Cestu pri rodinných domoch zjednosmernili kruhovým objazdom

V Banskej Bystrici tak majitelia pozemkov nesmú ani len zastaviť, ak chcú zaparkovať vo vlastnom dvore alebo garáži.

(Zdroj: Google Streetview)

V Banskej Bystrici na Dobšinského ulici sa nachádza nezvyčajný kruhový objazd. Má podlhovastý tvar, uprostred zalesnenú plochu a po krajoch rodinné domy.

Upozornil nás naň Štefan: "Obyvatelia a návštevy musia parkovať buď vo dvore alebo vo vedľajšej ulici." Nie všetky rodinné domy ale majú priestor na parkovanie pre viac ako jedno auto. A tak návštevy musia odstaviť auto mimo lokality.

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

V kruhovom objazde sa nesmie nielen parkovať ale ani len zastaviť

Zákon zakazuje parkovať v kruhovom objazde. V časti kruháča by však vodiči nesmeli parkovať ani vtedy, ak by to nebol kruhový objazd. Pri parkovaní musí vodič nechať pre premávku aspoň 3 metre široký jazdný pruh pre každý smer premávky.

Zákon
č. 8/2009 Z.z., § 25:
(1) Vodič nesmie zastaviť a stáť
r) na kruhovom objazde,

Ak by sme predpisy interpretovali prísne, vodiči by na kruháči na Dobšinského nesmeli ani len zastaviť, aby si otvorili bránu na svojom pozemku. A to ani v časti kruhového objazdu, kde je vozovka dostatočne široká aj na parkovanie a aj na jazdu pre široké vozidlá.

Zastaviť by tam nesmeli ani smetiarske vozidlá, ak by nemali zapnuté oranžové majáky.

Podľa Štefana je kruhový objazd "zhovadený". Musíme súhlasiť s tým, že je nezvyčajný a výrazne znižuje komfort domácim motoristom, ktorí by chceli zaparkovať na svojom pozemku. O návštevách ani nevraviac.

Cesty v podobných lokalitách správcovia ciest zvyčajne menia na jednosmerky, nie na kruhové objazdy. A tam, kde chcú upozorniť na zákaz parkovania, dajú príslušnú značku.

Kruháč je bez značiek upravujúcich prednosť v jazde

Zvláštnosťou kruhového objazdu sú aj jeho križovatky. Zvykli sme si, že prednosti tam upravujú dopravné značky. To však neplatí pre kruháč na Dobšinského v Banskej Bystrici.

Bez dopravných značiek upravujúcich prednosť musia vodiči v kruháči dať prednosť tým, ktorý do kruhového objazdu vchádzajú. Musia použiť pravidlo prednosti vozidla prichádzajúceho sprava. Podobných kruháčov na Slovensku nenájdete veľa.

Chýba značka zákazu odbočenia do jednosmerky

Štefan upozornil aj na ďalší nedostatok dopravnej situácie v lokalite. Do kruháča sa pripája aj jedna jednosmerka. Vodičov na kruhovom objazde však nič neinformuje o tom, že do jednej z ulíc nesmú odbočiť.

Okrem toho, značka zákazu vjazdu do jednosmerky je umiestnená tak, že na jar a v lete ju môžu zakrývať stromy susedného pozemku. Vodiči, ktorí to tam nepoznajú sa tak ľahko môžu dostať do kolíznej situácie.

zakaz_vjazdu.jpg


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop