Európsky parlament chce nižšie emisie ľahkých úžitkových vozidiel

Výrobcovia budú musieť vyrobiť dostatočné množstvo ekologických modelov na vyrovnanie výroby ťažkotonážnych alebo znečisťujúcich vozidiel.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRUSEL/ŠTRASBURG. Limity emisií oxidu uhličitého (CO2) pre nové ľahké úžitkové vozidlá predávané v EÚ sa do roku 2020 budú musieť znížiť zo súčasných 203 g/km na 147 g/km. Hovorí o tom legislatívny návrh, ktorý v utorok schválil Európsky parlament (EP).

Text uznesenia, ktorý už bol neformálne schválený aj Radou ministrov, vyžaduje zavedenie presnejších metód testovania pre emisie CO2.

Nemecký liberálny europoslanec Holger Krahmer, ktorý bol spravodajcom tejto správy, uviedol, že europarlamentu sa podarilo dosiahnuť tento výsledok po náročných rokovaniach.

"Som rád, že sme nepodľahli nijakému tlaku na zmenu nášho cieľa. Nakoľko trvanlivosť úžitkových vozidiel je vyššia ako u osobných áut, je prirodzené, aby sme sa držali nami stanoveného cieľa," uviedol Krahmer pre médiá.

Cieľ EP znížiť emisné limity pre ľahké úžitkové vozidlá na hodnotu 147 g/km do roku 2020 predpokladá maximálne povolené priemerné emisie pre dodávkové automobily registrované v EÚ s hmotnosťou do 2,61 tony bez nákladu a s hmotnosťou do 3,5 tony aj s nákladom. Toto pravidlo sa bude vzťahovať na výrobcov, ktorí vyrobia viac než 1000 vozidiel za rok, čo bolo predmetom dohody medzi EP a Radou ministrov.

Výrobcovia budú musieť vyrobiť dostatočné množstvo ekologických modelov na vyrovnanie výroby ťažkotonážnych alebo znečisťujúcich vozidiel, aby sa dosiahla rovnováha emisií 147g/km do roku 2020. Ak sa im to nepodarí, budú vystavení finančným pokutám.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 233
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 059
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 739
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 564
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 386
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 151
  7. Kam do tepla v januári? 1 926
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 722
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 523
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 908

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ukrajina priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne prebieha otvorený konflikt.

KOMENTÁRE

Ako sa katolícka cirkev stala hrozbou pre Poľsko

Cirkev naklonená prijímaniu utečencov sa rozchádza s väčšinou Poliakov.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.