Seat obohatil Leon ST o pohon všetkých kolies

Nová verzia ST Kombi 4Drive príde do predaja na jar. Na výber budú dva naftové motory. Pohon všetkých kolies neobmedzí kufor.

(Zdroj: Seat)

Seat po prvýkrát v histórii vybavil kompaktné kombi pohonom všetkých kolies. Využil techniku koncernu Volkswagen tak, ako to robí napríklad Škoda pri Octavii Combi 4x4.

Seat použil pohon všetkých kolies v modeloch Leon už na prelome tisícročí, keď najskôr vybavil spojkou Haldex verziu 1,8 20VT s výkonom 180 koní.

Neskôr vyrobil s pohonom 4x4 aj verziu Cupra 4 TDI. Tá sa neskôr stala obľúbeným modelom tunerov.

Dva naftové motory na výber

Automobilka vybrala k najmodernejšiemu koncernovému pohonu všetkých kolies dve alternatívy naftových motorov.

Slabšia, zrejme nastavená pre atraktívnejšiu cenu, využíva motor 1,6 TDI s výkonom 77 kW (105k). Diesel 1,6 TDI má krútiaci moment 250 Nm a stovku dosiahne až za 12 sekúnd.

Druhá vec je ale spotreba - len 4,5 litra na 100 km.

Náročnejším a hlavne solventnejším motoristom poslúži verzia 2,0 TDI 4Drive s výkonom 110 kW (150k), ktorá dosiahne stovku za 8,7 sekundy. Priemerná spotreba 4,8 l/100km patrí aspoň na papieri medzi výborné.

Charakteru motorov budú prispôsobené aj výbavy. S motorom 1,6 TDI 4Drive bude Seat ponúkať výbavu Reference a Style, výkonnejší motor skombinujú s výbavami Style a FR.

Záber zabezpečuje Haldex

Pohon všetkých kolies má na rozdiel od najmodernejších súrodencov koncernu iba iné označenie. Za 4Drive je ukrytá multilamelová hydraulická spojka Haldex piatej generácie s elektronickou reguláciou.

Pravdepodobne najlepšia medzinápravová spojka tohto druhu na trhu je oproti štvrtej generácii ľahšia o 1,4 kilogramu a je aj rýchlejšia v reakciách.

Seat nazýva svoje kombi ST 4Drive ako auto s permanentným pohonom. Tým chce naznačiť, že aj pri štandardných podmienkach bez preklzávania kolies ide na zadnú nápravu aspoň trochu výkonu motora.

Dominantnou ostáva predná náprava. Až pri zmene priamej jazdy na zákrutu alebo prešmyknutí kolies začína dochádzať k zmene distribúcie.

Jednou z výhod spojky Haldex je odolnosť proti prehriatiu v hlbokom snehu a dlhom stúpaní, kedy spojka neustále pracuje a mení rozdelenie výkonu medzi nápravy.

Leon ST je veľké kombi

Leon ST, podobne ako jeho najväčší konkurenti, už prerastá klasickú nižšiu strednú triedu v podobe, ako sme ju donedávna poznali.

Kombi dlhé 4,53 metra poskytuje kufor objemu 587 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1470 litrov.

Podstatná je aj funkčná dĺžka 2,5 metra na prevoz dlhých predmetov s využitím predného miesta spolujazdca.

zdroj: ts Seat

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 551
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 927
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 807
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 876
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 706
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 433
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 392
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 326
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 111
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 973

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.