Tretí najpredávanejší model Nissanu V Európe, prešiel na prvý pohľad výrazným faceliftom. Vpredu má novú masku chladiča, zmenené svetlá, kapotu aj nárazník. Vzadu pribudli LED svetlá a zmenili aj nárazník.
V interiéri zaujme nový kruhový stredový panel, rovnaký ako v modeloch Note, s ktorým ladia bočné kruhové výduchy klimatizácie.
V jeho strede je umiestnený 5,8 palcový dotykový displej navigácie. Tá sa nedá ovládať z volantu, ale je prehľadná a zobrazuje spôsob radenia do jazdných pruhov na väčších križovatkách.
Veľmi dobre funguje spárovanie mobilného telefónu prostredníctvom systému Nissan Connect. Je rýchle, jednoduché a okamžite načíta zoznam posledných hovorov, čo pri podobných systémoch nie je úplne bežné.
Tempomat a obmedzovač rýchlosti môžete nastavovať priamo z volantu, rovnako aj rádio. Na obsluhu palubného systému však slúžia dve iné tlačidlá umiestnené vľavo od volantu.
V podstate sú skryté za volantom a šofér sa pri prepínaní údajov palubného systému musí nakloniť , aby ich našiel, čo odpútava jeho pozornosť od diania na ceste.
Micra bude dobré auto pre tých, čo používajú cestou do práce jedno nastavenie auta a netúžia nič prepínať.
V praktických riešeniach zaostáva
Polohu výškovo nastaviteľného sedadla vodiča meníte pomocou zle prístupného pákového mechanizmu, ktorý sa nachádza v úzkej štrbine medzi sedadlom a dverami.
Lakťová opierka nám prekážala pri radení, tak sme ju nechali po zvyšok testu vyklopenú hore. Odkladacie boxy vo dverách sú zle prístupné a malé. To platí aj o ostatných priehradkách.
Čo sa týka praktických riešení, lepšie na tom nie je ani batožinový priestor, kde chýbajú háčiky a systémy na upevnenie nákupu.
Potešila nás možnosť odklopenia zadných sedadiel, po ktorom sme získali plochu v jednej rovine s dnom kufra.
V meste je ako doma
Nissan Micra bolo vždy v prvom rade mestské auto a v meste nás jazdnými vlastnosťami presvedčilo. Malý benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a s výkonom 80 koní (59 kW) je do mestskej premávky ako stvorený.
Trojvalec máva bežne o niečo horšiu kultúru chodu v porovnaní so štvorvalcom. Motor v malom Nissane je však dobre utlmený a na pomery trojvalca prenášal do interiéru minimálne vibrácie.
Výborné reakcie na plyn v nízkych rýchlostiach a spotreba, ktorá sa v meste podľa optimistických údajov z palubného počítača dostala na 5,5 litra, nás nechala zabudnúť na nedostatky v interiéri.
Reálna spotreba v meste sa podľa našich výpočtov blíži k výrobcom udávaným šiestim litrom. Pri testoch sa nestáva často, že v meste dosahujeme spotrebu udávanú výrobcom.
Krátke prevody znižujú spotrebu
K motoru svojim sprevodovaním sadla päťstupňová manuálna prevodovka. Krátke prevody resp. odstupy medzi nimi nám pripomínali amatérske rely auto, keď sme po krátkych intervaloch radenia dosiahli mestskú maximálnu povolenú rýchlosť a piaty prevodový stupeň.
Rýchle radenie a zbytočné nevytáčanie motora na jednotlivých prevodových stupňoch autu vyslovene pasovali a udržovali spotrebu na prijateľnej úrovni.
Výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu päť litrov na sto kilometrov sme prešvihli o 1,4 litra, čo bolo spôsobené až 70 percentným podielom diaľnic počas nášho testu.
Úspornou jazdou mimo rýchlostných ciest sme dosiahli spotrebu 5,1 l/100 km.
Z testovacieho zápisníka | |
Značka a model | Nissan Micra |
Verzia | TEKNA |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 9760/13010/- |
Motor | benzín, trojvalec; 1198 cm3; |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 59(80)/6000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 110/4000 |
Typ prevodovky/počet stupňov | Manuál/ päťstupňový |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s) | 13,7 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | nemerané |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | nemerané |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 2500 na piatom prevodom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 3600 na piatom prevodom stupni |
Stav tachometra (km) | 4148 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 5,0/6,4 (vyššia spotreba v teste bola spôsobená vysokým podielom diaľnic) |
Objem palivovej nádrže (l) | 41 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 487 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1001/424 |
Objem batožinového priestoru (l) | 265 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2450/3825/1665/1520 |
Motor | dobre utlmený na pomery trojvalca; dobrá reakcia na plyn; |
Prevodovka | krátke prevodové stupne, vhodné do mestskej premávky |
Podvozok | hlučnejší na zlom povrchu, na mestské auto trochu tvrdý |
Interiér | malé a zle prístupné (dvere) odkladacie priestory, |
Posed vodiča a výhľad | aj pri najnižšej polohe sedadla je posed vysoký a vyšší šoféri majú málo miesta na hlavu |
Ovládanie palubného systému/navigácie | nepraktické (prepínanie jedným tlačidlom dookola v ponuke) a zle umiestnené, / dotykový displej navigácie je prehľadný |
Jazyk auta/navigácie | Anglický/Slovenčina |
Grafika displejov a zobrazovanie | grafika navigácie je priemer, displej palubného systému je jednofarebný – červené podsvietenie |
Predné svetlá technika a účinok | na halogén slušný účinok |
Odomykanie/vstup do auta | diaľkové ovládanie/ bezkľúčový vstup |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | na svoju triedu pohodlné |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | vpredu – mechanika, sklápanie a dvíhanie pomocou zle prístupného pákového mechanizmu; vzadu bez nastavovania; |
Sklápanie operadiel v druhom rade | sklápanie do roviny s dnom kufra, z auta sa sklopia operadlá; pre sklopenie do roviny je potrebný aj prístup z kufra, potiahnutím poistky vyklopíte sedadlo; |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | bez vešiakov, háčikov, žiadny záchytný systém |
Rezervné koleso - prístup | dojazdové rezervné koleso v kufri |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | tankovanie klasický uzáver; ostrekovač je ľahko prístupný; |