Laserové svetlá Audi Sport quattro osvetľujú až pol kilometra cesty

Prepracovaný koncept Sport quattro ostáva zatiaľ hybridom. Nemci ho predstavia v Las Vegas.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Audi predstaví na svetoznámom veľtrhu elektroniky CES v Las Vegas, ktorý štartuje od pondelka, prepracovaný koncept Sport quattro. Hybridom ostáva aj vo verzii „laserlight“.

Na podvozku s rázvorom náprav 2 784 mm pripravilo Audi koncept s krátkymi prevismi a celkovou dĺžkou 4 602 mm.

Dvojdverový automobil široký takmer dva metre (1 964 mm) sme videli v žltej farbe na autosalóne vo Frankfurte na jeseň minulého roka.

Pre prezentáciu v Las Vegas Audi zvolilo farbu červenú. Po prvý raz ukáže verejnosti aj svetlá typu Matrix doplnené o laserovú techniku.

Technika ako pri špeciáloch

Základom svetlometov je skupina viacerých LED diód, ktoré sa aktívne zapínajú a vypínajú podľa potrieb na ceste a rýchlosti vozidla. Diódy s priemerom niekoľkých mikrometrov emitujú „laserové“ svetlo.

Laserové diódy dopĺňajú štandardnú LED techniku svetiel, no niekoľkonásobne prevyšujú dosah svetla. V priamom smere osvetľujú vozovku až do 500 metrov. Vodičovi tak pomôžu skôr odhaliť zmeny na ceste.

Rovnakú svetelnú techniku dostanú aj pretekárske špeciály R18 e-tron Quattro, ktoré sú určené pre nadchádzajúcu sezónu vytrvalostných pretekov v Le Mans.

Interiér vozidla je zameraný takmer výhradne na vodiča. Jeho základom je obrovský displej, ktorý zobrazuje informácie v 3D režime. Audi spolupracuje so spoločnosťou Nvidia, aby bolo zobrazovanie vo vysokom rozlíšení dostatočne pružné.

Priemerná spotreba 2,5 litra

Napriek oznámeniam z konca roka nezmenilo Audi pohonnú techniku a Sport quattro laserlight je tak naďalej hybridom.

Základom je štvorlitrový benzínový V8 agregát TFSI s výkonom 412 kW (560 k) a krútiacim momentpm 700 Nm. Motor so systémom vypínania polovice valcov (cylinder on demand) mechanicky vyradí z činnosti štyri valce. Cieľom je úspora paliva.

Medzi spaľovacím motorom a osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic si svoje miesto našiel elektromotor s výkonom 110 kW. K celkovej dynamike vozidla prispeje najmä krútiacim momentom s hodnotou 400 Nm.

Kapacita 14,1 kW/h lítium-ionových akumulátorov umožňuje vozidlu v čisto elektrickom režime teoretický dojazd približne 50 km. Kombináciou so spaľovacím motorom Audi sľubuje priemernú spotrebu benzínu len 2,5 litra na 100 km jazdy.

Audi zvažuje aj malosériovú výrobu

Celkový systémový výkon oboch pohonných jednotiek 515 kW (700 k) a krútiaci moment 800 Nm umožní vozidlu zrýchliť z miesta na 100 km/h za 3,7 sekundy a jazdiť maximálnou rýchlosťou 305 km/h.

Napriek zložitému a ťažkému hybridnému systému váži vozidlo spolu s batériami 1 850 kg. Vďačí za to masívnemu využitiu plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP).

Reálna produkcia modelu Sport Quattro je zatiaľ veľmi otázna. Rovnako je nejasná pohonná jednotka. Odstupujúci šéf dizajnu Audi sa však vyjadril, že automobilka vždy uvažuje o koncepte ako o produkčnom modeli.

zdroj: ts Audi

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 772
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 184
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 189
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 024
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 152
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 085
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 021
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 951
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 947
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 866

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.