Nemecký výrobca znížil objem palivovej nádrže Mercedesu C o 18 litrov, čím sa dostal na rovnakú úroveň 41 litrov, akú ponúka napríklad Nissan Micra.
Zmenšenie nádrže síce logicky skracuje dojazd auta na jedno tankovanie, ale pri dnešnom tlaku európskych predpisoch na ekológiu vieme daný krok automobilky pochopiť.
Menšia nádrž reálnu hmotnosť nezníži
Na znížení hmotnosti o 75 kg oproti predchádzajúcej generácii Mercedesu C sa až 16 percentami podieľa menšia palivová nádrž.
Reálna úspora hmotnosti vďaka menšej nádrži je dosiahnutá len možnosťou natankovať menšie množstvo paliva.
Podľa európskych predpisov sa však hmotnosť auta meria pri 90% naplnení nádrže a k tomu sa pripočítava hmotnosť šoféra 75 kg. Za danej situácie je vďaka menšej nádrži oproti predchodcovi Mercedes triedy C oficiálne o 12 kg ľahší.
Aj keď sa menej ako jedno percentný pokles hmotnosti vozidla javí ako nepodstatný, pomáha pri plnení bruselských predpisov, znížení papierovej spotreby a produkcie CO2.
Počas palivového a emisného testu NEDC mala nová generácia Mercedesu C natankovaných 36,9 litra paliva v porovnaní s 53,1 litra paliva predchádzajúcej generácie.
Vyšší dojazd dostanete za príplatok
V Nemecku sa do predaja dostane aj verzia so 66 litrovou nádržou za príplatok 60 eur.
Vo Veľkej Británii, kde sa nový Mercedes dostane na cesty v júni tohto roka, bude 66 litrová nádrž štandardom.
Spotreba a váha automobilu aj napriek tomu vychádza z údajov základnej verzie so 41 litrovou nádržou.
Predpokladáme, že väčšina zákazníkov siahne po modeli s väčšou nádržou a uprednostní vyšší dojazd.
Mercedes si týmto krokom uľahčil plnenie predpisov a mierne zlepšil niektoré parametre na papieri.
V nemeckom závode v Brémach spustili výrobu Mercedesu triedy C štvrtého februára 2014.
zdroj: Autocar