SME
Utorok, 3. august, 2021 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky

Volkswagen Polo dostal nové LED svetlá a modernejšie motory

Do sériovej výbavy zaradil Volkswagen aj multikolíznu brzdu. V ponuke sme našli podvozok s meniteľnou charakteristikou a nové motory.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen vyrobil z malého mestského modelu Polo takmer 14-miliónov kusov. Na úspech sa bude snažiť nadviazať aj modernizovaná verzia modelu. Okrem zmeneného vzhľadu prináša nové motory i techniku.

Medzi zásadné zmeny patrí výmena optiky predných svetlometov. Do ponuky sa dostávajú aj tzv. „FullLed“ svetlá.

Nový predný nárazník s väčším spodným otvorom na vstup vzduchu do motorového priestoru dopĺňa horizontálna lomená chrómovaná lišta spájajúca reflektory do hmly.

V kabíne sú nové prvky vnútorného vybavenia ako združený prístroj, modifikované spínače na stredovej konzole a vylepšené ovládacie prvky klimatizácie.

Všetky tri verzie vybavenia Trendline, Comfortline a Highline majú rozšírenú ponuku štandardných prvkov.

Osem nových odtieňov karosérie dopĺňajú nové poťahové materiály sedadiel.

Multikolízna brzda je v sériovej výbave

Modernizovaný Volkswagen Polo sa spolieha na elektromechanický posilňovač riadenia. Do sériovej výbavy značka zaradila aj multikolíznu brzdu, ktorá po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz.

Po prvý raz Volkswagen v modelovom rade Polo ponúka podvozok Sport Select, umožňujúci vodičovi prepínať charakteristiku tlmičov pruženia medzi normálnou a športovou.

Asistenčné systémy reprezentuje detekcia únavy vodiča, systém monitorovania okolia s funkciou autonómneho brzdenia a radarový tempomat.

Novú koncepciu majú aj rádionavigačné systémy, ktoré využívajú hardvér a softvér modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB), zavedenej v aktuálnom modelovom rade Golf. Systému nechýba vstup pre pamäťové karty, AUX alebo rozhranie USB, či Bluetooth.

Do ponuky multimediálnych a asistenčných systémov sa dostáva aj rozhranie pre iPod (iPhone), cúvacia kamera a hlasové ovládanie.

Medzi novinky patrí litrový trojvalec

Volkswagen Polo bude poháňať vynovená ponuka benzínových i naftových motorov. Všetky sú štandardne vybavené systém Stop-Štart a spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Základnou pohonnou jednotkou sa stal trojvalcový motor MPI so zdvihovým objemom jeden liter. Agregát vyprodukuje výkon 44 kW (55 k) alebo 55 kW (75 k).

O jeden valec viac a lepšiu kultúru chodu ponúkne motor 1.2 TSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 66 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k).

Slabšie motory výrobca kombinuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. V ponuke pre silnejšie motory je však aj manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

Ani Volkswagenu Polo nemusí chýbať automatické prevodové ústrojenstvo DSG s dvoma spojkami a siedmimi stupňami.

Novým motorom v ponuke sa časom stane trojvalcový motor 1.0 TSI s výkonom 66 kW (90 k) orientovaný na nízku spotrebu. Automobilka sľubuje, že na 100 km jazdy spotrebuje Polo priemerne 4,1 litra benzínu.

Medzi silnejšie benzínové jednotky bude patriť 1,4 TSI (110 kW / 150 k) a 1.8 TSI s výkonom 136 kW (185 k), vyhradený pre Polo GTI.

Volkswagen chce zlepšiť kultúru dieselov

Novú ponuku naftových motorov tvorí trojvalec 1.4 TDI, ktorý nahrádza doterajší trojvalec 1.2 TDI a štvorvalec 1.6 TDI. Od začiatku predaja bude k dispozícii v modifikáciách s výkonmi 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).

Najúspornejší model Polo TDI BlueMotion s výkonom 55 kW (75 k) by mal mať kombinovanú spotrebu paliva 3,2 litra nafty na 100 km.

Automobilka chcela zlepšiť aj kultúru chodu inak priemerných naftových jednotiek. Spolieha sa na nové silentbloky, vyvažovací hriadeľ, dvojhmotový zotrvačník a novo konštruovaný akustický kryt.

Neskôr Volkswagen plánuje v novom modelovom rade Polo zaviesť aj ekologický motor na stlačený zemný plyn CNG a pohonný agregát plug-in hybrid.

Modernizovaný Volkswagen Polo začne automobilka predávať na jar tohto roku. Prvým trhom bude Nemecko, kde sa Polo do predaja dostane s rovnakou cenovkou za základný model ako jeho predchodca.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  4. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  5. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  6. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  4. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Môže pivo spojiť Prešov s Veľkým Šarišom?
  10. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 507
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 855
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 955
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 906
  5. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 3 793
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 615
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 3 372
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 669
  9. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 215
  10. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách? 2 133
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Olympiádu v Tokiu poznačila pandémia.

Hry v Tokiu patria medzi najdrahšie v histórii.


23 h
Rozhovory ZKH: Lucia Ďuriš Nicholsonová.

Nicholsonová odchod z SaS neľutuje.


a 1 ďalší 2. aug

Po troch tonách siláckych rečí o daňovej reforme nakoniec prišiel s tým, že žiadnu nenavrhne. Cool!


Neprehliadnite tiež

Tesla Model 3

Dacia Sandero dobieha Volkswagen Golf.


20 h
Honda Motocompo

Predajný úspech nemala, no jej cena je teraz o to vyššia.


1. aug
Dacia Duster

Novinkou je automat pri najsilnejšej verzii.


30. júl
Volkswagen Taigo

Osloviť chce športovejšími líniami aj veľkým kufrom.


29. júl