Prvá jazda: Nový Nissan Qashqai je tichší a precízne parkuje

Nová generácia najúspešnejšieho európskeho modelu Nissanu je ľahšia, napriek tomu má väčší kufor.

Nový Nissan Qashqai je ľahší o 40 kg, širší, nižší a dlhší.

Silueta nového modelu ostala nezmenená a typický V-tvar grilu prednej masky v budúcnosti uvidíme ako charakteristický prvok aj na ďalších modeloch značky.

Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 20 litrov. V interiéri je o 10 mm viac miesta nad hlavou a o 15 mm vzadu na kolená.

Pribudli nové asistenčné systémy

Nový model má množstvo asistenčných systémov, medzi ktorými nechýba:

  • asistent vybočenia z jazdného pruhu,
  • kontrola mŕtveho uhla spätných zrkadiel a
  • systém núdzového brzdenia.

Najviac nás zaujal systém kontroly podvozku (karosérie) Chassis Control, ktorý pri prejazde priečnych nerovností znižuje rozkmitanie karosérie. V správnom momente mierne pribrzdí vozidlo a prenesie jeho váhu na prednú nápravu.

Okrem toho, pribrzdením jedného či viacerých kolies pomáha trakcii a znižuje nedotáčavosť auta pri prejazde zákrut.

Šofér má možnosť vybrať si z dvoch režimov posilňovača riadenia. Komfortný pre bežnú jazdu, alebo športový s vyšším odporom pre dynamickú jazdu.

Qashqai je citeľne tichší

Počas prvej jazdy nás príjemne prekvapilo výborné odhlučnenie auta. Ani pri plnej akcelerácii či diaľničnej rýchlosti sme v kabíne nemuseli zvyšovať hlas.

Hlučnejšie ako motor boli pneumatiky, ktoré sa odvaľovali po drsnom asfalte.

Znížením hlučnosti a kvalitným sedením spravil Nissan z modelu Qashqai príjemného spoločníka na dlhé trasy. Rozdiel v komforte je oproti predchodcovi citeľný.

Vo verzii s motorom 1,2 DIG-T by však cesty nemali primárne viesť mimo mesta. Pri predbiehaní či strmom stúpaní sme museli malý štvorvalec poriadne vytočiť a podradenie aj o tri stupne sa nám niekedy zdalo nedostatočné.

S diaľnicou si malý benzínový motor poradí bez zníženia jazdného komfortu. Otázna je jeho spotreba pri diaľničnom tempe, ktorú si na základe krátkeho testu, keď sme neraz skúšali aj dynamické vlastnosti auta, nedovolíme vyhodnotiť.

Variabilný batožinový priestor má dvojité dno a sklápanie sedadiel do roviny s kufrom. Viac vo fotogalérii.
O komfort pruženia sa v druhej generácii Nissanu Qashqai starajú dvojpiestové tlmiče.
Mechanickú ručnú brzdu nahradila elektronická, čím vznikol priestor na odkladacie boxy.
Parkovací asistent sám nájde vhodné miesto na zaparkovanie. V prípade potreby môžete pomocou dotykového displeja miesto parkovania posunúť a otočiť.
Milo prekvapila prevodovka Xtronic s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je dostupná s motorom 1,6 dCi. Po zošliapnutí akcelerátora reagovala na pomery CVT promptne.

Z poznámok na prvej jazde...

značka

Nissan

model

Qashqai

motorizácia

1,2 DIG-T

objem (cm 3)/ počet valcov

1197/4

výkon (kW (k))

85(115)/4500

krútiaci moment (Nm)

190/2000

dojmy z motora

turbom prepĺňaný motor je tichý a dobre odhlučnený; pracuje bez vibrácií a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou bez problémov zvláda diaľničné tempo

reakcia na plyn/štart stop

reakcia auta na plyn je dobrá len vo vyšších otáčkach, čo je spôsobené malým motorom vo veľkom aute; pri predbiehaní alebo jazde do strmšieho kopca sme však nezriedka museli podradiť aj o tri stupne / má štart stop systém

pohotovostná hmotnosť (kg)

1318

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

radenie je presné,

typ pohonu

predná náprava

rozmer a typ pneumatík

225/45 R19 Dunlop Sport Maxx

riadenie a vedenie stopy

riadenie je presné; aj pri dynamickom nájazde do prudkej pomalej zákruty si Qashqai drží stopu a nespráva sa nedotáčavo, ako by sme čakali

odhlučnenie podvozka

veľmi dobré (testované na kvalitných cestách)

komfort podvozka

karoséria sa zbytočne nenakláňa a nerozkmitá po prejdení priečnych nerovností

asistenčné systémy

systém núdzového brzdenia

asistent na sledovanie pozornosti vodiča

rozpoznávanie značiek povolenej rýchlosti

asistent vybočenia z jazdného pruhu

kontrola slepého uhla spätných zrkadiel

parkovací asistent s around view monitor(360 stupňový pohľad zhora na okolie auta)

automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel

systém kontroly podvozka - Chassis Control

výhľad od vodiča

dobrý na danú triedu, nemá vážnejší nedostatok

posed za volantom

komfortný, vhodný aj na dlhé cesty

ovládacie prvky a navigácia

z volantu ovládaný tempomat a palubný systém, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja

grafika displejov

výborná

nastupovanie dopredu a dozadu

pohodlné, čisté prahy dverí

úžitková hodnota a bat. priestor

variabilné dvojité dno, háčiky na zavesenie nákupu, sklopenie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra, samostatný odkladací priestor na plato, boxy po stranách kufra

zameranie vozidla

s motorom 1,2 DIG-T ho označujeme ako mestský crossover, má však dobrú kultúru chodu aj na dialnici.

celkový dojem

pokrok v oblasti jazdného komfortu oproti úspešnej prvej generácii robí z Nissanu Qashqai auto vhodné pre šoférov, ktorý strávia na cestách veľa času

Motor

Prevodovka/počet stupňov

Objem (cm3)

Výkon (kW(k))

Krútiaci moment (Nm)

Zrýchlenie z 0-100km/h (s)

1,2 DIG-T

manuál/6

1197

85(115)

190

10,9

1,5 dCi

manuál/6

1461

81(110)

260

11,9

1,6 dCi

manuál/6

1598

96(130)

320

9,9

1,6 dCi

Xtronic/6

1598

96(130)

320

11,1

1,6 dCi 4x4

manuál/6

1598

96(130)

320

10,5

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 912
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 077
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 455
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 290
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 277
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 792
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 456
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 777
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 118
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 031

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Kiska, Kaliňák či Matovič. Ako reagujú politici na návrh na rozpustenie ĽSNS

Smer pripomína Adolfa Hitlera, Most-híd hovorí o logickom kroku.

KOMENTÁRE

Porážkou Islamského štátu teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci prehrávajú a vracajú sa do svojich domov v Európe.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.