Prototypy pneumatík vyrábajú ručne, je to lacnejšie

Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.

(Zdroj: Continental)

Každý nový model pneumatiky sa do výroby dostane až potom, čo na testovacích vozidlách prekoná približne milión kilometrov.

K prejazdenej vzdialenosti ešte treba pripočítať milióny kilometrov na špeciálnych strojoch, ktoré simulujú rôzne spôsoby opotrebovania a preveria vlastnosti novinky.

Priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť

V rámci ContiTechnikFora priblížili vedci spoločnosti Continental štyri oblasti najdôležitejšie pre vývoj nových produktov – priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť. Tieto vlastnosti upravujú počas vývoja tak, aby vyhovovali podmienkam, v ktorých bude pripravovaná pneumatika používaná.

Najväčšou výzvou je návrh správneho vzoru dezénu zimnej pneumatiky. Aby dosiahla najlepšie výsledky v testoch zameraných na jazdu po snehu alebo ľade.

V podmienkach stredoeurópskej zimy sú vodiči nároční aj na dobrú ovládateľnosť za mokrých podmienok a čo najkratšiu brzdnú dráhu.

Dôležitou vlastnosťou je aj hlučnosť, najmä po zavedení európskeho štítkovania.

Sériové pneumatiky sú lisované, prototypy vyrezávajú

Sériové pneumatiky vyrábajú pneumatikárske spoločnosti lisovaním vopred vyrobenými formami. Pre potreby prvotných testov a zdokonaľovania návrhu dezénu sú ale takéto formy veľmi drahé. Spoločnosti sa tak spoliehajú na ručnú prácu svojich špecialistov.

Medzi najdôležitejšie vlastnosti rezača pneumatík patrí precíznosť, pevná ruka a trpezlivosť. Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.

Jedna sada pneumatík pre testovanie nestačí. Rezači musia vyrezať približne 20 exemplárov novej pneumatiky. Dokončené plášte sa od seba líšia len v maličkostiach.

zdroj: ts Continental

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 401
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 846
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 118
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 298
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 603
  6. Kam do tepla v januári? 2 417
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 338
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 105
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 242
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Boli sme na Babišovom Čapím hnízde. Nikde nikto, len hotel takmer plný

Žiadny podvod, opakuje český premiér. Podvod naznačujú európski vyšetrovatelia.

ŠPORT

Svitko na Dakare skončil, doplatil na ťažký pád

Slovák bol priebežne na ôsmom mieste.

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí.

KOMENTÁRE

Búrka po tichu na Balkáne

Neznámi páchatelia zastrelili umierneného politika v Kosove, Srbi sú až podozrivo rozčúlení.

Neprehliadnite tiež

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.