SME

Legendárny Lister Jaguar 1958 sa vracia do výroby

Pretekársky Jaguar z 50. rokov sa vracia na okruhy. Uvidíme ho aj na bežných cestách. Zrýchlením vynikne v premávke aj dnes.

(Zdroj: Lister Motor Company)

Po informácii o návrate Lister Motor Company oznámila firma spustenie výroby pretekárskeho auta v špecifikácii z roku 1958 Works Lister Jaguar 'Knobbly'.

Auto bude k dispozícii vo variante do bežnej premávky a aj v pretekárskej verzii. Má homologizáciu FIA pre preteky historických vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cena modelu sa začína v prepočte na sume 302.000 eur bez dane. Nie je to ale veľa v porovnaní s cenou originálu vyrobeného v 50. rokoch minulého storočia. Tá sa dnes pohybuje na úrovni 1.450.000 eur.

Jaguar ponúka originálny motor

Lister Motor Company ponúka na výber dva motory. Jaguar D-Type, ktorý sa montoval aj do originálov, je doplnený osemvalcovým motorom Chevrolet Corvette.

SkryťVypnúť reklamu

D-Type je 3,8 litrový šesťvalec s krútiacim momentom 400 Nm a v pretekárskej špecifikácii ponúka výkon 246kW pri 6750 otáčkach za minútu.

Podľa očakávania výrobcu dosiahne Jaguar v kombinácii so štvorstupňovou prevodovkou zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 291 km/h.

Má ideálne rozloženie hmotnosti

Jeho takmer ideálne rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 48:52, mu môžu aj po viac ako 50. rokoch závidieť mnohí majitelia dnešných áut.

Druhý motor Chevrolet Corvette má napriek svojmu väčšiemu objemu 4,7 litra slabšie parametre.

Výkon 235 kW a krútiaci moment 393 Nm sú však viac ako postačujúce a Jaguar v tomto prípade zrýchli z 0 na 100 km/h za približne päť sekúnd.

Základ modelu tvorí ručne vyrobená konštrukcia a každý model je dotvorený podľa špecifických požiadaviek zákazníka.

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako 50 percent tohtoročnej produkcie je pokrytá objednávkami. Prvé vozidlá vyjdú na cesty z výrobného závodu Cambridgeshire v apríli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 628
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 379
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 724
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 209
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 387
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 783
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 915
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 326
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  7. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  8. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 912
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 651
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 21 515
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 007
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 579
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 288
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 191
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 086
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu