Svetovej premiéry novej V triedy v Mníchove sme sa vo štvrtok 30. januára zúčastnili osobne. Najnovší prírastok do rodiny osobných vozidiel Mercedesu nemá byť len generačným posunom.
Mercedes premenoval model Viano na Triedu V zámerne. Z veľkopriestorového vanu sa stal van s vlastnosťami typickými pre osobné vozidlá značky.
Dizajnéri zmenili najvýraznejšie predné partie vozidla. Aby korešpondovali so súčasným dizajnom značky. Mercedes zároveň umožní využívať novej V Triede aj svoju najmodernejšiu aktívnu svetelnú techniku z LED diód.
Trieda V sa do predaja dostane v dvoch výbavových stupňoch, so športovým exteriérovým balíkom, dvoma rázvormi kolies a v troch dĺžkach.
Osobné auto v kabáte MPV
Interiér vozidla je Mercedes, na ktorí si motoristi zvykli z osobných vozidiel značky. Úplne nová palubná doska nie je kompromisom medzi osobným vozidlom a MPV.
Hlavným prvkom je nový spôsob ovládania informačného a multimediálneho systému, ktorý Mercedes využíva aj v novej triede C. Pozostáva z hlavnej dotykovej plochy akceptujúcej gestá a otočného voliča pod ňou.
Dôkazom, že V Trieda už nie je len sluhom, je možnosť vybaviť vozidlo najluxusnejším audiosystémom z radu Burmester. Hudobný zážitok posádke sprostredkuje 16 reproduktorov.
Kožené čalúnenie sa dostáva v podstate všade. Okrem sedadiel aj na vrchnú časť palubnej dosky, čo automobilka zdôrazňuje ako novinku v danej triede.
Zadné dvere s otvárateľným oknom
Do triedy MPV posúva Mercedes to najlepšie sedenie v prvom i ostatných radoch vozidla. Štvorcestné bedrové opierky pre vodiča a spolujazdca môže doplniť aktívna ventilácia.
O pohodlie pasažierov sa postará okrem sériovej klimatizácie aj príplatková verzia Thermotronic. Jej automatický režim je schopný klimatizovať vozidlo podľa postavenia slnka, alebo na povel z diaľkového ovládača vyvetrať prehriate vozidlo.
Veľkopriestorové vozidlo je sériovo vybavené štyrmi komfortnými samostatnými sedadlami s lakťovými opierkami v dvoch radoch.
Ako alternatíva k samostatným sedadlám je pre oba rady sedadiel vzadu dostupná dvojmiestna lavica s dvojdielnym, samostatne sklápateľným operadlom, alebo trojmiestna lavica s dvojdielnou sedacou poduškou a trojdielnym operadlom.
V ponuke sme našli aj lôžko na spanie s úložnými priestormi. Všetky sedadlá sú vyberateľné z vozidla.
Novinku tvoria aj, mnohými zavrhnuté, dvojdielne zadné dvere. Sklo je vybavené samostatnými pántami pre ľahší prístup k menšej batožine. Hlavné dvere pomáha otvoriť systém Easy Pack so servomotorom.
Na želanie ponúkne 10 kW navyše
O vysoký komfort jazdy sa stará celkovo jedenásť asistenčných systémov, ktoré v podstate kopírujú ponuku z osobných vozidiel značky. Založené sú na moderných radarových, kamerových a ultrazvukových snímačoch.
V sérii je na palube asistent jazdy pri bočnom vetre a asistent sledovania pozornosti, ktorý upozorňuje vodiča pred únavou. Na želanie je dostupný aktívny parkovací asistent alebo kamera zobrazujúca vozidlo z vtáčej perspektívy.
Po uvedení na trh bude triedu V poháňať prepĺňaný štvorvalcový naftový motor s objemom 2,1 litra. Dostupný bude v troch výkonových verziách.
Model | V 200 CDI | V 220 CDI | V 250 BlueTEC |
Zdvihový objem (cm3) | 2 143 | 2 143 | 2 143 |
Výkon (kW(k) pri 1/min) | 100 (136) pri 3800 | 120(163) pri 3800 | 140(190) pri 3800 |
Krútiaci moment (Nm pri 1/min) | 330 pri | 380 pri | 440 pri |
Emisná norma | Euro 5/III | Euro 5/III | Euro 6/I |
Kombinovaná spotreba od (l/100 km) | 6,1 (5,8) * | 5,7 (5,7) * | – ( 6,0) * |
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) | 13,8 (12,8)* | 11,8 (10,8)* | – (9,1)* |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 183 (181)* | 194 (195)* | – ( 206)* |
* s automatickou prevodovkou
Mercedes doplnil automatickú prevodovkou o možnosť výberu zo štyroch jazdných režimov: ekonomický, komfortný, športový a manuálny.
Ak vodič aktivuje programy „Sport“, „Comfort“ alebo „Manual“, bude mať vo fázach zrýchľovania k dispozícii ďalších 10 kW a 40 NM navyše (tzv. „overtorque“). Napríklad V 250 BlueTEC tak vyvinie výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment 480 Nm.
Kompaktná a dlhá verzia príde neskôr
Aj Trieda V sa do predaja dostane v limitovanej edícii Edition 1. Jej základom sa stane najsilnejšia pohonná jednotka spolupracujúca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-Tronic.
Jazdné vlastnosti vylepší športový alebo voliteľný podvozok so systémom selektívneho tlmenia.
Do výbavy sa dostali napríklad aj 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, tónované sklá v zadnej časti, sedadlá v koži, automatická klimatizácia Thermotronic, ozvučovací systém Burmester, elektrické posuvné dvere vpravo a vľavo, elektrické dvere batožinového priestoru, ako aj parkovací balík s 360-stupňovou kamerou.
Pri uvedení na slovenský trh v júni 2014 bude nová Trieda V dostupná v dlhej verzii s dĺžkou 5 140 milimetrov, rázvorom 3 200 milimetrov a predĺženým previsom. Kompaktný a extra dlhý variant budú nasledovať neskôr.