Mercedes C má nádrž ako malý Nissan Micra

Vďaka menšej nádrži má nová generácia Mercedesu C nižšiu hmotnosť a lepšiu spotrebu. Aspoň na papieri.

(Zdroj: Mercedes)

Nemecký výrobca znížil objem palivovej nádrže Mercedesu C o 18 litrov, čím sa dostal na rovnakú úroveň 41 litrov, akú ponúka napríklad Nissan Micra.

Zmenšenie nádrže síce logicky skracuje dojazd auta na jedno tankovanie, ale pri dnešnom tlaku európskych predpisoch na ekológiu vieme daný krok automobilky pochopiť.

Menšia nádrž reálnu hmotnosť nezníži

Na znížení hmotnosti o 75 kg oproti predchádzajúcej generácii Mercedesu C sa až 16 percentami podieľa menšia palivová nádrž.

Reálna úspora hmotnosti vďaka menšej nádrži je dosiahnutá len možnosťou natankovať menšie množstvo paliva.

Podľa európskych predpisov sa však hmotnosť auta meria pri 90% naplnení nádrže a k tomu sa pripočítava hmotnosť šoféra 75 kg. Za danej situácie je vďaka menšej nádrži oproti predchodcovi Mercedes triedy C oficiálne o 12 kg ľahší.

Aj keď sa menej ako jedno percentný pokles hmotnosti vozidla javí ako nepodstatný, pomáha pri plnení bruselských predpisov, znížení papierovej spotreby a produkcie CO2.

Počas palivového a emisného testu NEDC mala nová generácia Mercedesu C natankovaných 36,9 litra paliva v porovnaní s 53,1 litra paliva predchádzajúcej generácie.

Vyšší dojazd dostanete za príplatok

V Nemecku sa do predaja dostane aj verzia so 66 litrovou nádržou za príplatok 60 eur.

Vo Veľkej Británii, kde sa nový Mercedes dostane na cesty v júni tohto roka, bude 66 litrová nádrž štandardom.

Spotreba a váha automobilu aj napriek tomu vychádza z údajov základnej verzie so 41 litrovou nádržou.

Predpokladáme, že väčšina zákazníkov siahne po modeli s väčšou nádržou a uprednostní vyšší dojazd.

Mercedes si týmto krokom uľahčil plnenie predpisov a mierne zlepšil niektoré parametre na papieri.

V nemeckom závode v Brémach spustili výrobu Mercedesu triedy C štvrtého februára 2014.

zdroj: Autocar

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež