Nový Nissan Qashqai je ľahší o 40 kg, širší, nižší a dlhší.
Silueta nového modelu ostala nezmenená a typický V-tvar grilu prednej masky v budúcnosti uvidíme ako charakteristický prvok aj na ďalších modeloch značky.
Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 20 litrov. V interiéri je o 10 mm viac miesta nad hlavou a o 15 mm vzadu na kolená.
Pribudli nové asistenčné systémyNový model má množstvo asistenčných systémov, medzi ktorými nechýba:
asistent vybočenia z jazdného pruhu,
kontrola mŕtveho uhla spätných zrkadiel a
systém núdzového brzdenia.
Najviac nás zaujal systém kontroly podvozku (karosérie) Chassis Control, ktorý pri prejazde priečnych nerovností znižuje rozkmitanie karosérie. V správnom momente mierne pribrzdí vozidlo a prenesie jeho váhu na prednú nápravu.
Okrem toho, pribrzdením jedného či viacerých kolies pomáha trakcii a znižuje nedotáčavosť auta pri prejazde zákrut.
Šofér má možnosť vybrať si z dvoch režimov posilňovača riadenia. Komfortný pre bežnú jazdu, alebo športový s vyšším odporom pre dynamickú jazdu.
Qashqai je citeľne tichšíPočas prvej jazdy nás príjemne prekvapilo výborné odhlučnenie auta. Ani pri plnej akcelerácii či diaľničnej rýchlosti sme v kabíne nemuseli zvyšovať hlas.
Hlučnejšie ako motor boli pneumatiky, ktoré sa odvaľovali po drsnom asfalte.
Znížením hlučnosti a kvalitným sedením spravil Nissan z modelu Qashqai príjemného spoločníka na dlhé trasy. Rozdiel v komforte je oproti predchodcovi citeľný.
Vo verzii s motorom 1,2 DIG-T by však cesty nemali primárne viesť mimo mesta. Pri predbiehaní či strmom stúpaní sme museli malý štvorvalec poriadne vytočiť a podradenie aj o tri stupne sa nám niekedy zdalo nedostatočné.
S diaľnicou si malý benzínový motor poradí bez zníženia jazdného komfortu. Otázna je jeho spotreba pri diaľničnom tempe, ktorú si na základe krátkeho testu, keď sme neraz skúšali aj dynamické vlastnosti auta, nedovolíme vyhodnotiť.
Variabilný batožinový priestor má dvojité dno a sklápanie sedadiel do roviny s kufrom. Viac vo fotogalérii.
O komfort pruženia sa v druhej generácii Nissanu Qashqai starajú dvojpiestové tlmiče.
Mechanickú ručnú brzdu nahradila elektronická, čím vznikol priestor na odkladacie boxy.
Parkovací asistent sám nájde vhodné miesto na zaparkovanie. V prípade potreby môžete pomocou dotykového displeja miesto parkovania posunúť a otočiť.
Milo prekvapila prevodovka Xtronic s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je dostupná s motorom 1,6 dCi. Po zošliapnutí akcelerátora reagovala na pomery CVT promptne.
Z poznámok na prvej jazde...
značka
Nissan
model
Qashqai
motorizácia
1,2 DIG-T
objem (cm 3)/ počet valcov
1197/4
výkon (kW (k))
85(115)/4500
krútiaci moment (Nm)
190/2000
dojmy z motora
turbom prepĺňaný motor je tichý a dobre odhlučnený; pracuje bez vibrácií a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou bez problémov zvláda diaľničné tempo
reakcia na plyn/štart stop
reakcia auta na plyn je dobrá len vo vyšších otáčkach, čo je spôsobené malým motorom vo veľkom aute; pri predbiehaní alebo jazde do strmšieho kopca sme však nezriedka museli podradiť aj o tri stupne / má štart stop systém
pohotovostná hmotnosť (kg)
1318
prevodovka/ počet stupňov
manuál/6
kvalita radenia
radenie je presné,
typ pohonu
predná náprava
rozmer a typ pneumatík
225/45 R19 Dunlop Sport Maxx
riadenie a vedenie stopy
riadenie je presné; aj pri dynamickom nájazde do prudkej pomalej zákruty si Qashqai drží stopu a nespráva sa nedotáčavo, ako by sme čakali
odhlučnenie podvozka
veľmi dobré (testované na kvalitných cestách)
komfort podvozka
karoséria sa zbytočne nenakláňa a nerozkmitá po prejdení priečnych nerovností
asistenčné systémy
systém núdzového brzdenia
asistent na sledovanie pozornosti vodiča
rozpoznávanie značiek povolenej rýchlosti
asistent vybočenia z jazdného pruhu
kontrola slepého uhla spätných zrkadiel
parkovací asistent s around view monitor(360 stupňový pohľad zhora na okolie auta)
automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel
systém kontroly podvozka - Chassis Control
výhľad od vodiča
dobrý na danú triedu, nemá vážnejší nedostatok
posed za volantom
komfortný, vhodný aj na dlhé cesty
ovládacie prvky a navigácia
z volantu ovládaný tempomat a palubný systém, navigácia sa ovláda prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja
grafika displejov
výborná
nastupovanie dopredu a dozadu
pohodlné, čisté prahy dverí
úžitková hodnota a bat. priestor
variabilné dvojité dno, háčiky na zavesenie nákupu, sklopenie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra, samostatný odkladací priestor na plato, boxy po stranách kufra
zameranie vozidla
s motorom 1,2 DIG-T ho označujeme ako mestský crossover, má však dobrú kultúru chodu aj na dialnici.
celkový dojem
pokrok v oblasti jazdného komfortu oproti úspešnej prvej generácii robí z Nissanu Qashqai auto vhodné pre šoférov, ktorý strávia na cestách veľa času
Motor
Prevodovka/počet stupňov
Objem (cm3)
Výkon (kW(k))
Krútiaci moment (Nm)
Zrýchlenie z 0-100km/h (s)
1,2 DIG-T
manuál/6
1197
85(115)
190
10,9
1,5 dCi
manuál/6
1461
81(110)
260
11,9
1,6 dCi
manuál/6
1598
96(130)
320
9,9
1,6 dCi
Xtronic/6
1598
96(130)
320
11,1
1,6 dCi 4x4
manuál/6
1598
96(130)
320
10,5