Európsky parlament chce nižšie emisie ľahkých úžitkových vozidiel

Výrobcovia budú musieť vyrobiť dostatočné množstvo ekologických modelov na vyrovnanie výroby ťažkotonážnych alebo znečisťujúcich vozidiel.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRUSEL/ŠTRASBURG. Limity emisií oxidu uhličitého (CO2) pre nové ľahké úžitkové vozidlá predávané v EÚ sa do roku 2020 budú musieť znížiť zo súčasných 203 g/km na 147 g/km. Hovorí o tom legislatívny návrh, ktorý v utorok schválil Európsky parlament (EP).

Text uznesenia, ktorý už bol neformálne schválený aj Radou ministrov, vyžaduje zavedenie presnejších metód testovania pre emisie CO2.

Nemecký liberálny europoslanec Holger Krahmer, ktorý bol spravodajcom tejto správy, uviedol, že europarlamentu sa podarilo dosiahnuť tento výsledok po náročných rokovaniach.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Som rád, že sme nepodľahli nijakému tlaku na zmenu nášho cieľa. Nakoľko trvanlivosť úžitkových vozidiel je vyššia ako u osobných áut, je prirodzené, aby sme sa držali nami stanoveného cieľa," uviedol Krahmer pre médiá.

Cieľ EP znížiť emisné limity pre ľahké úžitkové vozidlá na hodnotu 147 g/km do roku 2020 predpokladá maximálne povolené priemerné emisie pre dodávkové automobily registrované v EÚ s hmotnosťou do 2,61 tony bez nákladu a s hmotnosťou do 3,5 tony aj s nákladom. Toto pravidlo sa bude vzťahovať na výrobcov, ktorí vyrobia viac než 1000 vozidiel za rok, čo bolo predmetom dohody medzi EP a Radou ministrov.

Výrobcovia budú musieť vyrobiť dostatočné množstvo ekologických modelov na vyrovnanie výroby ťažkotonážnych alebo znečisťujúcich vozidiel, aby sa dosiahla rovnováha emisií 147g/km do roku 2020. Ak sa im to nepodarí, budú vystavení finančným pokutám.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  3. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  4. Najužitočnejšia appka
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  7. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  9. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  10. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 619
  2. Najužitočnejšia appka 14 913
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 825
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 033
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 770
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 555
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 409
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 064
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 259
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 642

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír skončí, kto môže byť minister financií

Ako sa špekuluje nad budúcnosťou ministra financií.

KOMENTÁRE

Kto nastúpi za Smer a čo z toho bude mať Fico

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.