Renault ukázal novú tvár značky na Mégane

Tvár nechcú kopírovať z jedného modelu na druhý. Pozrite si, ako budú vyzerať nové Renaulty.

Slovensko je jedinou z okolitých krajín, ktorú oficiálne navštívil na pozvanie importéra Laurens van den Acker.(Zdroj: Renault/Martin Žilka)

Model Mégane dostal necelé dva roky pred nástupom úplne novej generácie zmenenú masku začlenenú do novej stratégie dizajnu "životného cyklu".

Len veľmi zriedkavo zapadne výrazná zmena prednej masky pri facelifte k existujúcemu profilu karosérie, avšak pri Mégane sa to autorovi podarilo.

Možno je za tým veľmi zásadný postoj hlavného dizajnéra Renaultu Laurensa van den Ackera. Ten nechce, aby Renault vymyslel novú tvár, ktorú nebude kopírovať z modelu na model.

"Pozrite sa na niektoré prémiové značky, ako klonujú rovnakú masku na všetky svoje autá. Sú na nerozoznanie", povedal Acker počas predstavenia línie značky v hradnej garáži v Bratislave.

Prešiel od priemyslu k životným emóciám

Laurens van den Acker školený industriálnym dizajnom prešiel v Renaulte výsostne k ľudským emóciám a rôznym potrebám, s ktorými sa človek počas života stretá.

Jednoduchým vysvetľujúcim motívom koncepcie dizajnu je farebný kvet so šiestimi lupeňmi. Každý z nich predstavuje inú fázu života a prilieha úplne inému modelu.

V rozmanitom dizajne značky by sme mali nájsť v budúcnosti modely, ktoré reprezentujú zamilovanie, spoznávanie sveta, kariéru zakladanie rodiny, voľný čas a životnú múdrosť.

Renault začína od lásky a aktuálnou generáciou modelu Clia s vrodeným pestrofarebným symbolom lásky.

Onedlho príde nový Espace

Acker má na každú fázu jeden model, niektoré sú vo fáze štúdie, ako napríklad DeZir alebo R-Space, ale Clio (láska) a Captur (spoznávanie sveta) už reálne jazdia po cestách.

Ohnivo červený DeZir bol vôbec prvý dielom nového emočného vykreslenia Renaultu dizajnérom Laurensom van den Ackerom.

Renault nechce vo svojej bohatej športovej histórii zabudnúť ani na rýchle autá. Preto uviedol funkčný prototyp Twin´Run, ktorý má ukázať, že nie každý Renault musí vyzerať ako nalakované nechty.

Model Espace urobil v roku 1984 malú revolúciu a svet už dlhšie čaká na novú interpretáciu a štvrtú generáciu rodinného auta.

Prvým náznakom je koncept Initiale Paris predstavený pred rokom na jar v Ženeve. Pozrite si aktuálne predstavy Renaultu vo fotografiách.

Twin´Run približuje verejnosti slávne časy a športové úspechy značky. Ide o spomienku na R5 Turbo a Clio V6 v interpretácii moderného dizajnu a s výkonom 320 koní.
Twin´Z spája svet nábytku a svet automobilov a zatiaľ je skôr dizajnérskou hrou, než reálnym autom.
Renault Frendzy je predstavou Ackera a jeho týmu o elektromotorom poháňanom aute pre prácu a životný štýl.
R-SPACE bude autom pre rodinu a prácu. Na pohon má vystačiť motor 0,9 TCe a prevodovka EDC.

Mégane vylepšili drobnosťami

Necelé dva roky pred príchodom novej generácie modelu Mégane prichádza v poradí druhé a dizajnom výraznejšie osvieženie aktuálnej generácie.

Novinka nastúpila do predaja bez veľkého kriku a s vylepšením drobností. Napríklad športový Mégane R.S. dostal novú funkciu R.S.Replay, cez ktorú si môžu na sociálnych sieťach závislí motoristi zdieľať informácie o jazde s "priateľmi".

Veríme, že ich bude čo najmenej, pretože toto auto je v prvom rade o reálnej jazde a vyťahuje ľudí z virtuálnej reality k jednému z posledných ozajstných zážitkov v autách.

Za významnejšie považujeme fakt, že nová tvár Méganu R.S. neublížila a zapadla do konceptu. Automobilka tiež najnovšie ponúka multimediálny R-Link aj do Mégane.

Najpodstatnejšou zmenou je rozšírenie ponuky motorov o verziu 1,2 TCe 130 s prevodovkou EDC. Malý a preplňovaný štvorvalec 1,2 TCe vyladili na výkon 97 kW (130 k).

Motor ponúka krútiaci moment 205 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,7sekundy a spotrebu 5,6 litra na 100 km.

ico

Cestou do Renaultu prešiel Talianskom

cker_ilus_r2781.jpgLaurens van den Acker (5.9.1965) vyštudoval Technickú univerzitu v holandskom meste Delf, kde si zvolil Fakultu Industriálneho dizajnu.

Po štúdiách získal prvé skúsenosti s Talianskom a centrom dizajnu v Turíne, kde pracoval v spoločnosti Design System.

O tri roky neskôr prestúpil do Audi k dizajnu exteriérov a o ďalšie tri roky dostal pozíciu hlavného dizajnéra v spoločnosti SHR Perceptual Managment v USA.

V roku 1998 Laurens van den Acker dostal úlohu šéfdizajnéra "Brand Imaging Group" vo Ford Motor a neskôr prijal hlavnú funkciu dizajnéra modelu Escape.

Od roku 2006 nastúpil na ďalšie tri roky ako hlavný dizajnér značky Mazda a od roku 2009 pracuje pre Renault, kde zaviedol novú stratégiu dizajnu na základe životného cyklu človeka.

Každá jedna štúdia od Autosalónu v Paríži (2010) zapadá do "margarétky" a jej šiestich lupeňov života.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 680
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 797
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 098
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 529

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

DOMOV

Návrat do čias mečiarizmu. Reakcie redakcií na sledovanie novinárov

Reagujú Aktuality.sk i týždenník .týždeň.

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.