SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Mercedes novej triedy V je Van s luxusom osobného auta

Nová trieda V nie je len nástupcom modelu Viano. Do veľkopriestorových vozidiel má priniesť komfort a techniku osobných vozidiel značky.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Svetovej premiéry novej V triedy v Mníchove sme sa vo štvrtok 30. januára zúčastnili osobne. Najnovší prírastok do rodiny osobných vozidiel Mercedesu nemá byť len generačným posunom.

Mercedes premenoval model Viano na Triedu V zámerne. Z veľkopriestorového vanu sa stal van s vlastnosťami typickými pre osobné vozidlá značky.

Dizajnéri zmenili najvýraznejšie predné partie vozidla. Aby korešpondovali so súčasným dizajnom značky. Mercedes zároveň umožní využívať novej V Triede aj svoju najmodernejšiu aktívnu svetelnú techniku z LED diód.

Trieda V sa do predaja dostane v dvoch výbavových stupňoch, so športovým exteriérovým balíkom, dvoma rázvormi kolies a v troch dĺžkach.

Osobné auto v kabáte MPV

Interiér vozidla je Mercedes, na ktorí si motoristi zvykli z osobných vozidiel značky. Úplne nová palubná doska nie je kompromisom medzi osobným vozidlom a MPV.

Hlavným prvkom je nový spôsob ovládania informačného a multimediálneho systému, ktorý Mercedes využíva aj v novej triede C. Pozostáva z hlavnej dotykovej plochy akceptujúcej gestá a otočného voliča pod ňou.

Dôkazom, že V Trieda už nie je len sluhom, je možnosť vybaviť vozidlo najluxusnejším audiosystémom z radu Burmester. Hudobný zážitok posádke sprostredkuje 16 reproduktorov.

Kožené čalúnenie sa dostáva v podstate všade. Okrem sedadiel aj na vrchnú časť palubnej dosky, čo automobilka zdôrazňuje ako novinku v danej triede.

Zadné dvere s otvárateľným oknom

Do triedy MPV posúva Mercedes to najlepšie sedenie v prvom i ostatných radoch vozidla. Štvorcestné bedrové opierky pre vodiča a spolujazdca môže doplniť aktívna ventilácia.

O pohodlie pasažierov sa postará okrem sériovej klimatizácie aj príplatková verzia Thermotronic. Jej automatický režim je schopný klimatizovať vozidlo podľa postavenia slnka, alebo na povel z diaľkového ovládača vyvetrať prehriate vozidlo.

Veľkopriestorové vozidlo je sériovo vybavené štyrmi komfortnými samostatnými sedadlami s lakťovými opierkami v dvoch radoch.

Ako alternatíva k samostatným sedadlám je pre oba rady sedadiel vzadu dostupná dvojmiestna lavica s dvojdielnym, samostatne sklápateľným operadlom, alebo trojmiestna lavica s dvojdielnou sedacou poduškou a trojdielnym operadlom.

V ponuke sme našli aj lôžko na spanie s úložnými priestormi. Všetky sedadlá sú vyberateľné z vozidla.

Novinku tvoria aj, mnohými zavrhnuté, dvojdielne zadné dvere. Sklo je vybavené samostatnými pántami pre ľahší prístup k menšej batožine. Hlavné dvere pomáha otvoriť systém Easy Pack so servomotorom.

Na želanie ponúkne 10 kW navyše

O vysoký komfort jazdy sa stará celkovo jedenásť asistenčných systémov, ktoré v podstate kopírujú ponuku z osobných vozidiel značky. Založené sú na moderných radarových, kamerových a ultrazvukových snímačoch.

V sérii je na palube asistent jazdy pri bočnom vetre a asistent sledovania pozornosti, ktorý upozorňuje vodiča pred únavou. Na želanie je dostupný aktívny parkovací asistent alebo kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy.

Po uvedení na trh bude triedu V poháňať prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s objemom 2,1 litra. Dostupný bude v troch výkonových verziách.

Model

V 200 CDI

V 220 CDI

V 250 BlueTEC

Zdvihový objem (cm3)

2 143

2 143

2 143

Výkon (kW(k) pri 1/min)

100 (136)

pri 3800

120(163)

pri 3800

140(190)

pri 3800

Krútiaci moment (Nm pri 1/min)

330 pri
1.200–2.400

380 pri
1.400–2.400

440 pri
1.400–2.400

Emisná norma

Euro 5/III

Euro 5/III

Euro 6/I

Kombinovaná spotreba od (l/100 km)

6,1 (5,8) *

5,7 (5,7) *

– ( 6,0) *

Zrýchlenie 0–100 km/h (s)

13,8 (12,8)*

11,8 (10,8)*

– (9,1)*

Maximálna rýchlosť (km/h)

183 (181)*

194 (195)*

– ( 206)*

* s automatickou prevodovkou

Mercedes doplnil automatickú prevodovkou o možnosť výberu zo štyroch jazdných režimov: ekonomický, komfortný, športový a manuálny.

Ak vodič aktivuje programy „Sport“, „Comfort“ alebo „Manual“, bude mať vo fázach zrýchľovania k dispozícii ďalších 10 kW a 40 NM navyše (tzv. „overtorque“). Napríklad V 250 BlueTEC tak vyvinie výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment 480 Nm.

Kompaktná a dlhá verzia príde neskôr

Aj Trieda V sa do predaja dostane v limitovanej edícii Edition 1. Jej základom sa stane najsilnejšia pohonná jednotka spolupracujúca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic.

Jazdné vlastnosti vylepší športový alebo voliteľný podvozok so systémom selektívneho tlmenia.

Do výbavy sa dostali napríklad aj 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, tónované sklá v zadnej časti, sedadlá v koži, automatická klimatizácia Thermotronic, ozvučovací systém Burmester, elektrické posuvné dvere vpravo a vľavo, elektrické dvere batožinového priestoru, ako aj parkovací balík s 360-stupňovou kamerou.

Pri uvedení na slovenský trh v júni 2014 bude nová Trieda V dostupná v dlhej verzii s dĺžkou 5 140 milimetrov, rázvorom 3 200 milimetrov a predĺženým previsom. Kompaktný a extra dlhý variant budú nasledovať neskôr.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 179
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 539
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 320
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 540
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 814
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 707
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 620
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 364
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 169
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 160
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept