SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Test: Prevodovka zachránila Opel Mokka od predsudkov

Priestorom ani kufrom crossover príliš neohúri. Pohon všetkých kolies aj starší motor splnia očakávania.

Mokka s nízkym predkom patrí skôr do mesta ako na lesné cesty, avšak pohon 4x4 funguje výborne.Mokka s nízkym predkom patrí skôr do mesta ako na lesné cesty, avšak pohon 4x4 funguje výborne. (Zdroj: autor)
Opel Mokka
1,7 CDTI 4x4 Enjoy

Spotreba:
5,9 l/100km

Cena od:
od 14.890 eur

NÁŠ NÁZOR:
Výborne navrhnutá prevodovka zachránila konštrukčne starší a hlučný motor, pretože v dynamike porazí aj silnejších konkurentov a neutrpí na spotrebe. Auto je zvnútra menšie než sa zvonku zdá a stavbou karosérie je skôr do mesta ako na vidiek.

Mokka vstúpila do rastúceho segmentu malých SUV alebo crossoverov pomerne neskoro a s ohľadom na vyspelú konkurenciu sú pri nej oprávnené aj vyššie nároky.

Väčšine našich čitateľov alebo okoloidúcich, ktorí sa na auto pýtali, stačí masívny vzhľad. Motoristi letia na to, čo vyzerá masívne a pôsobí dojmom robustného auta.

Pritom Mokka má veľmi nízky predný spojler a ani pri optickej veľkosti dnu veľa miesta nazvyš nenájdete. Pri prvom kontakte nám prekážal aj hlasitý prejav už niekoľkokrát vylepšovaného motora 1,7 CDTI.

S cieľom nekrivdiť Mokke sme do testu prizvali populárne Mitsubishi ASX, ktoré navonok pôsobí skromnejšie až neohrabane a pod kapotou mu pracuje modernejší a tichší diesel 1,8 DI-D.

Opel ustúpil kufru

Mitsubishi ASX je navonok nižšie a nie je také masívne. Oproti Mokke má dlhší batožinový priestor s väčším objemom a širším nakladacím otvorom.

V pohodlí sedenia si nemajú obe autá čo vyčítať a to isté platí o nastupovaní. Mokke chýbajú pri celkom kvalitne spracovanom interiéri lepšie odkladacie priestory vhodné pre bežné používanie.

Batožinový priestor Opla patrí medzi skromnejšie ponuky v triede. Výrobca nechal verzii 4x4 automatickú reguláciu pohonu všetkých kolies bez prepínača režimov.

Predok smeruje k zemi

S týmto autom a nízkym spojlerom nebude nikoho lákať prekonávať väčšie terény. Z tohto ohľadu jeho pohon 4x4 plne vyhovuje.

Medzinápravová spojka reagovala na rozblatenej lúke rýchlo a v strmom výjazde ku garáži viac netreba.

Osvieženie by prospelo kokpitu vodiča, pretože rýchlomeru aj otáčkomeru chýba prehľadnosť a na stredovej konzole je tlačidiel viac než dosť.

Uznávame, že ovládanie palubného systému má svoju logiku a červený displej môže motoristom stačiť.

Niektorí konkurenti sú ďalej, ale Mitsubishi je v tomto ohľade slabý súper, lebo jeho displej autorádia je ešte z automobilového praveku.

Prevodovka nahrádza kone

Test naftovej verzie Mokka 1,7 CDTI opäť raz ukázal nutnosť merať vozidlá presným zariadením, prizvať si konkurenta a porovnať dojmy s číslami.

Bez nášho systému meraní by sme Mokku s hlučným dieselom kritizovali a považovali za výrazne pomalšie auto ako o 20 koní silnejšie Mitsubishi s tichučkým dieselom.

Mokka s dobrou prevodovkou však v šprinte z 0 na 100 km/h nechala ASX ďaleko vzadu. Aj v pružnosti na trojke dosiahla stovku zo sedemdesiatky rýchlejšie.

Mitsubishi sa vyznamenalo lepším zrýchlením len na štvrtom stupni. Opel navrhol prevody tak umne, že Mokka nezaostáva v dynamike a hravo jazdí pod päť litrov.

Pri našom dynamickom jazdení bola spotreba na konci 900 kilometrového testu 5,9 l/100km.

Nižší predný spojler a celkovo tvar masky na Mokke výrazne ovplyvnila vydarená aerodynamika.
Kokpit oceníte časom, v podstate mu nič nechýba a volant patrí v tejto triede medzi lepšie.
Navonok mohutnejšia Mokka má menší a citeľne horšie využiteľný kufor ako Mitsubishi ASX.
Boxy vo dverách poslúžia len na malé veci, lebo nie sú dobre tvarované.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Mokka

Verzia

1,7 CDTI 4x4 Start&Stop

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

14.890/21.490/22.690

Motor

štvorvalec diesel; 1686 (cm3);ozubený rozvodový remeň; jedno turbodúchadlo s variabilnou geometriou

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

96(130)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

300/2000-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna šesťstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,9 / 9,9 (ASX - 10,62)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

42,29 (ASX - 41,01)

Pružnosť na trojke 70 – 100 km/h (s)

4,16 (ASX- 4,33)

Pružnosť na štvorke 70 – 100 km/h (s)

5,3 (ASX - 4,72)

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

na šestke 1450 otáčok (ASX -1800)

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

na šestke 2150 otáčok (ASX - 2600)

Stav tachometra (km)

23448 (ASX - 19 000)

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,9/5,9 (6,5 max. - 4,1 min.)

Objem palivovej nádrže (l)

53

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

749

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli Sottozero 215/55 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1620/395

Objem batožinového priestoru (l)

356-1370

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2555;4280;1775;1655

Motor

pomerne hlučný; pod 2000 otáčkami nepoužiteľný; veľmi úsporný

Prevodovka

výborne navrhnuté prevody pre spotrebu aj dynamiku; príjemná obsluha

Podvozok

v rozbitej Bratislave slabší komfort na 18 palcových kolesách; slušné utlmenie kmitov karosérie pri dynamickej jazde na nerovnej ceste; vlny zvláda dobre, jamy horšie

Interiér

potrebuje viac a efektívnejších odkladacích priestorov

Posed vodiča a výhľad

výhľad priemerný a posed pomerne univerzálny, prístrojová doska aj boky dverí pomerne vysoko oproti vodičovi, nižšie postavy sa môžu cítiť utopené

Ovládanie palubného systému/navigácie

navigácia vo výbave nebola, palubný počítač má svoju logiku ovládania a palubný systém tiež

Jazyk auta/navigácie

slovenský a český v tejto verzii počítača chýba

Grafika displejov a zobrazovanie

displeje sú jednoduché a jednofarebné červené

Predné svetlá technika a účinok

priemerný účinok halogénových svetiel

Odomykanie/vstup do auta

klasický výklopný kľúč s diaľkovým ovládaním

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

príjemné, dobré aj do mesta

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, málo priestoru na ruku, pri častom striedaní vodičov otravné

Sklápanie operadiel v druhom rade

nemá odistenie operadla z kufra, po vyklopení sedacej časti je operadlo v jednej rovine s dnom kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

štyri kovové oká na sieť, štyri háčiky na "igelitku"; pravidelný tvar bez výstupkov, trochu úzky; dvojité dno

Rezervné koleso - prístup

prístup ťažší, dojazdové koleso, pekne a prakticky uložené náradie

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

pri zatváraní piatych dverí v daždi na vás stečie pozbieraná voda z celej plochy v jednom prúde; klasický uzáver nádrže, dvierka odisťuje centrálne zamykanie

Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurentom

vozidlo

Opel Mokka

Mitsubishi ASX

nakladacia hrana von (mm)

680

785

nakladacia hrana dnu (mm)

0

65

šírka kufra min./maximálna (mm)

1005

1015/1360

výška kufra po roletu (mm)

455

460

nakladací otvor výška/šírka(mm)

835/920

760/1080

dĺžka kufra min./max (mm)

700/1450

815/1610

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1385

1305

šírka lakte vpredu (mm)

1435

1460

výška na hlavu šofér max. (mm)

1050

1005

dĺžka sedáku šofér (mm)

480

505

šírka v ramenách vzadu (mm)

1280

1320

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1395

1440

výška krajné sedadlá (mm)

955

960

výška stredné sedadlo (mm)

925

940

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

450/410

475/450


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 659
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 476
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 14 174
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 692
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 913
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 139
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 044
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 333
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Opel

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Igor Matovič hovorí o nových opatreniach.

Od soboty platí zákaz vychádzania, zatvoria sa skoro všetky školy (prehľad)

Ústredný krízový štáb schválil zákaz vychádzania.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Dnes si už nikto izolovane nevytvorí svoj ostrov bezpečia. Buďme zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson