SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Renault ukázal novú tvár značky na Mégane

Tvár nechcú kopírovať z jedného modelu na druhý. Pozrite si, ako budú vyzerať nové Renaulty.

Slovensko je jedinou z okolitých krajín, ktorú oficiálne navštívil na pozvanie importéra Laurens van den Acker.Slovensko je jedinou z okolitých krajín, ktorú oficiálne navštívil na pozvanie importéra Laurens van den Acker.(Zdroj: Renault/Martin Žilka)

Model Mégane dostal necelé dva roky pred nástupom úplne novej generácie zmenenú masku začlenenú do novej stratégie dizajnu "životného cyklu".

Len veľmi zriedkavo zapadne výrazná zmena prednej masky pri facelifte k existujúcemu profilu karosérie, avšak pri Mégane sa to autorovi podarilo.

Možno je za tým veľmi zásadný postoj hlavného dizajnéra Renaultu Laurensa van den Ackera. Ten nechce, aby Renault vymyslel novú tvár, ktorú nebude kopírovať z modelu na model.

"Pozrite sa na niektoré prémiové značky, ako klonujú rovnakú masku na všetky svoje autá. Sú na nerozoznanie", povedal Acker počas predstavenia línie značky v hradnej garáži v Bratislave.

Prešiel od priemyslu k životným emóciám

Laurens van den Acker školený industriálnym dizajnom prešiel v Renaulte výsostne k ľudským emóciám a rôznym potrebám, s ktorými sa človek počas života stretá.

Jednoduchým vysvetľujúcim motívom koncepcie dizajnu je farebný kvet so šiestimi lupeňmi. Každý z nich predstavuje inú fázu života a prilieha úplne inému modelu.

V rozmanitom dizajne značky by sme mali nájsť v budúcnosti modely, ktoré reprezentujú zamilovanie, spoznávanie sveta, kariéru zakladanie rodiny, voľný čas a životnú múdrosť.

Renault začína od lásky a aktuálnou generáciou modelu Clia s vrodeným pestrofarebným symbolom lásky.

Onedlho príde nový Espace

Acker má na každú fázu jeden model, niektoré sú vo fáze štúdie, ako napríklad DeZir alebo R-Space, ale Clio (láska) a Captur (spoznávanie sveta) už reálne jazdia po cestách.

Ohnivo červený DeZir bol vôbec prvý dielom nového emočného vykreslenia Renaultu dizajnérom Laurensom van den Ackerom.

Renault nechce vo svojej bohatej športovej histórii zabudnúť ani na rýchle autá. Preto uviedol funkčný prototyp Twin´Run, ktorý má ukázať, že nie každý Renault musí vyzerať ako nalakované nechty.

Model Espace urobil v roku 1984 malú revolúciu a svet už dlhšie čaká na novú interpretáciu a štvrtú generáciu rodinného auta.

Prvým náznakom je koncept Initiale Paris predstavený pred rokom na jar v Ženeve. Pozrite si aktuálne predstavy Renaultu vo fotografiách.

Twin´Run približuje verejnosti slávne časy a športové úspechy značky. Ide o spomienku na R5 Turbo a Clio V6 v interpretácii moderného dizajnu a s výkonom 320 koní.
Twin´Z spája svet nábytku a svet automobilov a zatiaľ je skôr dizajnérskou hrou, než reálnym autom.
Renault Frendzy je predstavou Ackera a jeho týmu o elektromotorom poháňanom aute pre prácu a životný štýl.
R-SPACE bude autom pre rodinu a prácu. Na pohon má vystačiť motor 0,9 TCe a prevodovka EDC.

Mégane vylepšili drobnosťami

Necelé dva roky pred príchodom novej generácie modelu Mégane prichádza v poradí druhé a dizajnom výraznejšie osvieženie aktuálnej generácie.

Novinka nastúpila do predaja bez veľkého kriku a s vylepšením drobností. Napríklad športový Mégane R.S. dostal novú funkciu R.S.Replay, cez ktorú si môžu na sociálnych sieťach závislí motoristi zdieľať informácie o jazde s "priateľmi".

Veríme, že ich bude čo najmenej, pretože toto auto je v prvom rade o reálnej jazde a vyťahuje ľudí z virtuálnej reality k jednému z posledných ozajstných zážitkov v autách.

Za významnejšie považujeme fakt, že nová tvár Méganu R.S. neublížila a zapadla do konceptu. Automobilka tiež najnovšie ponúka multimediálny R-Link aj do Mégane.

Najpodstatnejšou zmenou je rozšírenie ponuky motorov o verziu 1,2 TCe 130 s prevodovkou EDC. Malý a preplňovaný štvorvalec 1,2 TCe vyladili na výkon 97 kW (130 k).

Motor ponúka krútiaci moment 205 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,7sekundy a spotrebu 5,6 litra na 100 km.

ico

Cestou do Renaultu prešiel Talianskom

cker_ilus_r2781.jpgLaurens van den Acker (5.9.1965) vyštudoval Technickú univerzitu v holandskom meste Delf, kde si zvolil Fakultu Industriálneho dizajnu.

Po štúdiách získal prvé skúsenosti s Talianskom a centrom dizajnu v Turíne, kde pracoval v spoločnosti Design System.

O tri roky neskôr prestúpil do Audi k dizajnu exteriérov a o ďalšie tri roky dostal pozíciu hlavného dizajnéra v spoločnosti SHR Perceptual Managment v USA.

V roku 1998 Laurens van den Acker dostal úlohu šéfdizajnéra "Brand Imaging Group" vo Ford Motor a neskôr prijal hlavnú funkciu dizajnéra modelu Escape.

Od roku 2006 nastúpil na ďalšie tri roky ako hlavný dizajnér značky Mazda a od roku 2009 pracuje pre Renault, kde zaviedol novú stratégiu dizajnu na základe životného cyklu človeka.

Každá jedna štúdia od Autosalónu v Paríži (2010) zapadá do "margarétky" a jej šiestich lupeňov života.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  4. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  5. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  7. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  8. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  9. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 080
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 821
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 863
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 801
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 578
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 896
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 885
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 162
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 126
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 935

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Švejna
Béla Bugár.
Komentár Petra Schutza

Ramadán na prieskumy je ďalší koaličný idiotizmus

„Návrh“ je dokumentácia ovládnutia myslí konšpiračnou optikou.

Peter Schutz.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Ak sa mocní začnú báť svojich šašov, je s nimi koniec

V Moskve dali zavariť dvere na nepohodlnú výstavu.

Neprehliadnite tiež

Mazda predstavila svoj prvý elektromobil MX-30, poznáme jeho cenu

Popri elektromotore sa pod kapotou objaví aj Wankel.

Mazda MX-30

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.
Lancia Ypsilon