Spotreba:
5,9 l/100km
Cena od:
od 14.890 eur
Výborne navrhnutá prevodovka zachránila konštrukčne starší a hlučný motor, pretože v dynamike porazí aj silnejších konkurentov a neutrpí na spotrebe. Auto je zvnútra menšie než sa zvonku zdá a stavbou karosérie je skôr do mesta ako na vidiek.
Mokka vstúpila do rastúceho segmentu malých SUV alebo crossoverov pomerne neskoro a s ohľadom na vyspelú konkurenciu sú pri nej oprávnené aj vyššie nároky.
Väčšine našich čitateľov alebo okoloidúcich, ktorí sa na auto pýtali, stačí masívny vzhľad. Motoristi letia na to, čo vyzerá masívne a pôsobí dojmom robustného auta.
Pritom Mokka má veľmi nízky predný spojler a ani pri optickej veľkosti dnu veľa miesta nazvyš nenájdete. Pri prvom kontakte nám prekážal aj hlasitý prejav už niekoľkokrát vylepšovaného motora 1,7 CDTI.
S cieľom nekrivdiť Mokke sme do testu prizvali populárne Mitsubishi ASX, ktoré navonok pôsobí skromnejšie až neohrabane a pod kapotou mu pracuje modernejší a tichší diesel 1,8 DI-D.
Opel ustúpil kufru
Mitsubishi ASX je navonok nižšie a nie je také masívne. Oproti Mokke má dlhší batožinový priestor s väčším objemom a širším nakladacím otvorom.
V pohodlí sedenia si nemajú obe autá čo vyčítať a to isté platí o nastupovaní. Mokke chýbajú pri celkom kvalitne spracovanom interiéri lepšie odkladacie priestory vhodné pre bežné používanie.
Batožinový priestor Opla patrí medzi skromnejšie ponuky v triede. Výrobca nechal verzii 4x4 automatickú reguláciu pohonu všetkých kolies bez prepínača režimov.
Predok smeruje k zemi
S týmto autom a nízkym spojlerom nebude nikoho lákať prekonávať väčšie terény. Z tohto ohľadu jeho pohon 4x4 plne vyhovuje.
Medzinápravová spojka reagovala na rozblatenej lúke rýchlo a v strmom výjazde ku garáži viac netreba.
Osvieženie by prospelo kokpitu vodiča, pretože rýchlomeru aj otáčkomeru chýba prehľadnosť a na stredovej konzole je tlačidiel viac než dosť.
Uznávame, že ovládanie palubného systému má svoju logiku a červený displej môže motoristom stačiť.
Niektorí konkurenti sú ďalej, ale Mitsubishi je v tomto ohľade slabý súper, lebo jeho displej autorádia je ešte z automobilového praveku.
Prevodovka nahrádza kone
Test naftovej verzie Mokka 1,7 CDTI opäť raz ukázal nutnosť merať vozidlá presným zariadením, prizvať si konkurenta a porovnať dojmy s číslami.
Bez nášho systému meraní by sme Mokku s hlučným dieselom kritizovali a považovali za výrazne pomalšie auto ako o 20 koní silnejšie Mitsubishi s tichučkým dieselom.
Mokka s dobrou prevodovkou však v šprinte z 0 na 100 km/h nechala ASX ďaleko vzadu. Aj v pružnosti na trojke dosiahla stovku zo sedemdesiatky rýchlejšie.
Mitsubishi sa vyznamenalo lepším zrýchlením len na štvrtom stupni. Opel navrhol prevody tak umne, že Mokka nezaostáva v dynamike a hravo jazdí pod päť litrov.
Pri našom dynamickom jazdení bola spotreba na konci 900 kilometrového testu 5,9 l/100km.




Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Opel Mokka |
Verzia | 1,7 CDTI 4x4 Start&Stop |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 14.890/21.490/22.690 |
Motor | štvorvalec diesel; 1686 (cm3);ozubený rozvodový remeň; jedno turbodúchadlo s variabilnou geometriou |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 96(130)/4000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 300/2000-2500 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuálna šesťstupňová |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 10,9 / 9,9 (ASX - 10,62) |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 42,29 (ASX - 41,01) |
Pružnosť na trojke 70 – 100 km/h (s) | 4,16 (ASX- 4,33) |
Pružnosť na štvorke 70 – 100 km/h (s) | 5,3 (ASX - 4,72) |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | na šestke 1450 otáčok (ASX -1800) |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | na šestke 2150 otáčok (ASX - 2600) |
Stav tachometra (km) | 23448 (ASX - 19 000) |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 4,9/5,9 (6,5 max. - 4,1 min.) |
Objem palivovej nádrže (l) | 53 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 749 |
Typ a rozmer pneumatík | Pirelli Sottozero 215/55 R18 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1620/395 |
Objem batožinového priestoru (l) | 356-1370 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2555;4280;1775;1655 |
Motor | pomerne hlučný; pod 2000 otáčkami nepoužiteľný; veľmi úsporný |
Prevodovka | výborne navrhnuté prevody pre spotrebu aj dynamiku; príjemná obsluha |
Podvozok | v rozbitej Bratislave slabší komfort na 18 palcových kolesách; slušné utlmenie kmitov karosérie pri dynamickej jazde na nerovnej ceste; vlny zvláda dobre, jamy horšie |
Interiér | potrebuje viac a efektívnejších odkladacích priestorov |
Posed vodiča a výhľad | výhľad priemerný a posed pomerne univerzálny, prístrojová doska aj boky dverí pomerne vysoko oproti vodičovi, nižšie postavy sa môžu cítiť utopené |
Ovládanie palubného systému/navigácie | navigácia vo výbave nebola, palubný počítač má svoju logiku ovládania a palubný systém tiež |
Jazyk auta/navigácie | slovenský a český v tejto verzii počítača chýba |
Grafika displejov a zobrazovanie | displeje sú jednoduché a jednofarebné červené |
Predné svetlá technika a účinok | priemerný účinok halogénových svetiel |
Odomykanie/vstup do auta | klasický výklopný kľúč s diaľkovým ovládaním |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | príjemné, dobré aj do mesta |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | manuálne, málo priestoru na ruku, pri častom striedaní vodičov otravné |
Sklápanie operadiel v druhom rade | nemá odistenie operadla z kufra, po vyklopení sedacej časti je operadlo v jednej rovine s dnom kufra |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | štyri kovové oká na sieť, štyri háčiky na "igelitku"; pravidelný tvar bez výstupkov, trochu úzky; dvojité dno |
Rezervné koleso - prístup | prístup ťažší, dojazdové koleso, pekne a prakticky uložené náradie |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | pri zatváraní piatych dverí v daždi na vás stečie pozbieraná voda z celej plochy v jednom prúde; klasický uzáver nádrže, dvierka odisťuje centrálne zamykanie |
Vnútorné rozmery batožinového priestoru v porovnaní s konkurentom
vozidlo | Opel Mokka | Mitsubishi ASX |
nakladacia hrana von (mm) | 680 | 785 |
nakladacia hrana dnu (mm) | 0 | 65 |
šírka kufra min./maximálna (mm) | 1005 | 1015/1360 |
výška kufra po roletu (mm) | 455 | 460 |
nakladací otvor výška/šírka(mm) | 835/920 | 760/1080 |
dĺžka kufra min./max (mm) | 700/1450 | 815/1610 |
Rozmery priestoru na sedenie
šírka v ramenách vpredu (mm) | 1385 | 1305 |
šírka lakte vpredu (mm) | 1435 | 1460 |
výška na hlavu šofér max. (mm) | 1050 | 1005 |
dĺžka sedáku šofér (mm) | 480 | 505 |
šírka v ramenách vzadu (mm) | 1280 | 1320 |
šírka v lakťoch vzadu(mm) | 1395 | 1440 |
výška krajné sedadlá (mm) | 955 | 960 |
výška stredné sedadlo (mm) | 925 | 940 |
dĺžka sedáku kraj/stred (mm) | 450/410 | 475/450 |