SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Seat predstavil nový Leon Cupra v dvoch verziách

V Ženeve predstavia dve verzie karosérie. Leon Cupra môže mať výkon 280 koní.

(Zdroj: Seat)

Blížiaci sa medzinárodný autosalón vo švajčiarskej Ženeve bude svedkom dvoch karosárskych verzií Seatu Leon Cupra.

Navonok sa Cupra nezdá byť extrémne výkonná. Dizajnové zmeny na oboch karosárskych verziách sú triezve.

Predná maska upúta len zväčšenými otvormi pre prívod vzduchu. Zadnej časti dominujú dve koncovky výfukov po stranách a medzi nimi difúzor.

Jeden motor v dvoch výkonových stupňoch

Srdcom nového ostrého Leonu Cupra je prepĺňaný benzínový motor 2,0 TSI (EA888) s duálnym vstrekovaním paliva – priamym i nepriamym.

Za štandardných okolností, pri bežnej záťaži, je benzín rozprašovaný do sacieho potrubia. Pri plnej záťaži alebo studenom motore agregát využíva priame vstrekovanie do valcov.

Seat pripravil ostrý Leon Cupra v dvoch výkonových verziách. Základný variant dostal výkon 195 kW (265 k). Ostrejšia verzia si polepšila o 15 konských síl, má 206 kW (280 k).

Krútiaci moment 350 Nm dostupný v širokom rozsahu otáčok (1 750 – 5 300 ot./min. vo verzii Cupra 280) je v oboch prípadoch rovnaký.

Šesťstupňovú manuálnu prevodovku doplní jej automatická alternatíva DSG s dvoma spojkami a rovnakým počtom prevodových stupňov.

Na stovku akceleruje pod šesť sekúnd

Dynamické parametre vozidla výrazne zlepšuje elektronikou ovládaný diferenciál na prednej poháňanej náprave. Riadiaca jednotka v spolupráci so stabilizačným programom riadi svornosť diferenciálu až po jeho úplné zamknutie.

Pohonná jednotka s variabilným zdvihom výfukových ventilov a variabilným časovaním sacích ventilov je ľahšia o 5 kg voči svojmu predchodcovi. Celkovú hmotnosť tak konštruktéri udržali na hodnote 148 kg.

Ľahší nie je len motor. Použitie modulárnej platformy MQB umožnilo Leonu Cupra schudnúť o ďalších 55 kg voči predchodcovi.

Napriek obmedzenému množstvu informácií vieme, že silnejší z dvojice zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 5,8 sekundy. Automatická prevodovka DSG tento údaj zlepší ešte o jednu desatinku. Slabší variant motora je horší len o 0,1 sekundy v oboch vyhotoveniach prevodoviek.

Tak, ako sme v prípade nemeckého koncernu zvyknutí, aj Seat Leon Cupra bude mať maximálnu rýchlosť limitovanú na 250 km/h.

Nebude to chudobnejší príbuzný

Seat Leon Cupra prevzal po svojom koncernovom súrodencovi VW Golfu GTi aj riadenie s premenlivým prevodovým pomerom.

Športový charakter vozidla doplní podvozok s adaptívnymi tlmičmi. Vodič si prostredníctvom systému môže zvoliť komfortný mód, športový, mód Cupra, ale i vlastné nastavenie.

Systém Cupra Drive Profile nemení len nastavenie podvozka. Zvolený režim prispôsobí posilňovač riadenia, dráhu akcelerátora ale napríklad aj reakcie automatickej prevodovky.

Výhodou na okruhu môže byť aj prispôsobený a benevolentnejší stabilizačný program s možnosťou úplného vypnutia stabilizácie.

Pohľad do nemeckého cenníka prezradí, že najlacnejší Leon Cupra je kupé SC (slabší variant) s cenou 30 810 eur. Na opačnej strane cenníka stojí model Leon Cupra s piatimi dverami, prevodovkou DSG, výkonom 280 konských síl a cenovkou 34 310 eur.

V budúcnosti sa chystá aj praktickejšia kombi verzia modelu.

zdroj: ts Seat

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 950
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 204
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 997
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 230
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 789
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 879
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 327
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 341
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 298
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 997
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.