TEST MÔJHO AUTA

Benzínový Peugeot 3008 je komfortný, no s jeho spoľahlivosťou vlastník nie je spokojný

Kúpil si komfortné a dobre jazdiace auto. Ale je tak nespoľahlivé, že už ani viac asi nemôže byť. Voda v chladiči vyvrela na ceste na dovolenku pri rýchlosti 130 km/h.

(Zdroj: Milan Smutko)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?
 

Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

V roku 2009 sa mi narodil syn a moja srdcovka, trojdverový "red bull" z Ibizi nám bol už malý.

Po dlhom googlovaní a zdvorilostných pobytoch v jednotlivých značkových predajniach sme sa s manželkou rozhodli pre Peugeot 3008 Executive THP, 110 kW / 150 koní, 1,6e.

Vozidlo, úplne nové, sme si kúpili u slovenského autorizovaného dílera.

Auto nás oslovilo nasledovnými prednosťami:

  • benzínový turbo motor (keďže rodinná priemerná ročná spotreba kilometrov je na úrovni cca 10 tisíc km) s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou,
  • grip control – elektronika umožňujúca zmenu jazdných vlastností na rôznych povrchoch - štandard, sneh, ťažký terén (mokro, prach, blato), piesok, ESP off, ...
  • head up displey – priehľadný sklenený displej zobrazujúci okamžitú rýchlosť vozidla, odstup od vozidla pred vami, zapnutie/vypnutie obmedzovača rýchlosti alebo tempomatu vrátane nastavenej rýchlosti,
  • ergonomické rozloženie všetkých potrebných aj menej potrebných budíkov, tlačidiel, prepínačov a podobne, všetko v dosahu vodiča,
  • priestranný a komfortný interiér,
  • variabilný batožinový priestor,
  • elektronická kontrola tlaku v pneumatikách,
  • presklená strecha.

Jazdné vlastnosti

Som spokojný s jazdnými vlastnosťami auta. Jazdím šetrnejším spôsobom, s ľahkou nohou. Nevyužívam hraničné hodnoty motora. Aj preto, že vozím päťročného syna.

Turbomotor, ak je v prevádzke, má dostatočné rozsahy. Aj pri jazde po diaľnici má dostatok výkonu na pohodlné a bezpečné predbiehanie.

Funkciu grip control využívam najmä v zimných mesiacoch. Nie je to síce 4x4, ale pomohlo mi to pri vyriešení problémov so zapadnutím do vysokého snehu, alebo s jazdou po klzkej vozovke.

Priemerná spotreba kolíše okolo 7,5 litra. V zime je narastie o 1,5 litra, čo spôsobuje jazda v meste a studený motor. Pri dlhej ceste (viac ako 400 km) je spotreba menej ako 7 litrov.

Spotrebu vzhľadom k hmotnosti vozidla a spôsobu jazdy považujem za primeranú.

Pohľad dozadu je horší, ale ten head-up displej

head_up.jpg

Pri mojej výške (175 cm) je z vozidla výborný výhľad vpred. Trochu horší je dozadu, najmä ak potrebujem cúvať. Výhľad vtedy obmedzujú zadné bočné stĺpiky.

Dostupnosť ovládačov je podľa mňa vyhovujúca.

Head-up displej je priehľadné sklíčko s rozmermi približne 10x10 cm. Nachádza sa v zornom poli vodiča na prednom paneli (v stredovej osi vodiča). Vôbec nebráni výhľadu.

Zobrazované hodnoty sú dobre čitateľné a neobťažujú. Je to veľmi návyková vec, ktorú som si rýchlo obľúbil. Uľahčuje kontrolu okamžitej rýchlosti bez toho, aby som musel sklopiť zrak na prístrojovú dosku.

Presklená strecha je takmer nevyužitá

V aute sa dobre sedí, pri ostrejších prejazdoch zákrut nikto zo sedadiel nevypadáva. Komfortnosť sedenia sa prejavila na dlhších dovolenkových jazdách, kedy som ani po približne 600 km necítil výraznú únavu svalov.

Priestor pre ostatných členov posádky je dostačujúci, ba až veľkorysý.

Batožinový priestor je variabilný a objemný. Niekedy sa aj sám čudujem, čo všetko sa mi tam podarilo dostať.

Hlučnosť v priestore posádky je minimálna. Aj pri jazde po diaľnici sa dá bez problémov komunikovať alebo počúvať tichú hudbu.

Vozidlo disponuje výkonnou klimatizáciou. Najmä v letnom období dokonale zabezpečuje komfort pre osádku.

Presklenú strechu považujem za luxusný výstrelok bez väčšieho efektu. Využívam ju najviac raz za rok pri prejazde cez horské cesty. Vtedy sa osádka môže kochať výhľadmi podobne, ako doktor v podaní Rudolfa Hrušínskeho vo filme Vesničko má středisková. Inak ale zhoršuje pevnosť plechového skeletu vozidla.

Pri oprave zabudli správne uchytiť stabilizátor motora

Vozidlo servisujem v pravidelných intervaloch určených výrobcom v autorizovanom značkovom servise.

Žiaľ, už sa mi stalo aj to, že mi v značkovom servise po oprave "zabudli" správne uchytiť stabilizátor motora.

Áno, ospravedlnili sa mi za to, ale pocit horkosti vo mne zostal.

peugeot_3008_zboku_r4996.jpg

Menej nespoľahlivé už auto asi ani nemôže byť

Spoľahlivosť - najväčšia boľačka vozidla. Aspoň v mojom prípade.

V autorizovanom servise už cítim ako doma. Nie, že by sa mi to tam nepáčilo, ale som tam až pričasto. Auto už prešlo viac ako 19 záručnými opravami, ktoré viem doložiť dokladmi zo servisu.

Najprv to boli menšie chybičky:

  • hrkotanie nesprávne nastavených zadných dverí, chybný cúvací senzor, dvakrát výmena tesnenia veka hlavy valcov, výmena chybného čerpadla chladiacej kvapaliny, výmena zobrazovacej jednotky NOMADE, následne jej porucha.

Náročnejšie opravy:

  • dvakrát výmena rozvodovej reťaze (1. krát pri cca 14 000 km, 2. krát pri cca 35 000 km), dvakrát porucha spaľovacieho systému.

V októbri 2013 napokon vymenili motor (po cca 44 000 km). Podľa autorizovaného servisu to mal byť nový motor. Doklad, či je to naozaj tak, alebo či nejde o repasovaný kus, mi nevedeli predložiť.

Po výmene motora sa stala tretia porucha spaľovacieho systému. Údajne za to môže nesprávne nahraný softvér.

Voda v chladiči vyvrela pri rýchlosti 130 km/h

Mimochodom, vlani (2013) mi auto pri ceste na dovolenku z ničoho nič signalizovalo prehriatie chladiaceho systému. Laicky, zovrela voda v chladiči. Stalo sa to pri jazde po diaľnici pri rýchlosti 130 km/h. Bolo to horor.

V chladiacom systéme chýbalo asi liter kvapaliny. Príčinu vzniku tejto poruchy mi v značkovom servise do dnešného dňa nevedeli kvalifikovane vysvetliť.

Asi som mal len "šťastie", že som si kúpil poruchový kus. Jeden z tisíc? Z milióna?

Známy má podobný model vozidla, no s naftovým motorom a nevie si ho vynachváliť.

peugeot_3008.jpg

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 899
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 846
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 539
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 117
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 540
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 627
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 436
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 474
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 091
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Téma: Test môjho auta


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.