Volkswagen Polo dostal nové LED svetlá a modernejšie motory

Do sériovej výbavy zaradil Volkswagen aj multikolíznu brzdu. V ponuke sme našli podvozok s meniteľnou charakteristikou a nové motory.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen vyrobil z malého mestského modelu Polo takmer 14-miliónov kusov. Na úspech sa bude snažiť nadviazať aj modernizovaná verzia modelu. Okrem zmeneného vzhľadu prináša nové motory i techniku.

Medzi zásadné zmeny patrí výmena optiky predných svetlometov. Do ponuky sa dostávajú aj tzv. „FullLed“ svetlá.

Nový predný nárazník s väčším spodným otvorom na vstup vzduchu do motorového priestoru dopĺňa horizontálna lomená chrómovaná lišta spájajúca reflektory do hmly.

V kabíne sú nové prvky vnútorného vybavenia ako združený prístroj, modifikované spínače na stredovej konzole a vylepšené ovládacie prvky klimatizácie.

Všetky tri verzie vybavenia Trendline, Comfortline a Highline majú rozšírenú ponuku štandardných prvkov.

Osem nových odtieňov karosérie dopĺňajú nové poťahové materiály sedadiel.

Multikolízna brzda je v sériovej výbave

Modernizovaný Volkswagen Polo sa spolieha na elektromechanický posilňovač riadenia. Do sériovej výbavy značka zaradila aj multikolíznu brzdu, ktorá po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz.

Po prvý raz Volkswagen v modelovom rade Polo ponúka podvozok Sport Select, umožňujúci vodičovi prepínať charakteristiku tlmičov pruženia medzi normálnou a športovou.

Asistenčné systémy reprezentuje detekcia únavy vodiča, systém monitorovania okolia s funkciou autonómneho brzdenia a radarový tempomat.

Novú koncepciu majú aj rádionavigačné systémy, ktoré využívajú hardvér a softvér modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB), zavedenej v aktuálnom modelovom rade Golf. Systému nechýba vstup pre pamäťové karty, AUX alebo rozhranie USB, či Bluetooth.

Do ponuky multimediálnych a asistenčných systémov sa dostáva aj rozhranie pre iPod (iPhone), cúvacia kamera a hlasové ovládanie.

Medzi novinky patrí litrový trojvalec

Volkswagen Polo bude poháňať vynovená ponuka benzínových i naftových motorov. Všetky sú štandardne vybavené systém Stop-Štart a spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Základnou pohonnou jednotkou sa stal trojvalcový motor MPI so zdvihovým objemom jeden liter. Agregát vyprodukuje výkon 44 kW (55 k) alebo 55 kW (75 k).

O jeden valec viac a lepšiu kultúru chodu ponúkne motor 1.2 TSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 66 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k).

Slabšie motory výrobca kombinuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. V ponuke pre silnejšie motory je však aj manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

Ani Volkswagenu Polo nemusí chýbať automatické prevodové ústrojenstvo DSG s dvoma spojkami a siedmimi stupňami.

Novým motorom v ponuke sa časom stane trojvalcový motor 1.0 TSI s výkonom 66 kW (90 k) orientovaný na nízku spotrebu. Automobilka sľubuje, že na 100 km jazdy spotrebuje Polo priemerne 4,1 litra benzínu.

Medzi silnejšie benzínové jednotky bude patriť 1,4 TSI (110 kW / 150 k) a 1.8 TSI s výkonom 136 kW (185 k), vyhradený pre Polo GTI.

Volkswagen chce zlepšiť kultúru dieselov

Novú ponuku naftových motorov tvorí trojvalec 1.4 TDI, ktorý nahrádza doterajší trojvalec 1.2 TDI a štvorvalec 1.6 TDI. Od začiatku predaja bude k dispozícii v modifikáciách s výkonmi 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).

Najúspornejší model Polo TDI BlueMotion s výkonom 55 kW (75 k) by mal mať kombinovanú spotrebu paliva 3,2 litra nafty na 100 km.

Automobilka chcela zlepšiť aj kultúru chodu inak priemerných naftových jednotiek. Spolieha sa na nové silentbloky, vyvažovací hriadeľ, dvojhmotový zotrvačník a novo konštruovaný akustický kryt.

Neskôr Volkswagen plánuje v novom modelovom rade Polo zaviesť aj ekologický motor na stlačený zemný plyn CNG a pohonný agregát plug-in hybrid.

Modernizovaný Volkswagen Polo začne automobilka predávať na jar tohto roku. Prvým trhom bude Nemecko, kde sa Polo do predaja dostane s rovnakou cenovkou za základný model ako jeho predchodca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.