SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Renault ukázal novú tvár značky na Mégane

Tvár nechcú kopírovať z jedného modelu na druhý. Pozrite si, ako budú vyzerať nové Renaulty.

Slovensko je jedinou z okolitých krajín, ktorú oficiálne navštívil na pozvanie importéra Laurens van den Acker.Slovensko je jedinou z okolitých krajín, ktorú oficiálne navštívil na pozvanie importéra Laurens van den Acker. (Zdroj: Renault/Martin Žilka)

Model Mégane dostal necelé dva roky pred nástupom úplne novej generácie zmenenú masku začlenenú do novej stratégie dizajnu "životného cyklu".

Len veľmi zriedkavo zapadne výrazná zmena prednej masky pri facelifte k existujúcemu profilu karosérie, avšak pri Mégane sa to autorovi podarilo.

Možno je za tým veľmi zásadný postoj hlavného dizajnéra Renaultu Laurensa van den Ackera. Ten nechce, aby Renault vymyslel novú tvár, ktorú nebude kopírovať z modelu na model.

"Pozrite sa na niektoré prémiové značky, ako klonujú rovnakú masku na všetky svoje autá. Sú na nerozoznanie", povedal Acker počas predstavenia línie značky v hradnej garáži v Bratislave.

Prešiel od priemyslu k životným emóciám

Laurens van den Acker školený industriálnym dizajnom prešiel v Renaulte výsostne k ľudským emóciám a rôznym potrebám, s ktorými sa človek počas života stretá.

Jednoduchým vysvetľujúcim motívom koncepcie dizajnu je farebný kvet so šiestimi lupeňmi. Každý z nich predstavuje inú fázu života a prilieha úplne inému modelu.

V rozmanitom dizajne značky by sme mali nájsť v budúcnosti modely, ktoré reprezentujú zamilovanie, spoznávanie sveta, kariéru zakladanie rodiny, voľný čas a životnú múdrosť.

Renault začína od lásky a aktuálnou generáciou modelu Clia s vrodeným pestrofarebným symbolom lásky.

Onedlho príde nový Espace

Acker má na každú fázu jeden model, niektoré sú vo fáze štúdie, ako napríklad DeZir alebo R-Space, ale Clio (láska) a Captur (spoznávanie sveta) už reálne jazdia po cestách.

Ohnivo červený DeZir bol vôbec prvý dielom nového emočného vykreslenia Renaultu dizajnérom Laurensom van den Ackerom.

Renault nechce vo svojej bohatej športovej histórii zabudnúť ani na rýchle autá. Preto uviedol funkčný prototyp Twin´Run, ktorý má ukázať, že nie každý Renault musí vyzerať ako nalakované nechty.

Model Espace urobil v roku 1984 malú revolúciu a svet už dlhšie čaká na novú interpretáciu a štvrtú generáciu rodinného auta.

Prvým náznakom je koncept Initiale Paris predstavený pred rokom na jar v Ženeve. Pozrite si aktuálne predstavy Renaultu vo fotografiách.

Twin´Run približuje verejnosti slávne časy a športové úspechy značky. Ide o spomienku na R5 Turbo a Clio V6 v interpretácii moderného dizajnu a s výkonom 320 koní.
Twin´Z spája svet nábytku a svet automobilov a zatiaľ je skôr dizajnérskou hrou, než reálnym autom.
Renault Frendzy je predstavou Ackera a jeho týmu o elektromotorom poháňanom aute pre prácu a životný štýl.
R-SPACE bude autom pre rodinu a prácu. Na pohon má vystačiť motor 0,9 TCe a prevodovka EDC.

Mégane vylepšili drobnosťami

Necelé dva roky pred príchodom novej generácie modelu Mégane prichádza v poradí druhé a dizajnom výraznejšie osvieženie aktuálnej generácie.

Novinka nastúpila do predaja bez veľkého kriku a s vylepšením drobností. Napríklad športový Mégane R.S. dostal novú funkciu R.S.Replay, cez ktorú si môžu na sociálnych sieťach závislí motoristi zdieľať informácie o jazde s "priateľmi".

Veríme, že ich bude čo najmenej, pretože toto auto je v prvom rade o reálnej jazde a vyťahuje ľudí z virtuálnej reality k jednému z posledných ozajstných zážitkov v autách.

Za významnejšie považujeme fakt, že nová tvár Méganu R.S. neublížila a zapadla do konceptu. Automobilka tiež najnovšie ponúka multimediálny R-Link aj do Mégane.

Najpodstatnejšou zmenou je rozšírenie ponuky motorov o verziu 1,2 TCe 130 s prevodovkou EDC. Malý a preplňovaný štvorvalec 1,2 TCe vyladili na výkon 97 kW (130 k).

Motor ponúka krútiaci moment 205 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,7sekundy a spotrebu 5,6 litra na 100 km.

ico

Cestou do Renaultu prešiel Talianskom

cker_ilus_r2781.jpgLaurens van den Acker (5.9.1965) vyštudoval Technickú univerzitu v holandskom meste Delf, kde si zvolil Fakultu Industriálneho dizajnu.

Po štúdiách získal prvé skúsenosti s Talianskom a centrom dizajnu v Turíne, kde pracoval v spoločnosti Design System.

O tri roky neskôr prestúpil do Audi k dizajnu exteriérov a o ďalšie tri roky dostal pozíciu hlavného dizajnéra v spoločnosti SHR Perceptual Managment v USA.

V roku 1998 Laurens van den Acker dostal úlohu šéfdizajnéra "Brand Imaging Group" vo Ford Motor a neskôr prijal hlavnú funkciu dizajnéra modelu Escape.

Od roku 2006 nastúpil na ďalšie tri roky ako hlavný dizajnér značky Mazda a od roku 2009 pracuje pre Renault, kde zaviedol novú stratégiu dizajnu na základe životného cyklu človeka.

Každá jedna štúdia od Autosalónu v Paríži (2010) zapadá do "margarétky" a jej šiestich lupeňov života.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 021
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 806
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 741
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 107
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 709
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 516
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 592
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 512
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 405
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 337
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

19 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

51m
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

39m

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

19 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan