AutoFAQ: Skúšame prvú deväťstupňovú prevodovku od Range Roveru

Range Rover Evoque má deväť stupňov pre nižšiu spotrebu. Jeho nový pohon všetkých kolies testujeme na zimnom štadióne.

(Zdroj: Martin Vosko)

Najmenší Range Rover prišiel v polčase prvej generácie s vôbec prvou automatickou deväťstupňovou prevodovkou v osobnom aute.

Prevodovka ZF má v prvom rade znížiť spotrebu a lepšie využívať charakter turbom prepĺňaných motorov Si4 a SD4.

Spolu s benzínovou verziou Si4 debutuje v oživenom modelovom rade aj nový systém pohonu všetkých kolies Active Driveline.

Novinka pre úsporu paliva úplne rozpája pohon všetkých kolies v prípadoch, keď nie je jeho zásah potrebný. Active Driveline neskôr pribudne aj v silnej naftovej verzii SD4 s výkonom 140 kW (190k), ktorú sme testovali.

Skrotili nedotáčavé správanie

Nami skúšaný model Evoque SD4 vo farbe Zanzibar mal deväťstupňovú prevodovku a tiež nový systém Torque Vectoring na zadnej náprave.

Vďaka prepracovanému pohonu všetkých kolies a schopnosti smerovať viac krútiaceho momentu na vonkajšie koleso má Evoque podstatne lepšie správanie na klzkom povrchu.

Vo videu priloženom v článku možno vidieť obrovský rozdiel v správaní na ľade oproti doterajšiemu modelu, ktorý trpel nedotáčavosťou.

Prvá verzia Evoque v našich testoch vynikala trakciou v teréne a dobrým správaním v miernych zákrutách.

Pri skúškach na ľade sme však kritizovali neschopnosť auta prudko zatočiť. Zrejme o tom vedela aj automobilka a pomocou Torque Vectoring vylepšila všetky verzie Evoque.

Rozhoduje sa sto krát za sekundu

Elektronika monitoruje možné nedotáčavé správanie auta každú stotinu sekundy a v prípade potreby presunie na vonkajšie koleso viac krútiaceho momentu a vnútorné pribrzdí.

Rozdiel medzi starým a novým modelom pocíti najmä ten, kto si vie užiť jazdu na snehu alebo na blate.

Natočenie zadnej časti auta do zákruty je však tak citlivé, že netreba prehnane kontrovať volantom a hodiny takmer vôbec nehrozia.

Za istou hranicou "uletenia" zadku totiž zasiahne stabilizačný systém. Torque Vectoring, ktorý sme vo videu nie celkom správne označili za ActiveDrive, funguje znamenite a zaujal nás viac, než nová prevodovka.

Radí pre spotrebu

Nová prevodovka je najlepšia v dynamickom režime jazdy. V meste nečakajte veľkú spätnú väzbu a radšej jazdite v automatickom než manuálnom režime.

Nový automat dokáže spojiť výhody mestského posúvania sa pri dobrej spotrebe a nezaostáva ani pri rýchlejšej jazde cez zákruty.

Z činnosti automatu je zrejmá snaha tlačiť motor do čo najnižších otáčok a pohotovo, niekedy možno až príliš aktívne (ak ľahko pritlačíte na plyn) podradiť aj o dva stupne.

Vodičovi chvíľu potrvá, kým "vychová" prevodovku cielenou prácou s plynovým pedálom. Dá s avšak povedať, že je pomerne učenlivá.

Technické parametre

Značka

Range Rover

Model

SD4 4WD

Motor

2,2 DIESEL

Prevodovka/počet stupňov

automat ZF/9

Počet valcov/ventilov

4/16

Zdvihový objem (cm3)

2179

Výkon (kw(k))

140 (190)

Pri otáčkach (ot./min.)

3600

Krútiaci moment (Nm)

420

Pri otáčkach (ot./min)

1750

Emisie CO2 (g/km)

159

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

575 (po strechu)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,5

Maximálna rýchlosť (km/h)

195

Spotreba výrobca (l/100 km)

6,0

Spotreba v teste (l/100km)

7,4

Cena modelu od (eur)

35.261*

Cena verzie od (eur)

48.683*

Cena testovaného vozidla (eur)

64.733*

*nesprávne ceny boli opravené 29.1.2014

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 001
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 665
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 675
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 283
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 751
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 655
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 408
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 908
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 891
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 833

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.