Limitovaná séria Polo R WRC dostala už pri zrode veľmi výkonný motor 2,0 TFSI z väčšieho Volkswagenu Golf GTI.
Sériový výkon 220 koní urobil z Pola jednoznačne najsilnejšie auto medzi malými športovými autami. Svoje urobil objem motora, ktorý predstihuje všetky konkurenčné autá a dostal sa na hornú hranicu únosnosti prednej nápravy.
Pri našom prvom teste exkluzívneho auta na poľských cestách sme konštatovali dostatok výkonu, učaroval nám brutálny ťah motora, avšak podvozok mal daného výkonu plné zuby.
Najmä mäkké uloženie prednej nápravy trpelo pri štarte z pokoja a počas radenia.
Netreba ani nadvihnúť kapotu
Firma BSR, ktorá bežne upravuje elektroniku motorov na dosiahnutie vyššieho výkonu, si zobrala na mušku najsilnejší Volkswagen Polo v histórii.
Priestor na zlepšenie dáva samotná elektronika, lebo na navýšenie výkonu o 45 koní netreba nadvihnúť prednú kapotu.
Prvá jazda: Z najrýchlejšieho Volkswagenu Polo R WRC ide motor vyskočiťČítajte
Stačí pripojiť jednotku PPC3 k diagnostickej zásuvke a nový program je v riadiacej jednotke za pár minút.
Výsledkom je konečný výkon 270 koní a krútiaci moment 387 Nm. Hoci BSR dáva záruku na motor 4 roky alebo 120 000 kilometrov, otázky ohľadom životnosti motora napadnú asi každému.
Motor má zrejme rezervy
Na jednej strane ide o radikálne zvýšenie výkonu bez mechanického vylepšenia citlivých častí motora, na druhej strane motor 2,0 TFSI ponúka v iných a väčších autách výkon cez 270 koní, čiže mal by byť na to stavaný.
Volkswagen Polo R WRC s navýšením výkonu zrýchli z 80 na 120 km/h za 2,9 sekundy a bez úprav podvozku môže ísť rýchlosťou až 275 km/h.