SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Laserové svetlá Audi Sport quattro osvetľujú až pol kilometra cesty

Prepracovaný koncept Sport quattro ostáva zatiaľ hybridom. Nemci ho predstavia v Las Vegas.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Audi predstaví na svetoznámom veľtrhu elektroniky CES v Las Vegas, ktorý štartuje od pondelka, prepracovaný koncept Sport quattro. Hybridom ostáva aj vo verzii „laserlight“.

Na podvozku s rázvorom náprav 2 784 mm pripravilo Audi koncept s krátkymi prevismi a celkovou dĺžkou 4 602 mm.

Dvojdverový automobil široký takmer dva metre (1 964 mm) sme videli v žltej farbe na autosalóne vo Frankfurte na jeseň minulého roka.

Pre prezentáciu v Las Vegas Audi zvolilo farbu červenú. Po prvý raz ukáže verejnosti aj svetlá typu Matrix doplnené o laserovú techniku.

Technika ako pri špeciáloch

Základom svetlometov je skupina viacerých LED diód, ktoré sa aktívne zapínajú a vypínajú podľa potrieb na ceste a rýchlosti vozidla. Diódy s priemerom niekoľkých mikrometrov emitujú „laserové“ svetlo.

Laserové diódy dopĺňajú štandardnú LED techniku svetiel, no niekoľkonásobne prevyšujú dosah svetla. V priamom smere osvetľujú vozovku až do 500 metrov. Vodičovi tak pomôžu skôr odhaliť zmeny na ceste.

Rovnakú svetelnú techniku dostanú aj pretekárske špeciály R18 e-tron Quattro, ktoré sú určené pre nadchádzajúcu sezónu vytrvalostných pretekov v Le Mans.

Interiér vozidla je zameraný takmer výhradne na vodiča. Jeho základom je obrovský displej, ktorý zobrazuje informácie v 3D režime. Audi spolupracuje so spoločnosťou Nvidia, aby bolo zobrazovanie vo vysokom rozlíšení dostatočne pružné.

Priemerná spotreba 2,5 litra

Napriek oznámeniam z konca roka nezmenilo Audi pohonnú techniku a Sport quattro laserlight je tak naďalej hybridom.

Základom je štvorlitrový benzínový V8 agregát TFSI s výkonom 412 kW (560 k) a krútiacim momentpm 700 Nm. Motor so systémom vypínania polovice valcov (cylinder on demand) mechanicky vyradí z činnosti štyri valce. Cieľom je úspora paliva.

Medzi spaľovacím motorom a osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic si svoje miesto našiel elektromotor s výkonom 110 kW. K celkovej dynamike vozidla prispeje najmä krútiacim momentom s hodnotou 400 Nm.

Kapacita 14,1 kW/h lítium-ionových akumulátorov umožňuje vozidlu v čisto elektrickom režime teoretický dojazd približne 50 km. Kombináciou so spaľovacím motorom Audi sľubuje priemernú spotrebu benzínu len 2,5 litra na 100 km jazdy.

Audi zvažuje aj malosériovú výrobu

Celkový systémový výkon oboch pohonných jednotiek 515 kW (700 k) a krútiaci moment 800 Nm umožní vozidlu zrýchliť z miesta na 100 km/h za 3,7 sekundy a jazdiť maximálnou rýchlosťou 305 km/h.

Napriek zložitému a ťažkému hybridnému systému váži vozidlo spolu s batériami 1 850 kg. Vďačí za to masívnemu využitiu plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP).

Reálna produkcia modelu Sport Quattro je zatiaľ veľmi otázna. Rovnako je nejasná pohonná jednotka. Odstupujúci šéf dizajnu Audi sa však vyjadril, že automobilka vždy uvažuje o koncepte ako o produkčnom modeli.

zdroj: ts Audi

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 694
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 147
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 501
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 931
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 282
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 282
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon