SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Test: Citroen C4 Picasso zbúral mýty o prevodovke

Porovnanie nameraných údajov s minulým testom nám otvorilo oči. Zlé zimné pneumatiky poškodili brzdám. Robotizovaná prevodovka nie je pomalá, ako sa zdá.

Citroen C4 Picasso pôsobí kontrastne všade, kde sa objaví.  Auto je najväčší dizajnový výstrelok v triede.Citroen C4 Picasso pôsobí kontrastne všade, kde sa objaví. Auto je najväčší dizajnový výstrelok v triede. (Zdroj: autor)
Citroen C4
Picasso Exclusive 1,6 HDi

Spotreba v teste:
4,1-6,3 l/100km

Cena verzie od:
od 19.790 eur

NÁŠ NÁZOR:
Citreon C4 Picasso v päťmiestnej verzii a výbave Exclusive je pri rozhodovaní o rodinnom aute výbornou alternatívou ku klasickým kompaktným kombi. Kto potrebuje priestor, využiteľnosť a hlavne voziť viac členov rodiny, získa v kompaktnom vane viac. Napriek neodškriepiteľnej dynamike robotizovanej prevodovky odporúčame manuálnu prevodovku a pred objednávkou si vyskúšajte pozíciu za volantom, či vyhovuje pocit v presklenej kabíne.

Pri prvom teste nového Citroenu C4 Picasso v letných mesiacoch sme nadávali na robotizovanú prevodovku, ktorá nám nesadla štýlom radenia prevodových stupňov a najmä reakciami v spojení so systémom štart-stop.

V lete sme chválili nadpriemerne dobrý brzdný účinok a polemizovali nad rozdvojeným predným stĺpikom.

V tohtoročnej nadpriemerne teplej zime sme vyskúšali rovnako vybavenú verziu s identickým motorom aj výkonom, ale na zimných pneumatikách a hlavne s manuálnou prevodovkou.

Pri druhom teste dostal zvláštnu pozornosť výhľad z auta.

Šofér uvidí chodca aj na boku

Pocit za volantom s množstvom tlačidiel je iný než v bežných autách tejto triedy.

Kým Renault Scenic vyznáva klasickú koncepciu predných stĺpikov, Citroen sa vydal cestou dvoch. Ak sa k tomu pridá natiahnuté čelné sklo Zenith, pocity v Citroene sú úplne iné ako u konkurentov.

S kolegami sme sa zhodli, že obrovské presklenie auta preťaté dvomi stĺpikmi vytvára efekt okuliarov na tvári.

Teda časom si asi zvyknete, ale najmä na začiatku vnímate rám. Čiže pocitovo je to zvláštne, ale na druhej strane po našich testoch v mestskej premávke sa ukázalo, že zatienené miesta pri výhľade šikmo dopredu sú naozaj minimálne.

Šofér má výborný prehľad o chodcoch na prechode aj vtedy, ak odbočuje doľava smerom k prechodu. Čiže nové riešenie je po praktickej stránke prijateľné a po pocitovej záleží na šoférovi.

Tiež potrebuje dobré obutie

Zimné pneumatiky Falken aj v sedemnásťpalcovej verzii ešte umocnili pocit, že Citroen urobil nejaké práce na podvozku a zlepšil komfort na nerovných cestách.

Vyslovene sme si podvozok užívali, kým neprišli zákruty a brzdenie. Jasne bolo cítiť, kde je kvalitatívne auto a kde pneumatiky.

Rovnaké auto sme testovali v lete a brzdné dráhy na pneumatikách Michelin boli excelentné. Nevieme, aké sú plášte Falken na snehu, ale na asfalte sú hrozné.

Nedržia stopu a extrémne predlžujú brzdnú dráhu. Auto sme merali na rovnakom asfalte ako v lete a za sucha, ale pneumatiky mali minimálnu priľnavosť.

Rozdiel oproti letu bol takmer jedenásť metrov. Podvozok po stránke komfortu absorbuje aj 17-palcové obutie, ale musí byť kvalitné. Ak potrebujete ušetriť peniaze, vyberte si radšej verziu so 16-palcovými kolesami, ale kvalitnejšími plášťami.

Prevodovka je lepšia iba pocitovo

Názory na robotizovanú prevodovku BMP6 sa rôznia a nám sa nepáči najmä v kombinácii so štart-stop systémom.

Vypínanie a štartovanie motora má koncern PSA najrýchlejšie medzi súčasnými autami, avšak pri robotizovanej prevodovke trvá pohnutie dlho.

Keď sme usadli v zime do verzie s manuálnou prevodovkou, ovládol nás pocit, akoby to bolo iné auto. Jednoducho po šoférskej stránke je toto auto s manuálnou prevodovkou o triedu iné a lepšie.

Akurát nie rýchlejšie. Nad meraniami zrýchlenia a pružnosti sme neveriacky krútili hlavou. C4 Picasso je s rovnakým motorom, veľkosťou kolies aj výbavou, ale s manuálnou prevodovkou trochu pomalšie ako s robotizovanou.

Pravda je, že pri robotizovanej držíte pri zrýchlení plyn na podlahe a hoci vás pri preradení pohojdá, automat preradí rýchlejšie než zmeníte polohu páky a opätovne pridáte plyn.

Naftový štvorvalec má totiž trochu ospalý nábeh ťahu a tam stráca čas. Napriek tomu stojím za manuálom.

Ovládaniu navigácie aj palubného systému prospieva multifunkčné ovládacie tlačidlo na volante s rolovacím voličom
Dizajn zadnej časti a najmä svetiel vyšiel autorom na jednotku. Karoséria neobmedzuje výhľad dozadu.
Zadné samostatne posuvné a veľkosťou rovnaké sedadlá sú hlavnou výsadou auta. Akurát sedák by mohol byť vyššie nad podlahou.
Rozdvojený stĺpik môže niekomu pocitovo prekážať ako rám okuliarov, ale reálne nespôsobuje zlý výhľad šikmo dopredu.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Citroen C4 Picasso

Verzia

Exclusive 1,6 e-HDi

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

16990/19790/25890

Motor

(diesel; štvorvalec - common rail 3; 1560(cm3);dvojventilová technika

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

85(115)/3600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

270-285/1750-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna šesť stupňová

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,8 (12,7) - BMP6* (12,64)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,2 (na letných plášťoch Michelin 34,68)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,95 (na 3. stupni) - BMP6* 5,39

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1550 (na 6. stupni)

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2100 (na 6. stupni)

Stav tachometra (km)

16608

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,0 (4,1-6,3)

Objem palivovej nádrže (l)

55

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

872

Typ a rozmer pneumatík

Falken HS449 EuroWinter 205/55 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1555/385

Objem batožinového priestoru (l)

537-630-1709

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2785;4428;1826;1610

Motor

konštrukčne starší štvorvalec je tichý; kultivovaný; s neskoršou odozvou ale dobrým ťahom

Prevodovka

dobre navrhnuté prevody do mesta, najmä na udržanie 50 km/h

Podvozok

komfortnejší a lepšie odfiltrovaný od nerovností než sme v predchádzajúcej generácií

Interiér

kvalita materiálov a spracovania na vysokej úrovni; príjemné čalúnenie; pohodlné sedenie

Posed vodiča a výhľad

vyšší posed dobrý výhľad do strán, dvojitý stĺpik môže periférne niekomu prekážať

Ovládanie palubného systému/navigácie

verzia Exclusive ponúka vysoký štandard pokiaľ ide o funkcie a prispôsobovanie vozidla užívateľovi; veľmi dobré zjednodušené funkcie; navigácii by prospela väčšia klávesnica pri zadávaní adries

Jazyk auta/navigácie

anglický

Grafika displejov a zobrazovanie

zobrazenie ako také výborné, odozva displejov na dotyk pomalá; miestami by padla vhod jednoduchšia grafika

Predné svetlá technika a účinok

len priemerný; H7; na dlhé a časté cesty odporúčame bi-xenóny

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový; inteligentný ale treba pri zamykaní dotyk kľučky; nestačí vzdialenie od auta

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nízka hrana strechy pri nastupovaní dopredu treba dať pozor na hlavu; veľmi dobrý priestor na nohy pri nastupovaní aj pre starších ľudí

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vzadu samostatne posúvateľné aj nastaviteľné; sedák trochu nízko nad podlahou;

Sklápanie operadiel v druhom rade

veľmi prakticky vyriešené v sklopenej polohe; žiaľ na sklápanie treba ťahať za dobre zamaskovanú šnúrku; poteší, že sedadlo v sklopenej polohe možno pozdĺžne posúvať

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

na vysokej úrovni; dobrá alternatíva auta k Octavii alebo veľkým hatchbackom akurát neporovnateľne lepšie využitie po strechu a to aj oproti kompaktným kombi; nechýbajú úchyty na tašky a lampáš v kufri; po stránke kufra a nakladania bremena praktické auto

Rezervné koleso - prístup

lepiaca súprava pod dnom kufra; dobrý prístup

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

* pri teste rovnako vybaveného auta ale s robotizovanou prevodovkou BMP6

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 706
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 11 297
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 346
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 651
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 358
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 792
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 756
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 052
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


5 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  2. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  3. Ján Raclavský: Atómovky, ktoré ohrozujú samosprávy
  4. Vladimír Krátky: VOLVO do Košíc !
  5. Věra Tepličková: Pozri, kto ťa šikanuje...
  6. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  7. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  8. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 528
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 643
  3. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 7 776
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 004
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 176
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 802
  7. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 613
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 399
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu