SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Mercedes novej triedy V je Van s luxusom osobného auta

Nová trieda V nie je len nástupcom modelu Viano. Do veľkopriestorových vozidiel má priniesť komfort a techniku osobných vozidiel značky.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Svetovej premiéry novej V triedy v Mníchove sme sa vo štvrtok 30. januára zúčastnili osobne. Najnovší prírastok do rodiny osobných vozidiel Mercedesu nemá byť len generačným posunom.

Mercedes premenoval model Viano na Triedu V zámerne. Z veľkopriestorového vanu sa stal van s vlastnosťami typickými pre osobné vozidlá značky.

Dizajnéri zmenili najvýraznejšie predné partie vozidla. Aby korešpondovali so súčasným dizajnom značky. Mercedes zároveň umožní využívať novej V Triede aj svoju najmodernejšiu aktívnu svetelnú techniku z LED diód.

Trieda V sa do predaja dostane v dvoch výbavových stupňoch, so športovým exteriérovým balíkom, dvoma rázvormi kolies a v troch dĺžkach.

Osobné auto v kabáte MPV

Interiér vozidla je Mercedes, na ktorí si motoristi zvykli z osobných vozidiel značky. Úplne nová palubná doska nie je kompromisom medzi osobným vozidlom a MPV.

Hlavným prvkom je nový spôsob ovládania informačného a multimediálneho systému, ktorý Mercedes využíva aj v novej triede C. Pozostáva z hlavnej dotykovej plochy akceptujúcej gestá a otočného voliča pod ňou.

Dôkazom, že V Trieda už nie je len sluhom, je možnosť vybaviť vozidlo najluxusnejším audiosystémom z radu Burmester. Hudobný zážitok posádke sprostredkuje 16 reproduktorov.

Kožené čalúnenie sa dostáva v podstate všade. Okrem sedadiel aj na vrchnú časť palubnej dosky, čo automobilka zdôrazňuje ako novinku v danej triede.

Zadné dvere s otvárateľným oknom

Do triedy MPV posúva Mercedes to najlepšie sedenie v prvom i ostatných radoch vozidla. Štvorcestné bedrové opierky pre vodiča a spolujazdca môže doplniť aktívna ventilácia.

O pohodlie pasažierov sa postará okrem sériovej klimatizácie aj príplatková verzia Thermotronic. Jej automatický režim je schopný klimatizovať vozidlo podľa postavenia slnka, alebo na povel z diaľkového ovládača vyvetrať prehriate vozidlo.

Veľkopriestorové vozidlo je sériovo vybavené štyrmi komfortnými samostatnými sedadlami s lakťovými opierkami v dvoch radoch.

Ako alternatíva k samostatným sedadlám je pre oba rady sedadiel vzadu dostupná dvojmiestna lavica s dvojdielnym, samostatne sklápateľným operadlom, alebo trojmiestna lavica s dvojdielnou sedacou poduškou a trojdielnym operadlom.

V ponuke sme našli aj lôžko na spanie s úložnými priestormi. Všetky sedadlá sú vyberateľné z vozidla.

Novinku tvoria aj, mnohými zavrhnuté, dvojdielne zadné dvere. Sklo je vybavené samostatnými pántami pre ľahší prístup k menšej batožine. Hlavné dvere pomáha otvoriť systém Easy Pack so servomotorom.

Na želanie ponúkne 10 kW navyše

O vysoký komfort jazdy sa stará celkovo jedenásť asistenčných systémov, ktoré v podstate kopírujú ponuku z osobných vozidiel značky. Založené sú na moderných radarových, kamerových a ultrazvukových snímačoch.

V sérii je na palube asistent jazdy pri bočnom vetre a asistent sledovania pozornosti, ktorý upozorňuje vodiča pred únavou. Na želanie je dostupný aktívny parkovací asistent alebo kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy.

Po uvedení na trh bude triedu V poháňať prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s objemom 2,1 litra. Dostupný bude v troch výkonových verziách.

Model

V 200 CDI

V 220 CDI

V 250 BlueTEC

Zdvihový objem (cm3)

2 143

2 143

2 143

Výkon (kW(k) pri 1/min)

100 (136)

pri 3800

120(163)

pri 3800

140(190)

pri 3800

Krútiaci moment (Nm pri 1/min)

330 pri
1.200–2.400

380 pri
1.400–2.400

440 pri
1.400–2.400

Emisná norma

Euro 5/III

Euro 5/III

Euro 6/I

Kombinovaná spotreba od (l/100 km)

6,1 (5,8) *

5,7 (5,7) *

– ( 6,0) *

Zrýchlenie 0–100 km/h (s)

13,8 (12,8)*

11,8 (10,8)*

– (9,1)*

Maximálna rýchlosť (km/h)

183 (181)*

194 (195)*

– ( 206)*

* s automatickou prevodovkou

Mercedes doplnil automatickú prevodovkou o možnosť výberu zo štyroch jazdných režimov: ekonomický, komfortný, športový a manuálny.

Ak vodič aktivuje programy „Sport“, „Comfort“ alebo „Manual“, bude mať vo fázach zrýchľovania k dispozícii ďalších 10 kW a 40 NM navyše (tzv. „overtorque“). Napríklad V 250 BlueTEC tak vyvinie výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment 480 Nm.

Kompaktná a dlhá verzia príde neskôr

Aj Trieda V sa do predaja dostane v limitovanej edícii Edition 1. Jej základom sa stane najsilnejšia pohonná jednotka spolupracujúca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic.

Jazdné vlastnosti vylepší športový alebo voliteľný podvozok so systémom selektívneho tlmenia.

Do výbavy sa dostali napríklad aj 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, tónované sklá v zadnej časti, sedadlá v koži, automatická klimatizácia Thermotronic, ozvučovací systém Burmester, elektrické posuvné dvere vpravo a vľavo, elektrické dvere batožinového priestoru, ako aj parkovací balík s 360-stupňovou kamerou.

Pri uvedení na slovenský trh v júni 2014 bude nová Trieda V dostupná v dlhej verzii s dĺžkou 5 140 milimetrov, rázvorom 3 200 milimetrov a predĺženým previsom. Kompaktný a extra dlhý variant budú nasledovať neskôr.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 813
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 139
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 823
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 759
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 316
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 910
  7. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 895
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 200
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 840
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 688

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR