SME

Prototypy pneumatík vyrábajú ručne, je to lacnejšie

Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.

(Zdroj: Continental)

Každý nový model pneumatiky sa do výroby dostane až potom, čo na testovacích vozidlách prekoná približne milión kilometrov.

K prejazdenej vzdialenosti ešte treba pripočítať milióny kilometrov na špeciálnych strojoch, ktoré simulujú rôzne spôsoby opotrebovania a preveria vlastnosti novinky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť

V rámci ContiTechnikFora priblížili vedci spoločnosti Continental štyri oblasti najdôležitejšie pre vývoj nových produktov – priľnavosť, zaťaženie, pružnosť a tuhosť. Tieto vlastnosti upravujú počas vývoja tak, aby vyhovovali podmienkam, v ktorých bude pripravovaná pneumatika používaná.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčšou výzvou je návrh správneho vzoru dezénu zimnej pneumatiky. Aby dosiahla najlepšie výsledky v testoch zameraných na jazdu po snehu alebo ľade.

V podmienkach stredoeurópskej zimy sú vodiči nároční aj na dobrú ovládateľnosť za mokrých podmienok a čo najkratšiu brzdnú dráhu.

Dôležitou vlastnosťou je aj hlučnosť, najmä po zavedení európskeho štítkovania.

Sériové pneumatiky sú lisované, prototypy vyrezávajú

Sériové pneumatiky vyrábajú pneumatikárske spoločnosti lisovaním vopred vyrobenými formami. Pre potreby prvotných testov a zdokonaľovania návrhu dezénu sú ale takéto formy veľmi drahé. Spoločnosti sa tak spoliehajú na ručnú prácu svojich špecialistov.

Medzi najdôležitejšie vlastnosti rezača pneumatík patrí precíznosť, pevná ruka a trpezlivosť. Na výrobe letnej pneumatiky musí rezač pracovať šesť hodín. Vyrobiť zložitý zimný dezén môže trvať až 40 hodín.

SkryťVypnúť reklamu

Jedna sada pneumatík pre testovanie nestačí. Rezači musia vyrezať približne 20 exemplárov novej pneumatiky. Dokončené plášte sa od seba líšia len v maličkostiach.

zdroj: ts Continental

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  1. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  4. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  6. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  8. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 620
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 509
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 521
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 290
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 699
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 664
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 799
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 630
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Keď sa nám pán prezident vrátil z Devínskeho hradu
  2. Vladimír Krátky: Vám musí jeΩať chalani, vám musí jeΩať .
  3. Pavol Kéri: Lietavská Lúčka 2025
  4. Ľudmila Križanovská: Milí ukrajinskí spoluobčania, nie je to Vaša vina, že jeden z Vás zlyhal a niekoho napadol nožom.
  5. Mária Romaňáková: Dvor kráľovnej Ester
  6. Viktor Pamula: Agent Kremľa zablokoval sankcie proti Rusku
  7. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  8. Dušan Piršel: Ako socializovať ego? – to je otázka…
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 268
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 290
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 078
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 017
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 802
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 913
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 685
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 487
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
reklama
SkryťZatvoriť reklamu