SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Test: Nissan Micra neklame, jeho nízka spotreba v meste je presvedčivá

Malý Nissan je v meste svižný a má nízku spotrebu, zaostáva však v ergonómii a riešeniach interiéru.

Vlastnosti Nissanu Micra sme ocenili v mestskej premávke.Vlastnosti Nissanu Micra sme ocenili v mestskej premávke. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Tretí najpredávanejší model Nissanu V Európe, prešiel na prvý pohľad výrazným faceliftom. Vpredu má novú masku chladiča, zmenené svetlá, kapotu aj nárazník. Vzadu pribudli LED svetlá a zmenili aj nárazník.

V interiéri zaujme nový kruhový stredový panel, rovnaký ako v modeloch Note, s ktorým ladia bočné kruhové výduchy klimatizácie.

V jeho strede je umiestnený 5,8 palcový dotykový displej navigácie. Tá sa nedá ovládať z volantu, ale je prehľadná a zobrazuje spôsob radenia do jazdných pruhov na väčších križovatkách.

Veľmi dobre funguje spárovanie mobilného telefónu prostredníctvom systému Nissan Connect. Je rýchle, jednoduché a okamžite načíta zoznam posledných hovorov, čo pri podobných systémoch nie je úplne bežné.

Tempomat a obmedzovač rýchlosti môžete nastavovať priamo z volantu, rovnako aj rádio. Na obsluhu palubného systému však slúžia dve iné tlačidlá umiestnené vľavo od volantu.

V podstate sú skryté za volantom a šofér sa pri prepínaní údajov palubného systému musí nakloniť , aby ich našiel, čo odpútava jeho pozornosť od diania na ceste.

Micra bude dobré auto pre tých, čo používajú cestou do práce jedno nastavenie auta a netúžia nič prepínať.

V praktických riešeniach zaostáva

Polohu výškovo nastaviteľného sedadla vodiča meníte pomocou zle prístupného pákového mechanizmu, ktorý sa nachádza v úzkej štrbine medzi sedadlom a dverami.

Lakťová opierka nám prekážala pri radení, tak sme ju nechali po zvyšok testu vyklopenú hore. Odkladacie boxy vo dverách sú zle prístupné a malé. To platí aj o ostatných priehradkách.

Čo sa týka praktických riešení, lepšie na tom nie je ani batožinový priestor, kde chýbajú háčiky a systémy na upevnenie nákupu.

Potešila nás možnosť odklopenia zadných sedadiel, po ktorom sme získali plochu v jednej rovine s dnom kufra.

V meste je ako doma

Nissan Micra bolo vždy v prvom rade mestské auto a v meste nás jazdnými vlastnosťami presvedčilo. Malý benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a s výkonom 80 koní (59 kW) je do mestskej premávky ako stvorený.

Trojvalec máva bežne o niečo horšiu kultúru chodu v porovnaní so štvorvalcom. Motor v malom Nissane je však dobre utlmený a na pomery trojvalca prenášal do interiéru minimálne vibrácie.

Výborné reakcie na plyn v nízkych rýchlostiach a spotreba, ktorá sa v meste podľa optimistických údajov z palubného počítača dostala na 5,5 litra, nás nechala zabudnúť na nedostatky v interiéri.

Reálna spotreba v meste sa podľa našich výpočtov blíži k výrobcom udávaným šiestim litrom. Pri testoch sa nestáva často, že v meste dosahujeme spotrebu udávanú výrobcom.

Krátke prevody znižujú spotrebu

K motoru svojim sprevodovaním sadla päťstupňová manuálna prevodovka. Krátke prevody resp. odstupy medzi nimi nám pripomínali amatérske rely auto, keď sme po krátkych intervaloch radenia dosiahli mestskú maximálnu povolenú rýchlosť a piaty prevodový stupeň.

Rýchle radenie a zbytočné nevytáčanie motora na jednotlivých prevodových stupňoch autu vyslovene pasovali a udržovali spotrebu na prijateľnej úrovni.

Výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu päť litrov na sto kilometrov sme prešvihli o 1,4 litra, čo bolo spôsobené až 70 percentným podielom diaľnic počas nášho testu.

Úspornou jazdou mimo rýchlostných ciest sme dosiahli spotrebu 5,1 l/100 km.

Možnosť vyklopenia cekých sedadiel a vznik plochy v jednej rovine s dnom kufra potešil.
Malý Nissan má vzadu nové LED svetlá a zmenený nárazník.
Odkladacích priestorov je veľa, len sú malé a nepraktické.
Micra má nový stredový panel s 5,8 palcovým displejom navigácie.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan Micra

Verzia

TEKNA

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

9760/13010/-

Motor

benzín, trojvalec; 1198 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

59(80)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

110/4000

Typ prevodovky/počet stupňov

Manuál/ päťstupňový

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

13,7

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2500 na piatom prevodom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3600 na piatom prevodom stupni

Stav tachometra (km)

4148

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,0/6,4 (vyššia spotreba v teste bola spôsobená vysokým podielom diaľnic)

Objem palivovej nádrže (l)

41

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

487

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1001/424

Objem batožinového priestoru (l)

265

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2450/3825/1665/1520

Motor

dobre utlmený na pomery trojvalca; dobrá reakcia na plyn;

Prevodovka

krátke prevodové stupne, vhodné do mestskej premávky

Podvozok

hlučnejší na zlom povrchu, na mestské auto trochu tvrdý

Interiér

malé a zle prístupné (dvere) odkladacie priestory,

Posed vodiča a výhľad

aj pri najnižšej polohe sedadla je posed vysoký a vyšší šoféri majú málo miesta na hlavu

Ovládanie palubného systému/navigácie

nepraktické (prepínanie jedným tlačidlom dookola v ponuke) a zle umiestnené, / dotykový displej navigácie je prehľadný

Jazyk auta/navigácie

Anglický/Slovenčina

Grafika displejov a zobrazovanie

grafika navigácie je priemer, displej palubného systému je jednofarebný – červené podsvietenie

Predné svetlá technika a účinok

na halogén slušný účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie/ bezkľúčový vstup

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

na svoju triedu pohodlné

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu – mechanika, sklápanie a dvíhanie pomocou zle prístupného pákového mechanizmu; vzadu bez nastavovania;

Sklápanie operadiel v druhom rade

sklápanie do roviny s dnom kufra, z auta sa sklopia operadlá; pre sklopenie do roviny je potrebný aj prístup z kufra, potiahnutím poistky vyklopíte sedadlo;

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

bez vešiakov, háčikov, žiadny záchytný systém

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

tankovanie klasický uzáver; ostrekovač je ľahko prístupný;

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 865
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 492
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 307
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 733
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 905
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 688
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 383
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 323
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dráčik je lídrom v slovenskom biznise v hračkami.

E-shop Dušana Víglaského sa zviditeľňuje príspevkami na úrovni konšpirácií.


9. aug

Na stránke sa detský návštevník dostane aj k článkom ako "Elektronický koncentrák".


8. aug
Slovensko vs. Fínsko, online prenos s MS v hokeji do 20 rokov 2022.

Sledujte online prenos z MS v hokeji U20 2022.


Sportnet 6 h
Proroctvo je veda o tom, ako sa mýliť v predpovediach o budúcnosti. Budúcnosť je vždy prekvapením, takže uvidíme. Každopádne, ja to mám s proroctvami veľmi zlé, hovorí Salman Rushdie.

Kritike čelia bezpečnostné opatrenia podujatia, kde na spisovateľa zaútočili.


5 h

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  3. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  4. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  5. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  6. Peter Lacina: Pozemský raj na Podšípe
  7. Martin Urmanič: Sulík ako zlý muž koalície
  8. Štefan Vidlár: TA3: V POLITIKE
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 70 889
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 823
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 884
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 935
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 795
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 5 065
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 581
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 354
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu