SME

Test: Citroen C4 Picasso zbúral mýty o prevodovke

Porovnanie nameraných údajov s minulým testom nám otvorilo oči. Zlé zimné pneumatiky poškodili brzdám. Robotizovaná prevodovka nie je pomalá, ako sa zdá.

Citroen C4 Picasso pôsobí kontrastne všade, kde sa objaví.  Auto je najväčší dizajnový výstrelok v triede.Citroen C4 Picasso pôsobí kontrastne všade, kde sa objaví. Auto je najväčší dizajnový výstrelok v triede. (Zdroj: autor)

Citroen C4

Picasso Exclusive 1,6 HDi

Spotreba v teste:

4,1-6,3 l/100km

Cena verzie od:

od 19.790 eur

NÁŠ NÁZOR:

Citreon C4 Picasso v päťmiestnej verzii a výbave Exclusive je pri rozhodovaní o rodinnom aute výbornou alternatívou ku klasickým kompaktným kombi. Kto potrebuje priestor, využiteľnosť a hlavne voziť viac členov rodiny, získa v kompaktnom vane viac. Napriek neodškriepiteľnej dynamike robotizovanej prevodovky odporúčame manuálnu prevodovku a pred objednávkou si vyskúšajte pozíciu za volantom, či vyhovuje pocit v presklenej kabíne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pri prvom teste nového Citroenu C4 Picasso v letných mesiacoch sme nadávali na robotizovanú prevodovku, ktorá nám nesadla štýlom radenia prevodových stupňov a najmä reakciami v spojení so systémom štart-stop.

V lete sme chválili nadpriemerne dobrý brzdný účinok a polemizovali nad rozdvojeným predným stĺpikom.

V tohtoročnej nadpriemerne teplej zime sme vyskúšali rovnako vybavenú verziu s identickým motorom aj výkonom, ale na zimných pneumatikách a hlavne s manuálnou prevodovkou.

Pri druhom teste dostal zvláštnu pozornosť výhľad z auta.

Šofér uvidí chodca aj na bokuPocit za volantom s množstvom tlačidiel je iný než v bežných autách tejto triedy.

Kým Renault Scenic vyznáva klasickú koncepciu predných stĺpikov, Citroen sa vydal cestou dvoch. Ak sa k tomu pridá natiahnuté čelné sklo Zenith, pocity v Citroene sú úplne iné ako u konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu

S kolegami sme sa zhodli, že obrovské presklenie auta preťaté dvomi stĺpikmi vytvára efekt okuliarov na tvári.

Teda časom si asi zvyknete, ale najmä na začiatku vnímate rám. Čiže pocitovo je to zvláštne, ale na druhej strane po našich testoch v mestskej premávke sa ukázalo, že zatienené miesta pri výhľade šikmo dopredu sú naozaj minimálne.

Šofér má výborný prehľad o chodcoch na prechode aj vtedy, ak odbočuje doľava smerom k prechodu. Čiže nové riešenie je po praktickej stránke prijateľné a po pocitovej záleží na šoférovi.

Tiež potrebuje dobré obutieZimné pneumatiky Falken aj v sedemnásťpalcovej verzii ešte umocnili pocit, že Citroen urobil nejaké práce na podvozku a zlepšil komfort na nerovných cestách.

Vyslovene sme si podvozok užívali, kým neprišli zákruty a brzdenie. Jasne bolo cítiť, kde je kvalitatívne auto a kde pneumatiky.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaké auto sme testovali v lete a brzdné dráhy na pneumatikách Michelin boli excelentné. Nevieme, aké sú plášte Falken na snehu, ale na asfalte sú hrozné.

Nedržia stopu a extrémne predlžujú brzdnú dráhu. Auto sme merali na rovnakom asfalte ako v lete a za sucha, ale pneumatiky mali minimálnu priľnavosť.

Rozdiel oproti letu bol takmer jedenásť metrov. Podvozok po stránke komfortu absorbuje aj 17-palcové obutie, ale musí byť kvalitné. Ak potrebujete ušetriť peniaze, vyberte si radšej verziu so 16-palcovými kolesami, ale kvalitnejšími plášťami.

Prevodovka je lepšia iba pocitovoNázory na robotizovanú prevodovku BMP6 sa rôznia a nám sa nepáči najmä v kombinácii so štart-stop systémom.

Vypínanie a štartovanie motora má koncern PSA najrýchlejšie medzi súčasnými autami, avšak pri robotizovanej prevodovke trvá pohnutie dlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sme usadli v zime do verzie s manuálnou prevodovkou, ovládol nás pocit, akoby to bolo iné auto. Jednoducho po šoférskej stránke je toto auto s manuálnou prevodovkou o triedu iné a lepšie.

Akurát nie rýchlejšie. Nad meraniami zrýchlenia a pružnosti sme neveriacky krútili hlavou. C4 Picasso je s rovnakým motorom, veľkosťou kolies aj výbavou, ale s manuálnou prevodovkou trochu pomalšie ako s robotizovanou.

Pravda je, že pri robotizovanej držíte pri zrýchlení plyn na podlahe a hoci vás pri preradení pohojdá, automat preradí rýchlejšie než zmeníte polohu páky a opätovne pridáte plyn.

Naftový štvorvalec má totiž trochu ospalý nábeh ťahu a tam stráca čas. Napriek tomu stojím za manuálom.

Ovládaniu navigácie aj palubného systému prospieva multifunkčné ovládacie tlačidlo na volante s rolovacím voličom

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dizajn zadnej časti a najmä svetiel vyšiel autorom na jednotku. Karoséria neobmedzuje výhľad dozadu.

Zadné samostatne posuvné a veľkosťou rovnaké sedadlá sú hlavnou výsadou auta. Akurát sedák by mohol byť vyššie nad podlahou.

Rozdvojený stĺpik môže niekomu pocitovo prekážať ako rám okuliarov, ale reálne nespôsobuje zlý výhľad šikmo dopredu.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Citroen C4 Picasso

Verzia

Exclusive 1,6 e-HDi

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

16990/19790/25890

Motor

(diesel; štvorvalec - common rail 3; 1560(cm3);dvojventilová technika

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

85(115)/3600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270-285/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna šesť stupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

11,8 (12,7) - BMP6* (12,64)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,2 (na letných plášťoch Michelin 34,68)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,95 (na 3. stupni) - BMP6* 5,39

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1550 (na 6. stupni)

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2100 (na 6. stupni)

Stav tachometra (km)

16608

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,0 (4,1-6,3)

Objem palivovej nádrže (l)

55

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

872

Typ a rozmer pneumatík

Falken HS449 EuroWinter 205/55 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1555/385

Objem batožinového priestoru (l)

537-630-1709

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2785;4428;1826;1610

Motor

konštrukčne starší štvorvalec je tichý; kultivovaný; s neskoršou odozvou ale dobrým ťahom

Prevodovka

dobre navrhnuté prevody do mesta, najmä na udržanie 50 km/h

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok

komfortnejší a lepšie odfiltrovaný od nerovností než sme v predchádzajúcej generácií

Interiér

kvalita materiálov a spracovania na vysokej úrovni; príjemné čalúnenie; pohodlné sedenie

Posed vodiča a výhľad

vyšší posed dobrý výhľad do strán, dvojitý stĺpik môže periférne niekomu prekážať

Ovládanie palubného systému/navigácie

verzia Exclusive ponúka vysoký štandard pokiaľ ide o funkcie a prispôsobovanie vozidla užívateľovi; veľmi dobré zjednodušené funkcie; navigácii by prospela väčšia klávesnica pri zadávaní adries

Jazyk auta/navigácie

anglický

Grafika displejov a zobrazovanie

zobrazenie ako také výborné, odozva displejov na dotyk pomalá; miestami by padla vhod jednoduchšia grafika

Predné svetlá technika a účinok

len priemerný; H7; na dlhé a časté cesty odporúčame bi-xenóny

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový; inteligentný ale treba pri zamykaní dotyk kľučky; nestačí vzdialenie od auta

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nízka hrana strechy pri nastupovaní dopredu treba dať pozor na hlavu; veľmi dobrý priestor na nohy pri nastupovaní aj pre starších ľudí

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vzadu samostatne posúvateľné aj nastaviteľné; sedák trochu nízko nad podlahou;

Sklápanie operadiel v druhom rade

veľmi prakticky vyriešené v sklopenej polohe; žiaľ na sklápanie treba ťahať za dobre zamaskovanú šnúrku; poteší, že sedadlo v sklopenej polohe možno pozdĺžne posúvať

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

na vysokej úrovni; dobrá alternatíva auta k Octavii alebo veľkým hatchbackom akurát neporovnateľne lepšie využitie po strechu a to aj oproti kompaktným kombi; nechýbajú úchyty na tašky a lampáš v kufri; po stránke kufra a nakladania bremena praktické auto

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava pod dnom kufra; dobrý prístup

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

* pri teste rovnako vybaveného auta ale s robotizovanou prevodovkou BMP6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  2. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  4. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  5. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  6. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  1. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  2. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  3. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  8. Invázne rastliny ako superpotraviny
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 9 200
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 423
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 5 026
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 298
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 172
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 146
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 569
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 488
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Černek: List synovi Ondríkovi od Tatika
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech!
  3. Vladimír Bojničan: Falošní mierotvorcovia a ruská agresia: Biblia, dogma a realita
  4. Emil Sútor : 5 vecí, ktoré by si mal vedieť predtým, ako pôjdeš voliť na Slovensku
  5. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma
  6. Michal Jelinek: Thajsko bez mora. ENP
  7. Ľuboslav Farkaš: Richard Sulík nebude na kandidátke
  8. Ján Lopušek: Predikcia pre Malého Sulíka
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 83 452
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 469
  3. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 9 457
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 352
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 6 820
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 6 542
  7. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 6 054
  8. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 5 431
  1. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  2. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  3. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  5. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  6. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  7. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  8. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
SkryťZatvoriť reklamu