SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Test: Prevodovka zachránila Opel Mokka od predsudkov

Priestorom ani kufrom crossover príliš neohúri. Pohon všetkých kolies aj starší motor splnia očakávania.

Mokka s nízkym predkom patrí skôr do mesta ako na lesné cesty, avšak pohon 4x4 funguje výborne.Mokka s nízkym predkom patrí skôr do mesta ako na lesné cesty, avšak pohon 4x4 funguje výborne. (Zdroj: autor)
Opel Mokka
1,7 CDTI 4x4 Enjoy

Spotreba:
5,9 l/100km

Cena od:
od 14.890 eur

NÁŠ NÁZOR:
Výborne navrhnutá prevodovka zachránila konštrukčne starší a hlučný motor, pretože v dynamike porazí aj silnejších konkurentov a neutrpí na spotrebe. Auto je zvnútra menšie než sa zvonku zdá a stavbou karosérie je skôr do mesta ako na vidiek.

Mokka vstúpila do rastúceho segmentu malých SUV alebo crossoverov pomerne neskoro a s ohľadom na vyspelú konkurenciu sú pri nej oprávnené aj vyššie nároky.

Väčšine našich čitateľov alebo okoloidúcich, ktorí sa na auto pýtali, stačí masívny vzhľad. Motoristi letia na to, čo vyzerá masívne a pôsobí dojmom robustného auta.

Pritom Mokka má veľmi nízky predný spojler a ani pri optickej veľkosti dnu veľa miesta nazvyš nenájdete. Pri prvom kontakte nám prekážal aj hlasitý prejav už niekoľkokrát vylepšovaného motora 1,7 CDTI.

S cieľom nekrivdiť Mokke sme do testu prizvali populárne Mitsubishi ASX, ktoré navonok pôsobí skromnejšie až neohrabane a pod kapotou mu pracuje modernejší a tichší diesel 1,8 DI-D.

Opel ustúpil kufru

Mitsubishi ASX je navonok nižšie a nie je také masívne. Oproti Mokke má dlhší batožinový priestor s väčším objemom a širším nakladacím otvorom.

V pohodlí sedenia si nemajú obe autá čo vyčítať a to isté platí o nastupovaní. Mokke chýbajú pri celkom kvalitne spracovanom interiéri lepšie odkladacie priestory vhodné pre bežné používanie.

Batožinový priestor Opla patrí medzi skromnejšie ponuky v triede. Výrobca nechal verzii 4x4 automatickú reguláciu pohonu všetkých kolies bez prepínača režimov.

Predok smeruje k zemi

S týmto autom a nízkym spojlerom nebude nikoho lákať prekonávať väčšie terény. Z tohto ohľadu jeho pohon 4x4 plne vyhovuje.

Medzinápravová spojka reagovala na rozblatenej lúke rýchlo a v strmom výjazde ku garáži viac netreba.

Osvieženie by prospelo kokpitu vodiča, pretože rýchlomeru aj otáčkomeru chýba prehľadnosť a na stredovej konzole je tlačidiel viac než dosť.

Uznávame, že ovládanie palubného systému má svoju logiku a červený displej môže motoristom stačiť.

Niektorí konkurenti sú ďalej, ale Mitsubishi je v tomto ohľade slabý súper, lebo jeho displej autorádia je ešte z automobilového praveku.

Prevodovka nahrádza kone

Test naftovej verzie Mokka 1,7 CDTI opäť raz ukázal nutnosť merať vozidlá presným zariadením, prizvať si konkurenta a porovnať dojmy s číslami.

Bez nášho systému meraní by sme Mokku s hlučným dieselom kritizovali a považovali za výrazne pomalšie auto ako o 20 koní silnejšie Mitsubishi s tichučkým dieselom.

Mokka s dobrou prevodovkou však v šprinte z 0 na 100 km/h nechala ASX ďaleko vzadu. Aj v pružnosti na trojke dosiahla stovku zo sedemdesiatky rýchlejšie.

Mitsubishi sa vyznamenalo lepším zrýchlením len na štvrtom stupni. Opel navrhol prevody tak umne, že Mokka nezaostáva v dynamike a hravo jazdí pod päť litrov.

Pri našom dynamickom jazdení bola spotreba na konci 900 kilometrového testu 5,9 l/100km.

Nižší predný spojler a celkovo tvar masky na Mokke výrazne ovplyvnila vydarená aerodynamika.
Kokpit oceníte časom, v podstate mu nič nechýba a volant patrí v tejto triede medzi lepšie.
Navonok mohutnejšia Mokka má menší a citeľne horšie využiteľný kufor ako Mitsubishi ASX.
Boxy vo dverách poslúžia len na malé veci, lebo nie sú dobre tvarované.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Mokka

Verzia

1,7 CDTI 4x4 Start&Stop

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

14.890/21.490/22.690

Motor

štvorvalec diesel; 1686 (cm3);ozubený rozvodový remeň; jedno turbodúchadlo s variabilnou geometriou

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

96(130)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

300/2000-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna šesťstupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,9 / 9,9 (ASX - 10,62)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

42,29 (ASX - 41,01)

Pružnosť na trojke 70 – 100 km/h (s)

4,16 (ASX- 4,33)

Pružnosť na štvorke 70 – 100 km/h (s)

5,3 (ASX - 4,72)

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

na šestke 1450 otáčok (ASX -1800)

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

na šestke 2150 otáčok (ASX - 2600)

Stav tachometra (km)

23448 (ASX - 19 000)

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,9/5,9 (6,5 max. - 4,1 min.)

Objem palivovej nádrže (l)

53

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

749

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli Sottozero 215/55 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1620/395

Objem batožinového priestoru (l)

356-1370

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2555;4280;1775;1655

Motor

pomerne hlučný; pod 2000 otáčkami nepoužiteľný; veľmi úsporný

Prevodovka

výborne navrhnuté prevody pre spotrebu aj dynamiku; príjemná obsluha

Podvozok

v rozbitej Bratislave slabší komfort na 18 palcových kolesách; slušné utlmenie kmitov karosérie pri dynamickej jazde na nerovnej ceste; vlny zvláda dobre, jamy horšie

Interiér

potrebuje viac a efektívnejších odkladacích priestorov

Posed vodiča a výhľad

výhľad priemerný a posed pomerne univerzálny, prístrojová doska aj boky dverí pomerne vysoko oproti vodičovi, nižšie postavy sa môžu cítiť utopené

Ovládanie palubného systému/navigácie

navigácia vo výbave nebola, palubný počítač má svoju logiku ovládania a palubný systém tiež

Jazyk auta/navigácie

slovenský a český v tejto verzii počítača chýba

Grafika displejov a zobrazovanie

displeje sú jednoduché a jednofarebné červené

Predné svetlá technika a účinok

priemerný účinok halogénových svetiel

Odomykanie/vstup do auta

klasický výklopný kľúč s diaľkovým ovládaním

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

príjemné, dobré aj do mesta

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, málo priestoru na ruku, pri častom striedaní vodičov otravné

Sklápanie operadiel v druhom rade

nemá odistenie operadla z kufra, po vyklopení sedacej časti je operadlo v jednej rovine s dnom kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

štyri kovové oká na sieť, štyri háčiky na "igelitku"; pravidelný tvar bez výstupkov, trochu úzky; dvojité dno

Rezervné koleso - prístup

prístup ťažší, dojazdové koleso, pekne a prakticky uložené náradie

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

pri zatváraní piatych dverí v daždi na vás stečie pozbieraná voda z celej plochy v jednom prúde; klasický uzáver nádrže, dvierka odisťuje centrálne zamykanie

Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurentom

vozidlo

Opel Mokka

Mitsubishi ASX

nakladacia hrana von (mm)

680

785

nakladacia hrana dnu (mm)

0

65

šírka kufra min./maximálna (mm)

1005

1015/1360

výška kufra po roletu (mm)

455

460

nakladací otvor výška/šírka(mm)

835/920

760/1080

dĺžka kufra min./max (mm)

700/1450

815/1610

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1385

1305

šírka lakte vpredu (mm)

1435

1460

výška na hlavu šofér max. (mm)

1050

1005

dĺžka sedáku šofér (mm)

480

505

šírka v ramenách vzadu (mm)

1280

1320

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1395

1440

výška krajné sedadlá (mm)

955

960

výška stredné sedadlo (mm)

925

940

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

450/410

475/450


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  4. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  5. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  6. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  7. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  5. QSI International School of Bratislava
  6. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  7. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 535
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 654
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 155
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 387
  5. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 4 507
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 806
  7. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 481
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 238
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 235
  10. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 195
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sídlo spoločnosti Sipox Holding.

Časť podnikov prvého slovenského oligarchu prosperuje.


15. okt

Poslanec Taraba sa zrazu tvári, že netuší ako sa používajú slová v jazyku. Nie je prvý prípad z tejto jaskyne.


Účastníci nepovoleného protestu.

Štát je k násilníkom napokon láskavý.


19. okt
Jakub Pavlús.

Musím sa priznať, že z toho sa môj farársky žalúdok prevrátil naruby.


19. okt

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


22 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Matej Hrabovský: Toxická pozitivita vs. vďačnosť – čo rozvíjaš ty?
  2. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Ústav verejnej politiky žne úrodu - októbrové novinky!
  3. Anna Milanová: Kytice vo váze... 2021
  4. Marek Šmid: Ak chceme pomôcť, žime v realite
  5. Štefan Vidlár: Moja pekná spomienka
  6. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ???
  7. Matúš Lazúr: Úspechy na východnom fronte. Jednotky Delta Force nezadržateľne postupujú smerom na západ.
  8. Miroslav Makyta: Ako Taraba podliezol čiaru
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 28 138
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 8 124
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 6 119
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 875
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 609
  6. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 4 448
  7. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 3 962
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 762
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu