BRATISLAVA. Audi predstaví na svetoznámom veľtrhu elektroniky CES v Las Vegas, ktorý štartuje od pondelka, prepracovaný koncept Sport quattro. Hybridom ostáva aj vo verzii „laserlight“.
Na podvozku s rázvorom náprav 2 784 mm pripravilo Audi koncept s krátkymi prevismi a celkovou dĺžkou 4 602 mm.
Dvojdverový automobil široký takmer dva metre (1 964 mm) sme videli v žltej farbe na autosalóne vo Frankfurte na jeseň minulého roka.
Pre prezentáciu v Las Vegas Audi zvolilo farbu červenú. Po prvý raz ukáže verejnosti aj svetlá typu Matrix doplnené o laserovú techniku.
Prečítajte si tiež:
Audi Sport Quattro je napokon plug-in hybrid a magnet pre oči
Technika ako pri špeciáloch
Základom svetlometov je skupina viacerých LED diód, ktoré sa aktívne zapínajú a vypínajú podľa potrieb na ceste a rýchlosti vozidla. Diódy s priemerom niekoľkých mikrometrov emitujú „laserové“ svetlo.
Laserové diódy dopĺňajú štandardnú LED techniku svetiel, no niekoľkonásobne prevyšujú dosah svetla. V priamom smere osvetľujú vozovku až do 500 metrov. Vodičovi tak pomôžu skôr odhaliť zmeny na ceste.
Rovnakú svetelnú techniku dostanú aj pretekárske špeciály R18 e-tron Quattro, ktoré sú určené pre nadchádzajúcu sezónu vytrvalostných pretekov v Le Mans.
Interiér vozidla je zameraný takmer výhradne na vodiča. Jeho základom je obrovský displej, ktorý zobrazuje informácie v 3D režime. Audi spolupracuje so spoločnosťou Nvidia, aby bolo zobrazovanie vo vysokom rozlíšení dostatočne pružné.
Priemerná spotreba 2,5 litra
Napriek oznámeniam z konca roka nezmenilo Audi pohonnú techniku a Sport quattro laserlight je tak naďalej hybridom.
Základom je štvorlitrový benzínový V8 agregát TFSI s výkonom 412 kW (560 k) a krútiacim momentpm 700 Nm. Motor so systémom vypínania polovice valcov (cylinder on demand) mechanicky vyradí z činnosti štyri valce. Cieľom je úspora paliva.
Medzi spaľovacím motorom a osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic si svoje miesto našiel elektromotor s výkonom 110 kW. K celkovej dynamike vozidla prispeje najmä krútiacim momentom s hodnotou 400 Nm.
Kapacita 14,1 kW/h lítium-ionových akumulátorov umožňuje vozidlu v čisto elektrickom režime teoretický dojazd približne 50 km. Kombináciou so spaľovacím motorom Audi sľubuje priemernú spotrebu benzínu len 2,5 litra na 100 km jazdy.
Audi zvažuje aj malosériovú výrobu
Celkový systémový výkon oboch pohonných jednotiek 515 kW (700 k) a krútiaci moment 800 Nm umožní vozidlu zrýchliť z miesta na 100 km/h za 3,7 sekundy a jazdiť maximálnou rýchlosťou 305 km/h.
Napriek zložitému a ťažkému hybridnému systému váži vozidlo spolu s batériami 1 850 kg. Vďačí za to masívnemu využitiu plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP).
Reálna produkcia modelu Sport Quattro je zatiaľ veľmi otázna. Rovnako je nejasná pohonná jednotka. Odstupujúci šéf dizajnu Audi sa však vyjadril, že automobilka vždy uvažuje o koncepte ako o produkčnom modeli.
zdroj: ts Audi