SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Cesty smrti sú na juhu okolo Dunajskej Stredy

Polícia sľubuje, že sa zameria na miesta, kde najviac zomierajú ľudia. Nové radary dajú skôr na menšie cesty.

Smrteľná nehoda sa stala na ceste medzi Šamorínom a Dunajskou Stredou aj v decembri.Smrteľná nehoda sa stala na ceste medzi Šamorínom a Dunajskou Stredou aj v decembri. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Polícia a ministri vnútra a dopravy sa v piatok pochválili rekordne najnižším počtom obetí na cestách.

Minulý rok zomrelo 223 ľudí, čo je najmenej od roku 1966. V niektorých oblastiach Slovenska však nehôd ubúda len pomaly.

Jasne vyčnievajú Žilinský a Trnavský kraj. V tom prvom bolo 40 mŕtvych, v tom druhom 39. V prepočte na počet kilometrov a počet obyvateľov je najhorší Trnavský kraj.

Krajom pritom vedie diaľnica aj rýchlostná cesta, ktoré sú považované za najbezpečnejšie cesty. Nemá tiež žiadne vyššie kopce.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

unnamed.jpg

Úzke cesty

Policajný viceprezident Ľubomír Ábel tvrdí, že štatistiku v Trnavskom kraji kazí juh, kde je najvyššia nehodovosť. Tam diaľnice ani rýchlostné cesty nie sú.

„Najhoršie je na tom Dunajská Streda. K tragickým nehodám tam dochádza už niekoľko rokov.“ Za nehody na okresných cestách viní aj kamióny.

Za množstvo tragických nehôd v Žilinskom kraji zasa podľa Ábela môžu dve veľmi vyťažené cesty zo Žiliny do Čadce a Strečna.

Aj za posledný týždeň roka zomreli tri zo šiestich obetí dopravných nehôd v Žilinskom kraji, presnejšie v blízkom okolí Martina. „Po dobudovaní diaľnic očakávame rapídny pokles obetí,“ hovorí Ábel.

Minister vnútra Robert Kaliňák (Smer) pripomenul, že rýchlostná cesta pomohla napríklad okresu Zlaté Moravce, kde cestu medzi Moravcami a Nitrou pre množstvo obetí premenovali na cestu smrti. Tento rok už v tomto okrese na cestách nezomrel nikto.

SkryťVypnúť reklamu

Policajný viceprezident včera sľúbil, že sa na rizikové lokality viac zamerajú, budú tam častejšie robiť preventívne akcie.

Napriek tomu, že za najvýraznejším poklesom tragických nehôd je prísny zákon z roku 2009, Kaliňák pokuty znižuje. Hovorí, že tak chce odmeniť vodičov za dobré výsledky.

Zmena vo výške pokút sa podľa Ábela týka len menej závažných priestupkov, ktoré nemajú dosah na nehodovosť. Za niektoré priestupky tak vodiči nezaplatia 60, ale 50 eur.

Tisíce vodičov pijú

Kaliňák považuje stále za veľký problém alkohol za volantom. Každý z posledných dvoch rokov podľa ministra za volantom nafúkalo okolo šesťtisíc vodičov.

Viac ako jedno promile, čo je už hranica trestného činu, a hrozí zaň väzenie, polícia namerala minulý rok až 2656 vodičom. „To sú šialené čísla,“ povedal Kaliňák. Minister dopravy Ján Počiatek (Smer) by tresty za alkohol za volantom ešte sprísnil.

SkryťVypnúť reklamu

Do roku 2020 chce polícia znížiť počet obetí na 172 ročne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 906
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 338
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 852
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 337
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 591
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 801
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 965
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


5 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  2. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  3. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  5. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  6. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  7. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  8. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 107 662
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 904
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 748
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 797
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 073
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu