Pre uloženie motora s objemom päť litrov má RC F kapotu vyššie oproti modelu Lexus RC, z ktorého športové kupé vychádza.
K skroteniu najvýkonnejšieho auta s osemvalcovým motorom, aké kedy Lexus vyrobil, napomáha aktívne zadné krídlo.
Krídlo vo vyšších rýchlostiach prispieva k lepšej stabilite a trakcii. Pri prekročení rýchlosti 80 km/h sa vysunie. Sklopí sa, keď rýchlosť klesne pod 25 km/h.
Poznáte ho podľa nárazníku, výfuku a kolies
Lexus RC F identifikujete podľa zväčšených prieduchov v spodnej časti nárazníka, širších kolies a komponentov z uhlíkových vlákien.
Výduchy vzadu na predných blatníkoch a štyri koncovky výfuku usporiadané do tvaru lichobežníka dávajú modelu RC F agresívnejší vzhľad.
Lexus má na výber z troch variácií desať lúčových zliatinových kolies s rozmerom 19 palcov, vrátane modelu s ručne lešteným povrchom.
Vo vnútri zaujmú sedadlá a ukazovateľ rýchlosti
V interiéri, ktorý podľa Lexusu dopĺňa agresívny dizajn exteriéru, dominujú sedadlá s predĺženým operadlom a znakom F na opierkach hlavy. Lexus ich ponúka s piatimi typmi kože a kontrastným prešívaním.
Ukazovateľ rýchlosti je dominantným prvkom prístrojového panelu a mení svoj vzhľad v závislosti od zvolenia jedného zo štyroch jazdných štýlov. Samozrejmosťou je nastavovanie farby displeja a veľkosti textu.
Pádla na radenie rýchlostných stupňov sú umiestnené na trojramennom eliptickom volante.
Lexus RC F si odbije svetovú premiéru 14. januára na Detroitskom autosalóne a bude dôstojnou konkurenciou pre BMW M4 a Audi RS5.
Model | Výkon (kW) | Krútiaci moment (Nm) | Počet valcov | Objem (cm3) |
Lexus RC F | 335 | 540 | 8 | 4968 |
BMW M4 | 317 | 550 | 6 | 2979 |
Audi RS 5 | 331 | 430 | 8 | 4163 |
zdroj: ts Lexus