SME

Test: Prevodovka zachránila Opel Mokka od predsudkov

Priestorom ani kufrom crossover príliš neohúri. Pohon všetkých kolies aj starší motor splnia očakávania.

Mokka s nízkym predkom patrí skôr do mesta ako na lesné cesty, avšak pohon 4x4 funguje výborne.Mokka s nízkym predkom patrí skôr do mesta ako na lesné cesty, avšak pohon 4x4 funguje výborne. (Zdroj: autor)

Opel Mokka

1,7 CDTI 4x4 Enjoy

Spotreba:

5,9 l/100km

Cena od:

od 14.890 eur

NÁŠ NÁZOR:

Výborne navrhnutá prevodovka zachránila konštrukčne starší a hlučný motor, pretože v dynamike porazí aj silnejších konkurentov a neutrpí na spotrebe. Auto je zvnútra menšie než sa zvonku zdá a stavbou karosérie je skôr do mesta ako na vidiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mokka vstúpila do rastúceho segmentu malých SUV alebo crossoverov pomerne neskoro a s ohľadom na vyspelú konkurenciu sú pri nej oprávnené aj vyššie nároky.

Väčšine našich čitateľov alebo okoloidúcich, ktorí sa na auto pýtali, stačí masívny vzhľad. Motoristi letia na to, čo vyzerá masívne a pôsobí dojmom robustného auta.

SkryťVypnúť reklamu

Pritom Mokka má veľmi nízky predný spojler a ani pri optickej veľkosti dnu veľa miesta nazvyš nenájdete. Pri prvom kontakte nám prekážal aj hlasitý prejav už niekoľkokrát vylepšovaného motora 1,7 CDTI.

S cieľom nekrivdiť Mokke sme do testu prizvali populárne Mitsubishi ASX, ktoré navonok pôsobí skromnejšie až neohrabane a pod kapotou mu pracuje modernejší a tichší diesel 1,8 DI-D.

Opel ustúpil kufruMitsubishi ASX je navonok nižšie a nie je také masívne. Oproti Mokke má dlhší batožinový priestor s väčším objemom a širším nakladacím otvorom.

V pohodlí sedenia si nemajú obe autá čo vyčítať a to isté platí o nastupovaní. Mokke chýbajú pri celkom kvalitne spracovanom interiéri lepšie odkladacie priestory vhodné pre bežné používanie.

Batožinový priestor Opla patrí medzi skromnejšie ponuky v triede. Výrobca nechal verzii 4x4 automatickú reguláciu pohonu všetkých kolies bez prepínača režimov.

SkryťVypnúť reklamu

Predok smeruje k zemiS týmto autom a nízkym spojlerom nebude nikoho lákať prekonávať väčšie terény. Z tohto ohľadu jeho pohon 4x4 plne vyhovuje.

Medzinápravová spojka reagovala na rozblatenej lúke rýchlo a v strmom výjazde ku garáži viac netreba.

Osvieženie by prospelo kokpitu vodiča, pretože rýchlomeru aj otáčkomeru chýba prehľadnosť a na stredovej konzole je tlačidiel viac než dosť.

Uznávame, že ovládanie palubného systému má svoju logiku a červený displej môže motoristom stačiť.

Niektorí konkurenti sú ďalej, ale Mitsubishi je v tomto ohľade slabý súper, lebo jeho displej autorádia je ešte z automobilového praveku.

Prevodovka nahrádza koneTest naftovej verzie Mokka 1,7 CDTI opäť raz ukázal nutnosť merať vozidlá presným zariadením, prizvať si konkurenta a porovnať dojmy s číslami.

SkryťVypnúť reklamu

Bez nášho systému meraní by sme Mokku s hlučným dieselom kritizovali a považovali za výrazne pomalšie auto ako o 20 koní silnejšie Mitsubishi s tichučkým dieselom.

Mokka s dobrou prevodovkou však v šprinte z 0 na 100 km/h nechala ASX ďaleko vzadu. Aj v pružnosti na trojke dosiahla stovku zo sedemdesiatky rýchlejšie.

Mitsubishi sa vyznamenalo lepším zrýchlením len na štvrtom stupni. Opel navrhol prevody tak umne, že Mokka nezaostáva v dynamike a hravo jazdí pod päť litrov.

Pri našom dynamickom jazdení bola spotreba na konci 900 kilometrového testu 5,9 l/100km.

Nižší predný spojler a celkovo tvar masky na Mokke výrazne ovplyvnila vydarená aerodynamika.

Kokpit oceníte časom, v podstate mu nič nechýba a volant patrí v tejto triede medzi lepšie.

Navonok mohutnejšia Mokka má menší a citeľne horšie využiteľný kufor ako Mitsubishi ASX.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Boxy vo dverách poslúžia len na malé veci, lebo nie sú dobre tvarované.

Z testovacieho zápisníka Značka a model

Opel Mokka

Verzia

1,7 CDTI 4x4 Start&Stop

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

14.890/21.490/22.690

Motor

štvorvalec diesel; 1686 (cm3);ozubený rozvodový remeň; jedno turbodúchadlo s variabilnou geometriou

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

96(130)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

300/2000-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna šesťstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,9 / 9,9 (ASX - 10,62)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

42,29 (ASX - 41,01)

Pružnosť na trojke 70 – 100 km/h (s)

4,16 (ASX- 4,33)

Pružnosť na štvorke 70 – 100 km/h (s)

5,3 (ASX - 4,72)

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

na šestke 1450 otáčok (ASX -1800)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

na šestke 2150 otáčok (ASX - 2600)

Stav tachometra (km)

23448 (ASX - 19 000)

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,9/5,9 (6,5 max. - 4,1 min.)

Objem palivovej nádrže (l)

53

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

749

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli Sottozero 215/55 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1620/395

Objem batožinového priestoru (l)

356-1370

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2555;4280;1775;1655

Motor

pomerne hlučný; pod 2000 otáčkami nepoužiteľný; veľmi úsporný

Prevodovka

výborne navrhnuté prevody pre spotrebu aj dynamiku; príjemná obsluha

Podvozok

v rozbitej Bratislave slabší komfort na 18 palcových kolesách; slušné utlmenie kmitov karosérie pri dynamickej jazde na nerovnej ceste; vlny zvláda dobre, jamy horšie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér

potrebuje viac a efektívnejších odkladacích priestorov

Posed vodiča a výhľad

výhľad priemerný a posed pomerne univerzálny, prístrojová doska aj boky dverí pomerne vysoko oproti vodičovi, nižšie postavy sa môžu cítiť utopené

Ovládanie palubného systému/navigácie

navigácia vo výbave nebola, palubný počítač má svoju logiku ovládania a palubný systém tiež

Jazyk auta/navigácie

slovenský a český v tejto verzii počítača chýba

Grafika displejov a zobrazovanie

displeje sú jednoduché a jednofarebné červené

Predné svetlá technika a účinok

priemerný účinok halogénových svetiel

Odomykanie/vstup do auta

klasický výklopný kľúč s diaľkovým ovládaním

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

príjemné, dobré aj do mesta

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, málo priestoru na ruku, pri častom striedaní vodičov otravné

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sklápanie operadiel v druhom rade

nemá odistenie operadla z kufra, po vyklopení sedacej časti je operadlo v jednej rovine s dnom kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

štyri kovové oká na sieť, štyri háčiky na "igelitku"; pravidelný tvar bez výstupkov, trochu úzky; dvojité dno

Rezervné koleso - prístup

prístup ťažší, dojazdové koleso, pekne a prakticky uložené náradie

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

pri zatváraní piatych dverí v daždi na vás stečie pozbieraná voda z celej plochy v jednom prúde; klasický uzáver nádrže, dvierka odisťuje centrálne zamykanie

Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurentomvozidlo

Opel Mokka

Mitsubishi ASX

nakladacia hrana von (mm)

680

785

nakladacia hrana dnu (mm)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

65

šírka kufra min./maximálna (mm)

1005

1015/1360

výška kufra po roletu (mm)

455

460

nakladací otvor výška/šírka(mm)

835/920

760/1080

dĺžka kufra min./max (mm)

700/1450

815/1610

Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)

1385

1305

šírka lakte vpredu (mm)

1435

1460

výška na hlavu šofér max. (mm)

1050

1005

dĺžka sedáku šofér (mm)

480

505

šírka v ramenách vzadu (mm)

1280

1320

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1395

1440

výška krajné sedadlá (mm)

955

960

výška stredné sedadlo (mm)

925

940

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

450/410

475/450

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 751
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 863
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 374
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 302
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 828
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 752
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 445
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 904
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 540
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 173
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 900
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 495
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 946
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 289
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu