Koncept Ford C Max Energi má na streche umiestnené vysoko účinné solárne panely spoločnosti SunPower, ktoré slúžia na získavanie slnečnej energie.
Problémom, s ktorým sa Ford musel vysporiadať, bolo dlhé nabíjanie batérie využitím solárnej energie.
Lupa pomáha slnku
V spolupráci s Georgia Institute of Technology prišiel s koncentračnými šošovkami, podobnými zväčšovaciemu sklu. Ich pomocou zvýšil intenzitu slnečného žiarenia a urýchlil dobu nabíjania batérie.
Šošovky sú umiestnené na nezávislej konštrukcii a celý systém stopuje slnko pri jeho pohybe z východu na západ tak, aby na solárnu strechu C Max Energi dopadali lúče čo najintenzívnejšie.
Jeden deň takéhoto nabíjania vie nahradiť štvorhodinové pripojenie do elektrickej siete.
Slnko môže podľa Fordu vytvoriť energiu až na 75 percent jázd priemerného šoféra solárneho auta.
Na slnko prejde pekný kus cesty
Solárny model od Fordu sa svojimi vlastnosťami približuje konvenčnému Fordu C Max Energi plug-in hybrid, nabitého z elektrickej siete.
Celkový dojazd takmer tisíc kilometrov, z toho 34 km na čisto elektrickú energiu, je u oboch modelov rovnaký.
Model C Max Energi so solárnym panelom môže majiteľ nabíjať aj z elektrickej siete. Auto je ale určené hlavne pre oblasti s nestabilnou elektrickou sieťou, prípadne s drahou elektrickou energiou.
Vozidlo šetrí životné prostredie. Otázne však je, či sa C Max Energi dostane do sériovej výroby a koľko bude stáť.
zdroj: Ford