Hyundai Genesis doteraz bojoval o priazeň motoristov v USA a v Južnej Kórei. Nový model sa ale dostane aj do Európy.
Do predaja príde obmedzený počet vozidiel pre vybraných zákazníkov v jedinom a zároveň luxusnom stupni výbavy.
V druhej generácii Genesisu konštruktéri použili novú viacprvkovú nápravu a systém stáleho pohonu všetkých kolies HTRAC. Ten má za úlohu, spolu s takmer ideálnym rozdelením hmotnosti na nápravy v pomere 52:48, zlepšiť trakciu a stabilitu vozidla.
Bojuje proti ospalostiV aute tejto kategórie sme si už zvykli na množstvo asistenčných systémov.
V novom Hyundai Genesis nájdeme systém monitorovania mŕtveho uhla spätných zrkadiel s integrovaným Head-up displejom, či asistent pre udržiavanie jazdného pruhu a radarový tempomat.
Novinkou je senzor úrovne CO2, ktorý zaznamenáva koncentráciu oxidu uhličitého v kabíne.
V prípade zvýšenia koncentrácie CO2 nad prípustnú mieru dvetisíc jednotiek z milióna, keď už má oxid uhličitý vplyv na ospalosť posádky, klimatizácia automaticky vyvetrá kabínu.
Systém monitoruje vzduch nasávaný zvonku aj vzduch v aute pri zapnutí vnútornej cirkulácie.
Ponúka iba benzínHyundai Genesis nemá v ponuke žiadny diesel, preto si šofér musí vystačiť s benzínom.
Okrem 3,8 litrového šesťvalca s maximálnym výkonom 232 kW pri 6000 otáčkach za minútu je k dispozícii aj silnejší osemvalec.
V prípade osemvalcového päťlitra s výkonom 313 kW má Genesis iba zadný náhon. Oba motory sú dodávané s osemrýchlostnou automatickou prevodovkou.
Takto vyzerá z bočného profilu BMW radu 5...
...a takto nový Hyundai Genesis.
Zamerali sa na moderné technológieV interiéri nás zaujal veľký štvorramenný volant a osempalcový dotykový displej navigácie a rádia.
Hyundai vyvinul novú aplikáciu pre Google Glass, za pomoci ktorej môžete na diaľku odomknúť, či naštartovať auto, ale aj zadať príkaz navigačnému systému.
Na väčších parkoviskách privítajú ľudia bez orientačného zmyslu funkciu navigácie k autu.
Hyundai Genesis sa na Európskych cestách objaví v priebehu tohto roka.
zdroj: Hyundai