SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
TEST MÔJHO AUTA

Benzínový Peugeot 3008 je komfortný, no s jeho spoľahlivosťou vlastník nie je spokojný

Kúpil si komfortné a dobre jazdiace auto. Ale je tak nespoľahlivé, že už ani viac asi nemôže byť. Voda v chladiči vyvrela na ceste na dovolenku pri rýchlosti 130 km/h.

(Zdroj: Milan Smutko)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?
 

Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

V roku 2009 sa mi narodil syn a moja srdcovka, trojdverový "red bull" z Ibizi nám bol už malý.

Po dlhom googlovaní a zdvorilostných pobytoch v jednotlivých značkových predajniach sme sa s manželkou rozhodli pre Peugeot 3008 Executive THP, 110 kW / 150 koní, 1,6e.

Vozidlo, úplne nové, sme si kúpili u slovenského autorizovaného dílera.

Auto nás oslovilo nasledovnými prednosťami:

  • benzínový turbo motor (keďže rodinná priemerná ročná spotreba kilometrov je na úrovni cca 10 tisíc km) s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou,
  • grip control – elektronika umožňujúca zmenu jazdných vlastností na rôznych povrchoch - štandard, sneh, ťažký terén (mokro, prach, blato), piesok, ESP off, ...
  • head up displey – priehľadný sklenený displej zobrazujúci okamžitú rýchlosť vozidla, odstup od vozidla pred vami, zapnutie/vypnutie obmedzovača rýchlosti alebo tempomatu vrátane nastavenej rýchlosti,
  • ergonomické rozloženie všetkých potrebných aj menej potrebných budíkov, tlačidiel, prepínačov a podobne, všetko v dosahu vodiča,
  • priestranný a komfortný interiér,
  • variabilný batožinový priestor,
  • elektronická kontrola tlaku v pneumatikách,
  • presklená strecha.

Jazdné vlastnosti

Som spokojný s jazdnými vlastnosťami auta. Jazdím šetrnejším spôsobom, s ľahkou nohou. Nevyužívam hraničné hodnoty motora. Aj preto, že vozím päťročného syna.

Turbomotor, ak je v prevádzke, má dostatočné rozsahy. Aj pri jazde po diaľnici má dostatok výkonu na pohodlné a bezpečné predbiehanie.

Funkciu grip control využívam najmä v zimných mesiacoch. Nie je to síce 4x4, ale pomohlo mi to pri vyriešení problémov so zapadnutím do vysokého snehu, alebo s jazdou po klzkej vozovke.

Priemerná spotreba kolíše okolo 7,5 litra. V zime je narastie o 1,5 litra, čo spôsobuje jazda v meste a studený motor. Pri dlhej ceste (viac ako 400 km) je spotreba menej ako 7 litrov.

Spotrebu vzhľadom k hmotnosti vozidla a spôsobu jazdy považujem za primeranú.

Pohľad dozadu je horší, ale ten head-up displej

head_up.jpg

Pri mojej výške (175 cm) je z vozidla výborný výhľad vpred. Trochu horší je dozadu, najmä ak potrebujem cúvať. Výhľad vtedy obmedzujú zadné bočné stĺpiky.

Dostupnosť ovládačov je podľa mňa vyhovujúca.

Head-up displej je priehľadné sklíčko s rozmermi približne 10x10 cm. Nachádza sa v zornom poli vodiča na prednom paneli (v stredovej osi vodiča). Vôbec nebráni výhľadu.

Zobrazované hodnoty sú dobre čitateľné a neobťažujú. Je to veľmi návyková vec, ktorú som si rýchlo obľúbil. Uľahčuje kontrolu okamžitej rýchlosti bez toho, aby som musel sklopiť zrak na prístrojovú dosku.

Presklená strecha je takmer nevyužitá

V aute sa dobre sedí, pri ostrejších prejazdoch zákrut nikto zo sedadiel nevypadáva. Komfortnosť sedenia sa prejavila na dlhších dovolenkových jazdách, kedy som ani po približne 600 km necítil výraznú únavu svalov.

Priestor pre ostatných členov posádky je dostačujúci, ba až veľkorysý.

Batožinový priestor je variabilný a objemný. Niekedy sa aj sám čudujem, čo všetko sa mi tam podarilo dostať.

Hlučnosť v priestore posádky je minimálna. Aj pri jazde po diaľnici sa dá bez problémov komunikovať alebo počúvať tichú hudbu.

Vozidlo disponuje výkonnou klimatizáciou. Najmä v letnom období dokonale zabezpečuje komfort pre osádku.

Presklenú strechu považujem za luxusný výstrelok bez väčšieho efektu. Využívam ju najviac raz za rok pri prejazde cez horské cesty. Vtedy sa osádka môže kochať výhľadmi podobne, ako doktor v podaní Rudolfa Hrušínskeho vo filme Vesničko má středisková. Inak ale zhoršuje pevnosť plechového skeletu vozidla.

Pri oprave zabudli správne uchytiť stabilizátor motora

Vozidlo servisujem v pravidelných intervaloch určených výrobcom v autorizovanom značkovom servise.

Žiaľ, už sa mi stalo aj to, že mi v značkovom servise po oprave "zabudli" správne uchytiť stabilizátor motora.

Áno, ospravedlnili sa mi za to, ale pocit horkosti vo mne zostal.

peugeot_3008_zboku_r4996.jpg

Menej nespoľahlivé už auto asi ani nemôže byť

Spoľahlivosť - najväčšia boľačka vozidla. Aspoň v mojom prípade.

V autorizovanom servise už cítim ako doma. Nie, že by sa mi to tam nepáčilo, ale som tam až pričasto. Auto už prešlo viac ako 19 záručnými opravami, ktoré viem doložiť dokladmi zo servisu.

Najprv to boli menšie chybičky:

  • hrkotanie nesprávne nastavených zadných dverí, chybný cúvací senzor, dvakrát výmena tesnenia veka hlavy valcov, výmena chybného čerpadla chladiacej kvapaliny, výmena zobrazovacej jednotky NOMADE, následne jej porucha.

Náročnejšie opravy:

  • dvakrát výmena rozvodovej reťaze (1. krát pri cca 14 000 km, 2. krát pri cca 35 000 km), dvakrát porucha spaľovacieho systému.

V októbri 2013 napokon vymenili motor (po cca 44 000 km). Podľa autorizovaného servisu to mal byť nový motor. Doklad, či je to naozaj tak, alebo či nejde o repasovaný kus, mi nevedeli predložiť.

Po výmene motora sa stala tretia porucha spaľovacieho systému. Údajne za to môže nesprávne nahraný softvér.

Voda v chladiči vyvrela pri rýchlosti 130 km/h

Mimochodom, vlani (2013) mi auto pri ceste na dovolenku z ničoho nič signalizovalo prehriatie chladiaceho systému. Laicky, zovrela voda v chladiči. Stalo sa to pri jazde po diaľnici pri rýchlosti 130 km/h. Bolo to horor.

V chladiacom systéme chýbalo asi liter kvapaliny. Príčinu vzniku tejto poruchy mi v značkovom servise do dnešného dňa nevedeli kvalifikovane vysvetliť.

Asi som mal len "šťastie", že som si kúpil poruchový kus. Jeden z tisíc? Z milióna?

Známy má podobný model vozidla, no s naftovým motorom a nevie si ho vynachváliť.

peugeot_3008.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 037
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 408
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 187
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 253
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 638
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 193
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 457
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 476
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 272
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 928
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Test môjho auta
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nový prezident USA Joe Biden.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump nikomu nechýbal, Biden je prezident

Biden nesľuboval, že Ameriku urobí znovu veľkou. Mal prosbu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Film Správa má medzinárodné obsadenie. Na obrázku Nemci Christoph Bach a Florian Panzner.

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon