SME

Krajské cesty, ktoré sú najviac zaťažené kamiónmi, sa možno vrátia do rúk štátu

S návrhom, aby si štát vzal na seba niektoré nosné cesty v krajoch, ako cesty I. triedy a následne ich spravoval, súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Niektoré regionálne cesty II. a III. triedy, ktoré dnes spadajú pod samosprávne kraje, sa možno vrátia do rúk štátu.

Ministerstvo dopravy zvažuje takéto opatrenie v prípade ciest, ktoré sú neúmerne zaťažované tranzitnou nákladnou dopravou. Štát chce zistiť, ktoré to sú, preto aj spustil v januári monitoring ciest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pokiaľ sa ukáže, že niektoré cesty sú extrémne zaťažované tranzitnou dopravou, lebo to nahrádza nedostatočnú infraštruktúru, tak si radšej budeme tieto cesty preberať a budeme sa o ne starať sami," vyhlásil štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda košického VUC súhlasí s ministerstvom

S návrhom, aby si štát vzal na seba niektoré nosné cesty v krajoch, ako cesty I. triedy a následne ich spravoval, súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa.

Uviedol príklad z vlastného kraja, ktorý má 1955 kilometrov (km) ciest II. a III. triedy a len 314 km ciest I. triedy a 14 km rýchlostnej cesty R4, ktorá vedie z Košíc po hranicu s Maďarskom.

"To znamená, že celý systém prepravy sa u nás deje po ´dvojkách a trojkách´," opísal Trebuľa. Tie však podľa jeho slov nie sú na takúto záťaž konštruované. Preto má do budúcnosti obavy z financovania opráv a údržby týchto ciest.

Monitoring pre spoplatnenie

Monitoring na krajské cesty zavádzal rezort dopravy od januára tohto roku, aby sledoval intenzity nákladných áut na týchto cestách. V budúcnosti by na základe výsledkov monitoringu mohol spoplatniť najvyťaženejšie úseky mýtom.

SkryťVypnúť reklamu

Kraje chcú ale cesty monitorovať minimálne pol roka a až potom prehodnotia možné opatrenia. O prípadnom spoplatnení niektorých úsekov podľa Stromčeka žiaden kraj zatiaľ neuvažuje.

Úžitkové vozidlá

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 775
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 129
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 067
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 485
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 415
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 950
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 536
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  2. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  3. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  4. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  5. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  7. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  8. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 894
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 195
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 423
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 045
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 843
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 546
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 353
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 081
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu