SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Volkswagen Polo dostal nové LED svetlá a modernejšie motory

Do sériovej výbavy zaradil Volkswagen aj multikolíznu brzdu. V ponuke sme našli podvozok s meniteľnou charakteristikou a nové motory.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen vyrobil z malého mestského modelu Polo takmer 14-miliónov kusov. Na úspech sa bude snažiť nadviazať aj modernizovaná verzia modelu. Okrem zmeneného vzhľadu prináša nové motory i techniku.

Medzi zásadné zmeny patrí výmena optiky predných svetlometov. Do ponuky sa dostávajú aj tzv. „FullLed“ svetlá.

Nový predný nárazník s väčším spodným otvorom na vstup vzduchu do motorového priestoru dopĺňa horizontálna lomená chrómovaná lišta spájajúca reflektory do hmly.

V kabíne sú nové prvky vnútorného vybavenia ako združený prístroj, modifikované spínače na stredovej konzole a vylepšené ovládacie prvky klimatizácie.

Všetky tri verzie vybavenia Trendline, Comfortline a Highline majú rozšírenú ponuku štandardných prvkov.

Osem nových odtieňov karosérie dopĺňajú nové poťahové materiály sedadiel.

Multikolízna brzda je v sériovej výbave

Modernizovaný Volkswagen Polo sa spolieha na elektromechanický posilňovač riadenia. Do sériovej výbavy značka zaradila aj multikolíznu brzdu, ktorá po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz.

Po prvý raz Volkswagen v modelovom rade Polo ponúka podvozok Sport Select, umožňujúci vodičovi prepínať charakteristiku tlmičov pruženia medzi normálnou a športovou.

Asistenčné systémy reprezentuje detekcia únavy vodiča, systém monitorovania okolia s funkciou autonómneho brzdenia a radarový tempomat.

Novú koncepciu majú aj rádionavigačné systémy, ktoré využívajú hardvér a softvér modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB), zavedenej v aktuálnom modelovom rade Golf. Systému nechýba vstup pre pamäťové karty, AUX alebo rozhranie USB, či Bluetooth.

Do ponuky multimediálnych a asistenčných systémov sa dostáva aj rozhranie pre iPod (iPhone), cúvacia kamera a hlasové ovládanie.

Medzi novinky patrí litrový trojvalec

Volkswagen Polo bude poháňať vynovená ponuka benzínových i naftových motorov. Všetky sú štandardne vybavené systém Stop-Štart a spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Základnou pohonnou jednotkou sa stal trojvalcový motor MPI so zdvihovým objemom jeden liter. Agregát vyprodukuje výkon 44 kW (55 k) alebo 55 kW (75 k).

O jeden valec viac a lepšiu kultúru chodu ponúkne motor 1.2 TSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 66 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k).

Slabšie motory výrobca kombinuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. V ponuke pre silnejšie motory je však aj manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

Ani Volkswagenu Polo nemusí chýbať automatické prevodové ústrojenstvo DSG s dvoma spojkami a siedmimi stupňami.

Novým motorom v ponuke sa časom stane trojvalcový motor 1.0 TSI s výkonom 66 kW (90 k) orientovaný na nízku spotrebu. Automobilka sľubuje, že na 100 km jazdy spotrebuje Polo priemerne 4,1 litra benzínu.

Medzi silnejšie benzínové jednotky bude patriť 1,4 TSI (110 kW / 150 k) a 1.8 TSI s výkonom 136 kW (185 k), vyhradený pre Polo GTI.

Volkswagen chce zlepšiť kultúru dieselov

Novú ponuku naftových motorov tvorí trojvalec 1.4 TDI, ktorý nahrádza doterajší trojvalec 1.2 TDI a štvorvalec 1.6 TDI. Od začiatku predaja bude k dispozícii v modifikáciách s výkonmi 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).

Najúspornejší model Polo TDI BlueMotion s výkonom 55 kW (75 k) by mal mať kombinovanú spotrebu paliva 3,2 litra nafty na 100 km.

Automobilka chcela zlepšiť aj kultúru chodu inak priemerných naftových jednotiek. Spolieha sa na nové silentbloky, vyvažovací hriadeľ, dvojhmotový zotrvačník a novo konštruovaný akustický kryt.

Neskôr Volkswagen plánuje v novom modelovom rade Polo zaviesť aj ekologický motor na stlačený zemný plyn CNG a pohonný agregát plug-in hybrid.

Modernizovaný Volkswagen Polo začne automobilka predávať na jar tohto roku. Prvým trhom bude Nemecko, kde sa Polo do predaja dostane s rovnakou cenovkou za základný model ako jeho predchodca.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 892
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 912
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 669
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 100
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 419
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 724
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 714
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 959
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Maťo Chudík: Ticho
  4. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  5. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 534
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 619
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 512
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 582
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 219
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 712
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 2 784
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu