SME
reklama

Krajské cesty, ktoré sú najviac zaťažené kamiónmi, sa možno vrátia do rúk štátu

S návrhom, aby si štát vzal na seba niektoré nosné cesty v krajoch, ako cesty I. triedy a následne ich spravoval, súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Niektoré regionálne cesty II. a III. triedy, ktoré dnes spadajú pod samosprávne kraje, sa možno vrátia do rúk štátu.

Ministerstvo dopravy zvažuje takéto opatrenie v prípade ciest, ktoré sú neúmerne zaťažované tranzitnou nákladnou dopravou. Štát chce zistiť, ktoré to sú, preto aj spustil v januári monitoring ciest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pokiaľ sa ukáže, že niektoré cesty sú extrémne zaťažované tranzitnou dopravou, lebo to nahrádza nedostatočnú infraštruktúru, tak si radšej budeme tieto cesty preberať a budeme sa o ne starať sami," vyhlásil štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predseda košického VUC súhlasí s ministerstvom

S návrhom, aby si štát vzal na seba niektoré nosné cesty v krajoch, ako cesty I. triedy a následne ich spravoval, súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa.

Uviedol príklad z vlastného kraja, ktorý má 1955 kilometrov (km) ciest II. a III. triedy a len 314 km ciest I. triedy a 14 km rýchlostnej cesty R4, ktorá vedie z Košíc po hranicu s Maďarskom.

"To znamená, že celý systém prepravy sa u nás deje po ´dvojkách a trojkách´," opísal Trebuľa. Tie však podľa jeho slov nie sú na takúto záťaž konštruované. Preto má do budúcnosti obavy z financovania opráv a údržby týchto ciest.

Monitoring pre spoplatnenie

Monitoring na krajské cesty zavádzal rezort dopravy od januára tohto roku, aby sledoval intenzity nákladných áut na týchto cestách. V budúcnosti by na základe výsledkov monitoringu mohol spoplatniť najvyťaženejšie úseky mýtom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kraje chcú ale cesty monitorovať minimálne pol roka a až potom prehodnotia možné opatrenia. O prípadnom spoplatnení niektorých úsekov podľa Stromčeka žiaden kraj zatiaľ neuvažuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 708
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 997
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 844
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 089
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 020
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 725
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 052
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  2. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  3. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  4. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  5. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  6. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  7. Juraj Kumičák: Kolaborant
  8. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 851
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 573
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 397
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 550
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 403
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 356
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 178
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu