SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Odťahovku v Bratislave odstavili iba naoko, cena je vyššia

V bratislavskom Starom Meste odťahuje ďalej firma Car Towing. Vodič zaplatí ešte o šesť eur viac.

Autá nakladajú ďalej tí istí.Autá nakladajú ďalej tí istí. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. So súkromnou odťahovou službou Car Towing sme nepredĺžili zmluvu, odpovedalo ešte minulý rok bratislavské Staré Mesto po kritike odťahov z centra Bratislavy.

Minulý týždeň radnica na otázku, ako je to teraz s odťahmi, už odpovedala, že za ne zodpovedá nová akciovka mestskej časti Staromestská, a. s.

V skutočnosti sa toho veľa nezmenilo. Autá stále odťahuje firma Car Towing, hoci teraz má namiesto zmluvy s mestskou časťou zmluvu s jej akciovkou. A odťah stojí o šesť eur viac, teda 99 eur.

Po uličkách Starého Mesta tak jazdia tie isté žlté autá odťahovky.

Radnica chcela zmenou predísť súdnym sporom.

„Ustálené rozhodovania súdov vychádzajú z takej interpretácie zákona, aby odťahovanie vykonávala obec alebo spoločnosť, ktorú si obec na tento účel zriadila. Výkon odťahovej služby je zverený Staromestskej, ktorej jedným z predmetov činnosti je odťahovanie vozidiel,“ vraví hovorkyňa mestskej časti Alexandra Obuchová. Staromestská však na začiatku roka podpísala zmluvu na odťahy s firmou Car Towing.

Právnik: Nič sa nezmenilo

Odtiahnutia
  • zle stojace autá z ciest
    spravovaných mestom, teda I. a II. triedy, odťahuje za DPB Car Towing. Pýta si poplatok 99 eur;
  • o autá na cestách III. a IV. triedy spravovaných Starým Mestom sa o odťahy stará Staromestská, a.s., ktorá si najala opäť Car Towing. Poplatok je rovnaký.

Advokát Vladimír Šárnik hovorí, že právne sa nič nezmenilo.

„To, čo je vyčítateľné situácii, keď Staré Mesto poveruje odťahmi Car Towing alebo predtým Aster, platí aj v situácii, keď Staromestská dnes poveruje Car Towing,“ vraví.

Šárnik pred súdmi zastupuje nespokojných majiteľov odtiahnutých áut. Hovorí, že proti Starému Mestu má takmer stopercentnú úspešnosť.

„Napriek tomu, že Staromestská má ako predmet podnikania výkon odťahov, nezískava tým oprávnenia správcu komunikácie, ale ide iba o predmet podnikania,“ vysvetľuje advokát.

Podobné to podľa Šárnika je aj v prípade Dopravného podniku Bratislava. Do minulého roka autá odťahoval sám, začiatkom tohto roka uzavrel koncesnú zmluvu s Car Towingom. Dopravný podnik je akciovkou mesta, a nie správcom komunikácií.

„Postup vykonávania odťahovej služby ako koncesie sa javí správny. V meste Prešov tiež vykonávajú odťahovú službu prostredníctvom koncesionára,“ vysvetľovala výber súkromnej firmy hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová. Odvoláva sa na Ústavný súd.

Najvyšší súd mal v minulosti iný názor.

Jediná ponuka

Sporný je aj paušálny poplatok, ktorý v oboch prípadoch stúpol o niekoľko eur na sumu 99 eur.

Ten by mal podľa Najvyššieho súdu zohľadňovať náklady na odťah, ktoré sú pri každom aute iné. Autá po novom končia na Macharovej ulici v Petržalke. Poplatok by mal teda vychádzať aj z toho, ako ďaleko auto vezú.

V oboch prípadoch cena vyšla z verejného obstarávania. V Starom Meste bol jediným účastníkom obstarávania Car Towing

V roku 2010 Bratislavské noviny spojili Car Towing s mestským a staromestským poslancom Martinom Borguľom (Smer).

Konateľ Car Towingu Radovan Valent a Borguľova firma Slovunit totiž v minulosti boli spoločníkmi vo firme B2B. Obaja popreli, že by dnes akokoľvek spolupracovali.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Päť chýb pri zateplení strechy
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 24 116
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 038
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 832
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 527
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 847
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 756
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 472
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 159
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 144
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.
Podcast Dobré Ráno.
Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept