Každý nový model pneumatiky sa do výroby dostane až potom, čo na testovacích vozidlách prekoná približne milión kilometrov.
K prejazdenej vzdialenosti ešte treba pripočítať milióny kilometrov na špeciálnych strojoch, ktoré simulujú rôzne spôsoby opotrebovania a preveria vlastnosti novinky.
Priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť
V rámci ContiTechnikFora priblížili vedci spoločnosti Continental štyri oblasti najdôležitejšie pre vývoj nových produktov – priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť. Tieto vlastnosti upravujú počas vývoja tak, aby vyhovovali podmienkam, v ktorých bude pripravovaná pneumatika používaná.
Najväčšou výzvou je návrh správneho vzoru dezénu zimnej pneumatiky. Aby dosiahla najlepšie výsledky v testoch zameraných na jazdu po snehu alebo ľade.
V podmienkach stredoeurópskej zimy sú vodiči nároční aj na dobrú ovládateľnosť za mokrých podmienok a čo najkratšiu brzdnú dráhu.
Dôležitou vlastnosťou je aj hlučnosť, najmä po zavedení európskeho štítkovania.
Sériové pneumatiky sú lisované, prototypy vyrezávajú
Sériové pneumatiky vyrábajú pneumatikárske spoločnosti lisovaním vopred vyrobenými formami. Pre potreby prvotných testov a zdokonaľovania návrhu dezénu sú ale takéto formy veľmi drahé. Spoločnosti sa tak spoliehajú na ručnú prácu svojich špecialistov.
Medzi najdôležitejšie vlastnosti rezača pneumatík patrí precíznosť, pevná ruka a trpezlivosť. Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.
Jedna sada pneumatík pre testovanie nestačí. Rezači musia vyrezať približne 20 exemplárov novej pneumatiky. Dokončené plášte sa od seba líšia len v maličkostiach.
zdroj: ts Continental