SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Test: Nissan Micra neklame, jeho nízka spotreba v meste je presvedčivá

Malý Nissan je v meste svižný a má nízku spotrebu, zaostáva však v ergonómii a riešeniach interiéru.

Vlastnosti Nissanu Micra sme ocenili v mestskej premávke.Vlastnosti Nissanu Micra sme ocenili v mestskej premávke. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Tretí najpredávanejší model Nissanu V Európe, prešiel na prvý pohľad výrazným faceliftom. Vpredu má novú masku chladiča, zmenené svetlá, kapotu aj nárazník. Vzadu pribudli LED svetlá a zmenili aj nárazník.

V interiéri zaujme nový kruhový stredový panel, rovnaký ako v modeloch Note, s ktorým ladia bočné kruhové výduchy klimatizácie.

V jeho strede je umiestnený 5,8 palcový dotykový displej navigácie. Tá sa nedá ovládať z volantu, ale je prehľadná a zobrazuje spôsob radenia do jazdných pruhov na väčších križovatkách.

Veľmi dobre funguje spárovanie mobilného telefónu prostredníctvom systému Nissan Connect. Je rýchle, jednoduché a okamžite načíta zoznam posledných hovorov, čo pri podobných systémoch nie je úplne bežné.

Tempomat a obmedzovač rýchlosti môžete nastavovať priamo z volantu, rovnako aj rádio. Na obsluhu palubného systému však slúžia dve iné tlačidlá umiestnené vľavo od volantu.

V podstate sú skryté za volantom a šofér sa pri prepínaní údajov palubného systému musí nakloniť , aby ich našiel, čo odpútava jeho pozornosť od diania na ceste.

Micra bude dobré auto pre tých, čo používajú cestou do práce jedno nastavenie auta a netúžia nič prepínať.

V praktických riešeniach zaostáva

Polohu výškovo nastaviteľného sedadla vodiča meníte pomocou zle prístupného pákového mechanizmu, ktorý sa nachádza v úzkej štrbine medzi sedadlom a dverami.

Lakťová opierka nám prekážala pri radení, tak sme ju nechali po zvyšok testu vyklopenú hore. Odkladacie boxy vo dverách sú zle prístupné a malé. To platí aj o ostatných priehradkách.

Čo sa týka praktických riešení, lepšie na tom nie je ani batožinový priestor, kde chýbajú háčiky a systémy na upevnenie nákupu.

Potešila nás možnosť odklopenia zadných sedadiel, po ktorom sme získali plochu v jednej rovine s dnom kufra.

V meste je ako doma

Nissan Micra bolo vždy v prvom rade mestské auto a v meste nás jazdnými vlastnosťami presvedčilo. Malý benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a s výkonom 80 koní (59 kW) je do mestskej premávky ako stvorený.

Trojvalec máva bežne o niečo horšiu kultúru chodu v porovnaní so štvorvalcom. Motor v malom Nissane je však dobre utlmený a na pomery trojvalca prenášal do interiéru minimálne vibrácie.

Výborné reakcie na plyn v nízkych rýchlostiach a spotreba, ktorá sa v meste podľa optimistických údajov z palubného počítača dostala na 5,5 litra, nás nechala zabudnúť na nedostatky v interiéri.

Reálna spotreba v meste sa podľa našich výpočtov blíži k výrobcom udávaným šiestim litrom. Pri testoch sa nestáva často, že v meste dosahujeme spotrebu udávanú výrobcom.

Krátke prevody znižujú spotrebu

K motoru svojim sprevodovaním sadla päťstupňová manuálna prevodovka. Krátke prevody resp. odstupy medzi nimi nám pripomínali amatérske rely auto, keď sme po krátkych intervaloch radenia dosiahli mestskú maximálnu povolenú rýchlosť a piaty prevodový stupeň.

Rýchle radenie a zbytočné nevytáčanie motora na jednotlivých prevodových stupňoch autu vyslovene pasovali a udržovali spotrebu na prijateľnej úrovni.

Výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu päť litrov na sto kilometrov sme prešvihli o 1,4 litra, čo bolo spôsobené až 70 percentným podielom diaľnic počas nášho testu.

Úspornou jazdou mimo rýchlostných ciest sme dosiahli spotrebu 5,1 l/100 km.

Možnosť vyklopenia cekých sedadiel a vznik plochy v jednej rovine s dnom kufra potešil.
Malý Nissan má vzadu nové LED svetlá a zmenený nárazník.
Odkladacích priestorov je veľa, len sú malé a nepraktické.
Micra má nový stredový panel s 5,8 palcovým displejom navigácie.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Nissan Micra

Verzia

TEKNA

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

9760/13010/-

Motor

benzín, trojvalec; 1198 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

59(80)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

110/4000

Typ prevodovky/počet stupňov

Manuál/ päťstupňový

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

13,7

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2500 na piatom prevodom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

3600 na piatom prevodom stupni

Stav tachometra (km)

4148

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,0/6,4 (vyššia spotreba v teste bola spôsobená vysokým podielom diaľnic)

Objem palivovej nádrže (l)

41

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

487

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1001/424

Objem batožinového priestoru (l)

265

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2450/3825/1665/1520

Motor

dobre utlmený na pomery trojvalca; dobrá reakcia na plyn;

Prevodovka

krátke prevodové stupne, vhodné do mestskej premávky

Podvozok

hlučnejší na zlom povrchu, na mestské auto trochu tvrdý

Interiér

malé a zle prístupné (dvere) odkladacie priestory,

Posed vodiča a výhľad

aj pri najnižšej polohe sedadla je posed vysoký a vyšší šoféri majú málo miesta na hlavu

Ovládanie palubného systému/navigácie

nepraktické (prepínanie jedným tlačidlom dookola v ponuke) a zle umiestnené, / dotykový displej navigácie je prehľadný

Jazyk auta/navigácie

Anglický/Slovenčina

Grafika displejov a zobrazovanie

grafika navigácie je priemer, displej palubného systému je jednofarebný – červené podsvietenie

Predné svetlá technika a účinok

na halogén slušný účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové ovládanie/ bezkľúčový vstup

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

na svoju triedu pohodlné

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu – mechanika, sklápanie a dvíhanie pomocou zle prístupného pákového mechanizmu; vzadu bez nastavovania;

Sklápanie operadiel v druhom rade

sklápanie do roviny s dnom kufra, z auta sa sklopia operadlá; pre sklopenie do roviny je potrebný aj prístup z kufra, potiahnutím poistky vyklopíte sedadlo;

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

bez vešiakov, háčikov, žiadny záchytný systém

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

tankovanie klasický uzáver; ostrekovač je ľahko prístupný;

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  4. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 601
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 679
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 159
  5. Od Česka až po Jadran 3 973
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 902
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 152
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 975
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 904
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Obvinenie opisuje manipulácie, ale nie systém, o ktorom hovorí Fico.


10 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


18 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl