SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Subaru Forester 2,0 XT Turbo

Prvá generácia Subaru Forester sa predstavila v roku 1997 a už vtedy prezentovala niekoľko nových riešení v triede SUV. Patrí medzi malé terénne vozidlá, medzi ktorými má dosť kolegov: Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitaru, Land Rover Freelander, Hondu ..


FOTO – ARCHÍV


FOTO – ARCHÍV

Prvá generácia Subaru Forester sa predstavila v roku 1997 a už vtedy prezentovala niekoľko nových riešení v triede SUV. Patrí medzi malé terénne vozidlá, medzi ktorými má dosť kolegov: Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitaru, Land Rover Freelander, Hondu CR-V, Nissan X-Trail. Keby sme načreli do vyšších cenových kategórií: Volvo Crosscountry a Audi Allroad.Exteriér: pozmenený dizajn vyššieho terénneho kombi, predné svetlomety so samostatnou optikou parkovacích a stretávacích svetlometov pod čírym sklom, veľká mriežka na prívod chladiaceho vzduchu, robustná predná časť. Turbo má nasávací otvor na kapote privádzajúci vzduch k medzichladiču stlačeného vzduchu, karoséria bez rušivých prvkov. Celkový dojem dopĺňajú tónované sklá a kolesá z ľahkej zliatiny. Pri pohľade zboku výrazné blatníky, zozadu novotvarované združené svetlá kopírujúce tvar zadných dverí, mohutné nárazníky naznačujú terénne využitie vozidla.

Interiér: úplne nový interiér, nevtieravý, hliníkové doplnky, logicky umiestnené ovládače. Bohatá výbava: automatická klimatizácia, elektricky ovládané všetky okná, centrálne uzamykanie s ovládaním v kľúči, rádio s CD prehrávačom, vyhrievanie predných sedadiel a vonkajších zrkadiel, rozmrazovač stieračov, automatické vyrovnávanie svetlej výšky vozidla podľa stupňa zaťaženia… Množstvo odkladacích schránok, vtipne vyriešené držiaky na nápoje vpredu aj vzadu.

Ergonómia: všetky prvky v dosahu vodiča, prehľadný prístrojový panel, okná a spätné zrkadlá ovládané elektricky, bezproblémové radenie prevodových stupňov.

Batožinový priestor: ľahko prístupný, nižšia hrana skla – lepší rozhľad pri cúvaní, kapacita 387 litrov (po sklopení 1629 litrov), čo je pri pohone 4x4 dostatočná hodnota.

Motor: typu boxer s protibežnými piestmi umožňuje znížiť ťažisko, horizontálne uložený štvorvalec, zdvihový objem 1994 cm3, štyri ventily na valec, DOHC, variabilné časovanie ventilov AVCS, prepĺňanie turbodúchadlom, veľmi živý už pri nízkych a stredných otáčkach, príjemná typická zvuková kulisa.

Prevodovka: manuálna, päťstupňová, dobre odstupňovaná, jednoznačné a presné radenie.

Bezpečnosť: dobré jazdné vlastnosti, vpredu pomocný rám prednej nápravy, vzadu typický viacprvkový záves, reaguje citlivo na nerovnosti a kolesám tak dáva vždy optimálny kontakt s vozovkou, pohon 4x4, výborná stabilita vďaka motoru s nízkym ťažiskom a karosérii s odľahčenými komponentmi (predná kapota, strecha, strešné nosiče a iné časti z hliníka), štvorkanálový systém ABS spolu so systémom EBD, štyri airbagy, vpredu aktívne opierky hlavy (pri náraze odzadu sa posunú vpred, a tým zlepšia podoprenie hlavy), napínače bezpečnostných pásov a uchytenie ISOFIX pre dve detské sedačky, karoséria so špeciálne zosilnenou konštrukciou, motor a prevodovka sa pri čelnom náraze zasunú pod podlahu a chránia tak nohy cestujúcich.

Jazda: prekvapujúco komfortná, tichá, dynamická a bezpečná, väčšia svetlá výška 195 mm umožňuje prejazd stredne ťažkým terénom, v ťažšom teréne pomáha aj samosvorný zadný diferenciál LSD, systém Hill Holder samočinne zabrzdí vozidlo v stúpaní, stačí dať nohu z brzdy.

Záver: Subaru Forester ponúka robustný dizajn, veľmi dobré jazdné vlastnosti na bežných cestách a v stredne ťažkom teréne, dynamický motor a bohatú výbavu. Praktické kombi s možnosťou výjazdov do terénu možno navyše využiť aj pre podnikanie, v úprave s oddeleným batožinovým priestorom. Priemerná spotreba paliva počas testu bola na hranici 10 l/100 km, čo je dobrá hodnota. Cena za toto všetko však vysoko prekračuje milión korún.

MICHAL BEDNÁR

FOTO – ARCHÍV

plus

silný motor

praktickosť

stály pohon 4x4

mínus

cena

absencia

redukcie

Subaru Forester 2,0 XT Turbo

Cena: od 1 099 100 Sk (cena testovaného 1 399 300 Sk)

Koncepcia: praktické auto na bežné cesty aj do terénu, stály pohon všetkých kolies

Zdvih. objem motora: 1994 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 245 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 446 x 173,5 x 158,5 x 252,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1410 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 13,3/7,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 387 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Nissan X-Trail 2,0 Sport

Cena: 1 159 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil aj na bežné cesty, pohon predných kolies, pripojiteľný zadný pohon

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 103 kW (140 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 176,5 x 166,5 x 262,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1450 kg

Priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,0/7,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 177 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

Honda CR-V 2,0i ES

Cena: 1 183 000 Sk

Koncepcia: praktické auto na bežné cesty aj do terénu, pohon predných kolies, automaticky pripojiteľný pohon zadných kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/5500 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 449 x 178 x 171 x 262 cm

Pohot. hmotnosť: od 1430 kg

Priemer otáčania: 10,4 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,9/8,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 58 l

Objem bat. priestoru: 525 l

Max. rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,6 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Toyota RAV4 2,0 VVTi

Cena: 1 115 000 Sk

Koncepcia: praktické auto do terénu aj na bežné cesty, stály pohon všetkých kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 424,5 x 178,5 x 167 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: od 1320 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,4/7,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 58 l

Objem bat. priestoru: 520 l

Max. rýchlosť: 185 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,6 s

Uvedenie na trh: jar 2000

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 334
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 182
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 436
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 433
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 929
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 040
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 928
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 614
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Fondee: Eva Hlavsová z Fondee: Češky sú v porovnaní so Slovenkami voči investovaniu skeptickejšie, ukázal prieskum
  2. Jozo Peric: Česká národná banka po sérii zvyšovania ponechala úrokové sadzby
  3. Marek Kytka: Naša nová draftová jednotka Theo Kiss ? Jeho ukážkový gól
  4. Lucia Žárska: Aký dopad môže mať spor medzi Taiwanom a Čínou na akciové trhy?
  5. Olívia Lacenová: Okolo čínskej ekonomiky sa pomaly uťahuje slučka...
  6. Věra Tepličková: A zasa ten spln...
  7. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  8. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 951
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 14 828
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 602
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 735
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 194
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 943
  7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 340
  8. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 110
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu