SME
Utorok, 6. december, 2022 | Meniny má Mikuláš

Renault ukázal novú tvár značky na Mégane

Tvár nechcú kopírovať z jedného modelu na druhý. Pozrite si, ako budú vyzerať nové Renaulty.

Slovensko je jedinou z okolitých krajín, ktorú oficiálne navštívil na pozvanie importéra Laurens van den Acker.Slovensko je jedinou z okolitých krajín, ktorú oficiálne navštívil na pozvanie importéra Laurens van den Acker. (Zdroj: Renault/Martin Žilka)

Model Mégane dostal necelé dva roky pred nástupom úplne novej generácie zmenenú masku začlenenú do novej stratégie dizajnu "životného cyklu".

Len veľmi zriedkavo zapadne výrazná zmena prednej masky pri facelifte k existujúcemu profilu karosérie, avšak pri Mégane sa to autorovi podarilo.

Možno je za tým veľmi zásadný postoj hlavného dizajnéra Renaultu Laurensa van den Ackera. Ten nechce, aby Renault vymyslel novú tvár, ktorú nebude kopírovať z modelu na model.

"Pozrite sa na niektoré prémiové značky, ako klonujú rovnakú masku na všetky svoje autá. Sú na nerozoznanie", povedal Acker počas predstavenia línie značky v hradnej garáži v Bratislave.

Prešiel od priemyslu k životným emóciám

Laurens van den Acker školený industriálnym dizajnom prešiel v Renaulte výsostne k ľudským emóciám a rôznym potrebám, s ktorými sa človek počas života stretá.

Jednoduchým vysvetľujúcim motívom koncepcie dizajnu je farebný kvet so šiestimi lupeňmi. Každý z nich predstavuje inú fázu života a prilieha úplne inému modelu.

V rozmanitom dizajne značky by sme mali nájsť v budúcnosti modely, ktoré reprezentujú zamilovanie, spoznávanie sveta, kariéru zakladanie rodiny, voľný čas a životnú múdrosť.

Renault začína od lásky a aktuálnou generáciou modelu Clia s vrodeným pestrofarebným symbolom lásky.

Onedlho príde nový Espace

Acker má na každú fázu jeden model, niektoré sú vo fáze štúdie, ako napríklad DeZir alebo R-Space, ale Clio (láska) a Captur (spoznávanie sveta) už reálne jazdia po cestách.

Ohnivo červený DeZir bol vôbec prvý dielom nového emočného vykreslenia Renaultu dizajnérom Laurensom van den Ackerom.

Renault nechce vo svojej bohatej športovej histórii zabudnúť ani na rýchle autá. Preto uviedol funkčný prototyp Twin´Run, ktorý má ukázať, že nie každý Renault musí vyzerať ako nalakované nechty.

Model Espace urobil v roku 1984 malú revolúciu a svet už dlhšie čaká na novú interpretáciu a štvrtú generáciu rodinného auta.

Prvým náznakom je koncept Initiale Paris predstavený pred rokom na jar v Ženeve. Pozrite si aktuálne predstavy Renaultu vo fotografiách.

Twin´Run približuje verejnosti slávne časy a športové úspechy značky. Ide o spomienku na R5 Turbo a Clio V6 v interpretácii moderného dizajnu a s výkonom 320 koní.
Twin´Z spája svet nábytku a svet automobilov a zatiaľ je skôr dizajnérskou hrou, než reálnym autom.
Renault Frendzy je predstavou Ackera a jeho týmu o elektromotorom poháňanom aute pre prácu a životný štýl.
R-SPACE bude autom pre rodinu a prácu. Na pohon má vystačiť motor 0,9 TCe a prevodovka EDC.

Mégane vylepšili drobnosťami

Necelé dva roky pred príchodom novej generácie modelu Mégane prichádza v poradí druhé a dizajnom výraznejšie osvieženie aktuálnej generácie.

Novinka nastúpila do predaja bez veľkého kriku a s vylepšením drobností. Napríklad športový Mégane R.S. dostal novú funkciu R.S.Replay, cez ktorú si môžu na sociálnych sieťach závislí motoristi zdieľať informácie o jazde s "priateľmi".

Veríme, že ich bude čo najmenej, pretože toto auto je v prvom rade o reálnej jazde a vyťahuje ľudí z virtuálnej reality k jednému z posledných ozajstných zážitkov v autách.

Za významnejšie považujeme fakt, že nová tvár Méganu R.S. neublížila a zapadla do konceptu. Automobilka tiež najnovšie ponúka multimediálny R-Link aj do Mégane.

Najpodstatnejšou zmenou je rozšírenie ponuky motorov o verziu 1,2 TCe 130 s prevodovkou EDC. Malý a preplňovaný štvorvalec 1,2 TCe vyladili na výkon 97 kW (130 k).

Motor ponúka krútiaci moment 205 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,7sekundy a spotrebu 5,6 litra na 100 km.

ico

Cestou do Renaultu prešiel Talianskom

cker_ilus_r2781.jpgLaurens van den Acker (5.9.1965) vyštudoval Technickú univerzitu v holandskom meste Delf, kde si zvolil Fakultu Industriálneho dizajnu.

Po štúdiách získal prvé skúsenosti s Talianskom a centrom dizajnu v Turíne, kde pracoval v spoločnosti Design System.

O tri roky neskôr prestúpil do Audi k dizajnu exteriérov a o ďalšie tri roky dostal pozíciu hlavného dizajnéra v spoločnosti SHR Perceptual Managment v USA.

V roku 1998 Laurens van den Acker dostal úlohu šéfdizajnéra "Brand Imaging Group" vo Ford Motor a neskôr prijal hlavnú funkciu dizajnéra modelu Escape.

Od roku 2006 nastúpil na ďalšie tri roky ako hlavný dizajnér značky Mazda a od roku 2009 pracuje pre Renault, kde zaviedol novú stratégiu dizajnu na základe životného cyklu človeka.

Každá jedna štúdia od Autosalónu v Paríži (2010) zapadá do "margarétky" a jej šiestich lupeňov života.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  2. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  7. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  1. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  5. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  6. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  7. Changes to the System of Remedies
  8. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 505
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 581
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 163
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 665
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 200
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 4 068
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 065
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 509
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  2. Štefan Vidlár: Zhulíku, Zhulíku
  3. Rudolfa Vallová: Neriešený konflikt záujmov je podraz slušným obchodníkom
  4. Eva Forrai: DNES NA TÉMU: Viete ako správne pripraviť steak?
  5. Jozef Sitko: Prezidentka zamierila na "Hrad" opäť
  6. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  7. Soňa Fröhlichová: Hollywood – synonymum amerického filmového priemyslu, deň číslo 18 a 19
  8. Ivan Mlynár: Hrozba smrti zdravej spoločnosti.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 139 486
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 9 111
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 303
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 113
  5. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 973
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 837
  7. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 2 806
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 1 947
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu