SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Nové parkovanie v Bratislave stopli Smer a KDH, starostov zaskočili

Smer chce, aby súhlasilo celé mesto, s KDH žiadajú najskôr nové parkoviská.

Na spoločné pravidlá parkovania si budú musieť Bratislavčania ešte počkať.Na spoločné pravidlá parkovania si budú musieť Bratislavčania ešte počkať. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Primátor sľubuje, že do volieb ešte raz zmenu navrhne.

BRATISLAVA. Parkovanie v Bratislave zrejme tento rok zostane bez spoločných pravidiel.

Spoplatnenie veľkej časti parkovacích miest, ktoré malo vytlačiť autá zo širšieho centra, odmietli najmä mestskí poslanci Smeru a KDH. Pre ich podmienky sa vyjednávania začínajú odznova.

Návrh mesta znel, aby mohli Bratislavčania parkovať vo svojej mestskej časti maximálne za tridsať eur za rok.

V iných štvrtiach by potom platili polovicu toho, čo cezpoľní. Tých by parkovanie stálo maximálne dve eurá za hodinu.

Zapojiť by sa na začiatok mali Staré Mesto, Ružinov, Nové Mesto a Petržalka.

Problémom je podľa šéfa klubu Smeru Slavomíra Drozda to, že sa doteraz k návrhu nevyjadrili starostovia všetkých sedemnástich mestských častí a štyri dotknuté radnice podľa neho „tiež nemajú jednoznačné a rovnaké stanoviská“.

Chýbajú parkovacie miesta

Návrh mesta
  • ročná rezidentská karta maximálne za 30 eur;
  • tá umožní parkovanie zadarmo vo svojej štvrti a za polovičnú zľavu v ostatných častiach mesta;
  • ostatní platia najviac dve eurá za hodinu.

Predsedníčka poslaneckého klubu KDH Jarmila Tvrdá zasa hovorí, že v Bratislave chýbajú parkovacie miesta.

„Dostať peniaze od ľudí za rezidenčné karty a nechať ich polhodinu krúžiť po sídlisku, sa mi zdá neprijateľné,“ vraví.

„Kým vo Viedni vybudovali najprv záchytné parkoviská a nosný dopravný systém a až potom sa začalo spoplatňovať, u nás to chcú spraviť opačne,“ dopĺňa ju Drozd.

Primátor Milan Ftáčnik (s podporou Smeru) bol po hlasovaní sklamaný.

„Som prekvapený, pretože nikto sa v diskusii nevyjadril. Bez rozpravy, bez argumentov, proste to len neprešlo,“ povedal.

Primátor chce návrh predložiť opäť ešte v tomto volebnom období, teda do decembra.

Šokovaný podľa tlačovej správy bol starosta Petržalky Vladimír Bajan (nezávislý). „Všetky prípravy vyšli navnivoč,“ napísal.

V Novom Meste už majú aj vytypované miesta, kde chceli spustiť nový systém parkovania.

„Pilotný projekt by mal byť spustený v lokalite okolo Zimného štadióna, ďalšou plánovanou lokalitou sú Kramáre,“ povedal hovorca Marek Tettinger.

V Starom Meste v tomto volebnom období spoplatnené zóny neplánujú. Na začiatku roka však už menili pravidlá parkovania tak, aby mali viac miesta rezidenti.

Pekár chráni vnútrobloky

Jediným poslancom z klubu KDH, ktorý sa na hlasovaní o parkovaní nezúčastnil, bol starosta Ružinova Dušan Pekár. Musel odísť skôr, povedal. Pritom aj Ružinov sa chce do nového systému zapojiť, hoci má výhrady.

Pekár vidí vo svojej mestskej časti najmä problém vnútroblokov. Cesty vo vnútroblokoch a medzi bytovkami sú totiž často majetkovo nevysporiadané a mestská časť by ich preto nemohla vyhradiť rezidentom.

Mohlo by sa teda podľa neho stať, že práve tam by sa nahrnuli autá ľudí dochádzajúcich za prácou. To je napríklad na Ostredkoch alebo v lokalite Päťsto bytov.

Mestské časti ešte nevedia povedať, aké presne by boli ceny za parkovanie. Tettinger povedal, že Nové Mesto ich chce prispôsobiť ostatným častiam mesta.

„Treba, aby bol systém jednotný, Mimobratislavčania nevedia, kde sú hranice mestských častí,“ dopĺňa ho Pekár.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.