Volkswagen chrobák zvládne ľahký terén

Koncept Beetle Dune je crossover odvodený z produkčného modelu Beetle. Pohon všetkých štyroch kolies chýba.

(Zdroj: Volkswagen)

Pred 13 rokmi predstavil Volkswagen štúdiu crossoveru VW New Beetle Dune so zvýšeným podvozkom, plastovými i chrómovými doplnkami. Nikdy sa však do výroby nedostal.

Automobilka si znovu spomenula na pestrú minulosť klasických chrobákov. Dôkazom je nový koncept prezentovaný na americkom autosalóne v Detroite - Beetle Dune. Ide o ďalší z radu upravených alebo poloterénnych vozidiel.

Volkswagen Beetle Dune je zvýšený o 5 cm

Chrobák je zvýšený o 50 mm voči základnému modelu Beetle. Premenili ho na crossover vďaka nadstavcom nárazníkov a prahov, lemom blatníkov a plastovou ochranou podvozka.

Hlavné svetlomety s LED denným svietením dopĺňajú oválne svetlá v spodnej polovici prednej masky. Dva spojlery dominujú zadnej časti konceptu.

Medzi najmenšie nepatria ani pneumatiky a zliatinové disky kolies s priemerom 19 palcov.

Interiér vozidla zdobí nápis Dune na dverách a madle pred spolujazdcom i celkové ladenia auta korešpondujúce s farbou karosérie.

Dvojliter bez pohonu 4X4

Výrobca nedoplnil koncept o pohon všetkých štyroch kolies.

Koncept Beetle Dune s poháňanou prednou nápravou sa spolieha len na elektronickú náhradu samosvorného diferenciálu XDS. Spolu so stabilizačným programom zvyšuje trakciu za zhoršených adhéznych podmienok.

Dvojlitrový prepĺňaný motor TSI s výkonom 155 kW (211 k) spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Zrejme len reakcie verejnosti a relatívne jednoduché riešenie môžu posunúť koncept Beetle Dune do produkčnej fázy.

Koncept New Beetle Dune z roku 2000.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 301
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 018
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 827
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 201
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 783
  6. Kam do tepla v januári? 2 549
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 296
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 213
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 529
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 472

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.