SME
Utorok, 21. september, 2021 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

Mercedes novej triedy V je Van s luxusom osobného auta

Nová trieda V nie je len nástupcom modelu Viano. Do veľkopriestorových vozidiel má priniesť komfort a techniku osobných vozidiel značky.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Svetovej premiéry novej V triedy v Mníchove sme sa vo štvrtok 30. januára zúčastnili osobne. Najnovší prírastok do rodiny osobných vozidiel Mercedesu nemá byť len generačným posunom.

Mercedes premenoval model Viano na Triedu V zámerne. Z veľkopriestorového vanu sa stal van s vlastnosťami typickými pre osobné vozidlá značky.

Dizajnéri zmenili najvýraznejšie predné partie vozidla. Aby korešpondovali so súčasným dizajnom značky. Mercedes zároveň umožní využívať novej V Triede aj svoju najmodernejšiu aktívnu svetelnú techniku z LED diód.

Trieda V sa do predaja dostane v dvoch výbavových stupňoch, so športovým exteriérovým balíkom, dvoma rázvormi kolies a v troch dĺžkach.

Osobné auto v kabáte MPV

Interiér vozidla je Mercedes, na ktorí si motoristi zvykli z osobných vozidiel značky. Úplne nová palubná doska nie je kompromisom medzi osobným vozidlom a MPV.

Hlavným prvkom je nový spôsob ovládania informačného a multimediálneho systému, ktorý Mercedes využíva aj v novej triede C. Pozostáva z hlavnej dotykovej plochy akceptujúcej gestá a otočného voliča pod ňou.

Dôkazom, že V Trieda už nie je len sluhom, je možnosť vybaviť vozidlo najluxusnejším audiosystémom z radu Burmester. Hudobný zážitok posádke sprostredkuje 16 reproduktorov.

Kožené čalúnenie sa dostáva v podstate všade. Okrem sedadiel aj na vrchnú časť palubnej dosky, čo automobilka zdôrazňuje ako novinku v danej triede.

Zadné dvere s otvárateľným oknom

Do triedy MPV posúva Mercedes to najlepšie sedenie v prvom i ostatných radoch vozidla. Štvorcestné bedrové opierky pre vodiča a spolujazdca môže doplniť aktívna ventilácia.

O pohodlie pasažierov sa postará okrem sériovej klimatizácie aj príplatková verzia Thermotronic. Jej automatický režim je schopný klimatizovať vozidlo podľa postavenia slnka, alebo na povel z diaľkového ovládača vyvetrať prehriate vozidlo.

Veľkopriestorové vozidlo je sériovo vybavené štyrmi komfortnými samostatnými sedadlami s lakťovými opierkami v dvoch radoch.

Ako alternatíva k samostatným sedadlám je pre oba rady sedadiel vzadu dostupná dvojmiestna lavica s dvojdielnym, samostatne sklápateľným operadlom, alebo trojmiestna lavica s dvojdielnou sedacou poduškou a trojdielnym operadlom.

V ponuke sme našli aj lôžko na spanie s úložnými priestormi. Všetky sedadlá sú vyberateľné z vozidla.

Novinku tvoria aj, mnohými zavrhnuté, dvojdielne zadné dvere. Sklo je vybavené samostatnými pántami pre ľahší prístup k menšej batožine. Hlavné dvere pomáha otvoriť systém Easy Pack so servomotorom.

Na želanie ponúkne 10 kW navyše

O vysoký komfort jazdy sa stará celkovo jedenásť asistenčných systémov, ktoré v podstate kopírujú ponuku z osobných vozidiel značky. Založené sú na moderných radarových, kamerových a ultrazvukových snímačoch.

V sérii je na palube asistent jazdy pri bočnom vetre a asistent sledovania pozornosti, ktorý upozorňuje vodiča pred únavou. Na želanie je dostupný aktívny parkovací asistent alebo kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy.

Po uvedení na trh bude triedu V poháňať prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s objemom 2,1 litra. Dostupný bude v troch výkonových verziách.

Model

V 200 CDI

V 220 CDI

V 250 BlueTEC

Zdvihový objem (cm3)

2 143

2 143

2 143

Výkon (kW(k) pri 1/min)

100 (136)

pri 3800

120(163)

pri 3800

140(190)

pri 3800

Krútiaci moment (Nm pri 1/min)

330 pri
1.200–2.400

380 pri
1.400–2.400

440 pri
1.400–2.400

Emisná norma

Euro 5/III

Euro 5/III

Euro 6/I

Kombinovaná spotreba od (l/100 km)

6,1 (5,8) *

5,7 (5,7) *

– ( 6,0) *

Zrýchlenie 0–100 km/h (s)

13,8 (12,8)*

11,8 (10,8)*

– (9,1)*

Maximálna rýchlosť (km/h)

183 (181)*

194 (195)*

– ( 206)*

* s automatickou prevodovkou

Mercedes doplnil automatickú prevodovkou o možnosť výberu zo štyroch jazdných režimov: ekonomický, komfortný, športový a manuálny.

Ak vodič aktivuje programy „Sport“, „Comfort“ alebo „Manual“, bude mať vo fázach zrýchľovania k dispozícii ďalších 10 kW a 40 NM navyše (tzv. „overtorque“). Napríklad V 250 BlueTEC tak vyvinie výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment 480 Nm.

Kompaktná a dlhá verzia príde neskôr

Aj Trieda V sa do predaja dostane v limitovanej edícii Edition 1. Jej základom sa stane najsilnejšia pohonná jednotka spolupracujúca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic.

Jazdné vlastnosti vylepší športový alebo voliteľný podvozok so systémom selektívneho tlmenia.

Do výbavy sa dostali napríklad aj 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, tónované sklá v zadnej časti, sedadlá v koži, automatická klimatizácia Thermotronic, ozvučovací systém Burmester, elektrické posuvné dvere vpravo a vľavo, elektrické dvere batožinového priestoru, ako aj parkovací balík s 360-stupňovou kamerou.

Pri uvedení na slovenský trh v júni 2014 bude nová Trieda V dostupná v dlhej verzii s dĺžkou 5 140 milimetrov, rázvorom 3 200 milimetrov a predĺženým previsom. Kompaktný a extra dlhý variant budú nasledovať neskôr.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  2. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  1. Lekárne sa stanú miestom prevencie a edukácie pacientov
  2. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  3. Prečo čakať, keď teraz je najvyšší čas vykurovať eko-vedome?
  4. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  5. Škola ich učí pracovať v tíme a pod tlakom
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 985
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 638
  3. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 608
  4. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 377
  5. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 194
  6. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 3 153
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 065
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 599
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 429
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 933
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Stanislav Mičev.

Historik hovorí o degradácii odkazu SNP.


1 h
Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Prečo šéf Sme rodina nástojí na silnom Žilinkovi?


6 h
Rozhovory ZKH: Matúš Kostolný.

Novinárov Denníka N obvinili z ohrozenia dôvernej skutočnosti.


a 1 ďalší 3 h

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  1. Anton Kaiser: Poznávanie histórie Zlatých Moraviec
  2. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života
  3. Marian Baran: Bol som na hubách
  4. Lucia Žárska: Technologická skupina FAANG silno rastie. Na pozíciu lídra má našliapnuté Apple
  5. Alžbeta Szomolaiová: Cez Prielom Hornádu na Letanovský mlyn
  6. Eva Gallova: Lúčne kvety, hmyz a rosa
  7. Ľubomír Belák: Na Novej scéne sa hrali na Jánošíka
  8. Jozef Ivan: Nová Bermudská záhada? Tentoraz - obdĺžnik...
  1. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 15 955
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 12 682
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 785
  4. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 7 581
  5. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 530
  6. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 5 982
  7. Peter Chudý: Budú obvinení všetci policajní vyšetrovatelia na Slovensku? Alebo pokrivené uznesenie o vznesení obvinenia vyšetrovateľom NAKA. 4 866
  8. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 4 671
Skryť Zatvoriť reklamu