SME

Volkswagen Polo dostal nové LED svetlá a modernejšie motory

Do sériovej výbavy zaradil Volkswagen aj multikolíznu brzdu. V ponuke sme našli podvozok s meniteľnou charakteristikou a nové motory.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen vyrobil z malého mestského modelu Polo takmer 14-miliónov kusov. Na úspech sa bude snažiť nadviazať aj modernizovaná verzia modelu. Okrem zmeneného vzhľadu prináša nové motory i techniku.

Medzi zásadné zmeny patrí výmena optiky predných svetlometov. Do ponuky sa dostávajú aj tzv. „FullLed“ svetlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový predný nárazník s väčším spodným otvorom na vstup vzduchu do motorového priestoru dopĺňa horizontálna lomená chrómovaná lišta spájajúca reflektory do hmly.

V kabíne sú nové prvky vnútorného vybavenia ako združený prístroj, modifikované spínače na stredovej konzole a vylepšené ovládacie prvky klimatizácie.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky tri verzie vybavenia Trendline, Comfortline a Highline majú rozšírenú ponuku štandardných prvkov.

Osem nových odtieňov karosérie dopĺňajú nové poťahové materiály sedadiel.

Multikolízna brzda je v sériovej výbave

Modernizovaný Volkswagen Polo sa spolieha na elektromechanický posilňovač riadenia. Do sériovej výbavy značka zaradila aj multikolíznu brzdu, ktorá po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz.

Po prvý raz Volkswagen v modelovom rade Polo ponúka podvozok Sport Select, umožňujúci vodičovi prepínať charakteristiku tlmičov pruženia medzi normálnou a športovou.

Asistenčné systémy reprezentuje detekcia únavy vodiča, systém monitorovania okolia s funkciou autonómneho brzdenia a radarový tempomat.

SkryťVypnúť reklamu

Novú koncepciu majú aj rádionavigačné systémy, ktoré využívajú hardvér a softvér modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB), zavedenej v aktuálnom modelovom rade Golf. Systému nechýba vstup pre pamäťové karty, AUX alebo rozhranie USB, či Bluetooth.

Do ponuky multimediálnych a asistenčných systémov sa dostáva aj rozhranie pre iPod (iPhone), cúvacia kamera a hlasové ovládanie.

Medzi novinky patrí litrový trojvalec

Volkswagen Polo bude poháňať vynovená ponuka benzínových i naftových motorov. Všetky sú štandardne vybavené systém Stop-Štart a spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Základnou pohonnou jednotkou sa stal trojvalcový motor MPI so zdvihovým objemom jeden liter. Agregát vyprodukuje výkon 44 kW (55 k) alebo 55 kW (75 k).

O jeden valec viac a lepšiu kultúru chodu ponúkne motor 1.2 TSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 66 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k).

SkryťVypnúť reklamu

Slabšie motory výrobca kombinuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. V ponuke pre silnejšie motory je však aj manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

Ani Volkswagenu Polo nemusí chýbať automatické prevodové ústrojenstvo DSG s dvoma spojkami a siedmimi stupňami.

Novým motorom v ponuke sa časom stane trojvalcový motor 1.0 TSI s výkonom 66 kW (90 k) orientovaný na nízku spotrebu. Automobilka sľubuje, že na 100 km jazdy spotrebuje Polo priemerne 4,1 litra benzínu.

Medzi silnejšie benzínové jednotky bude patriť 1,4 TSI (110 kW / 150 k) a 1.8 TSI s výkonom 136 kW (185 k), vyhradený pre Polo GTI.

Volkswagen chce zlepšiť kultúru dieselov

Novú ponuku naftových motorov tvorí trojvalec 1.4 TDI, ktorý nahrádza doterajší trojvalec 1.2 TDI a štvorvalec 1.6 TDI. Od začiatku predaja bude k dispozícii v modifikáciách s výkonmi 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najúspornejší model Polo TDI BlueMotion s výkonom 55 kW (75 k) by mal mať kombinovanú spotrebu paliva 3,2 litra nafty na 100 km.

Automobilka chcela zlepšiť aj kultúru chodu inak priemerných naftových jednotiek. Spolieha sa na nové silentbloky, vyvažovací hriadeľ, dvojhmotový zotrvačník a novo konštruovaný akustický kryt.

Neskôr Volkswagen plánuje v novom modelovom rade Polo zaviesť aj ekologický motor na stlačený zemný plyn CNG a pohonný agregát plug-in hybrid.

Modernizovaný Volkswagen Polo začne automobilka predávať na jar tohto roku. Prvým trhom bude Nemecko, kde sa Polo do predaja dostane s rovnakou cenovkou za základný model ako jeho predchodca.

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 386
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 645
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 797
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 195
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 986
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 930
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 032
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu