Mercedes novej triedy V je Van s luxusom osobného auta

Nová trieda V nie je len nástupcom modelu Viano. Do veľkopriestorových vozidiel má priniesť komfort a techniku osobných vozidiel značky.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Svetovej premiéry novej V triedy v Mníchove sme sa vo štvrtok 30. januára zúčastnili osobne. Najnovší prírastok do rodiny osobných vozidiel Mercedesu nemá byť len generačným posunom.

Mercedes premenoval model Viano na Triedu V zámerne. Z veľkopriestorového vanu sa stal van s vlastnosťami typickými pre osobné vozidlá značky.

Dizajnéri zmenili najvýraznejšie predné partie vozidla. Aby korešpondovali so súčasným dizajnom značky. Mercedes zároveň umožní využívať novej V Triede aj svoju najmodernejšiu aktívnu svetelnú techniku z LED diód.

Trieda V sa do predaja dostane v dvoch výbavových stupňoch, so športovým exteriérovým balíkom, dvoma rázvormi kolies a v troch dĺžkach.

Osobné auto v kabáte MPV

Interiér vozidla je Mercedes, na ktorí si motoristi zvykli z osobných vozidiel značky. Úplne nová palubná doska nie je kompromisom medzi osobným vozidlom a MPV.

Hlavným prvkom je nový spôsob ovládania informačného a multimediálneho systému, ktorý Mercedes využíva aj v novej triede C. Pozostáva z hlavnej dotykovej plochy akceptujúcej gestá a otočného voliča pod ňou.

Dôkazom, že V Trieda už nie je len sluhom, je možnosť vybaviť vozidlo najluxusnejším audiosystémom z radu Burmester. Hudobný zážitok posádke sprostredkuje 16 reproduktorov.

Kožené čalúnenie sa dostáva v podstate všade. Okrem sedadiel aj na vrchnú časť palubnej dosky, čo automobilka zdôrazňuje ako novinku v danej triede.

Zadné dvere s otvárateľným oknom

Do triedy MPV posúva Mercedes to najlepšie sedenie v prvom i ostatných radoch vozidla. Štvorcestné bedrové opierky pre vodiča a spolujazdca môže doplniť aktívna ventilácia.

O pohodlie pasažierov sa postará okrem sériovej klimatizácie aj príplatková verzia Thermotronic. Jej automatický režim je schopný klimatizovať vozidlo podľa postavenia slnka, alebo na povel z diaľkového ovládača vyvetrať prehriate vozidlo.

Veľkopriestorové vozidlo je sériovo vybavené štyrmi komfortnými samostatnými sedadlami s lakťovými opierkami v dvoch radoch.

Ako alternatíva k samostatným sedadlám je pre oba rady sedadiel vzadu dostupná dvojmiestna lavica s dvojdielnym, samostatne sklápateľným operadlom, alebo trojmiestna lavica s dvojdielnou sedacou poduškou a trojdielnym operadlom.

V ponuke sme našli aj lôžko na spanie s úložnými priestormi. Všetky sedadlá sú vyberateľné z vozidla.

Novinku tvoria aj, mnohými zavrhnuté, dvojdielne zadné dvere. Sklo je vybavené samostatnými pántami pre ľahší prístup k menšej batožine. Hlavné dvere pomáha otvoriť systém Easy Pack so servomotorom.

Na želanie ponúkne 10 kW navyše

O vysoký komfort jazdy sa stará celkovo jedenásť asistenčných systémov, ktoré v podstate kopírujú ponuku z osobných vozidiel značky. Založené sú na moderných radarových, kamerových a ultrazvukových snímačoch.

V sérii je na palube asistent jazdy pri bočnom vetre a asistent sledovania pozornosti, ktorý upozorňuje vodiča pred únavou. Na želanie je dostupný aktívny parkovací asistent alebo kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy.

Po uvedení na trh bude triedu V poháňať prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s objemom 2,1 litra. Dostupný bude v troch výkonových verziách.

Model

V 200 CDI

V 220 CDI

V 250 BlueTEC

Zdvihový objem (cm3)

2 143

2 143

2 143

Výkon (kW(k) pri 1/min)

100 (136)

pri 3800

120(163)

pri 3800

140(190)

pri 3800

Krútiaci moment (Nm pri 1/min)

330 pri
1.200–2.400

380 pri
1.400–2.400

440 pri
1.400–2.400

Emisná norma

Euro 5/III

Euro 5/III

Euro 6/I

Kombinovaná spotreba od (l/100 km)

6,1 (5,8) *

5,7 (5,7) *

– ( 6,0) *

Zrýchlenie 0–100 km/h (s)

13,8 (12,8)*

11,8 (10,8)*

– (9,1)*

Maximálna rýchlosť (km/h)

183 (181)*

194 (195)*

– ( 206)*

* s automatickou prevodovkou

Mercedes doplnil automatickú prevodovkou o možnosť výberu zo štyroch jazdných režimov: ekonomický, komfortný, športový a manuálny.

Ak vodič aktivuje programy „Sport“, „Comfort“ alebo „Manual“, bude mať vo fázach zrýchľovania k dispozícii ďalších 10 kW a 40 NM navyše (tzv. „overtorque“). Napríklad V 250 BlueTEC tak vyvinie výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment 480 Nm.

Kompaktná a dlhá verzia príde neskôr

Aj Trieda V sa do predaja dostane v limitovanej edícii Edition 1. Jej základom sa stane najsilnejšia pohonná jednotka spolupracujúca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic.

Jazdné vlastnosti vylepší športový alebo voliteľný podvozok so systémom selektívneho tlmenia.

Do výbavy sa dostali napríklad aj 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, tónované sklá v zadnej časti, sedadlá v koži, automatická klimatizácia Thermotronic, ozvučovací systém Burmester, elektrické posuvné dvere vpravo a vľavo, elektrické dvere batožinového priestoru, ako aj parkovací balík s 360-stupňovou kamerou.

Pri uvedení na slovenský trh v júni 2014 bude nová Trieda V dostupná v dlhej verzii s dĺžkou 5 140 milimetrov, rázvorom 3 200 milimetrov a predĺženým previsom. Kompaktný a extra dlhý variant budú nasledovať neskôr.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 111
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 990
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 139
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 319
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 263
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 069
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 600
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 793
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 654

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop