Pred 13 rokmi predstavil Volkswagen štúdiu crossoveru VW New Beetle Dune so zvýšeným podvozkom, plastovými i chrómovými doplnkami. Nikdy sa však do výroby nedostal.
Automobilka si znovu spomenula na pestrú minulosť klasických chrobákov. Dôkazom je nový koncept prezentovaný na americkom autosalóne v Detroite - Beetle Dune. Ide o ďalší z radu upravených alebo poloterénnych vozidiel.
Volkswagen Beetle Dune je zvýšený o 5 cm
Chrobák je zvýšený o 50 mm voči základnému modelu Beetle. Premenili ho na crossover vďaka nadstavcom nárazníkov a prahov, lemom blatníkov a plastovou ochranou podvozka.
Hlavné svetlomety s LED denným svietením dopĺňajú oválne svetlá v spodnej polovici prednej masky. Dva spojlery dominujú zadnej časti konceptu.
Medzi najmenšie nepatria ani pneumatiky a zliatinové disky kolies s priemerom 19 palcov.
Interiér vozidla zdobí nápis Dune na dverách a madle pred spolujazdcom i celkové ladenia auta korešpondujúce s farbou karosérie.
Dvojliter bez pohonu 4X4
Výrobca nedoplnil koncept o pohon všetkých štyroch kolies.
Koncept Beetle Dune s poháňanou prednou nápravou sa spolieha len na elektronickú náhradu samosvorného diferenciálu XDS. Spolu so stabilizačným programom zvyšuje trakciu za zhoršených adhéznych podmienok.
Dvojlitrový prepĺňaný motor TSI s výkonom 155 kW (211 k) spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Zrejme len reakcie verejnosti a relatívne jednoduché riešenie môžu posunúť koncept Beetle Dune do produkčnej fázy.
Koncept New Beetle Dune z roku 2000.