Monte Carlo: Kubica havaroval, Melichárek dosiahol životný úspech

Slávna Rallye Monte Carlo preriedila štartové pole a už dôjdenie do cieľa bolo veľkým úspechom. Medzi šťastlivcami bola slovenská posádka.

(Zdroj: autosportfoto/Vladislav Maschl)

Úvod svetového šampionátu v rely WRC bol drámou od prvej až po poslednú rýchlostnú skúšku. Najskôr prekvapil špičkových jazdcov sneh už vo štvrtok ráno na prvej rýchlostnej skúške.

Lotéria s pneumatikami pokračovala až do záveru rely.

Na náročnosť súťaže doplatil aj nováčik v šampionáte, pretože zradné podmienky vyradili z bojov o umiestnenie aj nový tím Hyundai s vozidlami i20 WRC.

Hyundai predčasne skončil

Hneď v úvode rozbil svoj Hyundai Thierry Neuville, keď sa snažil na snehu jazdiť extrémne rýchlo. Neuville po najlepšom prvom medzičase zadkom auta doslova odpálil drevený stĺp pri ceste.

Jeho tímový kolega Dani Sordo postúpil v prvých rýchlostných skúškach, chytil kontakt so špičkou a dotiahol sa na tretie miesto.

V piatej skúške však odstúpil pre poruchu alternátora a Rallye Monte Carlo, ktorá sa ukázala v plnej sile, skončila pre Hyundai sklamaním.

Kubica potvrdil povesť a búral

Po odstúpení poľského pretekára Roberta Kubicu bolo všetkým posádkam v prvej desiatke jasné, že úspešný bude len ten, kto uvidí cieľovú rampu.

Kubica pred Monte Carlom vyhral náročnú Jänner rely v Rakúsku a mnohí to považovali za výborný tréning pred začiatkom svetového šampionátu.

Kubica to spočiatku potvrdzoval veľmi presvedčivou jazdou na hranici možností a prvý deň zakončil na treťom mieste.

Do druhého dňa odštartoval rovnako bravúrne, spočiatku kontroloval štvrté miesto, pretože v tej chvíli už aktuálny majster sveta Sebastien Ogier poľoval na vedúceho Bryana Bouffiera.

V deviatej rýchlostnej skúške bol Kubica rýchly na klzkom asfalte a v ostrej pravej zákrute trafil roh mostíka.

Ex-pilot Formule 1 Robert Kubica potvrdil povesť rýchleho ale zatiaľ nie veľmi spoľahlivého jazdca v rely. To nahralo slovenskému jazdcovi Melichárekovi a opäť sa posunul o priečku vyššie.

Dojazdil a bodoval

Slovensko je na dobré umiestnenia v hlavnej kategórii WRC pomerne chudobné a zatiaľ najväčším úspechom bolo 9. miesto (2006) Jozefa Béreša práve z tejto rely.

Až do posledného dňa Rallye Monte Carlo to vyzeralo, že Melichárek s Fordom Fiesta WRC vyrovná Bérešov výsledok deviatym miestom.

Posádka bratov Melichárekovcov zo Slovakia World Rally Teamu udržiavala poradie a zvolené tempo, pretože jazdci pred nimi aj za nimi boli ďaleko.

Na druhom prejazde najznámejšej rýchlostnej skúšky Col de Turini posádky zavalil sneh a pre problémy na trati bola skúška zrušená.

"Diváci nás doslova dotlačili na vrchol a rovnaký osud postihol aj za nami idúceho Mikkelsena a Hirvonena. Podobne sme tlačili a pluhovali sneh aj cestou dolu a navzájom sa striedali v tom, kto pôjde prvý. Jednoducho šialená a zároveň absurdná situácia", spomenul po príjazde do cieľa Jaroslav Melichárek.

V závere súťaže začala na Forde Fiesta WRC štrajkovať prevodovka, ale Melichárekovci došli až do cieľa a vďaka odstúpeniu Hirvonena skončili na fantastickom ôsmom mieste.

Ide o najlepší výsledok slovenskej posádky na tejto slávnej rely.

Ak ste nemali čas sledovať Rallye Monte Carlo, ponúkame na záver výber záberov, ktoré charakterizujú atmosféru aj náročnosť súťaže.

Rallye Monte Carlo 2014 – absolútne poradie

1. Ogier S. - Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC) 3:55:14.4
2. Bouffier B. - Panseri X. (Ford Fiesta RS WRC) +1:18.9
3. Meeke K. - Nagle P. (Citroën DS3 WRC) +1:54.3
4. Østberg M. - Andersson J. (Citroën DS3 WRC) +3:53.9
5. Latvala J. - Anttila M. (Volkswagen Polo R WRC) +6:08.3
6. Evans E. - Barritt D. (Ford Fiesta RS WRC) +8:37.4
7. Mikkelsen A. - Markkula M. (Volkswagen Polo R WRC) +11:42.3
8. Melichárek J. - Melichárek E. (Ford Fiesta RS WRC) +21:56.2
9. Gamba M. - Arena N. (Peugeot 207 S2000) +23:50.7
10.Protasov Y. – Cherepin P. (Ford Fiesta R5) +25:42.8

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 29 827
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 169
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 128
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 010
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 008
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 004
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 999
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 930
  9. Používate make-up? Potom spozornite 857
  10. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 856

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť svojich poslancov i partnerov vynucovať krajnými prostriedkami

SVET

Švajčiari otvorili najstrmšiu pozemnú lanovku na svete

Pozemná lanovka prejde prevýšenie 744 metrov.

KOMENTÁRE

Radšej európsku federáciu než vlasteneckú vodu v mäse

Chcem európsku federáciu s otravnými potravinovými kontrolami.

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.