SME

Prototypy pneumatík vyrábajú ručne, je to lacnejšie

Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.

(Zdroj: Continental)

Každý nový model pneumatiky sa do výroby dostane až potom, čo na testovacích vozidlách prekoná približne milión kilometrov.

K prejazdenej vzdialenosti ešte treba pripočítať milióny kilometrov na špeciálnych strojoch, ktoré simulujú rôzne spôsoby opotrebovania a preveria vlastnosti novinky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť

V rámci ContiTechnikFora priblížili vedci spoločnosti Continental štyri oblasti najdôležitejšie pre vývoj nových produktov – priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť. Tieto vlastnosti upravujú počas vývoja tak, aby vyhovovali podmienkam, v ktorých bude pripravovaná pneumatika používaná.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčšou výzvou je návrh správneho vzoru dezénu zimnej pneumatiky. Aby dosiahla najlepšie výsledky v testoch zameraných na jazdu po snehu alebo ľade.

V podmienkach stredoeurópskej zimy sú vodiči nároční aj na dobrú ovládateľnosť za mokrých podmienok a čo najkratšiu brzdnú dráhu.

Dôležitou vlastnosťou je aj hlučnosť, najmä po zavedení európskeho štítkovania.

Sériové pneumatiky sú lisované, prototypy vyrezávajú

Sériové pneumatiky vyrábajú pneumatikárske spoločnosti lisovaním vopred vyrobenými formami. Pre potreby prvotných testov a zdokonaľovania návrhu dezénu sú ale takéto formy veľmi drahé. Spoločnosti sa tak spoliehajú na ručnú prácu svojich špecialistov.

Medzi najdôležitejšie vlastnosti rezača pneumatík patrí precíznosť, pevná ruka a trpezlivosť. Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.

SkryťVypnúť reklamu

Jedna sada pneumatík pre testovanie nestačí. Rezači musia vyrezať približne 20 exemplárov novej pneumatiky. Dokončené plášte sa od seba líšia len v maličkostiach.

zdroj: ts Continental

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 588
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 504
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 264
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 835
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 712
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 884
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 896
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 987
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 425
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 844
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 444
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 111
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 001
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu