Monte Carlo: Kubica havaroval, Melichárek dosiahol životný úspech

Slávna Rallye Monte Carlo preriedila štartové pole a už dôjdenie do cieľa bolo veľkým úspechom. Medzi šťastlivcami bola slovenská posádka.

(Zdroj: autosportfoto/Vladislav Maschl)

Úvod svetového šampionátu v rely WRC bol drámou od prvej až po poslednú rýchlostnú skúšku. Najskôr prekvapil špičkových jazdcov sneh už vo štvrtok ráno na prvej rýchlostnej skúške.

Lotéria s pneumatikami pokračovala až do záveru rely.

Na náročnosť súťaže doplatil aj nováčik v šampionáte, pretože zradné podmienky vyradili z bojov o umiestnenie aj nový tím Hyundai s vozidlami i20 WRC.

Hyundai predčasne skončil

Hneď v úvode rozbil svoj Hyundai Thierry Neuville, keď sa snažil na snehu jazdiť extrémne rýchlo. Neuville po najlepšom prvom medzičase zadkom auta doslova odpálil drevený stĺp pri ceste.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jeho tímový kolega Dani Sordo postúpil v prvých rýchlostných skúškach, chytil kontakt so špičkou a dotiahol sa na tretie miesto.

V piatej skúške však odstúpil pre poruchu alternátora a Rallye Monte Carlo, ktorá sa ukázala v plnej sile, skončila pre Hyundai sklamaním.

Kubica potvrdil povesť a búral

Po odstúpení poľského pretekára Roberta Kubicu bolo všetkým posádkam v prvej desiatke jasné, že úspešný bude len ten, kto uvidí cieľovú rampu.

Kubica pred Monte Carlom vyhral náročnú Jänner rely v Rakúsku a mnohí to považovali za výborný tréning pred začiatkom svetového šampionátu.

Kubica to spočiatku potvrdzoval veľmi presvedčivou jazdou na hranici možností a prvý deň zakončil na treťom mieste.

Do druhého dňa odštartoval rovnako bravúrne, spočiatku kontroloval štvrté miesto, pretože v tej chvíli už aktuálny majster sveta Sebastien Ogier poľoval na vedúceho Bryana Bouffiera.

V deviatej rýchlostnej skúške bol Kubica rýchly na klzkom asfalte a v ostrej pravej zákrute trafil roh mostíka.

Ex-pilot Formule 1 Robert Kubica potvrdil povesť rýchleho ale zatiaľ nie veľmi spoľahlivého jazdca v rely. To nahralo slovenskému jazdcovi Melichárekovi a opäť sa posunul o priečku vyššie.

Dojazdil a bodoval

Slovensko je na dobré umiestnenia v hlavnej kategórii WRC pomerne chudobné a zatiaľ najväčším úspechom bolo 9. miesto (2006) Jozefa Béreša práve z tejto rely.

Až do posledného dňa Rallye Monte Carlo to vyzeralo, že Melichárek s Fordom Fiesta WRC vyrovná Bérešov výsledok deviatym miestom.

Posádka bratov Melichárekovcov zo Slovakia World Rally Teamu udržiavala poradie a zvolené tempo, pretože jazdci pred nimi aj za nimi boli ďaleko.

Na druhom prejazde najznámejšej rýchlostnej skúšky Col de Turini posádky zavalil sneh a pre problémy na trati bola skúška zrušená.

"Diváci nás doslova dotlačili na vrchol a rovnaký osud postihol aj za nami idúceho Mikkelsena a Hirvonena. Podobne sme tlačili a pluhovali sneh aj cestou dolu a navzájom sa striedali v tom, kto pôjde prvý. Jednoducho šialená a zároveň absurdná situácia", spomenul po príjazde do cieľa Jaroslav Melichárek.

V závere súťaže začala na Forde Fiesta WRC štrajkovať prevodovka, ale Melichárekovci došli až do cieľa a vďaka odstúpeniu Hirvonena skončili na fantastickom ôsmom mieste.

Ide o najlepší výsledok slovenskej posádky na tejto slávnej rely.

Ak ste nemali čas sledovať Rallye Monte Carlo, ponúkame na záver výber záberov, ktoré charakterizujú atmosféru aj náročnosť súťaže.

Rallye Monte Carlo 2014 – absolútne poradie

1. Ogier S. - Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC) 3:55:14.4
2. Bouffier B. - Panseri X. (Ford Fiesta RS WRC) +1:18.9
3. Meeke K. - Nagle P. (Citroën DS3 WRC) +1:54.3
4. Østberg M. - Andersson J. (Citroën DS3 WRC) +3:53.9
5. Latvala J. - Anttila M. (Volkswagen Polo R WRC) +6:08.3
6. Evans E. - Barritt D. (Ford Fiesta RS WRC) +8:37.4
7. Mikkelsen A. - Markkula M. (Volkswagen Polo R WRC) +11:42.3
8. Melichárek J. - Melichárek E. (Ford Fiesta RS WRC) +21:56.2
9. Gamba M. - Arena N. (Peugeot 207 S2000) +23:50.7
10.Protasov Y. – Cherepin P. (Ford Fiesta R5) +25:42.8

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117