Najpopulárnejšie autá v Indii sú nebezpečné

Test Global NCAP odhalil, že pomerne moderné autá predávané v Indii majú vysoké riziko úmrtia posádky pri čelnom náraze.

(Zdroj: Global NCAP)

India je v súčasnosti veľkým trhom a producentom malých áut. Úroveň ich bezpečnosti je však dvadsať rokov za súčasným "päťhviezdičkovým" štandardom.

Najpopulárnejšie modely na indickom trhu nezískali v nárazovom teste pri rýchlosti 64 kilometrov ani jednu hviezdičku, pretože im chýbali airbagy. Testované autá boli v základnej výbave.

Skúšobňa Global NCAP otestovala najpredávanejšie Suzuki-Maruti Alto 800, a aj vozidlá Tata Nano, Ford Figo (Fiesta), Hyundai i10 a Volkswagen Polo.

Predaj týchto modelov sa podieľa 20 percentami na celkovom predaji nových áut v Indii.

Niekedy ani airbag nepomôže

Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano a Hyundai i10 určené pre indický trh však majú také bezpečnostné nedostatky, že ani inštalácia airbagov by efektívne neznížila riziko ťažkého zranenia.

V prípade modelov Ford Figo a Volkswagen Polo by airbagy výrazne zlepšili bezpečnosť pasažierov sediacich vpredu.

Zhodou okolností, Volkswagen v čase testovania doplnil do základnej výbavy modelu Polo určeného pre indický trh dva airbagy.

Ani detské sedačky nepasujú

Global NCAP osobitne hodnotila ochranu detí. Keďže jediným bezpečným spôsobom prepravy detí autom je preprava v riadne upevnenej detskej sedačke, kontrole podlieha aj kompatibilita auta s detskými autosedačkami.

Kontrolóri zistili, že výrobcom odporúčané detské autosedačky často nie sú kompatibilné so systémom bezpečnostných pásov vo vozidle.

V prípade Tata Nano sa na zadných sedadlách nenachádzajú trojbodové bezpečnostné pásy a neexistuje spôsob uchytenia detskej sedačky.

Spoločnosť Global NCAP vykonala aj základný test čelného nárazu v rýchlosti 56 km/h. S výnimkou Pola s dvomi airbagmi a Fordu Figo žiadny model neprešiel testom.

Suzuki-Maruti Alto 800

Najmenšie Suzuki ostalo po teste čelného nárazu v rýchlosti 64 km/h bez hviezdičky za ochranu dospelých pasažierov.

Klietka karosérie vozidla je hodnotená ako nestabilná. Náraz predstavuje zvýšené riziko život ohrozujúcich zranení a Suzuki je nevhodné pre inštaláciu airbagov.

Vďaka použitiu detskej autosedačky odporučenej výrobcom Suzuki-Maruti Alto 800 získalo dve hviezdičky za ochranu detí.

Malé vozidlo neprešlo ani testom minimálneho bezpečnostného štandardu, ktorý predstavuje čelný náraz v rýchlosti 56 km/h.

Hyundai i10

Rovnaký výsledok s nula hviezdičkami a nestabilnou konštrukciou karosérie získal Hyundai i10.

Pridelili mu aspoň jednu hviezdičku za ochranu detí v autosedačke, aj to s poznámkou, že figurína trojročného dieťaťa vykazovala vysoké riziko vážneho zranenia.

Ani Hyundai i10 neprešiel testom minimálneho bezpečnostného štandardu (čelný náraz v rýchlosti 56 km/h).

Ford Figo

Indická verzia modelu Fiesta minulej generácie má nula hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov v teste čelného nárazu pri rýchlosti 64 km/h.

Konštrukcia vozidla je stabilná, ale pasažieri vo Forde bez airbagov absorbujú veľké množstvo energie.

Vďaka použitiu detskej autosedačky odporučenej Fordom získalo Figo dve hviezdičky za ochranu detí.

Ford Figo aspoň prešiel testom minimálneho bezpečnostného štandardu v rýchlosti 56 km/h. Počas nárazu nedošlo k priamemu kontaktu hlavy šoféra a volantu.

Volkswagen Polo

Ak Volkswagenu Polo chýbajú airbagy, figuríny zaznamenajú vyššie riziko život ohrozujúceho zranenia a nepomáha ani stabilná konštrukcia karosérie.

Polo sa v čase testovania v Indii predávalo aj bez airbagov. Dnes sú dva predné airbagy minimálnou výbavou.

Vo verzii s dvomi prednými airbagmi získalo Polo štyri hviezdičky. Airbagy výrazne zlepšujú ochranu hlavy a krku šoféra so spolujazdcom.

Pri použití sedačky pre deti odporučenej Volkswagenom získalo Polo tri hviezdičky za ochranu detí.

Volkswagen zvládol test minimálneho bezpečnostného štandardu len vo verzii vybavenej airbagmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 468
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 870
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 088
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 780
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 485
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 531
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 518
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 364
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 345
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 992

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Robert Roth: Označili ma za potetovaného feťáka. Ako to mám vysvetliť dcére?

Film Nina hovorí o rozvode, v úlohe rodiča hrá on.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.