Už v roku 2016 by mohol na trh doraziť konkurent pre ľahké športové autá Toyota GT86 a Subaru BRZ. Aj tentoraz to bude z dielní japonskej značky.
Automobil bude vychádzať z konceptov Nissan IDx predstavených minulý rok na tokijskom autosalóne.
Úspech a záujem o koncept IDx na americkom autosalóne v Detriote presvedčil Nissan, aby ho dostal do výroby
Výrobu a vývoj modelu potvrdil produktový šéf Nissanu Andy Palmer. "Nehovorím, že vyrobíme oba modely, ale jeden z nich určite.“
Na pohon dvoch predstavených konceptov IDx Freeflow a IDx NISMO neslúži konkrétna pohonná jednotka.
Podľa Nissanu by sa pod kapotu mali zmestiť agregáty so zdvihovým objemom od 1,2 až do 1,6 litra. Vo verzii Nismo do úvahy spadá prepĺňaný motor 1,6 DIG-T.
V prípade reálnej výroby by značka zrejme pôvodne zamýšľanú automatickú prevodovku s variabilným prevodom typu CVT nahradila manuálnou skriňou. Nie je vylúčená ani klasická automatická prevodovka s radením pádlami pod volantom.
Oba koncepty sú dlhé 4,1 metra, široké 1,7 a vysoké 1,3 metra a počítajú s pohonom výhradne zadnej nápravy.
zdroj: drive.com.au