SME
Pondelok, 24. január, 2022 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Nový Nissan Qashqai je tichší a precízne parkuje

Nová generácia najúspešnejšieho európskeho modelu Nissanu je ľahšia, napriek tomu má väčší kufor.

Nový Nissan Qashqai je ľahší o 40 kg, širší, nižší a dlhší.

Silueta nového modelu ostala nezmenená a typický V-tvar grilu prednej masky v budúcnosti uvidíme ako charakteristický prvok aj na ďalších modeloch značky.

Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 20 litrov. V interiéri je o 10 mm viac miesta nad hlavou a o 15 mm vzadu na kolená.

Pribudli nové asistenčné systémy

Nový model má množstvo asistenčných systémov, medzi ktorými nechýba:

  • asistent vybočenia z jazdného pruhu,
  • kontrola mŕtveho uhla spätných zrkadiel a
  • systém núdzového brzdenia.

Najviac nás zaujal systém kontroly podvozku (karosérie) Chassis Control, ktorý pri prejazde priečnych nerovností znižuje rozkmitanie karosérie. V správnom momente mierne pribrzdí vozidlo a prenesie jeho váhu na prednú nápravu.

Okrem toho, pribrzdením jedného či viacerých kolies pomáha trakcii a znižuje nedotáčavosť auta pri prejazde zákrut.

Šofér má možnosť vybrať si z dvoch režimov posilňovača riadenia. Komfortný pre bežnú jazdu, alebo športový s vyšším odporom pre dynamickú jazdu.

Qashqai je citeľne tichší

Počas prvej jazdy nás príjemne prekvapilo výborné odhlučnenie auta. Ani pri plnej akcelerácii či diaľničnej rýchlosti sme v kabíne nemuseli zvyšovať hlas.

Hlučnejšie ako motor boli pneumatiky, ktoré sa odvaľovali po drsnom asfalte.

Znížením hlučnosti a kvalitným sedením spravil Nissan z modelu Qashqai príjemného spoločníka na dlhé trasy. Rozdiel v komforte je oproti predchodcovi citeľný.

Vo verzii s motorom 1,2 DIG-T by však cesty nemali primárne viesť mimo mesta. Pri predbiehaní či strmom stúpaní sme museli malý štvorvalec poriadne vytočiť a podradenie aj o tri stupne sa nám niekedy zdalo nedostatočné.

S diaľnicou si malý benzínový motor poradí bez zníženia jazdného komfortu. Otázna je jeho spotreba pri diaľničnom tempe, ktorú si na základe krátkeho testu, keď sme neraz skúšali aj dynamické vlastnosti auta, nedovolíme vyhodnotiť.

Variabilný batožinový priestor má dvojité dno a sklápanie sedadiel do roviny s kufrom. Viac vo fotogalérii.
O komfort pruženia sa v druhej generácii Nissanu Qashqai starajú dvojpiestové tlmiče.
Mechanickú ručnú brzdu nahradila elektronická, čím vznikol priestor na odkladacie boxy.
Parkovací asistent sám nájde vhodné miesto na zaparkovanie. V prípade potreby môžete pomocou dotykového displeja miesto parkovania posunúť a otočiť.
Milo prekvapila prevodovka Xtronic s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je dostupná s motorom 1,6 dCi. Po zošliapnutí akcelerátora reagovala na pomery CVT promptne.

Z poznámok na prvej jazde...

značka

Nissan

model

Qashqai

motorizácia

1,2 DIG-T

objem (cm 3)/ počet valcov

1197/4

výkon (kW (k))

85(115)/4500

krútiaci moment (Nm)

190/2000

dojmy z motora

turbom prepĺňaný motor je tichý a dobre odhlučnený; pracuje bez vibrácií a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou bez problémov zvláda diaľničné tempo

reakcia na plyn/štart stop

reakcia auta na plyn je dobrá len vo vyšších otáčkach, čo je spôsobené malým motorom vo veľkom aute; pri predbiehaní alebo jazde do strmšieho kopca sme však nezriedka museli podradiť aj o tri stupne / má štart stop systém

pohotovostná hmotnosť (kg)

1318

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

radenie je presné,

typ pohonu

predná náprava

rozmer a typ pneumatík

225/45 R19 Dunlop Sport Maxx

riadenie a vedenie stopy

riadenie je presné; aj pri dynamickom nájazde do prudkej pomalej zákruty si Qashqai drží stopu a nespráva sa nedotáčavo, ako by sme čakali

odhlučnenie podvozka

veľmi dobré (testované na kvalitných cestách)

komfort podvozka

karoséria sa zbytočne nenakláňa a nerozkmitá po prejdení priečnych nerovností

asistenčné systémy

systém núdzového brzdenia

asistent na sledovanie pozornosti vodiča

rozpoznávanie značiek povolenej rýchlosti

asistent vybočenia z jazdného pruhu

kontrola slepého uhla spätných zrkadiel

parkovací asistent s around view monitor(360 stupňový pohľad zhora na okolie auta)

automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel

systém kontroly podvozka - Chassis Control

výhľad od vodiča

dobrý na danú triedu, nemá vážnejší nedostatok

posed za volantom

komfortný, vhodný aj na dlhé cesty

ovládacie prvky a navigácia

z volantu ovládaný tempomat a palubný systém, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja

grafika displejov

výborná

nastupovanie dopredu a dozadu

pohodlné, čisté prahy dverí

úžitková hodnota a bat. priestor

variabilné dvojité dno, háčiky na zavesenie nákupu, sklopenie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra, samostatný odkladací priestor na plato, boxy po stranách kufra

zameranie vozidla

s motorom 1,2 DIG-T ho označujeme ako mestský crossover, má však dobrú kultúru chodu aj na dialnici.

celkový dojem

pokrok v oblasti jazdného komfortu oproti úspešnej prvej generácii robí z Nissanu Qashqai auto vhodné pre šoférov, ktorý strávia na cestách veľa času

Motor

Prevodovka/počet stupňov

Objem (cm3)

Výkon (kW(k))

Krútiaci moment (Nm)

Zrýchlenie z 0-100km/h (s)

1,2 DIG-T

manuál/6

1197

85(115)

190

10,9

1,5 dCi

manuál/6

1461

81(110)

260

11,9

1,6 dCi

manuál/6

1598

96(130)

320

9,9

1,6 dCi

Xtronic/6

1598

96(130)

320

11,1

1,6 dCi 4x4

manuál/6

1598

96(130)

320

10,5

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  2. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Mecom ide na zelenú
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  8. Marrákeš je červená perla Maroka
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  10. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  1. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  2. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  3. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  7. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  10. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 841
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 4 310
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 008
  4. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 756
  5. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 605
  6. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 587
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 656
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 334
  9. Mecom ide na zelenú 2 282
  10. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty 1 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vojenský stan pred nemocnicou v Kežmarku, ktorý slúži na triáž pacientov a zdravotníckeho personálu.

Poľné nemocnice sa zatiaľ nezriaďujú.


3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prečo sa debata o obrannej dohode tak zvrhla?


a 2 ďalší 35m

Neprehliadnite tiež

Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


17 h
Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


22. jan
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Pandémia sa nám zrejme chýli ku koncu. Jej dôsledky však len začnú.
  2. Anna Milanová: Z dekoratívnej tvorby...
  3. Zuza Kumanova: Štatistický úrad SR zverejnil výsledky postojových otázok zo Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021
  4. Robert Škerko: Zimná dovolenka v Terchovej.
  5. Miriam Studeničová: Ako ďalej? Pokrok nebude umožnený nehodným!
  6. Kristína Jakubičková: Zápisky z psychiatrie alebo ako prežiť a nezblázniť sa
  7. Tomáš Harustiak: Ježišova identita sa stratila vo vzduchoprázdne
  8. Roman Kebísek: Básnik Krasko a Groeblová
  1. Pavel Macko: Vodka a cigary? 13 087
  2. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 981
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 530
  4. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 571
  5. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 4 513
  6. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 4 487
  7. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 198
  8. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 3 917
  1. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  2. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu