SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Subaru Forester 2,0 XT Turbo

Prvá generácia Subaru Forester sa predstavila v roku 1997 a už vtedy prezentovala niekoľko nových riešení v triede SUV. Patrí medzi malé terénne vozidlá, medzi ktorými má dosť kolegov: Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitaru, Land Rover Freelander, Hondu ..


FOTO – ARCHÍV


FOTO – ARCHÍV

Prvá generácia Subaru Forester sa predstavila v roku 1997 a už vtedy prezentovala niekoľko nových riešení v triede SUV. Patrí medzi malé terénne vozidlá, medzi ktorými má dosť kolegov: Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitaru, Land Rover Freelander, Hondu CR-V, Nissan X-Trail. Keby sme načreli do vyšších cenových kategórií: Volvo Crosscountry a Audi Allroad.Exteriér: pozmenený dizajn vyššieho terénneho kombi, predné svetlomety so samostatnou optikou parkovacích a stretávacích svetlometov pod čírym sklom, veľká mriežka na prívod chladiaceho vzduchu, robustná predná časť. Turbo má nasávací otvor na kapote privádzajúci vzduch k medzichladiču stlačeného vzduchu, karoséria bez rušivých prvkov. Celkový dojem dopĺňajú tónované sklá a kolesá z ľahkej zliatiny. Pri pohľade zboku výrazné blatníky, zozadu novotvarované združené svetlá kopírujúce tvar zadných dverí, mohutné nárazníky naznačujú terénne využitie vozidla.

Interiér: úplne nový interiér, nevtieravý, hliníkové doplnky, logicky umiestnené ovládače. Bohatá výbava: automatická klimatizácia, elektricky ovládané všetky okná, centrálne uzamykanie s ovládaním v kľúči, rádio s CD prehrávačom, vyhrievanie predných sedadiel a vonkajších zrkadiel, rozmrazovač stieračov, automatické vyrovnávanie svetlej výšky vozidla podľa stupňa zaťaženia… Množstvo odkladacích schránok, vtipne vyriešené držiaky na nápoje vpredu aj vzadu.

Ergonómia: všetky prvky v dosahu vodiča, prehľadný prístrojový panel, okná a spätné zrkadlá ovládané elektricky, bezproblémové radenie prevodových stupňov.

Batožinový priestor: ľahko prístupný, nižšia hrana skla – lepší rozhľad pri cúvaní, kapacita 387 litrov (po sklopení 1629 litrov), čo je pri pohone 4x4 dostatočná hodnota.

Motor: typu boxer s protibežnými piestmi umožňuje znížiť ťažisko, horizontálne uložený štvorvalec, zdvihový objem 1994 cm3, štyri ventily na valec, DOHC, variabilné časovanie ventilov AVCS, prepĺňanie turbodúchadlom, veľmi živý už pri nízkych a stredných otáčkach, príjemná typická zvuková kulisa.

Prevodovka: manuálna, päťstupňová, dobre odstupňovaná, jednoznačné a presné radenie.

Bezpečnosť: dobré jazdné vlastnosti, vpredu pomocný rám prednej nápravy, vzadu typický viacprvkový záves, reaguje citlivo na nerovnosti a kolesám tak dáva vždy optimálny kontakt s vozovkou, pohon 4x4, výborná stabilita vďaka motoru s nízkym ťažiskom a karosérii s odľahčenými komponentmi (predná kapota, strecha, strešné nosiče a iné časti z hliníka), štvorkanálový systém ABS spolu so systémom EBD, štyri airbagy, vpredu aktívne opierky hlavy (pri náraze odzadu sa posunú vpred, a tým zlepšia podoprenie hlavy), napínače bezpečnostných pásov a uchytenie ISOFIX pre dve detské sedačky, karoséria so špeciálne zosilnenou konštrukciou, motor a prevodovka sa pri čelnom náraze zasunú pod podlahu a chránia tak nohy cestujúcich.

Jazda: prekvapujúco komfortná, tichá, dynamická a bezpečná, väčšia svetlá výška 195 mm umožňuje prejazd stredne ťažkým terénom, v ťažšom teréne pomáha aj samosvorný zadný diferenciál LSD, systém Hill Holder samočinne zabrzdí vozidlo v stúpaní, stačí dať nohu z brzdy.

Záver: Subaru Forester ponúka robustný dizajn, veľmi dobré jazdné vlastnosti na bežných cestách a v stredne ťažkom teréne, dynamický motor a bohatú výbavu. Praktické kombi s možnosťou výjazdov do terénu možno navyše využiť aj pre podnikanie, v úprave s oddeleným batožinovým priestorom. Priemerná spotreba paliva počas testu bola na hranici 10 l/100 km, čo je dobrá hodnota. Cena za toto všetko však vysoko prekračuje milión korún.

MICHAL BEDNÁR

FOTO – ARCHÍV

plus

silný motor

praktickosť

stály pohon 4x4

mínus

cena

absencia

redukcie

Subaru Forester 2,0 XT Turbo

Cena: od 1 099 100 Sk (cena testovaného 1 399 300 Sk)

Koncepcia: praktické auto na bežné cesty aj do terénu, stály pohon všetkých kolies

Zdvih. objem motora: 1994 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 245 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 446 x 173,5 x 158,5 x 252,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1410 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 13,3/7,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 387 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Nissan X-Trail 2,0 Sport

Cena: 1 159 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil aj na bežné cesty, pohon predných kolies, pripojiteľný zadný pohon

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 103 kW (140 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 176,5 x 166,5 x 262,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1450 kg

Priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,0/7,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 177 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

Honda CR-V 2,0i ES

Cena: 1 183 000 Sk

Koncepcia: praktické auto na bežné cesty aj do terénu, pohon predných kolies, automaticky pripojiteľný pohon zadných kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/5500 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 449 x 178 x 171 x 262 cm

Pohot. hmotnosť: od 1430 kg

Priemer otáčania: 10,4 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,9/8,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 58 l

Objem bat. priestoru: 525 l

Max. rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,6 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Toyota RAV4 2,0 VVTi

Cena: 1 115 000 Sk

Koncepcia: praktické auto do terénu aj na bežné cesty, stály pohon všetkých kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 424,5 x 178,5 x 167 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: od 1320 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,4/7,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 58 l

Objem bat. priestoru: 520 l

Max. rýchlosť: 185 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,6 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 516
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 644
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 433
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 747
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 182
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 912
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 854
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 503
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 236
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 021
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L