Krajské cesty, ktoré sú najviac zaťažené kamiónmi, sa možno vrátia do rúk štátu

S návrhom, aby si štát vzal na seba niektoré nosné cesty v krajoch, ako cesty I. triedy a následne ich spravoval, súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Niektoré regionálne cesty II. a III. triedy, ktoré dnes spadajú pod samosprávne kraje, sa možno vrátia do rúk štátu.

Ministerstvo dopravy zvažuje takéto opatrenie v prípade ciest, ktoré sú neúmerne zaťažované tranzitnou nákladnou dopravou. Štát chce zistiť, ktoré to sú, preto aj spustil v januári monitoring ciest.

"Pokiaľ sa ukáže, že niektoré cesty sú extrémne zaťažované tranzitnou dopravou, lebo to nahrádza nedostatočnú infraštruktúru, tak si radšej budeme tieto cesty preberať a budeme sa o ne starať sami," vyhlásil štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.

Predseda košického VUC súhlasí s ministerstvom

S návrhom, aby si štát vzal na seba niektoré nosné cesty v krajoch, ako cesty I. triedy a následne ich spravoval, súhlasí aj predseda Košického samosprávneho kraja Zdenko Trebuľa.

Uviedol príklad z vlastného kraja, ktorý má 1955 kilometrov (km) ciest II. a III. triedy a len 314 km ciest I. triedy a 14 km rýchlostnej cesty R4, ktorá vedie z Košíc po hranicu s Maďarskom.

"To znamená, že celý systém prepravy sa u nás deje po ´dvojkách a trojkách´," opísal Trebuľa. Tie však podľa jeho slov nie sú na takúto záťaž konštruované. Preto má do budúcnosti obavy z financovania opráv a údržby týchto ciest.

Monitoring pre spoplatnenie

Monitoring na krajské cesty zavádzal rezort dopravy od januára tohto roku, aby sledoval intenzity nákladných áut na týchto cestách. V budúcnosti by na základe výsledkov monitoringu mohol spoplatniť najvyťaženejšie úseky mýtom.

Kraje chcú ale cesty monitorovať minimálne pol roka a až potom prehodnotia možné opatrenia. O prípadnom spoplatnení niektorých úsekov podľa Stromčeka žiaden kraj zatiaľ neuvažuje.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 754
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 131
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 296
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 254
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 035
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 990
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 823
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.