Odchádzajúce BMW M3 môže byť najrýchlejšie v histórii

Súprava Hurricane 337 Edition dokáže urobiť z BMW M3 unikátne auto s maximálnou rýchlosťou 337 kilometrov za hodinu.

(Zdroj: G-Power)

Nastupujúca novinka BMW M3/M4 nie je ani zďaleka prvým vozidlom M3 s turbodúchadlom, keďže v minulosti ho už na zvýšenie výkonu využil nejeden úpravca.

Napríklad firma G-POWER urobila rozlúčkovú verziu aktuálnej BMW M3, a to hneď vo forme najrýchlejšej verzie v histórii.

Kým prichádzajúce BMW M4 poháňa preplňovaný radový šesťvalec, staršia generácia dostala turbo k vidlicovému osemvalcu.

Súpravu na zvýšenie výkonu s názvom Hurricane 337 Edition vyrobili len v obmedzenom množstve tridsiatich exemplárov.

Vytvorili rýchlostný rekord BMW M3

Číslo 337 v jej označení symbolizuje maximálnu rýchlosť 337 kilometrov za hodinu, ktorú dosiahlo upravené BMW M3 G-POWER Hurricane 337 edition.

Novinka tak prekonáva staršie BMW M3 z dielne G-POWER, ktoré dosiahlo rýchlosť 333 kilometrov za hodinu. Srdcom doplnkového systému Hurricane 337 Edition je turbodúchadlo ASA T1-523.

Jeho inštalácii prispôsobili nasávanie s vysokým prietokom vzduchu a športovým vzduchovým filtrom.

Všetky dielce, ako napríklad novú časť nasávacieho potrubia a chladič stlačeného vzduchu, vyrobili z hliníkovej zliatiny.

Nešlo len o maximálnu rýchlosť

Systém prepĺňania navrhli virtuálne a následne testovali v reálnych podmienkach, pretože osemvalcový motor v BMW M3 musí dlhodobo zvládnuť výkon 615 koní.

Hoci krútiaci moment stúpol na 595 Nm, výkonové parametre neboli jediným cieľom limitovanej úpravy motora.

Technici pracovali na zrýchlení odozvy plynového pedálu, zmenšení turbodiery a zdvihnutí krivky krútiaceho momentu v stredných otáčkach.

Podľa G-POWER nie je súprava Hurricane 337 len prostriedkom na to, ako urobiť auto s výkonom 617 koní, ale najmä nástrojom na premenu svojho M3 na jedno z 30 unikátnych áut a zároveň na najrýchlejšie BMW M3.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.