SME

Subaru Forester 2,0 XT Turbo

Prvá generácia Subaru Forester sa predstavila v roku 1997 a už vtedy prezentovala niekoľko nových riešení v triede SUV. Patrí medzi malé terénne vozidlá, medzi ktorými má dosť kolegov: Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitaru, Land Rover Freelander, Hondu ..


FOTO – ARCHÍV



FOTO – ARCHÍV


Prvá generácia Subaru Forester sa predstavila v roku 1997 a už vtedy prezentovala niekoľko nových riešení v triede SUV. Patrí medzi malé terénne vozidlá, medzi ktorými má dosť kolegov: Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitaru, Land Rover Freelander, Hondu CR-V, Nissan X-Trail. Keby sme načreli do vyšších cenových kategórií: Volvo Crosscountry a Audi Allroad.Exteriér: pozmenený dizajn vyššieho terénneho kombi, predné svetlomety so samostatnou optikou parkovacích a stretávacích svetlometov pod čírym sklom, veľká mriežka na prívod chladiaceho vzduchu, robustná predná časť. Turbo má nasávací otvor na kapote privádzajúci vzduch k medzichladiču stlačeného vzduchu, karoséria bez rušivých prvkov. Celkový dojem dopĺňajú tónované sklá a kolesá z ľahkej zliatiny. Pri pohľade zboku výrazné blatníky, zozadu novotvarované združené svetlá kopírujúce tvar zadných dverí, mohutné nárazníky naznačujú terénne využitie vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Interiér: úplne nový interiér, nevtieravý, hliníkové doplnky, logicky umiestnené ovládače. Bohatá výbava: automatická klimatizácia, elektricky ovládané všetky okná, centrálne uzamykanie s ovládaním v kľúči, rádio s CD prehrávačom, vyhrievanie predných sedadiel a vonkajších zrkadiel, rozmrazovač stieračov, automatické vyrovnávanie svetlej výšky vozidla podľa stupňa zaťaženia… Množstvo odkladacích schránok, vtipne vyriešené držiaky na nápoje vpredu aj vzadu.

Ergonómia: všetky prvky v dosahu vodiča, prehľadný prístrojový panel, okná a spätné zrkadlá ovládané elektricky, bezproblémové radenie prevodových stupňov.

Batožinový priestor: ľahko prístupný, nižšia hrana skla – lepší rozhľad pri cúvaní, kapacita 387 litrov (po sklopení 1629 litrov), čo je pri pohone 4x4 dostatočná hodnota.

SkryťVypnúť reklamu

Motor: typu boxer s protibežnými piestmi umožňuje znížiť ťažisko, horizontálne uložený štvorvalec, zdvihový objem 1994 cm3, štyri ventily na valec, DOHC, variabilné časovanie ventilov AVCS, prepĺňanie turbodúchadlom, veľmi živý už pri nízkych a stredných otáčkach, príjemná typická zvuková kulisa.

Prevodovka: manuálna, päťstupňová, dobre odstupňovaná, jednoznačné a presné radenie.

Bezpečnosť: dobré jazdné vlastnosti, vpredu pomocný rám prednej nápravy, vzadu typický viacprvkový záves, reaguje citlivo na nerovnosti a kolesám tak dáva vždy optimálny kontakt s vozovkou, pohon 4x4, výborná stabilita vďaka motoru s nízkym ťažiskom a karosérii s odľahčenými komponentmi (predná kapota, strecha, strešné nosiče a iné časti z hliníka), štvorkanálový systém ABS spolu so systémom EBD, štyri airbagy, vpredu aktívne opierky hlavy (pri náraze odzadu sa posunú vpred, a tým zlepšia podoprenie hlavy), napínače bezpečnostných pásov a uchytenie ISOFIX pre dve detské sedačky, karoséria so špeciálne zosilnenou konštrukciou, motor a prevodovka sa pri čelnom náraze zasunú pod podlahu a chránia tak nohy cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Jazda: prekvapujúco komfortná, tichá, dynamická a bezpečná, väčšia svetlá výška 195 mm umožňuje prejazd stredne ťažkým terénom, v ťažšom teréne pomáha aj samosvorný zadný diferenciál LSD, systém Hill Holder samočinne zabrzdí vozidlo v stúpaní, stačí dať nohu z brzdy.

Záver: Subaru Forester ponúka robustný dizajn, veľmi dobré jazdné vlastnosti na bežných cestách a v stredne ťažkom teréne, dynamický motor a bohatú výbavu. Praktické kombi s možnosťou výjazdov do terénu možno navyše využiť aj pre podnikanie, v úprave s oddeleným batožinovým priestorom. Priemerná spotreba paliva počas testu bola na hranici 10 l/100 km, čo je dobrá hodnota. Cena za toto všetko však vysoko prekračuje milión korún.

MICHAL BEDNÁR

FOTO – ARCHÍV

plus

silný motor

SkryťVypnúť reklamu
reklama

praktickosť

stály pohon 4x4

mínus

cena

absencia

redukcie

Subaru Forester 2,0 XT Turbo

Cena: od 1 099 100 Sk (cena testovaného 1 399 300 Sk)

Koncepcia: praktické auto na bežné cesty aj do terénu, stály pohon všetkých kolies

Zdvih. objem motora: 1994 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 245 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 446 x 173,5 x 158,5 x 252,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1410 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 13,3/7,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 387 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Nissan X-Trail 2,0 Sport

Cena: 1 159 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil aj na bežné cesty, pohon predných kolies, pripojiteľný zadný pohon

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 103 kW (140 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 176,5 x 166,5 x 262,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1450 kg

Priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,0/7,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 177 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

Honda CR-V 2,0i ES

Cena: 1 183 000 Sk

Koncepcia: praktické auto na bežné cesty aj do terénu, pohon predných kolies, automaticky pripojiteľný pohon zadných kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/5500 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 449 x 178 x 171 x 262 cm

Pohot. hmotnosť: od 1430 kg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priemer otáčania: 10,4 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,9/8,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 58 l

Objem bat. priestoru: 525 l

Max. rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,6 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Toyota RAV4 2,0 VVTi

Cena: 1 115 000 Sk

Koncepcia: praktické auto do terénu aj na bežné cesty, stály pohon všetkých kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 424,5 x 178,5 x 167 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: od 1320 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,4/7,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 58 l

Objem bat. priestoru: 520 l

Max. rýchlosť: 185 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,6 s

Uvedenie na trh: jar 2000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  1. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  4. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  6. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  8. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 606
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 512
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 530
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 287
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 704
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 659
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 796
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 635
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Keď sa nám pán prezident vrátil z Devínskeho hradu
  2. Vladimír Krátky: Vám musí jeΩať chalani, vám musí jeΩať .
  3. Pavol Kéri: Lietavská Lúčka 2025
  4. Ľudmila Križanovská: Milí ukrajinskí spoluobčania, nie je to Vaša vina, že jeden z Vás zlyhal a niekoho napadol nožom.
  5. Mária Romaňáková: Dvor kráľovnej Ester
  6. Viktor Pamula: Agent Kremľa zablokoval sankcie proti Rusku
  7. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  8. Dušan Piršel: Ako socializovať ego? – to je otázka…
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 267
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 287
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 106
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 016
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 800
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 913
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 665
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 484
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
SkryťZatvoriť reklamu