Seat predstavil nový Leon Cupra v dvoch verziách

V Ženeve predstavia dve verzie karosérie. Leon Cupra môže mať výkon 280 koní.

(Zdroj: Seat)

Blížiaci sa medzinárodný autosalón vo švajčiarskej Ženeve bude svedkom dvoch karosárskych verzií Seatu Leon Cupra.

Navonok sa Cupra nezdá byť extrémne výkonná. Dizajnové zmeny na oboch karosárskych verziách sú triezve.

Predná maska upúta len zväčšenými otvormi pre prívod vzduchu. Zadnej časti dominujú dve koncovky výfukov po stranách a medzi nimi difúzor.

Jeden motor v dvoch výkonových stupňoch

Srdcom nového ostrého Leonu Cupra je prepĺňaný benzínový motor 2,0 TSI (EA888) s duálnym vstrekovaním paliva – priamym i nepriamym.

Za štandardných okolností, pri bežnej záťaži, je benzín rozprašovaný do sacieho potrubia. Pri plnej záťaži alebo studenom motore agregát využíva priame vstrekovanie do valcov.

Seat pripravil ostrý Leon Cupra v dvoch výkonových verziách. Základný variant dostal výkon 195 kW (265 k). Ostrejšia verzia si polepšila o 15 konských síl, má 206 kW (280 k).

Krútiaci moment 350 Nm dostupný v širokom rozsahu otáčok (1 750 – 5 300 ot./min. vo verzii Cupra 280) je v oboch prípadoch rovnaký.

Šesťstupňovú manuálnu prevodovku doplní jej automatická alternatíva DSG s dvoma spojkami a rovnakým počtom prevodových stupňov.

Na stovku akceleruje pod šesť sekúnd

Dynamické parametre vozidla výrazne zlepšuje elektronikou ovládaný diferenciál na prednej poháňanej náprave. Riadiaca jednotka v spolupráci so stabilizačným programom riadi svornosť diferenciálu až po jeho úplné zamknutie.

Pohonná jednotka s variabilným zdvihom výfukových ventilov a variabilným časovaním sacích ventilov je ľahšia o 5 kg voči svojmu predchodcovi. Celkovú hmotnosť tak konštruktéri udržali na hodnote 148 kg.

Ľahší nie je len motor. Použitie modulárnej platformy MQB umožnilo Leonu Cupra schudnúť o ďalších 55 kg voči predchodcovi.

Napriek obmedzenému množstvu informácií vieme, že silnejší z dvojice zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,8 sekundy. Automatická prevodovka DSG tento údaj zlepší ešte o jednu desatinku. Slabší variant motora je horší len o 0,1 sekundy v oboch vyhotoveniach prevodoviek.

Tak, ako sme v prípade nemeckého koncernu zvyknutí, aj Seat Leon Cupra bude mať maximálnu rýchlosť limitovanú na 250 km/h.

Nebude to chudobnejší príbuzný

Seat Leon Cupra prevzal po svojom koncernovom súrodencovi VW Golfu GTi aj riadenie s premenlivým prevodovým pomerom.

Športový charakter vozidla doplní podvozok s adaptívnymi tlmičmi. Vodič si prostredníctvom systému môže zvoliť komfortný mód, športový, mód Cupra, ale i vlastné nastavenie.

Systém Cupra Drive Profile nemení len nastavenie podvozka. Zvolený režim prispôsobí posilňovač riadenia, dráhu akcelerátora ale napríklad aj reakcie automatickej prevodovky.

Výhodou na okruhu môže byť aj prispôsobený a benevolentnejší stabilizačný program s možnosťou úplného vypnutia stabilizácie.

Pohľad do nemeckého cenníka prezradí, že najlacnejší Leon Cupra je kupé SC (slabší variant) s cenou 30 810 eur. Na opačnej strane cenníka stojí model Leon Cupra s piatimi dverami, prevodovkou DSG, výkonom 280 konských síl a cenovkou 34 310 eur.

V budúcnosti sa chystá aj praktickejšia kombi verzia modelu.

zdroj: ts Seat

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 233
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 059
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 739
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 564
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 386
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 151
  7. Kam do tepla v januári? 1 926
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 722
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 523
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 908

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ukrajina priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne prebieha otvorený konflikt.

KOMENTÁRE

Ako sa katolícka cirkev stala hrozbou pre Poľsko

Cirkev naklonená prijímaniu utečencov sa rozchádza s väčšinou Poliakov.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.