Odťahovku v Bratislave odstavili iba naoko, cena je vyššia

V bratislavskom Starom Meste odťahuje ďalej firma Car Towing. Vodič zaplatí ešte o šesť eur viac.

Autá nakladajú ďalej tí istí.(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. So súkromnou odťahovou službou Car Towing sme nepredĺžili zmluvu, odpovedalo ešte minulý rok bratislavské Staré Mesto po kritike odťahov z centra Bratislavy.

Minulý týždeň radnica na otázku, ako je to teraz s odťahmi, už odpovedala, že za ne zodpovedá nová akciovka mestskej časti Staromestská, a. s.

V skutočnosti sa toho veľa nezmenilo. Autá stále odťahuje firma Car Towing, hoci teraz má namiesto zmluvy s mestskou časťou zmluvu s jej akciovkou. A odťah stojí o šesť eur viac, teda 99 eur.

Po uličkách Starého Mesta tak jazdia tie isté žlté autá odťahovky.

Radnica chcela zmenou predísť súdnym sporom.

„Ustálené rozhodovania súdov vychádzajú z takej interpretácie zákona, aby odťahovanie vykonávala obec alebo spoločnosť, ktorú si obec na tento účel zriadila. Výkon odťahovej služby je zverený Staromestskej, ktorej jedným z predmetov činnosti je odťahovanie vozidiel,“ vraví hovorkyňa mestskej časti Alexandra Obuchová. Staromestská však na začiatku roka podpísala zmluvu na odťahy s firmou Car Towing.

Právnik: Nič sa nezmenilo

Odtiahnutia
  • zle stojace autá z ciest
    spravovaných mestom, teda I. a II. triedy, odťahuje za DPB Car Towing. Pýta si poplatok 99 eur;
  • o autá na cestách III. a IV. triedy spravovaných Starým Mestom sa o odťahy stará Staromestská, a.s., ktorá si najala opäť Car Towing. Poplatok je rovnaký.

Advokát Vladimír Šárnik hovorí, že právne sa nič nezmenilo.

„To, čo je vyčítateľné situácii, keď Staré Mesto poveruje odťahmi Car Towing alebo predtým Aster, platí aj v situácii, keď Staromestská dnes poveruje Car Towing,“ vraví.

Šárnik pred súdmi zastupuje nespokojných majiteľov odtiahnutých áut. Hovorí, že proti Starému Mestu má takmer stopercentnú úspešnosť.

„Napriek tomu, že Staromestská má ako predmet podnikania výkon odťahov, nezískava tým oprávnenia správcu komunikácie, ale ide iba o predmet podnikania,“ vysvetľuje advokát.

Podobné to podľa Šárnika je aj v prípade Dopravného podniku Bratislava. Do minulého roka autá odťahoval sám, začiatkom tohto roka uzavrel koncesnú zmluvu s Car Towingom. Dopravný podnik je akciovkou mesta, a nie správcom komunikácií.

„Postup vykonávania odťahovej služby ako koncesie sa javí správny. V meste Prešov tiež vykonávajú odťahovú službu prostredníctvom koncesionára,“ vysvetľovala výber súkromnej firmy hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová. Odvoláva sa na Ústavný súd.

Najvyšší súd mal v minulosti iný názor.

Jediná ponuka

Sporný je aj paušálny poplatok, ktorý v oboch prípadoch stúpol o niekoľko eur na sumu 99 eur.

Ten by mal podľa Najvyššieho súdu zohľadňovať náklady na odťah, ktoré sú pri každom aute iné. Autá po novom končia na Macharovej ulici v Petržalke. Poplatok by mal teda vychádzať aj z toho, ako ďaleko auto vezú.

V oboch prípadoch cena vyšla z verejného obstarávania. V Starom Meste bol jediným účastníkom obstarávania Car Towing

V roku 2010 Bratislavské noviny spojili Car Towing s mestským a staromestským poslancom Martinom Borguľom (Smer).

Konateľ Car Towingu Radovan Valent a Borguľova firma Slovunit totiž v minulosti boli spoločníkmi vo firme B2B. Obaja popreli, že by dnes akokoľvek spolupracovali.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 352
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 499
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 485
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 10 982
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 8 936
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 7 261
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 5 276
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 401
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 306
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 300

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ján Kuciak nemal v destve ani počítač, vyrástol z neho analytik

Kuciak chcel s novinami najskôr skončiť.

ŠPORT

Opäť sa ukázalo, že Shiffrinová sa dá zdolať, tvrdila Vlhová

Vlhovú predstihla o 58 stotín sekundy.

EKONOMIKA

V Jasnej či v Tatrách si skipasy lyžiari kúpia po novom

Tatry Mountain Resorts zásadným spôsobom mení predaj lístkov.

Neprehliadnite tiež

Kia spustila výrobu nového modelu ProCeed

Tretia generácia modelu sa začne predávať exkluzívne v Európe.

Piata generácia Hondy CR-V neostala povesti úspešného SUV nič dlžná (test)

Novinka zaujala priestrannosťou i jazdnými vlastnosťami.

Rodina Toyoty Corolla je po predstavení sedanu už kompletná

Prvýkrát príde aj v hybridnej verzii.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako funguje automobilová reklama?

Hosťom je Marek Kopča, marketingový manažér Hyundaiu.