Prototypy pneumatík vyrábajú ručne, je to lacnejšie

Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.

(Zdroj: Continental)

Každý nový model pneumatiky sa do výroby dostane až potom, čo na testovacích vozidlách prekoná približne milión kilometrov.

K prejazdenej vzdialenosti ešte treba pripočítať milióny kilometrov na špeciálnych strojoch, ktoré simulujú rôzne spôsoby opotrebovania a preveria vlastnosti novinky.

Priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť

V rámci ContiTechnikFora priblížili vedci spoločnosti Continental štyri oblasti najdôležitejšie pre vývoj nových produktov – priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť. Tieto vlastnosti upravujú počas vývoja tak, aby vyhovovali podmienkam, v ktorých bude pripravovaná pneumatika používaná.

Najväčšou výzvou je návrh správneho vzoru dezénu zimnej pneumatiky. Aby dosiahla najlepšie výsledky v testoch zameraných na jazdu po snehu alebo ľade.

V podmienkach stredoeurópskej zimy sú vodiči nároční aj na dobrú ovládateľnosť za mokrých podmienok a čo najkratšiu brzdnú dráhu.

Dôležitou vlastnosťou je aj hlučnosť, najmä po zavedení európskeho štítkovania.

Sériové pneumatiky sú lisované, prototypy vyrezávajú

Sériové pneumatiky vyrábajú pneumatikárske spoločnosti lisovaním vopred vyrobenými formami. Pre potreby prvotných testov a zdokonaľovania návrhu dezénu sú ale takéto formy veľmi drahé. Spoločnosti sa tak spoliehajú na ručnú prácu svojich špecialistov.

Medzi najdôležitejšie vlastnosti rezača pneumatík patrí precíznosť, pevná ruka a trpezlivosť. Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.

Jedna sada pneumatík pre testovanie nestačí. Rezači musia vyrezať približne 20 exemplárov novej pneumatiky. Dokončené plášte sa od seba líšia len v maličkostiach.

zdroj: ts Continental

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 105
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 509
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 625
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 774
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 098
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 990
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 801
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 713
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 274

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí a čo robiť, ak si chcem šetriť každý mesiac po troche? Denník SME sa pokúsil objasniť niektoré známejšie druhy sporenia.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.