle podvozky ale na štrkovej ceste nám chýbal komfort a mäkšie pruženie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za volantom nemáte pocit, že ovládate tak veľké auto. BMW znížilo masu dverí aj bočná hrana okna je nižšie. Zachovanie tradičného kokpitu BMW je namieste , najmä v kombinácii s perfektným výhľadom.

K perfektnej ergonómii v aute sa nehodí otrasná zaťahovacia roleta bez vodiacej lišty, navyše kolík zanechával v drážke čiernu stopu.

Z testovacieho zápisníka Značka a model

BMW X5

Verzia

xDrive30d

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

53.900/60.900/93.360

Motor

(diesel ; radový šesťvalec; 2993 (cm3); common rail; solenoidové vstrekovače; BMW Twin Power Turbo Technology

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

190(259)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

560/1500

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/8

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6,9/7,15

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

42,9

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

s osemstupňovou prevodovkou je efektívnejšie zrýchlenie na štvrtom prevodovom stupni 3,11 sekundy oproti trojke, ktorá ide v zbytočne vysokých otáčkach za 3,19 sekundy

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1250 na 8. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1900 na 8. stupni

Stav tachometra (km)

4548

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,2/8,5

Objem palivovej nádrže (l)

85

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

ešte nemerané

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli Scorpion Winter 255/50 R19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

2.150/680

Objem batožinového priestoru (l)

650/1870

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2933/4866/1938/1762

Motor

naftový šesťvalec poskytuje výborný ťah od nízkych otáčok a ochabuje naozaj až pri 4500 otáčkach, v ktorých sotva kto bežne jazdí, v reálnej premávke bol podstatne smädnejší ako píše výrobca, pri použití režimu ECO sme zrazili spotrebu na 7,6 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka

osemstupňová prevodovka radí hladko a veľmi rýchlo; pri danom počte stupňov je najefektívnejšia v automatickom režime; lebo v manuálnom treba veľmi často radiť a zbytočne to zamestnáva vodiča, ak má trafiť naozaj ideálne otáčky motora; voľnobežka funguje excelentne

Podvozok

čakali sme vyšší komfort najmä na zlých cestách, pretože aj s príplatkovým adaptívnym podvozkom Comfort sa nám zdalo auto trochu tvrdé

Interiér

znesie najvyššie nároky; kvalitné materiály a precízne spracovanie; ambientné - náladové podsvietenie možno vypnúť;

Posed vodiča a výhľad

výborné asi najlepšie v kategórii

Ovládanie palubného systému/navigácie

excelentné môže slúžiť ako vzor

Jazyk auta/navigácie

slovenský/slovenský

Grafika displejov a zobrazovanie

excelentné

Predné svetlá technika a účinok

SkryťVypnúť reklamu
reklama

adaptívne LED svetlá s vynikajúcim diaľničným režimom, určite ich pri zostavovaní výbavy auta odporúčame

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový, pri odchádzaní od auta nutný dotyk kľučky

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

výrazné zlepšenie; nízke prahy v jednej rovine s podlahou; pomerne slušný otvor aj veľký uhol otvorenia dverí

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vzadu žiadne; vpredu elektrické ovládanie komfortných sedadiel okrem vyhrievania aj ventilácia predných sedadiel

Sklápanie operadiel v druhom rade

nemá sklápanie operadiel z priestoru kufra; operadlá po sklopení padnú do jednej roviny s dnom kufra; jednoduchá manipulácia

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dobre tvarovaný batožinový priestor; praktické úchyty a užitočné odkladacie priestory aj pod dnom, pretože auto nemá rezervné koleso

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rezervné koleso - prístup

run flat technológia pneumatík; bez rezervného kolesa

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

výborné prístupný ostrekovač, komfortné otváranie kapoty aj jednoduchá kontrola oleja; čisté ruky pri otváraní elektricky ovládaného veka kufra; spodný diel treba obsluhovať manuálne

Porovnanie rozmerov kufra a interiéru medzi BMW X5 a Mercedes MLvozidlo

BMW X5

Mercedes ML

nakladacia hrana von (mm)

795

700

nakladacia hrana dnu (mm)

0-230

šírka kufra min./maximálna (mm)

1095/1250

1040/1350

výška kufra po roletu (mm)

445

470

nakladací otvor výška/šírka(mm)

910/810/1110

910/835/1150

dĺžka kufra min./max (mm)

1110/1750

995/1730

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

1415

1485

šírka lakte vpredu (mm)

1545

1560

výška na hlavu šofér max. (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1010

970

dĺžka sedáku šofér (mm)

555

500

šírka v ramenách vzadu (mm)

1365

1470

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1490

1535

výška krajné sedadlá (mm)

975

960

výška stredné sedadlo (mm)

975

980

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

500/500

485/430

BMW

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 032
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 194
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 547
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 306
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 172
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 582
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 450
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 400
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  2. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  3. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  4. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  5. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  6. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  7. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 427
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 010
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 959
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 941
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 452
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 960
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 722
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 701
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu