SME
reklama

Test: Volvo V60 ponúkne rodine nenápadný luxus

Už to nie je veľké hranaté kombi. Praktickú stránku si zachováva napriek svojej nenápadnosti. Rozsah prémiovej výbavy je takmer neobmedzený.

(Zdroj: Martin Vosko)

Počas neskorej jesene minulého roka sme mali na pár dní v rukách volant prémiového kombi strednej triedy.

Pri pohľade na faceliftovaný model by sme nepovedali, že rázvor náprav 2 776 mm prekonáva najväčší model českej značky. Jeho kompaktnosť je ukrytá za krátkym zadným previsom, napriek karosérii typu kombi.

Do poslednej chvíle krátkeho testu sme podvedome porovnávali Volvo V60 s inými kombi danej triedy. Byť súčasťou prémiovej triedy si švédska značka praje najviac. Skúsime byť teda prísni.

Interiér nekopíruje iných

Už po prvých kilometroch, v krásne tvarovaných príplatkových sedadlách potiahnutých výraznou oranžovo hnedou kožou, sme nechali vonkajší svet za zavretými dverami.

Napriek množstvu tlačidiel na stredovej konzole, pod ktorou sa ukrýva nenápadné odkladacie miesto chápeme, že v tomto smere je vkus veľmi subjektívny.

Niektorým sa stredová konzola mimoriadne páči a oceňujú jej odlíšenie od konkurentov, iní sa nevedeli zorientovať ani v priebehu niekoľkých minút.

Zložitejšie ovládanie multimediálneho systému je však možné nahradiť jednoduchším riešením na pravej strane volantu. Šofér tak bez zloženia ruky z venca, obslúži takmer všetky funkcie vozidla.

V kaplnke pred vodičom sú už všetky prvky zobrazované na veľkom tvarovanom displeji s možnosťou prepínania témy – na výber sú tri. Nám sa najviac páči športová s výraznejšími červenými prvkami, ktorej dominantou je otáčkomer. Rovnaké riešenie využívajú viaceré modely švédskej značky Volvo.

Celkovo môžeme interiér vo výbave Summum hodnotiť jednoznačne ako prémiový.

Aj rodina si príde na svoje

Volvo V60 nepatrí k najväčším kombi. Môže za to krátky previs za zadnými kolesami, ktorý prezrádza, že objem batožinového priestoru nie je všetko.

Čo „stráca“ na objeme doháňa v praktickosti, napríklad formou zdvíhateľnej steny. Tá rozdelí kufor na dve menšie časti a váš nákup sa neozýva v každej prudšej zákrute. Škoda len chýbajúcej rezervnej pneumatiky, ktorú nahradila lacnejšia lepiaca sada. Miesto na ňu by sme určite našli.

Zadná časť operadiel zadných sedadiel môže byť vybavená sieťou. Po sklopení zadných operadiel sme sieť vytiahli a zaistili pomocou teleskopickej tyče v otvoroch na strope.

V danej veľkostnej kategórii považujeme sedenie na zadných sedadlách za výborné. Dve osoby s priemernou výškou budú cestovať pohodlne. Pasažieri vyšší ako cca 180 cm môžu na hlave cítiť zvažujúcu sa líniu strechy.

Objem kufra 430 litrov nemôžeme hodnotiť ako prémiový, no jeho vyhotovenie a dizajnové riešenie zovňajšku áno.

Po jazde ostanete pokojní

Po naštartovaní sa od prednej kapoty ozve hrdelný zvuk päťvalcového naftového agregátu 2,4 D4 s výkonom zníženým na 120 kW (163 k).

Za iných okolností by sme boli hrdí, že je vozidlo poháňané motorom s piatimi valcami. Zvuk motora spaľujúceho naftu je však v rýchlostiach približne do 50 – 60 km/h skôr obťažujúci ako povzbudzujúci.

Päťvalcový motor 2,4 D4 s výkonom 120 kW (163 kW) v porovnaní s alternatívnymi dvojlitrovými štvorvalcami konkurencie neponúka žiadny rozumný benefit jedného valca navyše, až na mierne vyšší krútiaci moment. (420 Nm)

Výrobcom udávaná priemerná spotreba nafty (6,4 l/100 km) je s ľahkou nohou a v rovinatom teréne relatívne ľahko dosiahnuteľná. Po cestách okolo Banskej Štiavnice sme jazdili za 7,5 litra čo je vzhľadom k spôsobu jazdy prijateľná spotreba, ale opäť len v porovnaní s tou papierovou.

