Volkswagen vyrobil z malého mestského modelu Polo takmer 14-miliónov kusov. Na úspech sa bude snažiť nadviazať aj modernizovaná verzia modelu. Okrem zmeneného vzhľadu prináša nové motory i techniku.
Medzi zásadné zmeny patrí výmena optiky predných svetlometov. Do ponuky sa dostávajú aj tzv. „FullLed“ svetlá.
Nový predný nárazník s väčším spodným otvorom na vstup vzduchu do motorového priestoru dopĺňa horizontálna lomená chrómovaná lišta spájajúca reflektory do hmly.
V kabíne sú nové prvky vnútorného vybavenia ako združený prístroj, modifikované spínače na stredovej konzole a vylepšené ovládacie prvky klimatizácie.
Všetky tri verzie vybavenia Trendline, Comfortline a Highline majú rozšírenú ponuku štandardných prvkov.
Osem nových odtieňov karosérie dopĺňajú nové poťahové materiály sedadiel.
Multikolízna brzda je v sériovej výbave
Modernizovaný Volkswagen Polo sa spolieha na elektromechanický posilňovač riadenia. Do sériovej výbavy značka zaradila aj multikolíznu brzdu, ktorá po náraze automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundárny náraz.
Po prvý raz Volkswagen v modelovom rade Polo ponúka podvozok Sport Select, umožňujúci vodičovi prepínať charakteristiku tlmičov pruženia medzi normálnou a športovou.
Asistenčné systémy reprezentuje detekcia únavy vodiča, systém monitorovania okolia s funkciou autonómneho brzdenia a radarový tempomat.
Novú koncepciu majú aj rádionavigačné systémy, ktoré využívajú hardvér a softvér modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB), zavedenej v aktuálnom modelovom rade Golf. Systému nechýba vstup pre pamäťové karty, AUX alebo rozhranie USB, či Bluetooth.
Do ponuky multimediálnych a asistenčných systémov sa dostáva aj rozhranie pre iPod (iPhone), cúvacia kamera a hlasové ovládanie.
Medzi novinky patrí litrový trojvalec
Volkswagen Polo bude poháňať vynovená ponuka benzínových i naftových motorov. Všetky sú štandardne vybavené systém Stop-Štart a spĺňajú emisnú normu Euro 6.
Základnou pohonnou jednotkou sa stal trojvalcový motor MPI so zdvihovým objemom jeden liter. Agregát vyprodukuje výkon 44 kW (55 k) alebo 55 kW (75 k).
O jeden valec viac a lepšiu kultúru chodu ponúkne motor 1.2 TSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 66 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k).
Slabšie motory výrobca kombinuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. V ponuke pre silnejšie motory je však aj manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.
Ani Volkswagenu Polo nemusí chýbať automatické prevodové ústrojenstvo DSG s dvoma spojkami a siedmimi stupňami.
Novým motorom v ponuke sa časom stane trojvalcový motor 1.0 TSI s výkonom 66 kW (90 k) orientovaný na nízku spotrebu. Automobilka sľubuje, že na 100 km jazdy spotrebuje Polo priemerne 4,1 litra benzínu.
Medzi silnejšie benzínové jednotky bude patriť 1,4 TSI (110 kW / 150 k) a 1.8 TSI s výkonom 136 kW (185 k), vyhradený pre Polo GTI.
Volkswagen chce zlepšiť kultúru dieselov
Novú ponuku naftových motorov tvorí trojvalec 1.4 TDI, ktorý nahrádza doterajší trojvalec 1.2 TDI a štvorvalec 1.6 TDI. Od začiatku predaja bude k dispozícii v modifikáciách s výkonmi 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).
Najúspornejší model Polo TDI BlueMotion s výkonom 55 kW (75 k) by mal mať kombinovanú spotrebu paliva 3,2 litra nafty na 100 km.
Automobilka chcela zlepšiť aj kultúru chodu inak priemerných naftových jednotiek. Spolieha sa na nové silentbloky, vyvažovací hriadeľ, dvojhmotový zotrvačník a novo konštruovaný akustický kryt.
Neskôr Volkswagen plánuje v novom modelovom rade Polo zaviesť aj ekologický motor na stlačený zemný plyn CNG a pohonný agregát plug-in hybrid.
Modernizovaný Volkswagen Polo začne automobilka predávať na jar tohto roku. Prvým trhom bude Nemecko, kde sa Polo do predaja dostane s rovnakou cenovkou za základný model ako jeho predchodca.