SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Monte Carlo: Kubica havaroval, Melichárek dosiahol životný úspech

Slávna Rallye Monte Carlo preriedila štartové pole a už dôjdenie do cieľa bolo veľkým úspechom. Medzi šťastlivcami bola slovenská posádka.

(Zdroj: autosportfoto/Vladislav Maschl)

Úvod svetového šampionátu v rely WRC bol drámou od prvej až po poslednú rýchlostnú skúšku. Najskôr prekvapil špičkových jazdcov sneh už vo štvrtok ráno na prvej rýchlostnej skúške.

Lotéria s pneumatikami pokračovala až do záveru rely.

Na náročnosť súťaže doplatil aj nováčik v šampionáte, pretože zradné podmienky vyradili z bojov o umiestnenie aj nový tím Hyundai s vozidlami i20 WRC.

Hyundai predčasne skončil

Hneď v úvode rozbil svoj Hyundai Thierry Neuville, keď sa snažil na snehu jazdiť extrémne rýchlo. Neuville po najlepšom prvom medzičase zadkom auta doslova odpálil drevený stĺp pri ceste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Jeho tímový kolega Dani Sordo postúpil v prvých rýchlostných skúškach, chytil kontakt so špičkou a dotiahol sa na tretie miesto.

V piatej skúške však odstúpil pre poruchu alternátora a Rallye Monte Carlo, ktorá sa ukázala v plnej sile, skončila pre Hyundai sklamaním.

Kubica potvrdil povesť a búral

Po odstúpení poľského pretekára Roberta Kubicu bolo všetkým posádkam v prvej desiatke jasné, že úspešný bude len ten, kto uvidí cieľovú rampu.

Kubica pred Monte Carlom vyhral náročnú Jänner rely v Rakúsku a mnohí to považovali za výborný tréning pred začiatkom svetového šampionátu.

Kubica to spočiatku potvrdzoval veľmi presvedčivou jazdou na hranici možností a prvý deň zakončil na treťom mieste.

Do druhého dňa odštartoval rovnako bravúrne, spočiatku kontroloval štvrté miesto, pretože v tej chvíli už aktuálny majster sveta Sebastien Ogier poľoval na vedúceho Bryana Bouffiera.

SkryťVypnúť reklamu

V deviatej rýchlostnej skúške bol Kubica rýchly na klzkom asfalte a v ostrej pravej zákrute trafil roh mostíka.

Ex-pilot Formule 1 Robert Kubica potvrdil povesť rýchleho ale zatiaľ nie veľmi spoľahlivého jazdca v rely. To nahralo slovenskému jazdcovi Melichárekovi a opäť sa posunul o priečku vyššie.

Načítavam video...

Dojazdil a bodoval

Slovensko je na dobré umiestnenia v hlavnej kategórii WRC pomerne chudobné a zatiaľ najväčším úspechom bolo 9. miesto (2006) Jozefa Béreša práve z tejto rely.

Až do posledného dňa Rallye Monte Carlo to vyzeralo, že Melichárek s Fordom Fiesta WRC vyrovná Bérešov výsledok deviatym miestom.

Posádka bratov Melichárekovcov zo Slovakia World Rally Teamu udržiavala poradie a zvolené tempo, pretože jazdci pred nimi aj za nimi boli ďaleko.

SkryťVypnúť reklamu

Na druhom prejazde najznámejšej rýchlostnej skúšky Col de Turini posádky zavalil sneh a pre problémy na trati bola skúška zrušená.

"Diváci nás doslova dotlačili na vrchol a rovnaký osud postihol aj za nami idúceho Mikkelsena a Hirvonena. Podobne sme tlačili a pluhovali sneh aj cestou dolu a navzájom sa striedali v tom, kto pôjde prvý. Jednoducho šialená a zároveň absurdná situácia", spomenul po príjazde do cieľa Jaroslav Melichárek.

V závere súťaže začala na Forde Fiesta WRC štrajkovať prevodovka, ale Melichárekovci došli až do cieľa a vďaka odstúpeniu Hirvonena skončili na fantastickom ôsmom mieste.

Ide o najlepší výsledok slovenskej posádky na tejto slávnej rely.

Ak ste nemali čas sledovať Rallye Monte Carlo, ponúkame na záver výber záberov, ktoré charakterizujú atmosféru aj náročnosť súťaže.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Rallye Monte Carlo 2014 – absolútne poradie

1. Ogier S. - Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC) 3:55:14.4
2. Bouffier B. - Panseri X. (Ford Fiesta RS WRC) +1:18.9
3. Meeke K. - Nagle P. (Citroën DS3 WRC) +1:54.3
4. Østberg M. - Andersson J. (Citroën DS3 WRC) +3:53.9
5. Latvala J. - Anttila M. (Volkswagen Polo R WRC) +6:08.3
6. Evans E. - Barritt D. (Ford Fiesta RS WRC) +8:37.4
7. Mikkelsen A. - Markkula M. (Volkswagen Polo R WRC) +11:42.3
8. Melichárek J. - Melichárek E. (Ford Fiesta RS WRC) +21:56.2
9. Gamba M. - Arena N. (Peugeot 207 S2000) +23:50.7
10.Protasov Y. – Cherepin P. (Ford Fiesta R5) +25:42.8

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 142
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 926
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 670
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 188
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 570
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 651
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 733
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 950
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


11 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Maťo Chudík: Ticho
  4. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  5. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 566
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 324
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 513
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 589
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 255
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 167
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 767
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 317
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu