Audi kryje pasažierov pancierovanou limuzínou A8 L Security

Posádku chránia chránia ručne skladaný hliníkový skelet, bunka pre pasažierov a nepriestrelné sklá.

(Zdroj: Audi)

Automobilka Audi predstavila svoju najväčšiu a zrejme najexkluzívnejšiu verziu vlajkového modelu A8. Jej hlavnou devízou nie je luxus, ale bezpečnosť cestujúcich.

Limuzína A8 L Security je okrem predĺženého rázvoru doplnená o dodatočné pancierovanie karosérie, certifikované balistickým centrom v Mníchove.

Skelet vyrábajú 450 hodín

Základom vozidla je ručne stavaný celohliníkový skelet. Jeho výroba v chránenom prostredí trvá približne 450 hodín. Až následne ide konštrukcia na ďalšiu montáž.

A8 L Security spĺňa triedu ochrany VR 7, čo je podľa Audi najprísnejšia trieda ochrany určená pre civilistov.

Telo vozidla i bezpečnostné sklá musia odolať streľbe z automatických zbraní muníciou NATO.

Niektoré časti vozidla sú ešte odolnejšie (trieda VR 9 a 10). K samotnému pancierovaniu a bezpečnostným sklám pridáva Audi aj odolnosť proti explózii samotného vozidla.

Dvere sú vybavené náložou

Priestor pre pasažierov je vytvorený ako samostatná bunka postavená z tvrdých a odolných materiálov, tepelne tvarovanej ocele, špeciálne odolnej aramidovej tkaniny, hliníkových zliatin a viacvrstvového skla.

Tvrdené sklá doplnené o polykarbonátovú vrstvu na vonkajšej strane, zabezpečujú odolnosť nielen proti guľkám, ale aj proti črepinám po výbuchu. Ťažké dvere vybavené funkciou Doorstop udržia dvere otvorené vo zvolenej pozícii aj v prípade, že auto neparkuje na rovine.

Pasažieri vozidla môžu s okolitým svetom komunikovať prostredníctvom elektroniky ukrytej v komunikačnom boxe. Ten je v kufri auta spolu s prídavnými batériami chránený dodatočným pancierovaním.

Osobitná zvýšená ochrana batérií vozidla a palivovej nádrže je dostupná za príplatok.

Vďaka integrovanému hasiacemu systému sa auto vysporiada aj s ohňom. Samotné hasenie sa aktivuje automaticky alebo stlačením tlačidla.

Osobitný patent vlastní Audi na otvorenie dverí v prípade ich vážneho poškodenia. Všetky dvere sú vybavené náložou. Po stlačení chráneného tlačidla systém odpáli uchytenie dverí a pasažier dvere bez námahy otvorí.

Ochráni aj pred jedovatým plynom

Posádka je chránená aj v prípade, že je okolie vozidla zamorené jedovatým plynom. Čerstvý vzduch je uložený v dvoch tlakových nádobách. Tie sú schopné vytvoriť v kabíne pretlak, aby sa jedovaté plyny nedostali do kabíny vozidla.

V ponuke sme našli nespočetné množstvo dodatočných ochranných prvkov, napríklad selektívne odomykanie dverí, odsávač dymu z interiéru, signálne LED svetlá pre jazdu v konvoji, sirény, kamery a mnoho ďalšieho.

Samozrejmosťou sú 19-palcové pneumatiky s polymérovou vrstvou (225/70) , ktoré aj bez vzduchu umožnia udržiavať rýchlosť 80 km/h.

Len najvýkonnejšie motory

Napriek tomu, že pohotovostnú hmotnosť nepoznáme, vozidlo isto nebude v porovnaní so štandardným modelom ľahké. Aj preto Audi ponúka na pohon auta len dvojicu benzínových pohonných jednotiek.

Slabším variantom je motor 4,0 TFSI. Osemvalec má výkon 320 kW (435 k) a 600 Nm krútiaceho momentu. Pancierové monštrum rozbehne z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 7,5 sekundy.

Silnejšiu alternatívu tvorí agregát W12 (3 valce v štyroch radoch, alebo dva motory V6 na jednom kľukovom hriadeli) s celkovým zdvihovým objemom 6 299 cm3.

Agregát vyprodukuje výkon 368 kW (500 k) a krútiaci moment 625 Nm. Pancierovaná limuzína s ním akceleruje na rýchlosť 100 km/h za 7,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h.

Prvú várku A8 L Security plánuje Audi v treťom štvrťroku 2014.

zdroj: ts Audi

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež