V strednom pruhu diaľnice D1 šli 100 km/h

Prečítajte si, aké výhovorky používajú vodiči na zdôvodnenie jazdenia v strednom jazdnom pruhu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou.

(Zdroj: Rudolf / youtube.com)

Rudolf: "Pred pár dňami sa u vás rozčuľovala čitateľka, že dostala pokutu za jazdu v strednom pruhu na D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Mne sa podarilo za jednu jazdu natočiť dvoch podobných. V strednom pruhu sa vliekli ledva 100 km/h."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Zákon o cestnej premávke jednoznačne prikazuje jazdiť mimo obce na cestách s viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere v pravom pruhu.

Porušenie tohto pravidla môže policajt potrestať až 50-eurovou pokutou na mieste alebo 100 eurami na dopravnom inšpektoráte.

Je len niekoľko dôvodov, prečo smie vodič s vozidlom opustiť pravý jazdný pruh na diaľnici: ak predbieha iné vozidlo, obieha prekážku alebo odbočuje.

Vodiči nemajú dôvod jazdiť v strednom pruhu

Aj na videách vidno, že nie je dôvod, aby vodiči jazdili medzi Trnavou a Bratislavou na diaľnici D1 bez prerušenia v strednom pruhu, ak nikoho nepredbiehajú. Vozovka v pravom pruhu nemá žiadne vady (koľaje či diery), ktoré by mohli ohroziť vodiča.

Nafilmovaní vodiči v strednom pruhu síce smeli ísť rýchlosťou najmenej 80 km/h, no nie v strednom pruhu. Vytvorili tak prekážku cestnej premávky.

Jazda v strednom pruhu môže vyvolávať pocit bezpečia, lebo vodič v prípade rizika môže stočiť volant nielen vľavo, ale aj vpravo. To však nie je o nič bezpečnejšie, ako jazdiť v pravom pruhu a mať možnosť stočiť volant len vľavo.

Pri vysokých rýchlostiach je veľká pravdepodobnosť, že akékoľvek strhnutie volantu skončí haváriou vášho vozidla.

Jazda v strednom pruhu nie je bezpečnejšia

Niektorí vodiči, ktorí jazdia bezdôvodne v strednom pruhu, používajú argument, podľa ktorého je nebezpečné jazdiť v pravom pruhu, lebo tam chýba oplotenie. Plot sa na kraj diaľnice alebo rýchlostnej cesty dáva ako ochrana pred vbehnutím zvieraťa na vozovku.

Ak zviera vbehne na vozovku, je to nebezpečenstvo pre premávku vo všetkých jazdných pruhoch. Neochráni vás to, že jazdíte v strednom pruhu.

Pri rýchlostiach áut idúcich po diaľnici a vzdialenosti, ktorú prekoná utekajúce zviera, vodič nestihne na zviera zareagovať, nech by sa nachádzal v ktoromkoľvek jazdnom pruhu. V takom prípade pomôže len šťastie.

Treba dodržiavať bezpečnú vzdialenosť

Ďalšia výhovorka, ktorú s obľubou vodiči používajú, je riziko zrážky s pokazeným autom na kraji diaľnice.

V prípade, že by vodiči dodržiavali bezpečnú vzdialenosť, ktorá je na diaľnici medzi Trnavou a Bratislavou značkami predpísaná na najmenej 70 metrov, mali by dosť času reagovať na akékoľvek stojace auto v pravom jazdnom pruhu.

Na všetkých diaľniciach a rýchlostných cestách zároveň platí, že vodiči by mali dodržiavať za iným vozidlom aspoň vzdialenosť, ktorú prejdú za dve sekundy. Pre nákladiaky platia tri sekundy.

Na záver ešte jeden postreh. Rudolf predbiehal autá v strednom jazdnom pruhu cez ľavý. Bezpečnejším manévrom je pokračovanie rovno v pravom jazdnom pruhu. Nie je to pritom predchádzanie sprava.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 995
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 860
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 056
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 413
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 896
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 268
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 090
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 624
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 762
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 730

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

BLOG TRANSPARENCY

Keď biznis v zdravotníctve roztočí bývalý šéf daňovákov

Doktor Kostka nebol jediný, komu v posledných rokoch darilo.

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop