Seat predstavil nový Leon Cupra v dvoch verziách

V Ženeve predstavia dve verzie karosérie. Leon Cupra môže mať výkon 280 koní.

(Zdroj: Seat)

Blížiaci sa medzinárodný autosalón vo švajčiarskej Ženeve bude svedkom dvoch karosárskych verzií Seatu Leon Cupra.

Navonok sa Cupra nezdá byť extrémne výkonná. Dizajnové zmeny na oboch karosárskych verziách sú triezve.

Predná maska upúta len zväčšenými otvormi pre prívod vzduchu. Zadnej časti dominujú dve koncovky výfukov po stranách a medzi nimi difúzor.

Jeden motor v dvoch výkonových stupňoch

Srdcom nového ostrého Leonu Cupra je prepĺňaný benzínový motor 2,0 TSI (EA888) s duálnym vstrekovaním paliva – priamym i nepriamym.

Za štandardných okolností, pri bežnej záťaži, je benzín rozprašovaný do sacieho potrubia. Pri plnej záťaži alebo studenom motore agregát využíva priame vstrekovanie do valcov.

Seat pripravil ostrý Leon Cupra v dvoch výkonových verziách. Základný variant dostal výkon 195 kW (265 k). Ostrejšia verzia si polepšila o 15 konských síl, má 206 kW (280 k).

Krútiaci moment 350 Nm dostupný v širokom rozsahu otáčok (1 750 – 5 300 ot./min. vo verzii Cupra 280) je v oboch prípadoch rovnaký.

Šesťstupňovú manuálnu prevodovku doplní jej automatická alternatíva DSG s dvoma spojkami a rovnakým počtom prevodových stupňov.

Na stovku akceleruje pod šesť sekúnd

Dynamické parametre vozidla výrazne zlepšuje elektronikou ovládaný diferenciál na prednej poháňanej náprave. Riadiaca jednotka v spolupráci so stabilizačným programom riadi svornosť diferenciálu až po jeho úplné zamknutie.

Pohonná jednotka s variabilným zdvihom výfukových ventilov a variabilným časovaním sacích ventilov je ľahšia o 5 kg voči svojmu predchodcovi. Celkovú hmotnosť tak konštruktéri udržali na hodnote 148 kg.

Ľahší nie je len motor. Použitie modulárnej platformy MQB umožnilo Leonu Cupra schudnúť o ďalších 55 kg voči predchodcovi.

Napriek obmedzenému množstvu informácií vieme, že silnejší z dvojice zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,8 sekundy. Automatická prevodovka DSG tento údaj zlepší ešte o jednu desatinku. Slabší variant motora je horší len o 0,1 sekundy v oboch vyhotoveniach prevodoviek.

Tak, ako sme v prípade nemeckého koncernu zvyknutí, aj Seat Leon Cupra bude mať maximálnu rýchlosť limitovanú na 250 km/h.

Nebude to chudobnejší príbuzný

Seat Leon Cupra prevzal po svojom koncernovom súrodencovi VW Golfu GTi aj riadenie s premenlivým prevodovým pomerom.

Športový charakter vozidla doplní podvozok s adaptívnymi tlmičmi. Vodič si prostredníctvom systému môže zvoliť komfortný mód, športový, mód Cupra, ale i vlastné nastavenie.

Systém Cupra Drive Profile nemení len nastavenie podvozka. Zvolený režim prispôsobí posilňovač riadenia, dráhu akcelerátora ale napríklad aj reakcie automatickej prevodovky.

Výhodou na okruhu môže byť aj prispôsobený a benevolentnejší stabilizačný program s možnosťou úplného vypnutia stabilizácie.

Pohľad do nemeckého cenníka prezradí, že najlacnejší Leon Cupra je kupé SC (slabší variant) s cenou 30 810 eur. Na opačnej strane cenníka stojí model Leon Cupra s piatimi dverami, prevodovkou DSG, výkonom 280 konských síl a cenovkou 34 310 eur.

V budúcnosti sa chystá aj praktickejšia kombi verzia modelu.

zdroj: ts Seat

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 238
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 375
  3. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 073
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 951
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 774
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 057
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 696
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 572
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 087
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 651

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Informovala o tom stránka Svetového združenia Slovákov v zahraničí.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KOMENTÁRE

Buďte vďační za Fica. My Česi máme iných komunistov

Komunistická strana Čiech a Moravy je ojedinelým reliktom.

DOMOV

Danko mení mediálny tím, končí jeho hovorkyňa

Predseda parlamentu dôvod odchodu Kliskej nechcel komentovať.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.