Konkurenčné pohonné jednotky možno nie sú až o triedu tichšie, no kultivovanosťou podrážajú päťvalcovému naftovému agregátu Volva nohy. Napriek vyššej hlučnosti je jazda s Volvom V60 pokojná a motor nezvádza k zbytočnému spaľovaniu nafty.

Pri hodnotení motora sme dospeli k záveru, že súčasný päťvalcový naftový motor je s prémiovou konkurenciou len veľmi ťažko porovnateľný (bez ohľadu na jeho výkon).

Riadenie zodpovedá zameraniu auta

Posed za volantom je príkladný aj vďaka už spomenutým príplatkovým sedadlám. Pocit, že máte vozidlo v rukách, umocňuje možnosť výrazne vytiahnuť volant smerom k šoférovi, čo nám veľmi vyhovovalo.

Trojstupňový posilňovač riadenia (voľba v menu systému) je tuhší a neprenáša vibrácie a nerovnosti vozovky do volantu. Pri zohľadnení skutočnosti, že daný typ vozidla nepotrebuje strmý prevod a vodičovi nemusí dať vedieť o každom kamienku na ceste, považujeme riadenie za splnený priemer v danej kategórii.

Podvozok si s relatívne vysokou váhou nerobí veľké starosti. Oceňujeme, že Volvo V60 svoju pohotovostnú hmotnosť 1813 kg nemaskuje. Po rýchlejšom prejazde zákrut šofér dobre cíti „prevaľovanie“ váhy a blížiacu sa stratu adhézie vie odhadnúť.

So šesťstupňovou automatickou prevodovkou Geartronic to už také ružové nie je. Svoju prácu odvedie svedomito, no ochotou pri preraďovaní stupňov práve neoplýva. Rodinnému kombi však stačí, zbytočne nepreraďuje – vie sa spoľahnúť na krútiaci moment motora.

V prípade potreby môže vodič využiť manuálne radenie pádlami pod volantom, ktoré sa však väčšinou obmedzí na podradenie prevodu pred predbiehaním.

Za tuhosť a prácu podvozka by sme Volvu V60 nálepku „premium“ udelili. Prevodovka ostáva v tieni bez povšimnutia. Svoje najlepšie roky už má za sebou.

Je prémiové alebo nie?

Volvo V60 svojím charakterom a riešením interiéru splní očakávanie odlíšiť sa od ostatných a pritom zbytočne nestrhávať pozornosť na seba. Do prémiovej triedy určite patrí a ponúkne vysokú kvalitu spracovania a celkový pocit tuhosti z vozidla.

V súčasnosti vyžaduje prižmúrenie oka päťvalcový naftový motor a automatická prevodovka.

Po príchode novej generácie štvorvalcových motorov a moderných osemstupňových prevodoviek si svoju pozíciu na trhu prémiových vozidiel môže len upevniť.

Volvo V60 D4 AWD SUMMUM

Objem motora: 2400 cm3

Výkon motora: 120 kW (163 k)/4000 ot.min.

Krútiaci moment motora: 420 Nm

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,4 s

Objem batožinové priestoru: 430 litrov

Rozmery (dxšxv): 4635 mm x 1825 mm x 1484 mm

Rázvor náprav: 2776 mm

Pohotovostná hmotnosť: 1813 kg

Prevodovka: šesťstupňová automatická prevodovka Geartronic

Pohon: všetkých štyroch kolies prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex

Cena od: 30 490 eur

Balík Light: 1 350,00 eur (aktívné Dual-xenónové svetlá s ostrekovačmi, vonkajšie spätné zrkadlá automaticky stmievateľné, rozšírené osvetlenie interiéru)

Balík Business Pro: 1 200,00 eur (Navigačný systém RTI, High Performance Multimedia sound system s DVD)

Balík Zima: 500,00 eur (Vyhrievané sedadlá, vyhrievané trysky ostrekovačov, vyhrievané čelné sklo)

Balík Praktik: 250,00 eur (Deliaca sieť batožinového priestoru, držiak nákupných tašiek, 12V zásuvka v batožinovom priestore)

Volvo Guard Alarm: 540,00 eur

Bezpečnostné skrutky na kolesá: 50,00 eur

Predné parkovacie senzory: 350,00 eur

Radenie prevodových stupňov pádlami pod volantom: 190,00 eur

Celková cena testovaného modelu: 49 960,00 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 815
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 080
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 953
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 645
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 8 802
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 139
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 037
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Keď sa hanbí dôchodca za iného dôchodcu – blogera.
  2. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  3. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  4. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  6. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  7. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  8. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 693
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 910
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 440
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 294
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 938
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu