V strednom pruhu diaľnice D1 šli 100 km/h

Prečítajte si, aké výhovorky používajú vodiči na zdôvodnenie jazdenia v strednom jazdnom pruhu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou.

(Zdroj: Rudolf / youtube.com)

Rudolf: "Pred pár dňami sa u vás rozčuľovala čitateľka, že dostala pokutu za jazdu v strednom pruhu na D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Mne sa podarilo za jednu jazdu natočiť dvoch podobných. V strednom pruhu sa vliekli ledva 100 km/h."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Zákon o cestnej premávke jednoznačne prikazuje jazdiť mimo obce na cestách s viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere v pravom pruhu.

Porušenie tohto pravidla môže policajt potrestať až 50-eurovou pokutou na mieste alebo 100 eurami na dopravnom inšpektoráte.

Je len niekoľko dôvodov, prečo smie vodič s vozidlom opustiť pravý jazdný pruh na diaľnici: ak predbieha iné vozidlo, obieha prekážku alebo odbočuje.

Vodiči nemajú dôvod jazdiť v strednom pruhu

Aj na videách vidno, že nie je dôvod, aby vodiči jazdili medzi Trnavou a Bratislavou na diaľnici D1 bez prerušenia v strednom pruhu, ak nikoho nepredbiehajú. Vozovka v pravom pruhu nemá žiadne vady (koľaje či diery), ktoré by mohli ohroziť vodiča.

Nafilmovaní vodiči v strednom pruhu síce smeli ísť rýchlosťou najmenej 80 km/h, no nie v strednom pruhu. Vytvorili tak prekážku cestnej premávky.

Jazda v strednom pruhu môže vyvolávať pocit bezpečia, lebo vodič v prípade rizika môže stočiť volant nielen vľavo, ale aj vpravo. To však nie je o nič bezpečnejšie, ako jazdiť v pravom pruhu a mať možnosť stočiť volant len vľavo.

Pri vysokých rýchlostiach je veľká pravdepodobnosť, že akékoľvek strhnutie volantu skončí haváriou vášho vozidla.

Jazda v strednom pruhu nie je bezpečnejšia

Niektorí vodiči, ktorí jazdia bezdôvodne v strednom pruhu, používajú argument, podľa ktorého je nebezpečné jazdiť v pravom pruhu, lebo tam chýba oplotenie. Plot sa na kraj diaľnice alebo rýchlostnej cesty dáva ako ochrana pred vbehnutím zvieraťa na vozovku.

Ak zviera vbehne na vozovku, je to nebezpečenstvo pre premávku vo všetkých jazdných pruhoch. Neochráni vás to, že jazdíte v strednom pruhu.

Pri rýchlostiach áut idúcich po diaľnici a vzdialenosti, ktorú prekoná utekajúce zviera, vodič nestihne na zviera zareagovať, nech by sa nachádzal v ktoromkoľvek jazdnom pruhu. V takom prípade pomôže len šťastie.

Treba dodržiavať bezpečnú vzdialenosť

Ďalšia výhovorka, ktorú s obľubou vodiči používajú, je riziko zrážky s pokazeným autom na kraji diaľnice.

V prípade, že by vodiči dodržiavali bezpečnú vzdialenosť, ktorá je na diaľnici medzi Trnavou a Bratislavou značkami predpísaná na najmenej 70 metrov, mali by dosť času reagovať na akékoľvek stojace auto v pravom jazdnom pruhu.

Na všetkých diaľniciach a rýchlostných cestách zároveň platí, že vodiči by mali dodržiavať za iným vozidlom aspoň vzdialenosť, ktorú prejdú za dve sekundy. Pre nákladiaky platia tri sekundy.

Na záver ešte jeden postreh. Rudolf predbiehal autá v strednom jazdnom pruhu cez ľavý. Bezpečnejším manévrom je pokračovanie rovno v pravom jazdnom pruhu. Nie je to pritom predchádzanie sprava.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 598
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 102
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 096
  4. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 915
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 906
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 509
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 495
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 476
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 469
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 987

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

O nezávislosti Katalánska nerozhodne referendum, ale ochota použiť násilie

Katalánsky boj za nezávislosť nebol nikdy násilný.

EKONOMIKA

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister predložil návrh na 30-ročnú koncesiu letiska.

SVET

Čoraz viac utečencov mieri na sever Európy cez Slovensko

V Rakúsku vojaci pomáhali pri klasickej policajnej činnosti.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.