SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Najpopulárnejšie autá v Indii sú nebezpečné

Test Global NCAP odhalil, že pomerne moderné autá predávané v Indii majú vysoké riziko úmrtia posádky pri čelnom náraze.

(Zdroj: Global NCAP)

India je v súčasnosti veľkým trhom a producentom malých áut. Úroveň ich bezpečnosti je však dvadsať rokov za súčasným "päťhviezdičkovým" štandardom.

Najpopulárnejšie modely na indickom trhu nezískali v nárazovom teste pri rýchlosti 64 kilometrov ani jednu hviezdičku, pretože im chýbali airbagy. Testované autá boli v základnej výbave.

Skúšobňa Global NCAP otestovala najpredávanejšie Suzuki-Maruti Alto 800, a aj vozidlá Tata Nano, Ford Figo (Fiesta), Hyundai i10 a Volkswagen Polo.

Predaj týchto modelov sa podieľa 20 percentami na celkovom predaji nových áut v Indii.

Niekedy ani airbag nepomôže

Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano a Hyundai i10 určené pre indický trh však majú také bezpečnostné nedostatky, že ani inštalácia airbagov by efektívne neznížila riziko ťažkého zranenia.

V prípade modelov Ford Figo a Volkswagen Polo by airbagy výrazne zlepšili bezpečnosť pasažierov sediacich vpredu.

Zhodou okolností, Volkswagen v čase testovania doplnil do základnej výbavy modelu Polo určeného pre indický trh dva airbagy.

Ani detské sedačky nepasujú

Global NCAP osobitne hodnotila ochranu detí. Keďže jediným bezpečným spôsobom prepravy detí autom je preprava v riadne upevnenej detskej sedačke, kontrole podlieha aj kompatibilita auta s detskými autosedačkami.

Kontrolóri zistili, že výrobcom odporúčané detské autosedačky často nie sú kompatibilné so systémom bezpečnostných pásov vo vozidle.

V prípade Tata Nano sa na zadných sedadlách nenachádzajú trojbodové bezpečnostné pásy a neexistuje spôsob uchytenia detskej sedačky.

Spoločnosť Global NCAP vykonala aj základný test čelného nárazu v rýchlosti 56 km/h. S výnimkou Pola s dvomi airbagmi a Fordu Figo žiadny model neprešiel testom.

Suzuki-Maruti Alto 800

Najmenšie Suzuki ostalo po teste čelného nárazu v rýchlosti 64 km/h bez hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov.

Klietka karosérie vozidla je hodnotená ako nestabilná. Náraz predstavuje zvýšené riziko život ohrozujúcich zranení a Suzuki je nevhodné pre inštaláciu airbagov.

Vďaka použitiu detskej autosedačky odporučenej výrobcom Suzuki-Maruti Alto 800 získalo dve hviezdičky za ochranu detí.

Malé vozidlo neprešlo ani testom minimálneho bezpečnostného štandardu, ktorý predstavuje čelný náraz v rýchlosti 56 km/h.

Hyundai i10

Rovnaký výsledok s nula hviezdičkami a nestabilnou konštrukciou karosérie získal Hyundai i10.

Pridelili mu aspoň jednu hviezdičku za ochranu detí v autosedačke, aj to s poznámkou, že figurína trojročného dieťaťa vykazovala vysoké riziko vážneho zranenia.

Ani Hyundai i10 neprešiel testom minimálneho bezpečnostného štandardu (čelný náraz v rýchlosti 56 km/h).

Ford Figo

Indická verzia modelu Fiesta minulej generácie má nula hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov v teste čelného nárazu pri rýchlosti 64 km/h.

Konštrukcia vozidla je stabilná, ale pasažieri vo Forde bez airbagov absorbujú veľké množstvo energie.

Vďaka použitiu detskej autosedačky odporučenej Fordom získalo Figo dve hviezdičky za ochranu detí.

Ford Figo aspoň prešiel testom minimálneho bezpečnostného štandardu v rýchlosti 56 km/h. Počas nárazu nedošlo k priamemu kontaktu hlavy šoféra a volantu.

Volkswagen Polo

Ak Volkswagenu Polo chýbajú airbagy, figuríny zaznamenajú vyššie riziko život ohrozujúceho zranenia a nepomáha ani stabilná konštrukcia karosérie.

Polo sa v čase testovania v Indii predávalo aj bez airbagov. Dnes sú dva predné airbagy minimálnou výbavou.

Vo verzii s dvomi prednými airbagmi získalo Polo štyri hviezdičky. Airbagy výrazne zlepšujú ochranu hlavy a krku šoféra so spolujazdcom.

Pri použití sedačky pre deti odporučenej Volkswagenom získalo Polo tri hviezdičky za ochranu detí.

Volkswagen zvládol test minimálneho bezpečnostného štandardu len vo verzii vybavenej airbagmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  5. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  6. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  7. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  8. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 683
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 081
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 165
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 578
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 6 458
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 329
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 126
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  2. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  3. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  4. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  5. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  6. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  7. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  8. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 170
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 664
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 365
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 200
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 485
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 025
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 509
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 356
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu