SME
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Subaru Forester 2,0 XT Turbo

Prvá generácia Subaru Forester sa predstavila v roku 1997 a už vtedy prezentovala niekoľko nových riešení v triede SUV. Patrí medzi malé terénne vozidlá, medzi ktorými má dosť kolegov: Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitaru, Land Rover Freelander, Hondu ..


FOTO – ARCHÍV


FOTO – ARCHÍV

Prvá generácia Subaru Forester sa predstavila v roku 1997 a už vtedy prezentovala niekoľko nových riešení v triede SUV. Patrí medzi malé terénne vozidlá, medzi ktorými má dosť kolegov: Toyotu RAV4, Suzuki Grand Vitaru, Land Rover Freelander, Hondu CR-V, Nissan X-Trail. Keby sme načreli do vyšších cenových kategórií: Volvo Crosscountry a Audi Allroad.Exteriér: pozmenený dizajn vyššieho terénneho kombi, predné svetlomety so samostatnou optikou parkovacích a stretávacích svetlometov pod čírym sklom, veľká mriežka na prívod chladiaceho vzduchu, robustná predná časť. Turbo má nasávací otvor na kapote privádzajúci vzduch k medzichladiču stlačeného vzduchu, karoséria bez rušivých prvkov. Celkový dojem dopĺňajú tónované sklá a kolesá z ľahkej zliatiny. Pri pohľade zboku výrazné blatníky, zozadu novotvarované združené svetlá kopírujúce tvar zadných dverí, mohutné nárazníky naznačujú terénne využitie vozidla.

Interiér: úplne nový interiér, nevtieravý, hliníkové doplnky, logicky umiestnené ovládače. Bohatá výbava: automatická klimatizácia, elektricky ovládané všetky okná, centrálne uzamykanie s ovládaním v kľúči, rádio s CD prehrávačom, vyhrievanie predných sedadiel a vonkajších zrkadiel, rozmrazovač stieračov, automatické vyrovnávanie svetlej výšky vozidla podľa stupňa zaťaženia… Množstvo odkladacích schránok, vtipne vyriešené držiaky na nápoje vpredu aj vzadu.

Ergonómia: všetky prvky v dosahu vodiča, prehľadný prístrojový panel, okná a spätné zrkadlá ovládané elektricky, bezproblémové radenie prevodových stupňov.

Batožinový priestor: ľahko prístupný, nižšia hrana skla – lepší rozhľad pri cúvaní, kapacita 387 litrov (po sklopení 1629 litrov), čo je pri pohone 4x4 dostatočná hodnota.

Motor: typu boxer s protibežnými piestmi umožňuje znížiť ťažisko, horizontálne uložený štvorvalec, zdvihový objem 1994 cm3, štyri ventily na valec, DOHC, variabilné časovanie ventilov AVCS, prepĺňanie turbodúchadlom, veľmi živý už pri nízkych a stredných otáčkach, príjemná typická zvuková kulisa.

Prevodovka: manuálna, päťstupňová, dobre odstupňovaná, jednoznačné a presné radenie.

Bezpečnosť: dobré jazdné vlastnosti, vpredu pomocný rám prednej nápravy, vzadu typický viacprvkový záves, reaguje citlivo na nerovnosti a kolesám tak dáva vždy optimálny kontakt s vozovkou, pohon 4x4, výborná stabilita vďaka motoru s nízkym ťažiskom a karosérii s odľahčenými komponentmi (predná kapota, strecha, strešné nosiče a iné časti z hliníka), štvorkanálový systém ABS spolu so systémom EBD, štyri airbagy, vpredu aktívne opierky hlavy (pri náraze odzadu sa posunú vpred, a tým zlepšia podoprenie hlavy), napínače bezpečnostných pásov a uchytenie ISOFIX pre dve detské sedačky, karoséria so špeciálne zosilnenou konštrukciou, motor a prevodovka sa pri čelnom náraze zasunú pod podlahu a chránia tak nohy cestujúcich.

Jazda: prekvapujúco komfortná, tichá, dynamická a bezpečná, väčšia svetlá výška 195 mm umožňuje prejazd stredne ťažkým terénom, v ťažšom teréne pomáha aj samosvorný zadný diferenciál LSD, systém Hill Holder samočinne zabrzdí vozidlo v stúpaní, stačí dať nohu z brzdy.

Záver: Subaru Forester ponúka robustný dizajn, veľmi dobré jazdné vlastnosti na bežných cestách a v stredne ťažkom teréne, dynamický motor a bohatú výbavu. Praktické kombi s možnosťou výjazdov do terénu možno navyše využiť aj pre podnikanie, v úprave s oddeleným batožinovým priestorom. Priemerná spotreba paliva počas testu bola na hranici 10 l/100 km, čo je dobrá hodnota. Cena za toto všetko však vysoko prekračuje milión korún.

MICHAL BEDNÁR

FOTO – ARCHÍV

plus

silný motor

praktickosť

stály pohon 4x4

mínus

cena

absencia

redukcie

Subaru Forester 2,0 XT Turbo

Cena: od 1 099 100 Sk (cena testovaného 1 399 300 Sk)

Koncepcia: praktické auto na bežné cesty aj do terénu, stály pohon všetkých kolies

Zdvih. objem motora: 1994 cm3

Max. výkon: 130 kW (177 k)/5600 min-1

Max. krút. moment: 245 Nm/3200 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 446 x 173,5 x 158,5 x 252,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1410 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 13,3/7,8 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 387 l

Max. rýchlosť: 202 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Nissan X-Trail 2,0 Sport

Cena: 1 159 000 Sk

Koncepcia: terénny automobil aj na bežné cesty, pohon predných kolies, pripojiteľný zadný pohon

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 103 kW (140 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 451 x 176,5 x 166,5 x 262,5 cm

Pohot. hmotnosť: od 1450 kg

Priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba (mesto/mimo): 12,0/7,7 l/100 km

Objem pal. nádrže: 60 l

Objem bat. priestoru: 410 l

Max. rýchlosť: 177 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,3 s

Uvedenie na trh: jeseň 2001

Honda CR-V 2,0i ES

Cena: 1 183 000 Sk

Koncepcia: praktické auto na bežné cesty aj do terénu, pohon predných kolies, automaticky pripojiteľný pohon zadných kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/5500 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 449 x 178 x 171 x 262 cm

Pohot. hmotnosť: od 1430 kg

Priemer otáčania: 10,4 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,9/8,4 l/100 km

Objem pal. nádrže: 58 l

Objem bat. priestoru: 525 l

Max. rýchlosť: 180 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,6 s

Uvedenie na trh: jeseň 2002

Toyota RAV4 2,0 VVTi

Cena: 1 115 000 Sk

Koncepcia: praktické auto do terénu aj na bežné cesty, stály pohon všetkých kolies

Zdvih. objem motora: 1998 cm3

Max. výkon: 110 kW (150 k)/6000 min-1

Max. krút. moment: 192 Nm/4000 min-1

Rozmery (d x š x v x rázvor): 424,5 x 178,5 x 167 x 249 cm

Pohot. hmotnosť: od 1320 kg

Priemer otáčania: 10,6 m

Spotreba (mesto/mimo): 11,4/7,3 l/100 km

Objem pal. nádrže: 58 l

Objem bat. priestoru: 520 l

Max. rýchlosť: 185 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,6 s

Uvedenie na trh: jar 2000

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  4. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  7. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  8. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  9. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  10. Vážení poslanci, to naozaj?
  1. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  6. Vážení poslanci, to naozaj?
  7. Koniec čakania na kuriéra
  8. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  9. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 657
  2. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 136
  3. Stiahnite si stovky e-kníh 5 994
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 5 181
  5. Vážení poslanci, to naozaj? 4 092
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 495
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 428
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 3 332
  9. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 252
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 3 050
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Pri hybride ponúka aj pohon všetkých kolies.


12 h
Felicia s "novou tvárou" prišla v roku 1998 a modernizácia ju udržala vo výrobe do júna 2001.

Dobre sa predáva aj 18 rokov po ukončení výroby.


26. sep
Peugeot 308 SW

Predĺžený rázvor kolies ponúkne posádke ešte viac miesta.


23. jún
Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


22. jún