SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Polícia: Používaním reflexných prvkov si chodci chránia vlastný život

Ak chodci nebudú mať povinné reflexné prvky, môžu dostať pokutu až 50 eur, v správnom konaní do 100 eur.

(Zdroj: AUTOsme.sk)

ak sa v obci pohybujú po krajnici alebo po okraji vozovky. Za zníženej viditeľnosti musia mať na sebe reflexné prvky alebo reflexný bezpečnostný odev.

Doteraz museli byť chodci takto viditeľní iba mimo obce.

"Zmeny si vyžiadal aj vývoj dopravnej nehodovosti s ťažkými následkami pre chodcov. Táto skupina účastníkov v cestnej premávke je najzraniteľnejšia," uviedla hovorkyňa Prezídia Policajného zboru Denisa Baloghová.

Cieľom polície nie je chodcov pokutovať

Ako dodala, v prípade, že chodci nebudú mať povinné reflexné prvky, môžu dostať pokutu až 50 eur, v správnom konaní do 100 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Cieľom polície nie je podľa Baloghovej chodcov pokutovať, ale naučiť ich chrániť si vlastný život a zdravie.

"Je veľmi dôležité, aby bol chodec na ceste viditeľný. Takým sa stáva práve vďaka reflexným prvkom, ktoré odrážajú svetlo. Ak skombinuje nápadnú farbu odevu s reflexnými prvkami, bude omnoho viditeľnejším a zvýši tak svoju bezpečnosť," poznamenala hovorkyňa.

S reflexnými prvkami uvidia vodiči chodcov na ceste skôr

Reflexnými prvkami sú napríklad reflexná vesta, reflexné pásky. Pomôže aj rôzne osvetlenie na ruku, na nohy, na čiapke, prilbe.

Dôležité je, aby boli reflexné prvky viditeľné a nezakrývali ich ďalšie vrstvy oblečenia, prípadne prenášaná batožina.

Reflexné prvky zvyšujú viditeľnosť približne na 200 metrov, čo je už vzdialenosť, pri ktorej si vodič chodca všimne a stihne adekvátne zareagovať.

SkryťVypnúť reklamu

"Podľa odborníkov na problematiku cestnej dopravy, skúseností z vyspelých európskych štátov a aj na základe štatistík za posledných päť rokov na našich cestách používanie reflexných prvkov dokáže znížiť úmrtnosť v cestnej premávke o 40 až 50 percent," dodala hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 877
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 304
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 739
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 329
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 574
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 774
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 493
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 983
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  2. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 105 247
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 842
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 719
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 699
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 379
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 197
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 172
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu