Propagácia hybridnej technológie vychádza automobilke aj na Slovensku, pretože hybridné verzie dosiahli v práve uplynulom roku až 85-percentný podiel na celkovom predaji značky.
Najnovšie pribudla v modelovom rade GS základná a slabšia hybridná verzia GS 300h s rovnakou cenou 44 300 eur, akú mal doteraz najlacnejší model GS 250.
Kombinácia elektromotora a 2,5 litrového štvorvalca v Lexuse GS 300h dáva celkový výkon 164 kW pri 6000 otáčkach za minútu a hybrid dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h.
Spotreba preváži negatíva
V porovnaní s GS 250 je hybrid GS 300h ťažší o 145 kilogramov, má nižšiu maximálnu rýchlosť o 35 km/h a aj horšie zrýchlenie z 0 na 100km/h o 0,6 sekundy.
Úsmev na tvár sa majiteľovi hybridu vráti pri porovnaní výrobcom udávaných spotrieb, keď GS 250 so spotrebou 8,9 l/100km nemôže konkurovať modelu GS 300h so 4,7 l/100km a produkuje emisie CO2 v priemere 109 g/km.
Batéria už nezaberá toľko miesta v batožinovom priestore, vďaka čomu má GS 300h kufor s objemom 451 litrov, to je však stále o 91 litrov menej, ako v prípade modelu GS 250.

Hybrid konkuruje dieselom
Spomedzi dobre známych informácií o hybridnej sústave nás zaujala skutočnosť, že až polovicu všetkej brzdnej sily využíva hybrid na rekuperáciu energie. Rekuperácia okrem získania elektrickej energie výrazne šetrí brzdové obloženie.
Pri zameraní sa na spotrebu a cenu je Lexus GS 300h alternatívou k dnešným dieselom.
V tabuľke porovnávame dynamické vlastnosti, aké dostanete od naftovej konkurencie s približne rovnakou cenou, ako má Lexus GS 300h.
Lexus GS 300h | BMW 520D | Mercedes 220 Bluetec | AUDI A6 2,0TDI Multitronic | |
Cena (€) | 44 300 | 43 000 | 46 950 | 42 560 |
Spotreba (l/100km) | 4,7 | 4,7 | 4,6 | 5,0 |
Zrýchlenie z 0-100(km/h) | 9,2 | 8,1 | 8,4 | 8,2 |
Výkon (kW) | 164 | 135 | 125 | 130 |