Seat po prvýkrát v histórii vybavil kompaktné kombi pohonom všetkých kolies. Využil techniku koncernu Volkswagen tak, ako to robí napríklad Škoda pri Octavii Combi 4x4.
Seat použil pohon všetkých kolies v modeloch Leon už na prelome tisícročí, keď najskôr vybavil spojkou Haldex verziu 1,8 20VT s výkonom 180 koní.
Neskôr vyrobil s pohonom 4x4 aj verziu Cupra 4 TDI. Tá sa neskôr stala obľúbeným modelom tunerov.
Dva naftové motory na výber
Automobilka vybrala k najmodernejšiemu koncernovému pohonu všetkých kolies dve alternatívy naftových motorov.
Slabšia, zrejme nastavená pre atraktívnejšiu cenu, využíva motor 1,6 TDI s výkonom 77 kW (105k). Diesel 1,6 TDI má krútiaci moment 250 Nm a stovku dosiahne až za 12 sekúnd.
Druhá vec je ale spotreba - len 4,5 litra na 100 km.
Náročnejším a hlavne solventnejším motoristom poslúži verzia 2,0 TDI 4Drive s výkonom 110 kW (150k), ktorá dosiahne stovku za 8,7 sekundy. Priemerná spotreba 4,8 l/100km patrí aspoň na papieri medzi výborné.
Charakteru motorov budú prispôsobené aj výbavy. S motorom 1,6 TDI 4Drive bude Seat ponúkať výbavu Reference a Style, výkonnejší motor skombinujú s výbavami Style a FR.
Záber zabezpečuje Haldex
Pohon všetkých kolies má na rozdiel od najmodernejších súrodencov koncernu iba iné označenie. Za 4Drive je ukrytá multilamelová hydraulická spojka Haldex piatej generácie s elektronickou reguláciou.
Pravdepodobne najlepšia medzinápravová spojka tohto druhu na trhu je oproti štvrtej generácii ľahšia o 1,4 kilogramu a je aj rýchlejšia v reakciách.
Seat nazýva svoje kombi ST 4Drive ako auto s permanentným pohonom. Tým chce naznačiť, že aj pri štandardných podmienkach bez preklzávania kolies ide na zadnú nápravu aspoň trochu výkonu motora.
Dominantnou ostáva predná náprava. Až pri zmene priamej jazdy na zákrutu alebo prešmyknutí kolies začína dochádzať k zmene distribúcie.
Jednou z výhod spojky Haldex je odolnosť proti prehriatiu v hlbokom snehu a dlhom stúpaní, kedy spojka neustále pracuje a mení rozdelenie výkonu medzi nápravy.
Leon ST je veľké kombi
Leon ST, podobne ako jeho najväčší konkurenti, už prerastá klasickú nižšiu strednú triedu v podobe, ako sme ju donedávna poznali.
Kombi dlhé 4,53 metra poskytuje kufor objemu 587 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1470 litrov.
Podstatná je aj funkčná dĺžka 2,5 metra na prevoz dlhých predmetov s využitím predného miesta spolujazdca.
zdroj: ts Seat