SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Test: Nissan Micra neklame, jeho nízka spotreba v meste je presvedčivá

Malý Nissan je v meste svižný a má nízku spotrebu, zaostáva však v ergonómii a riešeniach interiéru.

Vlastnosti Nissanu Micra sme ocenili v mestskej premávke.Vlastnosti Nissanu Micra sme ocenili v mestskej premávke.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Tretí najpredávanejší model Nissanu V Európe, prešiel na prvý pohľad výrazným faceliftom. Vpredu má novú masku chladiča, zmenené svetlá, kapotu aj nárazník. Vzadu pribudli LED svetlá a zmenili aj nárazník.

V interiéri zaujme nový kruhový stredový panel, rovnaký ako v modeloch Note, s ktorým ladia bočné kruhové výduchy klimatizácie.

V jeho strede je umiestnený 5,8 palcový dotykový displej navigácie. Tá sa nedá ovládať z volantu, ale je prehľadná a zobrazuje spôsob radenia do jazdných pruhov na väčších križovatkách.

Veľmi dobre funguje spárovanie mobilného telefónu prostredníctvom systému Nissan Connect. Je rýchle, jednoduché a okamžite načíta zoznam posledných hovorov, čo pri podobných systémoch nie je úplne bežné.

Tempomat a obmedzovač rýchlosti môžete nastavovať priamo z volantu, rovnako aj rádio. Na obsluhu palubného systému však slúžia dve iné tlačidlá umiestnené vľavo od volantu.

V podstate sú skryté za volantom a šofér sa pri prepínaní údajov palubného systému musí nakloniť , aby ich našiel, čo odpútava jeho pozornosť od diania na ceste.

Micra bude dobré auto pre tých, čo používajú cestou do práce jedno nastavenie auta a netúžia nič prepínať.

V praktických riešeniach zaostáva

Polohu výškovo nastaviteľného sedadla vodiča meníte pomocou zle prístupného pákového mechanizmu, ktorý sa nachádza v úzkej štrbine medzi sedadlom a dverami.

Lakťová opierka nám prekážala pri radení, tak sme ju nechali po zvyšok testu vyklopenú hore. Odkladacie boxy vo dverách sú zle prístupné a malé. To platí aj o ostatných priehradkách.

Čo sa týka praktických riešení, lepšie na tom nie je ani batožinový priestor, kde chýbajú háčiky a systémy na upevnenie nákupu.

Potešila nás možnosť odklopenia zadných sedadiel, po ktorom sme získali plochu v jednej rovine s dnom kufra.

V meste je ako doma

Nissan Micra bolo vždy v prvom rade mestské auto a v meste nás jazdnými vlastnosťami presvedčilo. Malý benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a s výkonom 80 koní (59 kW) je do mestskej premávky ako stvorený.

Trojvalec máva bežne o niečo horšiu kultúru chodu v porovnaní so štvorvalcom. Motor v malom Nissane je však dobre utlmený a na pomery trojvalca prenášal do interiéru minimálne vibrácie.

Výborné reakcie na plyn v nízkych rýchlostiach a spotreba, ktorá sa v meste podľa optimistických údajov z palubného počítača dostala na 5,5 litra, nás nechala zabudnúť na nedostatky v interiéri.

Reálna spotreba v meste sa podľa našich výpočtov blíži k výrobcom udávaným šiestim litrom. Pri testoch sa nestáva často, že v meste dosahujeme spotrebu udávanú výrobcom.

Krátke prevody znižujú spotrebu

K motoru svojim sprevodovaním sadla päťstupňová manuálna prevodovka. Krátke prevody resp. odstupy medzi nimi nám pripomínali amatérske rely auto, keď sme po krátkych intervaloch radenia dosiahli mestskú maximálnu povolenú rýchlosť a piaty prevodový stupeň.

Rýchle radenie a zbytočné nevytáčanie motora na jednotlivých prevodových stupňoch autu vyslovene pasovali a udržovali spotrebu na prijateľnej úrovni.

Výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu päť litrov na sto kilometrov sme prešvihli o 1,4 litra, čo bolo spôsobené až 70 percentným podielom diaľnic počas nášho testu.

Úspornou jazdou mimo rýchlostných ciest sme dosiahli spotrebu 5,1 l/100 km.

Možnosť vyklopenia cekých sedadiel a vznik plochy v jednej rovine s dnom kufra potešil.
Malý Nissan má vzadu nové LED svetlá a zmenený nárazník.
Odkladacích priestorov je veľa, len sú malé a nepraktické.
Micra má nový stredový panel s 5,8 palcovým displejom navigácie.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan Micra

Verzia

TEKNA

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

9760/13010/-

Motor

benzín, trojvalec; 1198 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

59(80)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

110/4000

Typ prevodovky/počet stupňov

Manuál/ päťstupňový

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

13,7

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2500 na piatom prevodom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3600 na piatom prevodom stupni

Stav tachometra (km)

4148

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,0/6,4 (vyššia spotreba v teste bola spôsobená vysokým podielom diaľnic)

Objem palivovej nádrže (l)

41

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

487

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1001/424

Objem batožinového priestoru (l)

265

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2450/3825/1665/1520

Motor

dobre utlmený na pomery trojvalca; dobrá reakcia na plyn;

Prevodovka

krátke prevodové stupne, vhodné do mestskej premávky

Podvozok

hlučnejší na zlom povrchu, na mestské auto trochu tvrdý

Interiér

malé a zle prístupné (dvere) odkladacie priestory,

Posed vodiča a výhľad

aj pri najnižšej polohe sedadla je posed vysoký a vyšší šoféri majú málo miesta na hlavu

Ovládanie palubného systému/navigácie

nepraktické (prepínanie jedným tlačidlom dookola v ponuke) a zle umiestnené, / dotykový displej navigácie je prehľadný

Jazyk auta/navigácie

Anglický/Slovenčina

Grafika displejov a zobrazovanie

grafika navigácie je priemer, displej palubného systému je jednofarebný – červené podsvietenie

Predné svetlá technika a účinok

na halogén slušný účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie/ bezkľúčový vstup

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

na svoju triedu pohodlné

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu – mechanika, sklápanie a dvíhanie pomocou zle prístupného pákového mechanizmu; vzadu bez nastavovania;

Sklápanie operadiel v druhom rade

sklápanie do roviny s dnom kufra, z auta sa sklopia operadlá; pre sklopenie do roviny je potrebný aj prístup z kufra, potiahnutím poistky vyklopíte sedadlo;

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

bez vešiakov, háčikov, žiadny záchytný systém

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

tankovanie klasický uzáver; ostrekovač je ľahko prístupný;

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 14 787
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 13 850
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 648
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 738
  5. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 8 469
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 689
  7. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 682
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 293
  9. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 6 977
  10. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 6 405

Hlavné správy zo Sme.sk

Johnson sa po prehre vzoprel zákonu. Dohodu o brexite opäť zdržali

Británia môže opäť posunúť brexit, premiér to však odmieta.

Boris Johnson zažil v parlamente ďalšiu prehru.
Britský premiér Boris Johnson v parlamente.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Striptíz Vazovova, Dankova zádušná a systém Orbán (týždeň podľa Schutza)

Ak niekto patrí na ÚS, tak Procházka.

Kandidát na post ústavného sudcu SR Radoslav Procházka
Zoológ TIBOR PATAKY z Katedry aplikovanej zoológie a manažmentu zveri Lesníckej fakulty Technickej univerzity vo Zvolene.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR