Opel Mokka
1,7 CDTI 4x4 Enjoy
Spotreba:
5,9 l/100km
Cena od:
od 14.890 eur
NÁŠ NÁZOR:
Výborne navrhnutá prevodovka zachránila konštrukčne starší a hlučný motor, pretože v dynamike porazí aj silnejších konkurentov a neutrpí na spotrebe. Auto je zvnútra menšie než sa zvonku zdá a stavbou karosérie je skôr do mesta ako na vidiek.
Mokka vstúpila do rastúceho segmentu malých SUV alebo crossoverov pomerne neskoro a s ohľadom na vyspelú konkurenciu sú pri nej oprávnené aj vyššie nároky.
Väčšine našich čitateľov alebo okoloidúcich, ktorí sa na auto pýtali, stačí masívny vzhľad. Motoristi letia na to, čo vyzerá masívne a pôsobí dojmom robustného auta.
Pritom Mokka má veľmi nízky predný spojler a ani pri optickej veľkosti dnu veľa miesta nazvyš nenájdete. Pri prvom kontakte nám prekážal aj hlasitý prejav už niekoľkokrát vylepšovaného motora 1,7 CDTI.
S cieľom nekrivdiť Mokke sme do testu prizvali populárne Mitsubishi ASX, ktoré navonok pôsobí skromnejšie až neohrabane a pod kapotou mu pracuje modernejší a tichší diesel 1,8 DI-D.
Opel ustúpil kufruMitsubishi ASX je navonok nižšie a nie je také masívne. Oproti Mokke má dlhší batožinový priestor s väčším objemom a širším nakladacím otvorom.
V pohodlí sedenia si nemajú obe autá čo vyčítať a to isté platí o nastupovaní. Mokke chýbajú pri celkom kvalitne spracovanom interiéri lepšie odkladacie priestory vhodné pre bežné používanie.
Batožinový priestor Opla patrí medzi skromnejšie ponuky v triede. Výrobca nechal verzii 4x4 automatickú reguláciu pohonu všetkých kolies bez prepínača režimov.
Predok smeruje k zemiS týmto autom a nízkym spojlerom nebude nikoho lákať prekonávať väčšie terény. Z tohto ohľadu jeho pohon 4x4 plne vyhovuje.
Medzinápravová spojka reagovala na rozblatenej lúke rýchlo a v strmom výjazde ku garáži viac netreba.
Osvieženie by prospelo kokpitu vodiča, pretože rýchlomeru aj otáčkomeru chýba prehľadnosť a na stredovej konzole je tlačidiel viac než dosť.
Uznávame, že ovládanie palubného systému má svoju logiku a červený displej môže motoristom stačiť.
Niektorí konkurenti sú ďalej, ale Mitsubishi je v tomto ohľade slabý súper, lebo jeho displej autorádia je ešte z automobilového praveku.
Prevodovka nahrádza koneTest naftovej verzie Mokka 1,7 CDTI opäť raz ukázal nutnosť merať vozidlá presným zariadením, prizvať si konkurenta a porovnať dojmy s číslami.
Bez nášho systému meraní by sme Mokku s hlučným dieselom kritizovali a považovali za výrazne pomalšie auto ako o 20 koní silnejšie Mitsubishi s tichučkým dieselom.
Mokka s dobrou prevodovkou však v šprinte z 0 na 100 km/h nechala ASX ďaleko vzadu. Aj v pružnosti na trojke dosiahla stovku zo sedemdesiatky rýchlejšie.
Mitsubishi sa vyznamenalo lepším zrýchlením len na štvrtom stupni. Opel navrhol prevody tak umne, že Mokka nezaostáva v dynamike a hravo jazdí pod päť litrov.
Pri našom dynamickom jazdení bola spotreba na konci 900 kilometrového testu 5,9 l/100km.
Nižší predný spojler a celkovo tvar masky na Mokke výrazne ovplyvnila vydarená aerodynamika.
Kokpit oceníte časom, v podstate mu nič nechýba a volant patrí v tejto triede medzi lepšie.
Navonok mohutnejšia Mokka má menší a citeľne horšie využiteľný kufor ako Mitsubishi ASX.
Boxy vo dverách poslúžia len na malé veci, lebo nie sú dobre tvarované.
Z testovacieho zápisníka Značka a model
Opel Mokka
Verzia
1,7 CDTI 4x4 Start&Stop
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)
14.890/21.490/22.690
Motor
štvorvalec diesel; 1686 (cm3);ozubený rozvodový remeň; jedno turbodúchadlo s variabilnou geometriou
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)
96(130)/4000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)
300/2000-2500
Typ prevodovky/počet stupňov
manuálna šesťstupňová
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)
10,9 / 9,9 (ASX - 10,62)
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)
42,29 (ASX - 41,01)
Pružnosť na trojke 70 – 100 km/h (s)
4,16 (ASX- 4,33)
Pružnosť na štvorke 70 – 100 km/h (s)
5,3 (ASX - 4,72)
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)
na šestke 1450 otáčok (ASX -1800)
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)
na šestke 2150 otáčok (ASX - 2600)
Stav tachometra (km)
23448 (ASX - 19 000)
Spotreba - výrobca/test (l/100km)
4,9/5,9 (6,5 max. - 4,1 min.)
Objem palivovej nádrže (l)
53
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)
749
Typ a rozmer pneumatík
Pirelli Sottozero 215/55 R18
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)
1620/395
Objem batožinového priestoru (l)
356-1370
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)
2555;4280;1775;1655
Motor
pomerne hlučný; pod 2000 otáčkami nepoužiteľný; veľmi úsporný
Prevodovka
výborne navrhnuté prevody pre spotrebu aj dynamiku; príjemná obsluha
Podvozok
v rozbitej Bratislave slabší komfort na 18 palcových kolesách; slušné utlmenie kmitov karosérie pri dynamickej jazde na nerovnej ceste; vlny zvláda dobre, jamy horšie
Interiér
potrebuje viac a efektívnejších odkladacích priestorov
Posed vodiča a výhľad
výhľad priemerný a posed pomerne univerzálny, prístrojová doska aj boky dverí pomerne vysoko oproti vodičovi, nižšie postavy sa môžu cítiť utopené
Ovládanie palubného systému/navigácie
navigácia vo výbave nebola, palubný počítač má svoju logiku ovládania a palubný systém tiež
Jazyk auta/navigácie
slovenský a český v tejto verzii počítača chýba
Grafika displejov a zobrazovanie
displeje sú jednoduché a jednofarebné červené
Predné svetlá technika a účinok
priemerný účinok halogénových svetiel
Odomykanie/vstup do auta
klasický výklopný kľúč s diaľkovým ovládaním
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu
príjemné, dobré aj do mesta
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu
manuálne, málo priestoru na ruku, pri častom striedaní vodičov otravné
Sklápanie operadiel v druhom rade
nemá odistenie operadla z kufra, po vyklopení sedacej časti je operadlo v jednej rovine s dnom kufra
Využiteľnosť kufra a praktické detaily
štyri kovové oká na sieť, štyri háčiky na "igelitku"; pravidelný tvar bez výstupkov, trochu úzky; dvojité dno
Rezervné koleso - prístup
prístup ťažší, dojazdové koleso, pekne a prakticky uložené náradie
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)
pri zatváraní piatych dverí v daždi na vás stečie pozbieraná voda z celej plochy v jednom prúde; klasický uzáver nádrže, dvierka odisťuje centrálne zamykanie
Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurentomvozidlo
Opel Mokka
Mitsubishi ASX
nakladacia hrana von (mm)
680
785
nakladacia hrana dnu (mm)
65
šírka kufra min./maximálna (mm)
1005
1015/1360
výška kufra po roletu (mm)
455
460
nakladací otvor výška/šírka(mm)
835/920
760/1080
dĺžka kufra min./max (mm)
700/1450
815/1610
Rozmery priestoru na sedeniešírka v ramenách vpredu (mm)
1385
1305
šírka lakte vpredu (mm)
1435
1460
výška na hlavu šofér max. (mm)
1050
1005
dĺžka sedáku šofér (mm)
480
505
šírka v ramenách vzadu (mm)
1280
1320
šírka v lakťoch vzadu(mm)
1395
1440
výška krajné sedadlá (mm)
955
960
výška stredné sedadlo (mm)
925
940
dĺžka sedáku kraj/stred (mm)
450/410
475/450