SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Audi kryje pasažierov pancierovanou limuzínou A8 L Security

Posádku chránia chránia ručne skladaný hliníkový skelet, bunka pre pasažierov a nepriestrelné sklá.

(Zdroj: Audi)

Automobilka Audi predstavila svoju najväčšiu a zrejme najexkluzívnejšiu verziu vlajkového modelu A8. Jej hlavnou devízou nie je luxus, ale bezpečnosť cestujúcich.

Limuzína A8 L Security je okrem predĺženého rázvoru doplnená o dodatočné pancierovanie karosérie, certifikované balistickým centrom v Mníchove.

Skelet vyrábajú 450 hodín

Základom vozidla je ručne stavaný celohliníkový skelet. Jeho výroba v chránenom prostredí trvá približne 450 hodín. Až následne ide konštrukcia na ďalšiu montáž.

A8 L Security spĺňa triedu ochrany VR 7, čo je podľa Audi najprísnejšia trieda ochrany určená pre civilistov.

Telo vozidla i bezpečnostné sklá musia odolať streľbe z automatických zbraní muníciou NATO.

Niektoré časti vozidla sú ešte odolnejšie (trieda VR 9 a 10). K samotnému pancierovaniu a bezpečnostným sklám pridáva Audi aj odolnosť proti explózii samotného vozidla.

Dvere sú vybavené náložou

Priestor pre pasažierov je vytvorený ako samostatná bunka postavená z tvrdých a odolných materiálov, tepelne tvarovanej ocele, špeciálne odolnej aramidovej tkaniny, hliníkových zliatin a viacvrstvového skla.

Tvrdené sklá doplnené o polykarbonátovú vrstvu na vonkajšej strane, zabezpečujú odolnosť nielen proti guľkám, ale aj proti črepinám po výbuchu. Ťažké dvere vybavené funkciou Doorstop udržia dvere otvorené vo zvolenej pozícii aj v prípade, že auto neparkuje na rovine.

Pasažieri vozidla môžu s okolitým svetom komunikovať prostredníctvom elektroniky ukrytej v komunikačnom boxe. Ten je v kufri auta spolu s prídavnými batériami chránený dodatočným pancierovaním.

Osobitná zvýšená ochrana batérií vozidla a palivovej nádrže je dostupná za príplatok.

Vďaka integrovanému hasiacemu systému sa auto vysporiada aj s ohňom. Samotné hasenie sa aktivuje automaticky alebo stlačením tlačidla.

Osobitný patent vlastní Audi na otvorenie dverí v prípade ich vážneho poškodenia. Všetky dvere sú vybavené náložou. Po stlačení chráneného tlačidla systém odpáli uchytenie dverí a pasažier dvere bez námahy otvorí.

Ochráni aj pred jedovatým plynom

Posádka je chránená aj v prípade, že je okolie vozidla zamorené jedovatým plynom. Čerstvý vzduch je uložený v dvoch tlakových nádobách. Tie sú schopné vytvoriť v kabíne pretlak, aby sa jedovaté plyny nedostali do kabíny vozidla.

V ponuke sme našli nespočetné množstvo dodatočných ochranných prvkov, napríklad selektívne odomykanie dverí, odsávač dymu z interiéru, signálne LED svetlá pre jazdu v konvoji, sirény, kamery a mnoho ďalšieho.

Samozrejmosťou sú 19-palcové pneumatiky s polymérovou vrstvou (225/70) , ktoré aj bez vzduchu umožnia udržiavať rýchlosť 80 km/h.

Len najvýkonnejšie motory

Napriek tomu, že pohotovostnú hmotnosť nepoznáme, vozidlo isto nebude v porovnaní so štandardným modelom ľahké. Aj preto Audi ponúka na pohon auta len dvojicu benzínových pohonných jednotiek.

Slabším variantom je motor 4,0 TFSI. Osemvalec má výkon 320 kW (435 k) a 600 Nm krútiaceho momentu. Pancierové monštrum rozbehne z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 7,5 sekundy.

Silnejšiu alternatívu tvorí agregát W12 (3 valce v štyroch radoch, alebo dva motory V6 na jednom kľukovom hriadeli) s celkovým zdvihovým objemom 6 299 cm3.

Agregát vyprodukuje výkon 368 kW (500 k) a krútiaci moment 625 Nm. Pancierovaná limuzína s ním akceleruje na rýchlosť 100 km/h za 7,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h.

Prvú várku A8 L Security plánuje Audi v treťom štvrťroku 2014.

zdroj: ts Audi

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 372
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 466
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 881
  4. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 856
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 841
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 766
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 032
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


6 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  2. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  3. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  4. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  5. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  7. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  8. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 225
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 156
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 758
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 847
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 793
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 708
  7. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 346
  8. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 311
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu