SME

Prvá jazda: Nový Nissan Qashqai je tichší a precízne parkuje

Nová generácia najúspešnejšieho európskeho modelu Nissanu je ľahšia, napriek tomu má väčší kufor.

Nový Nissan Qashqai je ľahší o 40 kg, širší, nižší a dlhší.

Silueta nového modelu ostala nezmenená a typický V-tvar grilu prednej masky v budúcnosti uvidíme ako charakteristický prvok aj na ďalších modeloch značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 20 litrov. V interiéri je o 10 mm viac miesta nad hlavou a o 15 mm vzadu na kolená.

Pribudli nové asistenčné systémyNový model má množstvo asistenčných systémov, medzi ktorými nechýba:

asistent vybočenia z jazdného pruhu,

kontrola mŕtveho uhla spätných zrkadiel a

SkryťVypnúť reklamu

systém núdzového brzdenia.

Najviac nás zaujal systém kontroly podvozku (karosérie) Chassis Control, ktorý pri prejazde priečnych nerovností znižuje rozkmitanie karosérie. V správnom momente mierne pribrzdí vozidlo a prenesie jeho váhu na prednú nápravu.

Okrem toho, pribrzdením jedného či viacerých kolies pomáha trakcii a znižuje nedotáčavosť auta pri prejazde zákrut.

Šofér má možnosť vybrať si z dvoch režimov posilňovača riadenia. Komfortný pre bežnú jazdu, alebo športový s vyšším odporom pre dynamickú jazdu.

Qashqai je citeľne tichšíPočas prvej jazdy nás príjemne prekvapilo výborné odhlučnenie auta. Ani pri plnej akcelerácii či diaľničnej rýchlosti sme v kabíne nemuseli zvyšovať hlas.

Hlučnejšie ako motor boli pneumatiky, ktoré sa odvaľovali po drsnom asfalte.

SkryťVypnúť reklamu

Znížením hlučnosti a kvalitným sedením spravil Nissan z modelu Qashqai príjemného spoločníka na dlhé trasy. Rozdiel v komforte je oproti predchodcovi citeľný.

Vo verzii s motorom 1,2 DIG-T by však cesty nemali primárne viesť mimo mesta. Pri predbiehaní či strmom stúpaní sme museli malý štvorvalec poriadne vytočiť a podradenie aj o tri stupne sa nám niekedy zdalo nedostatočné.

S diaľnicou si malý benzínový motor poradí bez zníženia jazdného komfortu. Otázna je jeho spotreba pri diaľničnom tempe, ktorú si na základe krátkeho testu, keď sme neraz skúšali aj dynamické vlastnosti auta, nedovolíme vyhodnotiť.

Variabilný batožinový priestor má dvojité dno a sklápanie sedadiel do roviny s kufrom. Viac vo fotogalérii.

O komfort pruženia sa v druhej generácii Nissanu Qashqai starajú dvojpiestové tlmiče.

SkryťVypnúť reklamu

Mechanickú ručnú brzdu nahradila elektronická, čím vznikol priestor na odkladacie boxy.

Parkovací asistent sám nájde vhodné miesto na zaparkovanie. V prípade potreby môžete pomocou dotykového displeja miesto parkovania posunúť a otočiť.

Milo prekvapila prevodovka Xtronic s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je dostupná s motorom 1,6 dCi. Po zošliapnutí akcelerátora reagovala na pomery CVT promptne.

Z poznámok na prvej jazde...

značka

Nissan

model

Qashqai

motorizácia

1,2 DIG-T

objem (cm 3)/ počet valcov

1197/4

výkon (kW (k))

85(115)/4500

krútiaci moment (Nm)

190/2000

dojmy z motora

turbom prepĺňaný motor je tichý a dobre odhlučnený; pracuje bez vibrácií a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou bez problémov zvláda diaľničné tempo

reakcia na plyn/štart stop

reakcia auta na plyn je dobrá len vo vyšších otáčkach, čo je spôsobené malým motorom vo veľkom aute; pri predbiehaní alebo jazde do strmšieho kopca sme však nezriedka museli podradiť aj o tri stupne / má štart stop systém

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pohotovostná hmotnosť (kg)

1318

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

radenie je presné,

typ pohonu

predná náprava

rozmer a typ pneumatík

225/45 R19 Dunlop Sport Maxx

riadenie a vedenie stopy

riadenie je presné; aj pri dynamickom nájazde do prudkej pomalej zákruty si Qashqai drží stopu a nespráva sa nedotáčavo, ako by sme čakali

odhlučnenie podvozka

veľmi dobré (testované na kvalitných cestách)

komfort podvozka

karoséria sa zbytočne nenakláňa a nerozkmitá po prejdení priečnych nerovností

asistenčné systémy

systém núdzového brzdenia

asistent na sledovanie pozornosti vodiča

rozpoznávanie značiek povolenej rýchlosti

asistent vybočenia z jazdného pruhu

kontrola slepého uhla spätných zrkadiel

parkovací asistent s around view monitor(360 stupňový pohľad zhora na okolie auta)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel

systém kontroly podvozka - Chassis Control

výhľad od vodiča

dobrý na danú triedu, nemá vážnejší nedostatok

posed za volantom

komfortný, vhodný aj na dlhé cesty

ovládacie prvky a navigácia

z volantu ovládaný tempomat a palubný systém, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja

grafika displejov

výborná

nastupovanie dopredu a dozadu

pohodlné, čisté prahy dverí

úžitková hodnota a bat. priestor

variabilné dvojité dno, háčiky na zavesenie nákupu, sklopenie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra, samostatný odkladací priestor na plato, boxy po stranách kufra

zameranie vozidla

s motorom 1,2 DIG-T ho označujeme ako mestský crossover, má však dobrú kultúru chodu aj na dialnici.

celkový dojem

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pokrok v oblasti jazdného komfortu oproti úspešnej prvej generácii robí z Nissanu Qashqai auto vhodné pre šoférov, ktorý strávia na cestách veľa času

Motor

Prevodovka/počet stupňov

Objem (cm3)

Výkon (kW(k))

Krútiaci moment (Nm)

Zrýchlenie z 0-100km/h (s)

1,2 DIG-T

manuál/6

1197

85(115)

190

10,9

1,5 dCi

manuál/6

1461

81(110)

260

11,9

1,6 dCi

manuál/6

1598

96(130)

320

9,9

1,6 dCi

Xtronic/6

1598

96(130)

320

11,1

1,6 dCi 4x4

manuál/6

1598

96(130)

320

10,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 832
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 531
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 075
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 256
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 743
  7. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 506
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 313
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  2. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  4. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  5. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  6. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  7. Štefan Šturdzík: Rakovina
  8. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 946
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 566
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 394
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 074
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 457
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 10 692
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 547
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 487
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu