Prvá jazda: Nový Nissan Qashqai je tichší a precízne parkuje

Nová generácia najúspešnejšieho európskeho modelu Nissanu je ľahšia, napriek tomu má väčší kufor.

Nový Nissan Qashqai je ľahší o 40 kg, širší, nižší a dlhší.

Silueta nového modelu ostala nezmenená a typický V-tvar grilu prednej masky v budúcnosti uvidíme ako charakteristický prvok aj na ďalších modeloch značky.

Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 20 litrov. V interiéri je o 10 mm viac miesta nad hlavou a o 15 mm vzadu na kolená.

Pribudli nové asistenčné systémy

Nový model má množstvo asistenčných systémov, medzi ktorými nechýba:

  • asistent vybočenia z jazdného pruhu,
  • kontrola mŕtveho uhla spätných zrkadiel a
  • systém núdzového brzdenia.

Najviac nás zaujal systém kontroly podvozku (karosérie) Chassis Control, ktorý pri prejazde priečnych nerovností znižuje rozkmitanie karosérie. V správnom momente mierne pribrzdí vozidlo a prenesie jeho váhu na prednú nápravu.

Okrem toho, pribrzdením jedného či viacerých kolies pomáha trakcii a znižuje nedotáčavosť auta pri prejazde zákrut.

Šofér má možnosť vybrať si z dvoch režimov posilňovača riadenia. Komfortný pre bežnú jazdu, alebo športový s vyšším odporom pre dynamickú jazdu.

Qashqai je citeľne tichší

Počas prvej jazdy nás príjemne prekvapilo výborné odhlučnenie auta. Ani pri plnej akcelerácii či diaľničnej rýchlosti sme v kabíne nemuseli zvyšovať hlas.

Hlučnejšie ako motor boli pneumatiky, ktoré sa odvaľovali po drsnom asfalte.

Znížením hlučnosti a kvalitným sedením spravil Nissan z modelu Qashqai príjemného spoločníka na dlhé trasy. Rozdiel v komforte je oproti predchodcovi citeľný.

Vo verzii s motorom 1,2 DIG-T by však cesty nemali primárne viesť mimo mesta. Pri predbiehaní či strmom stúpaní sme museli malý štvorvalec poriadne vytočiť a podradenie aj o tri stupne sa nám niekedy zdalo nedostatočné.

S diaľnicou si malý benzínový motor poradí bez zníženia jazdného komfortu. Otázna je jeho spotreba pri diaľničnom tempe, ktorú si na základe krátkeho testu, keď sme neraz skúšali aj dynamické vlastnosti auta, nedovolíme vyhodnotiť.

Variabilný batožinový priestor má dvojité dno a sklápanie sedadiel do roviny s kufrom. Viac vo fotogalérii.
O komfort pruženia sa v druhej generácii Nissanu Qashqai starajú dvojpiestové tlmiče.
Mechanickú ručnú brzdu nahradila elektronická, čím vznikol priestor na odkladacie boxy.
Parkovací asistent sám nájde vhodné miesto na zaparkovanie. V prípade potreby môžete pomocou dotykového displeja miesto parkovania posunúť a otočiť.
Milo prekvapila prevodovka Xtronic s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je dostupná s motorom 1,6 dCi. Po zošliapnutí akcelerátora reagovala na pomery CVT promptne.

Z poznámok na prvej jazde...

značka

Nissan

model

Qashqai

motorizácia

1,2 DIG-T

objem (cm 3)/ počet valcov

1197/4

výkon (kW (k))

85(115)/4500

krútiaci moment (Nm)

190/2000

dojmy z motora

turbom prepĺňaný motor je tichý a dobre odhlučnený; pracuje bez vibrácií a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou bez problémov zvláda diaľničné tempo

reakcia na plyn/štart stop

reakcia auta na plyn je dobrá len vo vyšších otáčkach, čo je spôsobené malým motorom vo veľkom aute; pri predbiehaní alebo jazde do strmšieho kopca sme však nezriedka museli podradiť aj o tri stupne / má štart stop systém

pohotovostná hmotnosť (kg)

1318

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

radenie je presné,

typ pohonu

predná náprava

rozmer a typ pneumatík

225/45 R19 Dunlop Sport Maxx

riadenie a vedenie stopy

riadenie je presné; aj pri dynamickom nájazde do prudkej pomalej zákruty si Qashqai drží stopu a nespráva sa nedotáčavo, ako by sme čakali

odhlučnenie podvozka

veľmi dobré (testované na kvalitných cestách)

komfort podvozka

karoséria sa zbytočne nenakláňa a nerozkmitá po prejdení priečnych nerovností

asistenčné systémy

systém núdzového brzdenia

asistent na sledovanie pozornosti vodiča

rozpoznávanie značiek povolenej rýchlosti

asistent vybočenia z jazdného pruhu

kontrola slepého uhla spätných zrkadiel

parkovací asistent s around view monitor(360 stupňový pohľad zhora na okolie auta)

automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel

systém kontroly podvozka - Chassis Control

výhľad od vodiča

dobrý na danú triedu, nemá vážnejší nedostatok

posed za volantom

komfortný, vhodný aj na dlhé cesty

ovládacie prvky a navigácia

z volantu ovládaný tempomat a palubný systém, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja

grafika displejov

výborná

nastupovanie dopredu a dozadu

pohodlné, čisté prahy dverí

úžitková hodnota a bat. priestor

variabilné dvojité dno, háčiky na zavesenie nákupu, sklopenie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra, samostatný odkladací priestor na plato, boxy po stranách kufra

zameranie vozidla

s motorom 1,2 DIG-T ho označujeme ako mestský crossover, má však dobrú kultúru chodu aj na dialnici.

celkový dojem

pokrok v oblasti jazdného komfortu oproti úspešnej prvej generácii robí z Nissanu Qashqai auto vhodné pre šoférov, ktorý strávia na cestách veľa času

Motor

Prevodovka/počet stupňov

Objem (cm3)

Výkon (kW(k))

Krútiaci moment (Nm)

Zrýchlenie z 0-100km/h (s)

1,2 DIG-T

manuál/6

1197

85(115)

190

10,9

1,5 dCi

manuál/6

1461

81(110)

260

11,9

1,6 dCi

manuál/6

1598

96(130)

320

9,9

1,6 dCi

Xtronic/6

1598

96(130)

320

11,1

1,6 dCi 4x4

manuál/6

1598

96(130)

320

10,5

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 379
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 284
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 275
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 833
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 946
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 317
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 305
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 079
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 025
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 609

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.